husqvarna_svartpilen_801_2




CFMoto 700MT – není vždy potřeba mít nejvyšší ambice

Před pár lety si na víkend do Jeseníků půjčil kamarád motorku z půjčovny. Šel po ceně, a tak půjčené CFMoto 650MT, na kterém dorazil, dostalo od zbytku party nejednu humorně uštěpačnou pozvánku. Navíc bylo tak navěšené kufry, že jsme mu začali přezdívat obytňák. Netrvalo ale dlouho a všichni jsme byli překvapeni, jak pěkně ta motorka jezdila a fungovala. Stejně to má i navazující sedmistovka 700MT. Není to motorka na parádu, ale chcete-li výborně fungující cesťák za pár, splní vše, co od ní očekáváte.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Snad úplně všichni se shodneme na tom, že ze všech čínských značek, co se aktuálně nabízí na tuzemském trhu (a že se jich tu za poslední dobu vyrojilo), má CFMoto asi nejlepší postavení. I spousta z těch, co na čínské motorky od samého začátku koukají skrz prsty, dneska CFMoto bere na milost jako značku, která nabízí svébytné motorky s velmi dobrým poměrem ceny a kvality. Za tuhle pozici na trhu přitom samotná značka vděčí právě řadě 650. Byla to modelová řada dvouválců za super peníze, která dostala CFMoto na mapu nejednoho motorkáře a model 650MT vyčníval s ohledem na obecnou popularitu adventure kategorie možná úplně nejvíc. 

Původní 650MT byla příjemným překvapením. Její stávající formuli pak 700MT posouvá o kus dál

Celkem logicky tak loni došlo na částečné přepracování stávajícího „emtéčka“, kdy se zástavbou většího sedmistovkového motoru, známého z řady CL-X, zrodilo 700MT. Nový motor s vyšším zdvihem má místo 649 nově 693 cm3 a tím pádem povyskočil i výkon, který je nově 67 koní při 9 000 otáčkách. Točivý moment potom činí 60 Nm při 7 250 otáčkách. To je slušné navýšení oproti předchozím 56 koním a 54 Nm. Jinak se ovšem po stránce techniky vůči 650MT nezměnilo vlastně nic. Sedmistovka jede na stejném rámu, nastavitelných tlumičích, brzdách i kolech. Prakticky stejná zůstala i pohotovostní hmotnost 220 kilogramů

Stejný už ovšem není design. Nové – i když možná spíše „staronové“ – je všechno vnější oplastování. Pořád zůstala zachována silueta i základní vzezření, motorka ale působí o něco moderněji. Zkrátka přesně tak, jak by si člověk představoval u pořádného faceliftu. Jen to potom trochu kazí ten ohromný padací rám, který se nedrží jen klasických míst na bocích, ale obtáčí motorku přes předek, jako by ji měl ochránit při pádu z útesu.

Čímž se pomalu dostávám k tomu, na koho, a na jaký styl ježdění, vlastně motorka cílí. Tady je potřeba říci, že oproti 800MT, přestože písmena v názvu značí jistou příbuznost, jde o motorku mnohem „základnější“. 700MT není plnohodnotné cestovní enduro, a přestože jsou třeba promo fotky plné nezpevněných cest, sedmnáctipalcová kola jasně volají po asfaltu, stejně jako pouhý náznak krytu pod motorem, který nechává zcela odhalené svody. Jednodušší výbava pak naznačuje, že 700MT cílí primárně pro ty, kteří při svých cestách nemíní navštívit terén a vystačí si s celkově jednodušší motorkou bez výstřelků, pochopitelně za výrazně nižší cenu. Ostatně 800MT v základním provedení startuje o 50 000 dráž, byť lépe vybavené. K ceně se ovšem ještě dostaneme.

Zkrátka a dobře, ten ohromný rám bych asi klidně vynechal, případně ho nahradil jenom menšími, konvenčnějšími padáky. Rozhodně bych ale neměnil boční kufry, kterým není moc co vytknout. Do plastových skořepin se bez problému vejde obligátní integrální přilba. Dost ale bylo statického představování, je čas se trochu svézt. Nohu přehazuji přes pohodlné sedlo ve výšce 840 milimetrů. Trup mám vzpřímený, ruce uvolněně na řídítkách, jenže na motorce je hodně znát, že je původně ergonomicky navrhovaná pro někoho, kdo má přece jenom méně centimetrů. Je to častý problém cestovních motorek z původem v Číně – za řídítky jsem poněkud přidřepnutý, což má na svědomí nízká výška sedla vůči stupačkám. Ani vyšší sedlo by tady úplně nepomohlo, na něj jsou zase nízká řídítka.

CFMoto 700MT je jedna z těch motorek, které padnou do ruky okamžitě a každému, a to platí i ve chvíli, kdy nastartuji řadový dvouválec, sáhnu po lehounce jdoucí spojce, klapnu jedničku a dávám se do pohybu. Motorka se ovládá jednoduše, všechno funguje přirozeně a třeba na přepínatelné mapy plynu, které tu nejsou, si ani nevzpomenu, protože reakcím na pravou rukojeť není moc co vytknout. Potěší i podvozek, který není přehnaně tuhý a celkem statečně žehlí nerovnosti, pořád ale v zatáčkách podrží a motorka tak působí stabilně. Ani svižnější svezení šasi nijak neodmítá. Samozřejmě je znát, že se nejedná o sporťák a už samotná jízdní pozice je zaměřená primárně na komfort, ale když si pomůžete tělem, krouží 700MT zatáčky jedna radost.

