globalmoto_kveten





Téma: "Kolínko" - proč vlastně???
 
13.4.2010 v 13:56
Pojem KOLÍNKO

K čemu to vlastně je?
Zvyšuje to jezdci sebevědomí, či jeho ego, když si v provozu škrtne sliderem o zem a přitom motorka jede téměř rovně?

-----------------------------------------------------------------

Váš názor k této problematice?
Nemyslíte si, že může ono pověstné kolínko být důvodem toho, že ho někdo někde chce prostě v provozu "dát", a ve finále to pošle do kopru?


Naposledy editováno 13.04.2010 16:52:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 19:07 | Nahoru | #61

titus>Zdááár,jen jestli nepatrně nevysedáváš v putyce ty pekelníku !



tam právě k ránu vysedávám, ba někdy i lehnu
a na kolínkách jsem pak doma - v koutě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 19:25 | Nahoru | #62

mára929r>tam právě k ránu vysedávám, ba někdy i lehnu
a na kolínkách jsem pak doma - v koutě


Snad tě tá tvá baba aj nemlátí

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 19:28 | Nahoru | #63

titus>Snad tě tá tvá baba aj nemlátí



když se vrátim po třech dnech, radostí zrovna neoplývá

"Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 19:31 | Nahoru | #64
Kolínko patří na okruh a ne na silnici - představa, že si v poklidu na dubí někdo brousí slider a najednou se musí vyhnout nějakýmu nebezpečí, tak už je v kopru, přesněji řečeno n azemi či ve vzduchu

Pro závodní účely je to samozřejmě přínosné, protože to (díky fyzikálním zákonům) umožňuje průjezd zatáčky větší rychlostí, vzhledem ke změně těžiště stroje s jezdcem V provozu je to machrovina, kterou hustostřelci ohrožujou nejenom sebe, ale i ostatní, a úplně nejlepší jsou ti, co si hustostřelecky dávaj kolínko půlkou mašiny v protisměru, div se nerozplácnou o kapotu protijedoucího auta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 19:36 | Nahoru | #65

peetr>vysvětli mi prosím, jak při normální jízdě nesjet pneu na hranu...minimálně zadek je tam teda hned...jak to jako děláš abys tu hranu "netrefil"?



nejezdit jako hovado?

...záleží na tom, čemu říkáš normální jízda - při normální jízdě by problémy se sjížděnim hrany neměl řešit nikdo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 19:53 | Nahoru | #66

sharkis>nejezdit jako hovado?

...záleží na tom, čemu říkáš normální jízda - při normální jízdě by problémy se sjížděnim hrany neměl řešit nikdo



copak to, že jezdim gumu do hrany znamená, že lítam jak hovado? Jsou zatáčky - pomalý, řeknu třeba 60-70km/h tam podle tebe "letim" jak hovado? jenom proto že tu motorku tam prostě naklopím trochu víc...a když bude na dubí někdo brousit slajdr, tak věř že spousta lidí i při takový jízdě má rezervy(já tak nejezdím ) a může to tam ještě "přihnout" - pokud to myslíš ve smyslu že už nebude moct mašinu víc naklopit...

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:03 | Nahoru | #67
peetr> o naklopení nejde, ale jako příklad - představ si, že máš svižně najetou levotočivou zavřenou zatáčku, máš to s přehledem na kolínku u dělící čáry a vlítne ti tam z protisměru nějakej blb v plechovce, kterýho ta zatáčka vynesla Než se stihneš přemístit, abys změnil těžiště a mohl se vyhnout, tak seš buď rozpláclej na kapotě anebo po prudkym brždění mimo silnici

Při normální jízdě hrany fakt neobrousíš, za tím si stojím - naklopení motorky je přímo úměrný rychlosti a odstředivý (resp. dostředivý) síle, která na tebe při průjezdu zatáčkou působí(2krát větší rychlost = 4krát větší odstředivá síla, to se učí i v autoškole) Aby byla zatáčka bezpečně projetá na koleno, tak už musí bejt odstředivá síla dost velká, z čehož plyne, že i v 70km/h můžeš jet v danym úseku "jako hovado", ač tam (co se týče rychlosti) něják extrémně rychle nejedeš

