yamaha_demo_tour




Pět velkých naháčů v testu

Kapitoly článku

Tommy

SuperDuke od továrny KTM je doslova okřídlená bestie, na kterou doporučuji lézt na lačno či s Kinedrylem v žaludku. Už svým vzhledem kolem sebe budí hodně pozornost. Ostré rysy jsou doménou tohohle modelu a odlehčená kola jsou jediné, co je na motocyklu kulaté. Popravdě nedovedu si ani představit zaoblenou The Beast, to by byla slušná parodie na hranatou kuličku. Tenhle model jsem měl možnost důkladně otestovat již ve Španělsku a nestačil jsem se divit, co rakouští inženýři vpustili na trh motocyklů kategorie naked.
Všude je SuperDuke uváděn především jako nejvýkonnější naháč na trhu se závodními ambicemi, dokonalým podvozkem, asistenčními systémy a ukázkovým ABS systémem v režimu Supermoto. Všechno je tohle skutečná realita, ale nikde se už moc neuvádí, že je to vlastně přátelský a velice ukázněný motocykl, se kterým se dá cestovat bez okolků a není k tomu potřeba žádná závodní agrese či zkušenosti třicetiletého motorkáře. Pokud se budete chtít povozit jako závodník někde na okruhu, tak si můžete být jistí, že KTM vás provede každým okruhem na takové úrovni, že nebudete chtít v životě už žádnou kapotu. Na druhou stranu je schopná naslouchat i něžným ženám tak, že si budou myslet, že krotí třeba RC390. Tak flexibilní dokáže být naháč KTM SuperDuke s nejsilnějším motorem na trhu.
Véčkový motor o exaktním zdvihovém objemu 1 301 ccm a maximálním výkonem 180 koní je svou konstrukcí nejlehčím dvouválcovým agregátem na světě. Při otevření plynové rukojeti do maximální polohy vás motocykl odmění takovým krouťákem, při kterém se svléknou i ponožky v botách. Hodnota 144 Nm je mezi testovanými kousky zcela bezkonkurenční a neuvěřitelné jsou i nízké otáčky (6 500) při kterých je cítit maximální síla motoru. Mnozí nevěřili, že bude motocykl s tak objemným dvouválcem ke kočírování, ale on skutečně hodný je. SuperDuke dostal dvojité zapalování, dobře vyvinutý spalovací prostor pro optimální spalování palivové směsi, větší škrticí klapky až o 4mm, byla optimalizována hmotnost pístů a provedeny další účinné kroky až po individuální palivové mapy pro jednotlivé převodové stupně. Tohle všechno dělá motocykl poslušným i v těch nejnižších otáčkách. Model KTM je rovněž ztělesněním současné motocyklové moderny, ale například quickshifter nenajdete ani v PoweParts příslušenství, což docela dobře nedokážu pochopit.
SuperDuke je dle mého názoru TOP naháč na celosvětovém trhu, ale momentálně po tomto testu u mě vyhrává o zmiňovanou píď Ducati Monster díky celkové sympatii. Pokud bychom ale dělali srovnávací test na uzavřené trati, toto by byla nejlepší volba.

Petr

Úzké tvrdé sedlo a poloha širokých řídítek dělá ze SuperDuke v téhle společnosti nabroušenou multikrosku, ale ani delší cesta na něm není takové peklo, jak by se mohlo na první pohled zdát. Po třídenním výletu do Alp na začátku sezóny jsem si mohl stěžovat snad jenom na horší ochranu před větrem, i když ve srovnání s BMW se tady člověk s výškou postavy 180+ cm cítí pořád jako v bavlnce.
Pokud jde o motor, jeho parametry spolehlivě převálcují zbytek světa a to samé mohu říci o faktoru zábavy. Jasně, že 180 koní se dá naplno využít možná na okruhovém dnu v Brně, protože v běžném provozu tenhle brutální výkon sotva využijete naplno. Ale tohle véčko je tak univerzální, že s ním rádi pojedete i pro rohlíky.

Prochy

Nabušenej borec s pořádnýma koulema. Výborná kvalita zpracování, srovnatelná s BMW. Pohodlí je zde na velmi vysoké úrovni a to až tak moc, že mi to chvilku lezlo na nervy. Na naháči chci bejt víc nahrbenej, o to víc pokud mam pod sebou takovou nálož výkonu. Na dálnici když uháním přes 160 km/h mi vzpřímená poloha vadí. Jinak opět výborné brzdy s nevadnoucím účinkem. Je až s podivem jak tak moc výkonná motorka umí být zároveň i příjemná v pomalé rychlosti, ale úplná paráda to ve městě taky není. Občas poskakujete mezi auty a nevíte jaký kvalt zařadit.

Tom@s

Masožravá vosa v útoku. Má styl a navíc je oranžovej, paráda. Bohužel se musím zdržet nějakého zásadního komentáře, protože pár kilometrů nahoru dolů po letišti je zoufale málo. Nicméně Duke mě učaroval svojí nekompromisní silou nosorožce, věřím že to bude továrna na zábavu. Na druhou stranu, taky mě ukrutně vytáčel nutností pořád dokola, po každém nastartování, zadávat "svoje" nastavení. Gigavopruz ...

Informace o redaktorovi

Tomáš Mikšovský (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 174 cm
Tomas Mysliveček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 189 cm
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Tomáš Procházka (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 177 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (33x):



TOPlist