renocar_zari



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GTR 1400 (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Beast1186
Vloženo 27.3.2017
Aktualizováno 18.6.2018
Zobrazeno 4 200x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Těžký sportovní tourer na který si musím zvyknout

Více fotografii

První dojmy - První dojmy jsou spíše rozporuplné, holt jsem zvyklý na motorky jiné váhy s přesnější čitelností!

Recenze

Stroj jsem vybral spíše jako nouzové řešení.
Najeto, no spíše lehce odzkoušeno přes 100 km . A zatím můžu hodnotit asi takto:
Pozitiva:
1. motor - střední otáčky
2. jízdní pozice - pohodlí
3. převodovka - přesná a rychlá
4. vyhřívané hefty

Negativa:
1. průměrné brzdy
2. vůle v kardanu...(zjistím podrobnosti)
3. nestabilita v pomalých zatáčkách...(příčinu zjistím)

Jízda je poměrně pohodová, ale pokud se člověk chce trochu svézt svižněji a začne tahat, tak se musí řadit jak na supersportu, a malokdy se řadí nejvyšší stupěň. Motor akceleruje néjlépe ve středních otáčkách, ve vysokých už nemá tolik síly, ale i tak sem tam sepne omezovač v 10500 ot/min. Převodovka je výborná a řadí rychle a přesně i pod plným plynem, jak na závodním okruhu.

Podvozek se chová dobře, co se týče odpružení a tlumení. Mám to nastavený docela natvrdo, ale na to jsem zvyklý z předchozích strojů a to mi vyhovuje. Ale přesnost jízdy je závislá, na tom pokud je motocykl v tahu nebo ne. Pod plynem je geometrie poměrně přesná a jízda čitelná. Pokud se, ale najíždí do zatáčky bez plynu, nemám na mysli deceleraci, tak motorka jakoby chtěla spadnout do náklonu o dost více než je žádané, a nedrží přesnou stopu. Těžko posoudím, zda-li by to nemohlo býti přední pneumatikou. Vzadu je uplně nová Z8, ale vpředu je již cca z 60% pneu sjetá. Tlaky jsou v pořádku. Budu bádat dál a jedna z věcí, která by mohla ovlivnit jízdu, by právě mohla být přední pneumatika.Brzdy na mě působí spíše průměrně než vyjímečně, ale je to dáno váhou motocyklu.

Plexi ve vysunuté poloze vytváří kolem helmy turbulence a dost se zvedá hluk. Pro mě určitě plexi standartně dole. Co je hodně dobrý a nikdy jsem to na biku neměl, tak jou vyhřívaný hefty. Jízdní pozice výborná, to budou mít záda radost.

Další dojmy určitě budu nabírat s přibývajícimi kilometry. Takhle se mi to zatím jeví, že to není špatná motorka. Ale musím si zvyknout.

Nové a další info:
Najeto přes 300 km a přináším nové poznatky:
Přezuto na Dunlop RoadSmart III. Obětoval jsem zadní novou Metzelerku Z8 a obul novou sadu Dunlopek, kterým věřím osobně více. A jaké překvapení, či očekávání? Motorka se chová tak jak má, je ovladatelná, padá do zatáček s předvídatelností a je poměrně i přesná v nájezdu i průjezdu zatáčkou. Výjezdy ze zatáček jsou na tenhle mastodont pod plným plynem excelentní.
Jedna ze závad, která se objevila je nefunkčnost zobrazení tlaku v zadní pneumatice. Čidlo jsem rozebral a na baterii naměřil pouze 1,5 V, naletoval jsem novou baterii CR2032 s kontakty a namontoval zpět. Bohužel tlak se stále nezobrazuje. Nevím, zda-li se nemusí aktivovat v nějakém nastavení...
Další drobností je proč se po nastartování vysune plexi nahoru do max polohy. Možná to jde také nastavit a aktivovat, ale na to jsem ještě nepřišel.
Jinak už motorce přicházím na chuť. Čeká mě ještě drobná údržba a už se budu věnovat rozjeté sezoně.

Provedené práce na moto:
Výměna oleje a olejového filtru.
Výměna oleje v kardanu.
Přezutí na novou sadu pneu.
Výměna baterie v senzoru tlaku pneu - neuspěšně.

Najeto 11000 km a další poznatky:
Přední pneu má ještě 2 mm, zadní jsem měnil po 7 000km a měla 4 mm. Něco by vydržela, ale před výletem na Korsiku jsem zadní radši přezul. Před letošní dovolenou obuji novou sadu a opět jsem se rozhodl pro RoadSmart III. Na vodě se sice vedou dobře, ale ne zcela jistě. Jinak za sucha super a životnost je o.k. Na supersportech jsem přezouval několikrát do roka...
Jinak jsem si zvykl na vlastnosti těžkého toureru docela dobře a váhu neřeším. Chce to trochu přemýšlet kde má člověk zastavit, aby nemusel tu mrchu odněkud tahat. Díky dobrému rozložení hmotnosti a těžišti se motorka dobře ovládá i v malé rychlosti a není problém jí s jistotou vést i v pomalejších zatáčkách.
Jediný co bych jí vytkl, tak je lenost motoru. Výkon na tuhle váhu je malý. Sice je dobře, že na tourer to není nijak divoký, ale sem tam by člověk potřeboval, aby se to sebralo o něco rychleji.

Další servisní práce, které jsem provedl:
Výměna oleje a olejového filtru.
Výměna vzduchového filtru.
Výměna zapalovacích svíček.
Kontrola ventilové vůle.
Výměna předních brzdových destiček.
Nový senzor tlaku v zadní pneumatice.

Co se týká servisních prací, tak konkrétně ventily a svíčky, to je práce za trest! to se musí rozebrat všechno...







Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
diablo1101
diablo1101 napsal 05.06.18 v 23:05 10b.

nádhernej stroj

Beast1186
Beast1186 napsal 08.04.17 v 23:46

Díky všem za komentáře a doplnil jsem další info. Motorka se už chová tak jak má. Vyřešila to nová sada pneumatik.

Wildaja
Wildaja napsal 08.04.17 v 07:48 10b.

Ahojky .
Ta recenze je psaná asi opravdu hodně z čerstva, vypadá zajímavě a podle komentářů od jiných co ji vlastní, Ti to vychytání nedá moc práce.
A po výměně pár zásadních věcí to bude pohoda-stroj .
Ať Ti Jardo šlape jako hodinky a procestujete celý svět s radostí a hlavně bez nehod. Váha může být někdy problém a ubrat kus radosti, to vím z vlastní zkušenosti .

DaveMB
DaveMB napsal 04.04.17 v 00:30 8b.

Enjoy tanker!

SkaldaXX
SkaldaXX napsal 01.04.17 v 00:00 10b.

Tomu padání do zatáček sjetá přední guma hodně "pomáhá".
Začínám to pozorovat u sebe, se zhoršujícím se stavem pneu je tento efekt stále výraznější...

Více komentářů



TOPlist