Všechno se dá vypočítat - každá zatáčka má nějakou kritickou rychlostní hranici, přes kterou se v sebelepšim autě při sebeideálnějších podmínkách nedostaneš Proto bývají u těch pomalejších či vynášejících zatáček značky omezující rychlost, ve který jí bezpečně zvládne projet každej

E: písmenko

Naposledy editováno 13.04.2010 20:09:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:06 | Nahoru | #68

sharkis>peetr> o naklopení nejde, ale jako příklad - představ si, že máš svižně najetou levotočivou zavřenou zatáčku, máš to s přehledem na kolínku u dělící čáry a vlítne ti tam z protisměru nějakej blb v plechovce, kterýho ta zatáčka vynesla Než se stihneš přemístit, abys změnil těžiště a mohl se vyhnout, tak seš buď rozpláclej na kapotě anebo po prudkym brždění mimo silnici

Při normální jízdě hrany fakt neobrousíš, za tím si stojím - naklopení motorky je přímo úměrný rychlosti a odstředivý (resp. dostředivý) síle, která na tebe v průjezdu zatáčky působí Aby byla zatáčka bezpečně projetá na koleno, tak už musí bejt odstředivá síla dost velká, z čehož plyne, že i v 70km/h můžeš jet v danym úseku "jako hovado", ač tam (co se týče rychlosti) něják extrémně rychle nejedeš

Všechno se dá vypočítat - každá zatáčka má nějakou kritickou rychlostní hranici, přes kterou se v sebelepšim autě při sebeideálnějších podmínkách nedostaneš Proto bývají u těch pomalejších či vynášejících zatáček značky omezující rychlost, ve který jí bezpečně zvládne projet každej



......TY JO!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:06 | Nahoru | #69
2LEKO> copak se ti na tom nezdá?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:09 | Nahoru | #70

sharkis>2LEKO> copak se ti na tom nezdá?



........já tomu nerozumím a proto mě to připadá vysoce odborné!.........věř tomu,že ta teorie,je jen zlomek,toho co potřebuješ za jízdy!......prostě jdeš na to moc "vědecky"!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:10 | Nahoru | #71
sharkis> na koleno se dá ject v utáhlí zatáčce i ve 50km/h a určitě tu zatáčku projedu líp jak nevysedlej.. vysedávat je určitě lepší a to že tam je koleno ..to je detail vysednu a kolikrát nechtít jebnu kolenem o zem..jak nevysedám a klopí často sem na stupačkách s vysednutím můžu ject stejně rychle v menším náklonu a je to bez pečnější a mám rezervy jak na klopení tak vrácení...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:11 | Nahoru | #72
2LEKO> něco na tom ale je Přece jen když pojedu zatáčku víc "na pohodu" s menšim náklonem, tak mám daleko víc možností řešení krizovky než borec, co to prolítne sice efektně, ale "nebezpečně"

Na motorce razim heslo radši pozdě nežli vůbec, něco do sebe to má

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:12 | Nahoru | #73

jetam>sharkis> na koleno se dá ject v utáhlí zatáčce i ve 50km/h a určitě tu zatáčku projedu líp jak nevysedlej.. vysedávat je určitě lepší a to že tam je koleno ..to je detail vysednu a kolikrát nechtít jebnu kolenem o zem..jak nevysedám a klopí často sem na stupačkách s vysednutím můžu ject stejně rychle v menším náklonu a je to bez pečnější a mám rezervy jak na klopení tak vrácení...



