Pět velkých naháčů v testu
Text: Tomáš Mikšovský , Tomas Mysliveček , Petr Poduška , Tomáš Procházka | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 7.10.2014 | Zobrazeno: 142 005x
Kapitoly článku
Tommy
SuperDuke od továrny KTM je doslova okřídlená bestie, na kterou doporučuji lézt na lačno či s Kinedrylem v žaludku. Už svým vzhledem kolem sebe budí hodně pozornost. Ostré rysy jsou doménou tohohle modelu a odlehčená kola jsou jediné, co je na motocyklu kulaté. Popravdě nedovedu si ani představit zaoblenou The Beast, to by byla slušná parodie na hranatou kuličku. Tenhle model jsem měl možnost důkladně otestovat již ve Španělsku a nestačil jsem se divit, co rakouští inženýři vpustili na trh motocyklů kategorie naked.Véčkový motor o exaktním zdvihovém objemu 1 301 ccm a maximálním výkonem 180 koní je svou konstrukcí nejlehčím dvouválcovým agregátem na světě. Při otevření plynové rukojeti do maximální polohy vás motocykl odmění takovým krouťákem, při kterém se svléknou i ponožky v botách. Hodnota 144 Nm je mezi testovanými kousky zcela bezkonkurenční a neuvěřitelné jsou i nízké otáčky (6 500) při kterých je cítit maximální síla motoru. Mnozí nevěřili, že bude motocykl s tak objemným dvouválcem ke kočírování, ale on skutečně hodný je. SuperDuke dostal dvojité zapalování, dobře vyvinutý spalovací prostor pro optimální spalování palivové směsi, větší škrticí klapky až o 4mm, byla optimalizována hmotnost pístů a provedeny další účinné kroky až po individuální palivové mapy pro jednotlivé převodové stupně. Tohle všechno dělá motocykl poslušným i v těch nejnižších otáčkách. Model KTM je rovněž ztělesněním současné motocyklové moderny, ale například quickshifter nenajdete ani v PoweParts příslušenství, což docela dobře nedokážu pochopit.
SuperDuke je dle mého názoru TOP naháč na celosvětovém trhu, ale momentálně po tomto testu u mě vyhrává o zmiňovanou píď Ducati Monster díky celkové sympatii. Pokud bychom ale dělali srovnávací test na uzavřené trati, toto by byla nejlepší volba.
Petr
Pokud jde o motor, jeho parametry spolehlivě převálcují zbytek světa a to samé mohu říci o faktoru zábavy. Jasně, že 180 koní se dá naplno využít možná na okruhovém dnu v Brně, protože v běžném provozu tenhle brutální výkon sotva využijete naplno. Ale tohle véčko je tak univerzální, že s ním rádi pojedete i pro rohlíky.
Prochy
Tom@s
Informace o redaktorovi
Tomáš Mikšovský (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 174 cm
Tomas Mysliveček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 189 cm
Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Tomáš Procházka (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 177 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)