renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NTV 650 Deauville (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník h.merlin
Vloženo 8.10.2012
Aktualizováno 4.7.2013
Zobrazeno 6 227x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Kompromis na vše co potřebuji.

Více fotografii

První dojmy - Po přechodu ze čtyrválce na dvouválec jsem byl zaražený nízkým výkonem při stejné kubatuře. Ale věděl jsem, co chci a to jsem si také koupil. Bude potřebovat pár úprav, aby se cesťák stal cesťákem, ale který stroj je dokonalý. Ovladatelnost je ale zase perfektní. Tak hup na ní a jedem

Doplňky na motorce - TAk jsem letos po zimě zainvestoval. Koupil jsem tady na inzerát velký víka kufrů za 8.000,- Kč.. Jsou ale bílá, tak mi ještě čeká lakování do barvy. Pro jistotu jsem je napasoval, jestli to bude v pohodě a je to super. Už žádný tašky přes malá víka. Velká víka kufrů - zatím v jiné barvě[/img]Když už budu v tom lakování, tak to sfouknu i s horním víkem top case ud Givi. Na serveru motoinzerce jsem koupil za 350,- Kč 2 cm vysoké nástavce po řidítka. Tak výborný, zvedly se a trochu se to šouplo tím pádem dozadu, takže pohodlnější posez. Pak jsem měl v plánu prodloužení zrcátek a udělat si ty nástavce sám. Po marných pokusech sehnat větší kus duralu jsem to nakonec nechal na výrobci a koupil je za 1.300,- Kč. Cena tedy nic moc, ale líp bych to neměl šanci udělat. A hlavně po namontování naprostá spokojenost.

04.07.2013 - tak po delší letošní zkušenosti už mohu s určitostí potvrdit jednu věc. Ti kluci japonský to mají docela namáklý a ví jak dlouhý zrcátka mít. Nástavci se změnila aerodynamika a začlo mi víc foukat do ramen. I batůžek si stězuje na větší průvan. Ale pravdou je, že při cestovní rychlosti do 130 km to zase nemí nic nesnesitelného. Ten výhled za sebe mi to vynahradí.

Recenze

Vzhledem k tomu, že často cestujeme na delší vzdálenosti jsem se rozhodl pustit svého Mazlika do světa. Nešel ale daleko, kolega z práce po něm už nějakou dobu pásl, takže ho mam stále na očích. A tak jsem se začal poohlížet po něčem, co by mi vyhovovalo.
Měl jsem několik krytérií:
- větší stroj
- pohodlná jízda
- malá spotřeba
- kardán
- možnosti kam naložit spoustu bagáže
- vhledem k neustálé jízdě do kopců dvouválec
A když jsem si dal tohle vše dohromady, volba byla jasná. Honda NTV 650 Deauville.

Motorku budu hodnotit po roce provozu, kdy jsem měl možnost ji vyzkoušet od sněhu po čtyřiceti stupňové teplo. Většinu kilometrů máme odjeto ve dvou lidech 90 + 60 kg, 180 + 170 cm.

Pohodlí bych dal za 8 z 10. Řidítka mne nutí se předklánět a nemám tak pohodlný posaz. Budu to řešit nástavci a mírným zakloněním dozadu. Jen doufám, že mi vystačí bowdeny, protože už tak jsou tak akorát. Při originálním plexi jde nápor větru přímo do helmy a z cestovního stroje se stává tělocvičné nářadí na posilování krčních svalů. Vyřešeno vyšším štítem. Ale ještě centimetr by rozhodně nebyl na škodu. Při decentním přihrbení se proudění ještě více sklidní a jízda by byla na hluk luxus. Štelování zadního tlumiče není umístěné zrovna šťastně. Jeho okolí je tak těsné, že tam prsty dostanete jen po bříška. Na stupnici vidět není už vůbec a tak nezbývá než si hodnoty štelovat podle krajních mezí. Pod prdelkou máme sedačku od firmy JK design, takže na pohodlíčko super. Největší problém vidím v zadních stupačkách, které jsou díky kufrům dost natlačené dopředu. Když mi batůžek nasedne a dá nohy na stupařky, tak když je dávám já na své, musím nohama hodně dopředu, jinak se pokupeme. Trochu víc místa v těhle partijích by se hodilo. Jinak si batůže nestěžuje na nic. Vyvíšená sedačku jí zajišťuje dostatečný výhled, aniž by na ní moc foukalo. Madla na držení tak jak mají být. Integrované kufry? Neříkal bych tomu kufry, ale takové větší odkládací skříňky. Do jedné se vejdou kecky, ponožky, mikina a zimní doplňky pod oblečení. Když jsem chtěl sehnat větší víka...bohužel. V naší republice nedostatkové zboží. V jedné z diskuzí jsem se dočetl, že jeden šťastný majitel je pořídil za úžasných 18 000 Kč. To jsem tedy měl zaděláno na bypass. Co bych naprosto pohanil, to jsou zrcátka. Bez úhybných manévrů do stran je člověk schopen v nich vidět maximálně svá ramena. A to nejsem žádný hranař. No, vyřešíme to nástavci, ale překrývací gumy už přes ně nepujdou, takže vzhledově žádný šlágr. Budu muset zapojit víc fantazii. Snad sem jednou budu moct dát fotku s řešením, za které bych se nemusel stydět.

Na přístrojovém panelu by nebyl od věci budík na měření teploty vody. V kolonách, kdy se rozsvítí pouze kontrolka přehřátí, už je docela pozdě. Jinak jsou informace z přístrojového panelu v zorném poli a naprosto dostačující. Je zapotřebí si ale hlídat z důvodu tankování kilometry. Nádrž má sice rezervu, ale když dá docházející benzín o sobě vědět, motor zdechne třeba uprostřed křižovatky, aniž by pomohlo okamžité přepnutí. A to nemluvím o benzínovém čerpadle, pro které je každé loknutí vzuchu, a tím běh naprázdno, krok k možné poruše. Majitelé Hondy Africa by o tom mohli řící své a tenhle stroj používá totožné.

Co se týče motoru, mám smíšené pocity. Kroutící moment jde krásně od spoda, aniž by po celou dobu průběhu někde vadl a ve vyšších otáčkách znovu ožíval. Jen ten výkon... Kdyby byly motory vedle sebe dva, vůbec bych se nezlobil. Mnoho uživatelů píše, že motor nemá vybrace. No, to je polemika. Zřejmě si nikdy nevyzkoušeli čtyřválce. Ano, pokud zase porovnám třeba s jednoválcovým Rotaxem, je v klidu. Ale není to vybrace, po které by po stovce kilometrů lezly z rukou nehty. Při delších přejezdech po dálnici by se rozhodne hodila šestka, aby se motor udržel v příjemných cestovních 5 000 otáčkách. Ale tahle negativa přetluče spotřeba. Ve dvou, s bagáží, a rukou co si nebere servítky, jezdíme okolo 5,5l. Když jsem se v solu dostal na krásných 4,5l, smekl jsem.

Jinak asi není ani co hodnotit, abych uděloval plus a mínus. Mluvit o výhodách kardánu oproti řetězu...to už má myslím každý načteno. Psát o brzdách s dual systémem také netřeba. Po čase si na to tak zvaknete, že už mi to ani nepřijde. A tak se asi doberu k závěru . Myslí, že jsem si vybral to, co jsem asi tak nějak tušil a co jsem chtěl. Dokonalost prostě neexistuje a když člověk trošku zamhouří, je to nenáročný stroj, který potěší každého cestovatele, který už netouží lítat dvoukilem.

Snad jsem byl svým hodnocením něco zde platný. Nezlobte se za překlepy a styl jakým je to napsaný. Nejsem zádný inteligent a prsty píší co si hlava myslí bez zbytečných skrupulí.

b]Zde přidávám postupně úpravy[/b]













Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ranža
Ranža napsal 16.02.14 v 11:36

Škoda toho PAVika, byla to nádherna souprava

nekarlos
nekarlos napsal 05.04.13 v 20:14 10b.

Moc pěkné A ten pávík v barvě paráda.

kuzmič
kuzmič napsal 14.10.12 v 21:40

¨S tím Pávem to je smutné, v tom našem dementním čechistánu...

Zipák
Zipák napsal 11.10.12 v 19:47

Pěkné,to co Ti chybí by jsi našel na ST 1100 ale i tam by se nnašli nějaké minusy??Ať jezdí

tatook
tatook napsal 11.10.12 v 08:22

Pěknej kousek, dobrá volba, ať ti hodně dlouho spolehlivě slouží.

Více komentářů



TOPlist