Jen těžko se hledají věci, co by vás na MT štvaly. V zrcátkách je vidět a třeba takové plexi opravdu dělá to, co by plexi dělat mělo, a odvádí vzduch lépe, než bych na první pohled čekal. Snad jen jeho nastavení by mohlo být méně kostrbaté a vyžadovat méně rukou. Aby se s ním dalo hnout, musí se povolit po jednom plastovém kolečku na každé straně přístrojovky, a i potom je potřeba s plexi občas trochu „zaviklat“. Prostě nic co by se dalo v pohodě absolvovat za jízdy.

Pochvalu získávají naopak brzdy. Dvojice dvoupístů J. Juan vpředu se do kotoučů nezakusuje s přílišnou vervou, ale to je v tomto případě víc než v pořádku. Je potřeba mít na paměti, že pro spoustu lidí bude 700 MT první velká motorka, a u té se z principu nehodí, aby měla brzdy, které vytrestají každé neopatrné namáčknutí. Na druhou stranu dávkování je v naprostém pořádku a dva prsty pořád úplně stačí na to, aby 220 kilogramů hmotný stroj statečně zpomaloval. 

Největší pozornost se ale u novinky logicky váže k novému a většímu motoru. Nutno podotknout, že i když předchozí šestsetpadesátka nejela špatně, nemuseli jste být zrovna závodník, abyste ji brzo dostali na dýchavičný limit. Větší sedmistovka je v tomto ohledu o kus dál a vlastně v některých okamžicích působí jako politá živou vodou. Na druhou stranu nikde a v žádném režimu neukáže ani nic zběsilého a rozdíl oproti předchozímu agregátu extra markantní. Pokud ho nenecháte spadnout pod nějaké tři tisíce, podává svou sílu lineárně a čitelně, má příjemné ale nepřehnané střední pásmo, v němž stráví motorka většinu času, zároveň neumře ani na vršku. Jakkoliv se nedá mluvit o tom, že by se dvouválec nějak radikálně hnal k omezovači. Spíš se k němu stabilně propracovává. To je rozdíl oproti modelům CL-X, které jsou naladěny tak trochu odvážněji. 

Podstatné je, že i když parametry nevěstí nic dramatického, neměl jsem pocit, že by mi výkon přestával stačit k tomu, k čemu je motorka postavená. S nadlitrovými cesťáky se po otevřených silnicích honit nebudete, ale to ani nikdo nečekal – mějte pořád na paměti tu první velkou motorku. Důležité je, že když naladíte příjemných cestovních 120 a pak budete potřebovat předjet auto do mírného kopce, jde to. Není to sice otázka mžiku, ale ani v takových momentech se CFMoto neztratí a neztrapní. Ne náhodou se sedmistovkový motor z Číny často porovnává s oblíbeným dvouválcem CP2 od Yamahy, který jezdí mimo jiné v cestovním Traceru 7. Na jeho parametry chybí 700 MT trochu výkonu i krouťáku, ale stejně už se bavíme o té výkonnostní hladině, která je na silnici vlastně úplně dostatečná.

Málem bych zapomněl říci, že 700 MT taky solidně a příjemně řadí, a přidat tak převodovku k dalším prvkům, které na motorce fungují dobře a bez výhrad. Přijde vám to už trochu nuda? To je právě to největší prokletí 700 MT – je to jedna z těch nudně výborných motorek, kde všechno funguje přesně tak, jak chcete a očekáváte, nic vás neštve, ale zároveň vás ani nic nenadchne. Není to motorka, která sama o sobě vzbuzuje gejzíry emocí, ale to je naprosto v pořádku – jezdit na motorce bude sranda a zážitek vždycky, tady si zkrátka emoce do rovnice dodáte samotnou cestou, kterou podnikáte a cílem, ke kterému míříte. Do role uživatelsky přívětivého a dobře funkčního cestovního společníka, který nepřekvapí ani méně zkušené, zapadá 700 MT vlastně úplně skvěle.

Navíc sem zapadá za skvělou cenu. Ano, v rámci modernizace a posílení sedmistovka o něco podražila, ale deset tisíc rozdílu oproti původní ceníkovce je myslím rozdíl zcela obhajitelný a výsledných 175 990 korun je prostě super cena, nemluvě o tom, že aktuálně je tahle částka snížená na 169 990 korun. Zejména když uvážíte, že za tyhle peníze dostanete motorku už dovybavenou o onen (možná až moc) všeobjímající padací rám, ale hlavně pěkné a praktické boční kufry, centrální stojan, nastavitelné páčky, pěkný barevný budík a tak dále. Japonská konkurence sice v mnoha případech poměrně dost zlevnila – je k diskuzi, nakolik tomu vděčíme vlastně přímo CFMotu – ale takhle nízké cenovky pořád dorovnat neumí.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek (Odebírat články autora) - Výška redaktora: 184 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist