PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Stelvio 1200 (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JohnnyBee
Vloženo 26.6.2015
Aktualizováno 9.6.2016
Zobrazeno 4 561x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Žádnej metrosexuál, hrubián co se porve po pár pivech v hospodě, ale druhý den otevírá s elegancí dveře dámě do opery.

Více fotografii

První dojmy - Určitě robustnost, pocit kvality, ani není tak velká, na to jak je těžká a nejlepší první dojem je nastartovat to… První jízda po koupi byla po MB na evidenčku a úřad, tak to bylo ve znamení tuhé spojky a řazení, které jde neuvěřitelně lehce, téměř bez odporu. Po tom, co jsem vyjel na okresku směrem domů, jsem začal vnímat vibrace, bouchání motoru a nedostatečný účinek větrného štítku a začal jsem pochybovat, zda jsem koupil dobře na ty moje 1000 km dlouhé jednodenní cesty. Navíc pršelo… Druhý "první dojem" jsem si udělal následující den, kdy jsem se celou šichtu těšil až na ni sednu. Nejdřív jsem to lechtal, ať se zahřeje, hrál jsem si s palubním počítačem a koukal všude kolem, pak jsem potahal a bylo to tam. Řval jsem štěstím do helmy a byl jsem nadšen ze svého výběru.

Motorku bych doporučil pro - Nedoporučuju začátečníkům, už mě jednou v zatáčce vytrestala a subtilním postavám z důvodu hmotnosti a mohutnosti.

Doplňky na motorce - Padací rámy, boční originální kufry, topcase Kappa K53, zahrádka, opěrka, originál tankvak, nově bástry origo MG a TT Rider

Recenze

V kategorii jsem měl jasno
Po čtyřech letech strávených převážně s Versysem 650 jsem si říkal, že je čas postoupit výše a to jak objemově, tak esteticky a kvalitativně. Řídil jsem leccos, od skútrů, přes naháče, cesťáky, čopry, krosky, endura, motárdy až po sporty a tak o tom, že koupím něco z kategorie „cestovní enduro“ jsem neměl pochyb. Projel jsem inzeráty a stav svého konta a rozhodl se zakoupit nějakou novou motorku s vědomím, že si ji nechám třeba 10 let. Pak jsem tak nějak přišel na to, že nakráčet do salónu a koupit novou mašinu není žádné velké umění a ušetřených třeba až 100 litrů mi za vědomí, že není nová, stojí. Takže přede mnou byl úkol sehnat dobrou ojetinu a to v našich podmínkách je úkol fakt nelehký, ne-li nemožný. Okamžitě jsem vyloučil dovozy z Itálie, může mi někdo říct, jak je možné, že dovezený motorky z IT tady stojí méně než tam?

Cesta k finálnímu výběru
Na základě požadavků – ne japonec, kardan, hezká, se mi k tomu přidal i vzducháč (po zkušenostech s prasklým chladičem v Litvě) a vyšlo mi právě Stelvio. Tady to skoro vypadá jako sňatek z rozumu, pravda je taková, že se mi Stelvio prostě líbí, chtěl jsem ho a jeho vlastnosti to jen podpořily. Byl jsem se podívat na jednu předváděčku NTX s 1000 km na budíku, ale byla 3 roky stará a evidentně stála celou dobu venku před obchodem a bylo to na ni znát. Pak jsem se byl podívat ještě na jednu, je tady na motorkářích, tak nebudu psát podrobnosti, ale prostě mi tam něco nesedělo. A pak to konečně třesklo.

Ideální kandidát
Inzerát na MG Stelvio, krásná bílá, první majitel, s mnoha doplňky a za fantastickou cenu. Prohlídka probíhala skvěle a to zejména z toho důvodu, že původní majitel byl fakt sympatický člověk a ne „žádnej bazarovej zmetek“, který ví o motorce jen to, kolik měla najeto před stočením. Stav odpovídal sporadickému používání, bez jediného škrábanečku, ovladače, hefty, stupačky, vše jak nové, krásné svody apod. Jediný zádrhel byl v ceně, protože v inzerátu byla cena bez doplňků a tak koncová byla vyšší. To jsme ještě trochu doladili a s příslibem, že se rozmyslím a zavolám (nerad dělám rozhodnutí pod emocemi) jsem sedl do auta a jel zpět domů. Nedalo mi to moc přemýšlení a bylo jasno.

Cesta dlouhá a trnitá
Ráno jsem zašel do banky pro hotovost, pak jsme si měli domluvit podrobnosti termínu prodeje a tady začaly komplikace… Nejdřív posunutí o pár dní, z důvodu časového vytížení. Když přišel den D a měl jsem si pro motorku jet, volal mi majitel, že si to rozmyslel a že ji neprodá. To mě mrzelo, ale nedalo se nic dělat.
Tak jsem šel zase ráno do banky vložit vybrané peníze. V práci jsem na to ještě myslel a najednou zvoní telefon a na displayi se objevilo jméno, které bych nečekal. Opět volal původní majitel, ať se nezlobím, že si ze mě nedělá srandu a je definitivně rozhodnut mi Stelvio prodat. Bylo nějak před víkendem a prachy zase v bance, tak jsme se domluvili zase na dobu za pár dní. Přišel den D č.2, raději volám, jestli všechno hraje tak, jak to koučuju a zdálo se že ano. Vybírám prachy a usínám s pocitem, že zítra bude v garáži zase o něco těsněji. Najednou ve 23:33 SMS od pana majitele, ať se ještě podívám na e-mail. V e-mailu na mě čekal velmi dlouhý elaborát zejména pocitů, důvodů, odkazů na rodinu apod. a závěrem toho bylo, že mi motorku neprodá. Nasrání, pak zklamání, ale pak mi něco došlo. Řekl jsem si, že tu motorku prostě jednou mít budu. Za týden, měsíc, rok, 5 let…
Další sezónu jsem odjezdil s Versysem a přesně po roce jsem opět naťukl majitele, zda opět neuvažuje o prodeji. Odpovědí bylo, že nemá na nic čas, tudíž ani na motorku a že se mi do dvou měsíců ozve. A to se skutečně stalo.

K motorce

Design
Motorka se mi neskutečně líbí, zprvu mi jen nějak nepadlo do oka zadní světlo, přišlo mi moc jako od kolotočů, ale zvykl jsem si na něj a už mě nedráždí. Nevýhoda je při mýtí motorky, mnohé záhyby, hrany, šrouby, atp.

Motor
O tom je všude napsáno dost a dost. Krásně vystrčené válce, velký objem, neurvalý projev.
Nechal jsem si v První Kozí přehrát SW ŘJ a charakteristika se výrazně vylepšila. Už nebouchá atomový reaktor v 6ti tis. ot., ale zase je silnější střední pásmo a spotřeba šla dolů.
U stejného šikovného pána ze Sušice jsem si nechal udělat i vačky, ať je klid.

Podvozek
Zatáčí tak nějak přirozeně. Jel jsem i na komfortnější, ale pohoda, do nastavení tlumení jsem ještě nesahal.

Brzdy
Brzdí dobře, jen se celkem potápí předek zdá se mi, možná opět nastavení tlumení.

Zpracování
Bez výtky.

Ovládání
Zajímavej kontrast mezi tuhou spojkou a řadičkou bez odporu, navíc ani kvalty moc necvakají, tak mám občas pocit nejistoty, zda tam je to co chci. S minimálním odporem jde i ovladač blinkrů, je to o zvyku. Palubní počítač je podle mě debilní a s pomalou odezvou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
spike-cz
spike-cz napsal 19.09.16 v 21:33 10b.


Koukám, žes o tohle stelivo bojoval jako lev, ale ono za to stojí. Je nádherné, jasná desítka.

fatman
fatman napsal 09.06.16 v 19:42 10b.

Gratuluji !
Krásné Stelvio! Trnitá cesta zakončená vlastnictvím Moto Guzzi
Tak ať dělá jen radost!
10bodů
Nejprve jsem následoval já tebe s koupí Atlantica 250 a teď se, zdá se , role obrátily..

kuzmič
kuzmič napsal 29.12.15 v 11:04 10b.

Tak jsem to přelouskal,a svatá trpělivost...
Docela návykový stroj... Za 10

Kabriolin
Kabriolin napsal 30.06.15 v 21:35 10b.

Krásná motorka a tvoji trpělivost "se sympatickým pánem" obdivuji, já bych ji neměl

pkKun
pkKun napsal 28.06.15 v 21:18 10b.

Dobrá volba a body za popis a vytrvalost

Více komentářů



TOPlist