renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Stelvio 1200 (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník kvjeta
Vloženo 28.12.2015
Aktualizováno 30.12.2020
Zobrazeno 6 401x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Exotický obr, ze kterého vyzařuje ještě poctivé strojařské charisma, které mě na první pohled zaujalo a víceméně způsobilo, že původně preferovaný litrový Versys se ve výběru dostal až na druhé místo.

Více fotografii

Motorka koupena od Individuální dovoz IT - Individuální dovoz z Itálie - prodejce auto-moto servis a bazar. Kromě jazykové vybavenosti (řešeno "přítelem na telefonu", který tlumočil) proběhlo vše bez sebemenšího problému, vyřízení papírů včetně odhlášky hotovo do hodiny a půl.

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Versys 1000: Ač předchozí moto byl \"malý\" Versys 650, Guzzi má prostě větší \"strojařské charisma\"
BMW R 1200 GS: Cena vzhledem ke stáří a stavu km

První dojmy - Naštěstí mi do ruky ani na nohy nepadla :-), první dojem byl, že je to hrozný "hovado", ta hmotnost z ní vyzařuje na první pohled, druhou stranou mince této majestátnosti je její pohodlí, které bylo jedním z hlavních kritérií výběru. Konkrétní kus mě zaujal svým stavem podpořeným plnou servisní historií a všemi doplňky instalovanými předchozím majitelem.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo ji chce.

Doplňky na motorce - Doplňky dorovnávající verzi 8V na NTX kromě drátěných kol:
- boční padáky se světly Givi
- boční deflektory
- vyšší plexi Isotta
- originál blastry
- vyhřívané hefty Oxford - zřejmě rozhodla cena, motorka má kompletní přípravu na tovární, včetně přepínače na sdruženém ovladači a signalizace na displayi, po faceliftu možnost ovládání i za jízdy, cena ale dost vysoká
- kryt olejvého chladiče
- držák navigace SW-Motech
- ochranné pásy výfukového potrubí
- ochranný rám kardanu
- držáky bočních kufrů
- plotna na top case
- SW-Motech quick lock na nádrži
- laděný výfuk Mivvy
- Lambda O2 modulátor - Dimsport RapidBike Easy
- "šidítko" teploty nasávaného vzduchu - Jetprime Memjet Evo - odstraněn

Aktualizace Prosinec 2020:
- nainstalována navigace Garmin
- držák telefonu s napájením
- čidla tlaku a teploty pneu s displejem na řídítkách
- kamerový systém - Ful HD 1080p kamera vpředu a vzadu, automatický záznam na SD kartu při spustění zapalování
- toolbox - trubka na nářadí na podsedlovce
- zadní plastový topcase nahrazen velkým alu topcasem Kappa - vedle lepšího vizuálního sladění s bočními Big Husky kufry a vyšší přepravní a skladovací kapacity (v pohodě dvě vyklápečky plus další věci, je hlavním přínosem zvýšené pohodlí pro baťůžek.

Recenze

Po dvou a půl letech strávených s Kawasaki Versysem 650 jsem si na konci sezóny řekl, že ho zkusím prodat. Polovina října, nejméně vhodná doba na prodej, přesto se Versys po třech dnech stěhoval k novému majiteli. A mě nastala ta příjemnější doba, začít se rozhlížet se po novém stroji, do zahájení nové sezóny času dost, tak není kam spěchat a lze vyčkávat na nejlepší nabídku.

Požadavky byly celkem jednoduché - výkon a hlavně prostor pro cestování ve dvou, vzpřímený pohodlný posaz s dobrou ergonomií (byl jsem v tomto ohledu rozmlsán Versysem s příplatkovým vyšším gelovým sedlem), ABS.

Hlavním kandidátem byl litrový Versys (většinou kritizovaný extravagantní vzhled se mi líbí, pro mě zdařilá evoluce původního malého Versyse), bohužel vyhlédnutý kus mi unikl o pár dní a nabídka není moc široká. Začal jsem se poohlížet a shánět reference o dalších možnostech - vedle klasiky GS od BMW, které je technicky určitě na výši, ale odradila mne jeho poměr cena-stáří-km, a také až přílišná rozšířenost.

Při pročítání testů cestovních endur jsem se dostal až na Stelvio - všechny testy vyzdvihovaly jako pozitiva mé požadavky - pohodlí, univerzálnost, pružnost motoru a celkově charakter odpovídající alternativě k GS. Po pozitivních refrencích od několika místních kolegů a návštěvě "českého chrámu Moto Guzzi" v Sušicí bylo rozhodnuto - musím najít pěkné Stelvio, pokud možno po faceliftu z roku 2011.

Svůj kousek jsem objevil přes net v Itálii, prodávající po telefonu potvrdil výborný stav, plnu servisní historii včetně všech faktur a potvrzení o absolvování svolávačky, bylo rozhodnuto o výletu na otočku do Itálie. Koupě proběhla bez sebemenšího problému, pokud pominu jazykovou bariéru, kterou jsem řešil přes tlumočení přes telefon od kolegy. Jedná se o verzi po faceliftu, tzn. velká 32litrová nádrž, ABS, trakce ve standardu, problematické vačky již s novou hlavou ovládány přes rolny, vylepšený motormanagement, lepší ukazatel stavu nádrže, lepší-lehčí sedlo.

Ač současná zima je k nám velmi přívětivá, svezl jsem se pouze pár km kolem komína - dojmy: Velmi pozitivní, ač stále s respektem, po rozjetí se ztrací hmotnost tanku (používám nerad, je to tu už skoro taková fráze), posez perfektní, motor svým charakterem pro mě naprosto vyhovující - krouťák v širokém rozsahu otáček, při nižších klidnější než předchozí Versys, vibrace nižší než jsem očekával. Plus v těchto klimatických podmínkách je ochrana jezdce a ohřev - motorka má vyhřívané hefty, vyšší plexi, boční deflektory a ohřev nohou od válců. Musím si zvykat na ostřejší náběh brzd dimenzovaných na mamutí celkovou hmotnost a převodovku, u které kvalty padají lehčeji než u Kawy, o to hůře se hledá neutrál. A pro neznalé je děsivý soubor hluků a pazvuků, které se jso slyšt po nastartování studené motorky - skoro jak šrot v míchačce - což u Guzzi není závada, ale vlastnost Po ohřátí je vše pryč a ucho se může kochat výjímečným charakterem tohoto véčka, v mém případě ještě poladěným přes laďák od Mivvy. Na motorce byly nainstalovány dvě přídavné jednotky na "ochcání" ECU pro ostřejší spodek - lambda O2 modulátor RapidBike Easy od Dimsport a "šidítko" teploty nasávaného vzduchu Memjet Evo od Jetprime. S oběma byla směs na volnoběh až příliš bohatá, takže jsem Memjet potenciometr vyndal. Na jaře vyzkouším snad detailněji, jaký je přínos. Jako mínus bych ještě zmínil pomalejší reakci palubního počítače při přepínání údajů, display jako takový hodnotím na výbornou, plusem je funkce autodiagnostiky přes servisní menu plaubního počítače. Pozitivum je přítomnost dvou zásuvek tak, jak se na správný cesťák patří a schránka pod sedlem spolujezdce, kam se pár nezbytných věcí vejde.Na motorce jsou obuty Continentaly TKC 70, moc referncí jsem na ně jakožto na novinku letošní sezóny nečetl, tak uvidíme jaké budou a kolik toho vydrží. [p]Z doplňků nic zásadního nechybí, předchozí majitel se vyřádil (a nechal vyřádit i svou peněženku), plánuji prodloužení předního blatníku, ukazatel zařazeného kvaltu a boční kufry.


Únor 2017
Za loňskou sezónu jsme společně absolvovali 6500km, polovinu sólo, polovinu s baťůžkem, a hodnocení:
+ ujistil jsem se, že jsem zvolil dobře, Guzzi plní vše, co jsem očekával a proč jsem si ji vybral - specifický a drsný chod potvrzuje její vizuální charakter poctivé strojařské práce
+ vysoce komfortní na cestování i ve dvou
+ (pro mne) dostatečný výkon
+ skvěle svítí
+ velká nádrž (32litrů)
+ neokoukanost
a pár záporů
- je fakt těžká, pro manipulaci na místě a hlavně při parkování je potřeba přemýšlet, jak s tou hmotou bude člověk pak zacházet
- válce dost topí, v parném létě je na nohy dost teplo, naopak se to hodí v chladnějším počasí
-palubní počítač s průměrnou spotřebou kecá

Stelvio je stvořeno pro cestování, poskytuje skvělý komfort pro cestování i ve dvou, tato motorku změnila pohled mé ženy na jízdu na motorce, začala si ji užívat, těší se na ni a aktvně vymýšlí kam bychom mohli jet. Jízdní vlastnosti a výkony se se zatížením nijak nemění, výkon a hlavně průběh krroutícího momentu je pro poklidné cestování dokonalý a poskytuje dostatek rezervy pro bezpečné předjíždění. Co musím vyzdvihnout, je výkon světel, svítí dokonale a v noci poskytuje světelný výkon shodný s běžnými auty (oba světlomety jsou jak tlumené, tak dálkové - žárovky H4). Na co je potřeba myslet při manipulaci na místě a parkování je vyšší-vysoká hmotnost).

Hodnocení pneu Conti TKC 70 - naprostá spokojenost, poskytují dostek jistoty jak za sucha, tak za mokra-jel jsem s nimi za bouřky v červnu loňského roku, vyjeté koleje od kamiónů plné vody, místy na silnici dost hluboké louže, a zřejmě i vzhledem k vysoké hmostnosti motorky, pneu zajišťovali stále plný kontakt a přenos všech sil na silnici i při relativně vysokých rychlostech. Trakce mimo silnici - šotolina, jemná hlíná dostatečný, samozřejmě na enduro řádění to není, ale zaručují bezpečný přesun. Výdrž se zdá že by mohla být uspokojivá, odhaduji, že ješte tak 6tis km zvádlnou, což by znamenalo nájezd 12-13tis km.

Doplňky - vybavil přední blatník prodloužením, snížil se ostřík nohou při jízdě v mokru a znečištění motoru.
- boční hliníkové kufry Big Husky, střední velikost - skvělá kvalita, perfektně ladí, vynikající přepravní kapacita ve spojení s horním kufrem.






Spolehlivost, technické problémy: Samozřejmě i já jsem měl před koupí obavy z italské techniky, ale jak se říká:"Kdo se bojí, nesmí do lesa". Měl jsem pouze dva problémy, první,vypdalý kontakt na palivovém čerpadle v nádrži, tady s největší pravděpodobností viníkem je servis, který měnil palivový filtr, a při zpětné montáži nezkontrolovat plné nasazení kontaktů-konektorů, problem je popsaný na tomto fóru:

MG Stelvio nestartuje




Dalším problémem byl chod motoru, kdy v cestovních otáčkách okolo 3tis/min motor dost cukal. Tento problém vyřešen vyndáním Rapid Bike Easy modulátoru signálu do lambda sond MemJet ochcávátka teploty vzduchu a přehráním palivové mapy s vyřazenými lambda sondami. Výsledkem je úplně jiná motorka, projev motoru je skoro jak elektromobil, plynulý tah motoru z nízkých do vysokých otáček be zřetelné díry, rychlejší reakce na plyn a hlavně výrazné snížení spotřeby oproti Rapid Biku. Porovnání map níže - první standardní, druhá upravená


Původní mapa:




Nová mapa:





V říjnu jsem s motorkou se všemi doplňky absolvoval technickou, a absolutně bez problému - to jen k diskuzi, co je akceptované a co ne, samozřejmě záleží na jednotlivém technikovi a stanici TK.






Aktualizace Prosinec 2020:
Využiji klidnějšího období k aktualizaci mého soužití s touto Italkou, která má v současné době najeto 54tis km. A mohu hned na začátku řící, že kromě jednoho nevhodného "výstupu", se chová vzorně a žádné italské manželství se nekoná, samozřejmě já jí to svou péčí oplácím - či možná je to naopak, ona se odvděčuje mě...

Tak začnu tím výstupem: Cca okolo 38-40tis km jsem pozoroval občsné problémy se startem, projevovalo se to pomalejším starterem, občas při stisknutí startovacího tlačítka probliklo kompletně napájení a odpadla cívka startéru, ale další pokus o start byl již úspěšný, ve finále to skončilo tak, že jsem 150km od domu již nenastartoval - při pokusu o nastartování kompletně odpadla elektrika, palubka pohasla a jakýkoliv další pokus byl marný. Kontrola pojistek, relé včetně pokusu o start přes startovací kabely byl neúspěšný, takže Guzina jela domů na vleku (podruhé a naposled. Doma kontrolola začala demontáží startéru a po jeho vyjmutí byla závada okamžitě identifikována a odstraněna - kousek-s největší pravděpodobností odštípnutý konec pružiny tlumící rázy na spojkovém talíři - zablokoval pastorek.

Péče z moji strany zahrnovala každoroční servis - výměna všech olejů, svíček a filtrů (bez ohledu na nájezd), ve 41tis byl vyměněno přapákování zadního tlumiče, ve 48tis km jsem měnil přední kotouče a destičky vpředu i vzadu, vše Brembo - mohu doporučit italské Capri moto - nejlepší cena a velmi rychlé dodání. Dále jsem měnil popraskanou hadičku odvětrání hlavy levého válce, prý typická unava materiálu, překvapivě posstihující právě levý válec, hadička na pravém stále v pořádku. Výměna je celkem opruz, přístup ke sponce na hadičce je jak k penězům...

U pneu jsem zůstal u Pirelli Scorpion II, po původních Continental TKC-70, jsem obul vpředu na vyzkoušení Mitas TerraForce, dozadu dvousměsovou Pirelli Scorpion Trail II, Pirelli super, Mitas hrozně klouzal na "hadech" a na mokru jsem s ní neměl takovou jistotu. Takže další sada Pirelli vpředu i vzadu. Pneu naprsto vyhovuje mému jízdnímu stylu, většina nájezdu s plným zatížením ve dvou a kufry, zvládne polňačky, nic víc, první zadní jsem měnil při 9tis km kvůli delší cestě, měla stále cca 3,5mm na středu.

Co se týče palivové mapy, v současné době jezdím třetí mírnou evoluci palivové mapy zmíněné výše, odladěné na zlepšení spotřeby a optimalizaci průběhu výkonu na maximápní komfort pro cestování. S totou mapou jsem projel přejezd Alp, Toskánsko, Stelvio, a ve všech režimech, podmínkách a nadmořských výskách naprostá spokojenost.

Doplnil jsem pár dopňků, hlavně k cestovnímu komfortu, viz odstavec o instalovaných doplňcích, zde bych jen zmínil naprostou spokojenoost s kamerovým systémem - set přední a zadní kamery s rozlišením 1080p (Full HD), s automatickým záznamem na SD kartu při spuštění zapalování - tento systém jsem instaloval hlavně jako bezpečnostní prvek pro případ jakékoliv události na silnici, ale kvalitou je video super využitelné i pro uchování zázanmů s cest. Překvapivě i výborně eliminuje vibrace a poskytuje kvalitní záznam i v noci. Zakoupen na Aliexpressu.Fotky s umístěním kamer v Galerii

Celkově i po 5letech soužití stále přetrvává nadšení s charakteru a naprostá spokojenost, na motorce převážně jezdíme ve dvou s manželkou, s plnými kufry, projeli jsme sever, severozápad a jih Francie, Itálii, Toskánsko, Alpy, ve všech podmínkách naprostá spokojenost, hlavní předností je cestovní komfort - a i přesto, že doma přemýšlíme, čím bysme Stelvio nahradili, vždy je závěr stejný - díky spokojenosti a hlavně pohodlí pro baťužek zatím ničím -Guzzi V85TT je pěkná motorka, lehce ovladatelná, proti Stelviu se na ni cítím jako na kole, ale stále to není to, co by dokázalo Stelvio plnohodnotně nahradit. Jediná zatím možná alternativa, kdyby bylo nejhůř by byla od modrobílých - obligátní GS či RT, zatím ale není potřeba.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jenda1319
Jenda1319 napsal 10.02.24 v 08:24 10b.

Krásně a velice důkladně popsáno, kdo si to přečtěte, jde do ní... No škoda, že už se nevyrábí a teď tedy uvidíme co to nové, na pohled je to také pecka, jen mě mrzí ten vodník, ale ano, chápu, jinak už to v době emisní prostě asi nejde...
Máš to moc hezký, tak užívej...

Motofoto
Motofoto napsal 02.02.20 v 13:19 10b.

Prima popis stroje. Díky tomu a také doporučení kámoše jsem si koupil ročník 2016 a jsem zcela a beznadějně ohromen.
Jsou to super stroje s duší a dávkou emocí.

abbany
abbany napsal 05.09.17 v 08:56 10b.

Supr volba. Letos jsem dal se Stelviem Trasfagarasan, tak ho doporučuji. Nejhezčí je cesta od Pitesti lesem až po vrchol kolem 5:00 ráno, tam si to pak člověk užije a za každou zákrutou se usmívá jak malej Jarda. Tak ať to jezdí

pepeechose
pepeechose napsal 14.03.17 v 09:31 10b.

kvjeta
kvjeta napsal 13.02.16 v 23:10

Seikos: Samozřejmě rozumím tomu, že měli něco na skladě, jen v situaci, která jim byla určitě známá, a díky ojedinělému přístupu, že poskytují materiál na výměnu i po záruce, mě překvapuje, že radší místo šrotace a zavedení nových rozvodů, radši spotřebovali zásoby. Obzvláště když to bylo u faceliftovaného modelu, kde mohli jít s čistým štítem. Zřejmě ten poměr reklamací byl stále dost nízký, že se spotřebování skladu vyplatilo.

Více komentářů



TOPlist