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:13 | Nahoru | #74
jetam> já se nebavim o tom, jestli je lepší koleno strkat nebo ne - rozebírám tu jeho potřebu a bezpečnost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:14 | Nahoru | #75

sharkis>peetr> o naklopení nejde, ale jako příklad - představ si, že máš svižně najetou levotočivou zavřenou zatáčku, máš to s přehledem na kolínku u dělící čáry a vlítne ti tam z protisměru nějakej blb v plechovce, kterýho ta zatáčka vynesla Než se stihneš přemístit, abys změnil těžiště a mohl se vyhnout, tak seš buď rozpláclej na kapotě anebo po prudkym brždění mimo silnici

Při normální jízdě hrany fakt neobrousíš, za tím si stojím - naklopení motorky je přímo úměrný rychlosti a odstředivý (resp. dostředivý) síle, která na tebe při průjezdu zatáčkou působí(2krát větší rychlost = 4krát větší odstředivá síla, to se učí i v autoškole) Aby byla zatáčka bezpečně projetá na koleno, tak už musí bejt odstředivá síla dost velká, z čehož plyne, že i v 70km/h můžeš jet v danym úseku "jako hovado", ač tam (co se týče rychlosti) něják extrémně rychle nejedeš

Všechno se dá vypočítat - každá zatáčka má nějakou kritickou rychlostní hranici, přes kterou se v sebelepšim autě při sebeideálnějších podmínkách nedostaneš Proto bývají u těch pomalejších či vynášejících zatáček značky omezující rychlost, ve který jí bezpečně zvládne projet každej

E: písmenko



1. ostavec = nesmysl
2. ostavec = nesmysl
3. ostavec = nesmysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:14 | Nahoru | #76

sharkis>2LEKO> něco na tom ale je Přece jen když pojedu zatáčku víc "na pohodu" s menšim náklonem, tak mám daleko víc možností řešení krizovky než borec, co to prolítne sice efektně, ale "nebezpečně"

Na motorce razim heslo radši pozdě nežli vůbec, něco do sebe to má



jasně....ale i pád ztrátou rychlosti je nebezpečný .......potom je tedy lépe vůbec nejezdit na motorce!

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:18 | Nahoru | #77

2LEKO>jasně....ale i pád ztrátou rychlosti je nebezpečný .......potom je tedy lépe vůbec nejezdit na motorce!



a vubec neprechazet prechod pro chodce

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:19 | Nahoru | #78

sharkis>2LEKO> něco na tom ale je Přece jen když pojedu zatáčku víc "na pohodu" s menšim náklonem, tak mám daleko víc možností řešení krizovky než borec, co to prolítne sice efektně, ale "nebezpečně"

Na motorce razim heslo radši pozdě nežli vůbec, něco do sebe to má



a neni to trochu nuda? mě baví jezdit na motorce svižně...proto trochu vysedávam a občas si škrtnu kolenem...moc u toho přemejšlíš...než bys před zatáčkou spočítal ty hlouposti tak si ve škarpě dřív i s polovičnim náklonem co budu mít já

Naposledy editováno 13.04.2010 20:46:52

"Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:21 | Nahoru | #79
Já sem dal taky nedávno kolínko-inzultoval sem jednoho sráče v hospodě....

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:23 | Nahoru | #80
sharkis> tak jasně že je bezpečnější nejezdit v náklonu takže project zatáčku vysedlej trošku (né že na tom budeš vyset jak opice) je bezepčnější než nevysedat .

ono co považovat za svižnou jízdu ..kolikrát jedu svižnějc a furt mám velkou rezervu ...a občas jedu jak dobytek ale furt tak abych měl nějakou rezervu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:33 | Nahoru | #81

