Pět velkých naháčů v testu
Text: Tomáš Mikšovský , Tomas Mysliveček , Petr Poduška , Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 7.10.2014 | Zobrazeno: 146 318x
Kapitoly článku
Technické údaje
KTM 1290 SuperDuke R 2014 | Ducati Monster 1200S 2014 | Kawasaki Z 1000 2014 | Aprilia Tuono V4R 2014 | BMW S 1000 R 2014 | |
---|---|---|---|---|---|
Objem | 1301 cm3 | 1198.4 cm3 | 1043 cm3 | 999.6 cm3 | 999 cm3 |
Výkon | 132 kW (179.5 koní) | 108.2 kW (147.2 koní) | 104.5 kW (142.1 koní) | 122.1 kW (166.1 koní) | 118 kW (160.5 koní) |
Výkon při otáčkách | 8870 ot/min | 8750 ot/min | 10000 ot/min | 11500 ot/min | 11000 ot/min |
Točivý moment | 144 Nm | 124.5 Nm | 111 Nm | 111.5 Nm | 112 Nm |
Otáčky při max toč.mom. | 6500 ot/min | 7250 ot/min | 7300 ot/min | 9500 ot/min | 9250 ot/min |
Druh motoru | Spalovací | Spalovací | Spalovací | Spalovací | Spalovací |
Dvoudobý/čtyřdobý | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Chlazení | Kapalina | Kapalina | Kapalina | Kapalina | Kapalina |
Uspořádání válců | Vidlicový | Vidlicový | Řadový | Vidlicový | Řadový |
Počet válců | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 |
Rozvod | DOHC | desmo | DOHC | DOHC | DOHC |
Ventilů na válec | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Vrtání | 108 mm | 106 mm | 77 mm | 78 mm | 80 mm |
Zdvih | 71 mm | 67.9 mm | 56 mm | 52.3 mm | 49.7 mm |
Kompresní poměr | - | 12.5 : 1 | 11.8 : 1 | 13 : 1 | 12 : 1 |
Příprava paliva | Vstřikování | Vstřikování | Vstřikování | Vstřikování | Vstřikování |
Startér | Elektrický | Elektrický | Elektrický | Elektrický | Elektrický |
Počet rychlostí | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
Sekundární převod | Řetěz | Řetěz | Řetěz | Řetěz | Řetěz |
Typ rámu | Příhradový | Příhradový | Páteřový | Mostový | Mostový |
Materiál rámu | ocel | ocel | lehká slitina | lehká slitina | lehká slitina |
Zdvih předního odpr. | 125 mm | 130 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih zadního odpr. | 156 mm | 152 mm | 122 mm | 130 mm | 120 mm |
Brzdy vpředu | 2 kotouč | 2 kotouč | 2 kotouč | 2 kotouč | 2 kotouč |
Rozměr předního kotouče | 320 mm | 330 mm | 310 mm | 320 mm | 320 mm |
Přední třmen | čtyřpístkový | čtyřpístkový | čtyřpístkový | - | čtyřpístkový |
Brzdy vzadu | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč | kotouč |
Přední kolo | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " |
Zadní kolo | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " | 17 " |
Rozměr přední pneu | 120/70ZR17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17 | 120/70-ZR17 | 120/70 ZR 17 |
Rozměr zadní pneu | 190/55ZR17 | 190/55 ZR 17 | 190/50 ZR17 | 190/55-ZR17 | 190/55 ZR 17 |
Rozvor | 1482 mm | 1511 mm | 1435 mm | 1445 mm | 1439 mm |
Úhel hlavy řízení | 65.1 ° | 23.5 ° | 24.5 ° | 25 ° | 65.4 ° |
Závlek předního kola | - | - | 101 mm | - | 98.5 mm |
Výška sedla | 835 mm | 785 mm | 815 mm | 835 mm | 814 mm |
Suchá hmotnost | 189 kg | 182 kg | - | 183 kg | - |
Pohotovostní hmotnost | - | - | 220 kg | - | 207 kg |
Objem nádrže | 18 l | 17.5 l | 17 l | 17 l | 17.5 l |
Rezerva | - | - | - | 4 l | - |
Spotřeba | 8 l/100 km | 8.2 l/100 km | 7.1 l/100 km | 8.07 l/100 km | - |
První cena | 417136 Kč | 436450 Kč | 304900 Kč | 439990 Kč | 345280 Kč |
Poznámka | - | Monster 1200 stojí 13.490 EUR model S: 15.890 EUR | Cena bez ABS: 284.900 Kč | Akční nabídka 409.990 Kč | - |
Zdroj: Motokatalog.cz
Zdroj: Motokatalog.cz
Poznámka: V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme.
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?