Krásný a neokoukaný originální stroj, který si buďto okamžitě zamiluješ a nechceš nic jiného. Nebo se ho zbavíš a koupíš si japonce nebo skopčáka, které mají úplně všichni.
Motorka koupena od FIRMA:Moto Guzzi CZ (Sušice II)
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 990 Adventure / S: Protože Stelvio je hezčí, stylový a má nádherný zvuk a je to guzzi
První dojmy - Jak jsem ji poprvé uviděl, tak můj první dojem byl - Coto proboha je? - GS to není, Yamaha to není. Je to Moto co? Jo Moto Guzzi. Zase si někdo koupil Italský vergl. Proč si pro boha nekoupil kvalitní německou nebo japonskou mašinu. No a pak jsem se svezl a zjistil jsem, že buď Stelvio nebo nic.
Motorku bych doporučil pro - Stelvio je ideální pro lidi, kteří rádi cestujou. Na Stelviu si vklidu plujete krajinou z manželkou a pak když potřebujete, tak v motoru bouchnou saze a jede, jak vystřelený z praku. Není problém usedět celý den a najet mraky kilometrů a přitom být večer uplně v pohodě. A o to u cestovních endur přece jde.
Doplňky na motorce - Padací rám a Topík
Recenze
Stelvio jsem si pořídil, kvůli vzhledu, nádhernému zvuku, špičkovým jízdním vlastnostem a kvůli tomu, že Stelvio je mašina, která se řídí rukama. Nemá v sobě 10 čidel a počítačů, které ti kecají do řízení a vše řeší za tebe a místo tebe. Podle mě má mít motorka rám, obrovsný motor, dva kola a řídítka. Vše navíc je zbytečné.
Na Stelviu jsem za 5 měsíců ujel cca 7500km. Byl jsem v Maďarsku, Rumunsku, Slovensku, Polsku. Takže si myslím, že už bych mohl říct klady a zápory Stelvia.
Zápory samozřejmě žádné nejsou:) Ale mí kamarádi, kteří sedlají jiné typy cestovních endur Stelviu vyčítají větší spotřebu, vibrace, hlasitý projev a že z motky občas něco upadne. Jsou to saláti, kdo by řešil na motorce spotřebu:)
No a teď kladné zkušenosti. Posez na Stelviu je naprosto úžasný. Mám 120kg a 197cm a sedím naprosto vzpřímeně, nohy nemám pokrčené a není problém ujet na mašine 900km na jeden vrz a na konci cesty jsi úplně o.k. V květnu jsme byly v Rumunsku a ráno jsme vyjížděli cca kolem 9 hod a končily tak v 18 hod odpolene. Krom hodiny na oběd celý den v sedle nebo ve stupačkách. Po 9 dnech ježdění nic. Nebolely záda, nohy, ruce, ramena prostě, vše co mě bolelo z mojeho starého V - Stromu.
Motor je kapitola sama o sobě. V jakékoliv chvíli o sobě dáva hlasitě vědět. Supr zvukem a vibracemi. Výkonu má někdy až nadbytek. Jak říká můj kámoš, jet na Stelviu, to je jak práce s pneumatickým kladivem:) Ale o to tu přece jde!!!
A samotná jízda. Tak je naprosto jedinečná. Na to jak je Stelvio veliké a těžké, tak v momentě, jak se rozjede, tak se veškerá váha někam vytratí a řídí se to jedním prstem. Do zatáček padá Stelvio úplně samo a řízení Vás naprosto pohltí. Do reality Vás vrátí po cca 180 km prázdná nádrž. Né že by Stelvio mělo tak vlekou spotřebu (6 - 6,5l) ale soudruzi z Itálie Stelviu osadily pouze 16l nádrž. To je dost málo na takévý cestovní koráb. Ale aspoň si udělám bezpečnostní pauzu na kávičku.
No a jak je to s baťužkem. Ten si posez a jízdu nemůže vynachválit. Velké a široké sedadlo na kterém bezproblému usedí celodenní výlet.
Jinak Stelvio je primárně určen na asfalt. Jakmile je krásný asfalt, máte obuté kvalitní cestovní pneu a už víte co a jak, tak všechny ty rádoby sporty se budou divit i ušima co dokáže cestovní enduro:) A co se týče cestování mimo asfalt. Jízda po šotolině a lesních cestách naprosto v poho. Jízda po blátě a v těžkém terénu je pasé.
A co se týče pověstné Italské spolehlivosti? Stelvio jsem koupil jak mělo najeto 40000km. Za 5 měsícu jsem ujel 7500km. Vše o.k. Jednou jsem měnil olej a vzduchový filtr. Snad to tak bude pokračovat dál.
Jako super, tohle je opravdu dost neokoukaný a pěkný
Ať drží
Paráda, pěkně napsané