Chci boxer BMW, ale jaký mám vybrat podvozek? Srovnání pěti BMW R 1250
Text: Vláďa Novotný , Jan Rameš , Filip Tichý , Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček , Honza Fuka | Zveřejněno: 2.9.2020 | Zobrazeno: 36 598x
Kapitoly článku
BMW a příplatková výbava, to je kapitola sama pro sebe. Základní cena a cena, za kterou si motorku přivezete domů, bývají výrazně odlišné, protože neznáme snad jediný motocykl BMW, který by byl tzv. holý. A utratit se dá opravdu hodně peněz, čtyři z pěti našich testovaček mělo příplatkové výbavy vždy překračující hodnotu 100 000 Kč! A jedna se jí povážlivě blížila. Situace je ještě divočejší v tom, že test proběhl loni, kdy byly jak jiné ceny, tak jiné výbavové pakety. Model RT je jiný kompletně, GS a GS Adventure mají jinou standardní výbavu, o složení paketů nemluvě. Tabulka, kterou vidíte níže, je vztažena na modely 2021 buď přesně v té konfiguraci, v jaké byly ty loňské testovačky, nebo alespoň ve velice podobné (GS/GSA). Jedinou výjimkou je RT, protože tam je opravdu spousta věcí jinak, takže tam najdete loňské ceny a dole přibližné porovnání s novým modelem 2021.
Přehled cen a příplatkové výbavy testovaných motocyklů
R 1250 R | R 1250 RS | R 1250 RT | R 1250 GS | R 1250 GS Adventure | |
Základní cena (Kč) | 362500 | 379500 | 468000* | 427000 | 467000 |
Příplatková výbava (Kč) | |||||
Paket výbavy Dynamic | 26437 | 26437 | 11362* | 37276 | 37276 |
Paket výbavy Komfort | - | - | 23530* | 13747 | 13747 |
Paket výbavy Touring | - | - | 36478* | 18770 | 19563 |
DTC-kontrola trakce | Dynamic | Dynamic | Dynamic | standard | standard |
Denní svícení | Dynamic | Dynamic | Dynamic | 2776* | 2776* |
Řadicí asistent PRO | Dynamic | Dynamic | - | Dynamic | Dynamic |
Režim jízdy PRO | Dynamic | Dynamic | Dynamic | Dynamic | Dynamic |
Bílé LED blinkry | Dynamic | Dynamic | standard | standard | standard |
ABS PRO | Dynamic | Dynamic | standard | standard | standard |
Dynamická ESA | 20092 | 20092 | Touring | Dynamic | Dynamic |
Bezklíčové startování | 7402 | 7402 | - | Komfort | Komfort |
HP sportovní výfuk | 23132 | - | - | - | 23132 |
Chromované svody | 1850 | - | - | - | - |
Vyhřívané rukojeti | 5816 | 5816 | standard | Komfort | Komfort |
TPC (kontrola tlaku v pneu) | 6213 | 6213 | Komfort | 6213 | 6213 |
Tempomat | 9121 | 9121 | Touring | Touring | Touring |
Sportovní štítek | 5420 | - | - | - | - |
Zadní nosič | 4098 | 4098 | standard | standard | standard |
Držáky kufrů | 3040 | 3040 | standard | Touring | Touring |
Nízká sedačka | 0 | - | - | - | - |
5letá tovární záruka | 6305 | - | 5211* | 5256 | 5256 |
Styl Exclusive | - | 9914 | - | - | |
Příprava pro navigační systém | - | 5420 | Touring | Touring | Touring |
Hlavní stojan | - | 3966 | standard | standard | standard |
Chromovaný výfuk | - | - | Komfort | Komfort | - |
Centrální zamykání | - | - | Komfort | - | - |
Alarm proti krádeži | - | - | Komfort | - | - |
Zásuvka 12V | - | - | Komfort | - | - |
Vyhřívaná sedačka | - | - | Touring | - | - |
Hlavní světlomet PRO | - | - | Dynamic | - | - |
Audiosystem | - | - | 29224* | - | - |
Styl Elegance | - | - | 11362* | - | - |
Přídavná mlhová světla | - | - | 9646* | - | 9782 |
Kryty rukou | - | - | - | Touring | standard |
Styl Rallye | - | - | - | 26437 | 20357 |
Paket sedačky spolujezdce | - | - | - | 7270 | 3172 |
Zlatá drátěná kola | - | - | - | 1322 | - |
Off-Road pneumatiky | - | - | - | 0 | - |
Černá drátěná kola | - | - | - | - | - |
Option 719 Billet Pack Shadow - frézované díly | - | - | - | - | 25115 |
Option 719 Billet Pack Shadow II - frézované díly | - | - | - | - | 22472 |
Celková cena | 481426 | 473617 | 594813* | 546067 | 655861 |
*loňské ceny platné pro model 2020 | *u modelu 2021 pouze v kombinaci s adaptivním světlometem za 15 598 Kč | *u modelu 2021 pouze v kombinaci s adaptivním světlometem za 15 598 Kč | |||
Základní cena modelu 2021: 496000 Kč | |||||
Cena modelu 2021 v podobné výbavě: 656575 Kč |
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jan Rameš (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 174 cm
Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Honza Zajíček (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 183 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Fuka - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.