Bubrak ZX10R>1. ostavec = nesmysl
2. ostavec = nesmysl
3. ostavec = nesmysl



a nějakej argumentík by nebyl? Za mě:

k prvnímu odstavci:
Přenesení váhy a těžiště chvíli trvá, pokud seš zavěšenej na motorkce a brousíš, tak pouhý otočení řidítkama fakt stačit nebude, to bys naopak hodil ještě větší tlamu Než se vyhoupneš z kolena aspoň do sedla aniž bys vylít ze silnice, tak to prostě zlomek sekundy zabere

k druhýmu odstavci:
Možná, že někteří jedinci dokážou hranu obrousit i při normální jízdě, ovšem zůstává tu pojem "normální jízda", kterej může bejt vysoce individiální a proto se o tomhle bodu nebudu hádat

ke třetímu odstavci:
Pokud tvrdíš, že je to nesmysl, tak by asi nikdy nemohlo dojít k tou, že auto nebo motorka vylítne ze zatáčky Stejně tak, jako lze vypočítat úhel náklonu motorky při určitý rychlosti v zatáčce s určitym poloměrem i náklonem, lze samozřejmě vypočítat i kritickou hranici (samozřejmě s drobnou odchylkou, jelikož parametry každýho stroje, typ gum, momentální povětrnostní podmíky také zanedbat nelze ) Pokud se tato hranice překročí, tak tu zatáčku neprojedeš ani kdybys byl bůh

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:49 | Nahoru | #82
[quote]sharkis>a nějakej argumentík by nebyl? Za mě:

k prvnímu odstavci:
Přenesení váhy a těžiště chvíli trvá, pokud seš zavěšenej na motorkce a brousíš, tak pouhý otočení řidítkama fakt stačit nebude, to bys naopak hodil ještě větší tlamu Než se vyhoupneš z kolena aspoň do sedla aniž bys vylít ze silnice, tak to prostě zlomek sekundy zabere

zkoušel si takhle manévrovat s kolenem na zemi? já občas jo, třeba když v "pomalý" zatáčce vidim na silnici bordel, "žížalku" ve stopě, olej...a dá se to...i s tim že si vysedlej se dá ta motorka směrovat...někdy to zkus, ale bacha na hranu gumy :-p

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:56 | Nahoru | #83
peetr> nechci si rozsekat hubu Mám se rád

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 21:02 | Nahoru | #84

sharkis>peetr> nechci si rozsekat hubu Mám se rád



tak potom neříkej že něco trvá dýl, nebo nejde a tak...málokdo jezdí na svoje limity i když jede rchle a jsou střelci, který jsou zvyklí jezdit sakra rychle a mít to pevně v rukou a věř že i tyhle úhybný manévry maj zmáklý (já rozhodně nejsem jeden z nich, jsem jenom asfaltomrdal )

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 21:08 | Nahoru | #85

peetr>[quote]sharkis>a nějakej argumentík by nebyl? Za mě:

k prvnímu odstavci:
Přenesení váhy a těžiště chvíli trvá, pokud seš zavěšenej na motorkce a brousíš, tak pouhý otočení řidítkama fakt stačit nebude, to bys naopak hodil ještě větší tlamu Než se vyhoupneš z kolena aspoň do sedla aniž bys vylít ze silnice, tak to prostě zlomek sekundy zabere



A to při vysednutí nesedíš na v sedle jo??? Taky good :DD
Podle mých zkušeností se v tom manévrovat dá dost dobře, jen na tom člověk nesmí sedět jako šašek kterej si ho chce nechat vykouřit od nádrže, ale musí bejt dobře spojenej s motorkou spodní polovinou těla. To že třeba dáš koleno, je prostě důsledek tohu že necháš nohu vnitřní nohu uvolněnou a už tam prostě není misto...

Ale chápu že clověku, kterej si kvůli kolenu sedne na bobek vedle motorky ve stupačce tohle asi moc nefunguje a moc manévrovat nemůže :DDD

Naposledy editováno 13.04.2010 21:08:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 22:09 | Nahoru | #86

sharkis>peetr> nechci si rozsekat hubu Mám se rád



......ale mě připadá,že máš vyloženě "strach" z toho náklonu a i z rychlosti!.......pozor,to není taky dobré!........respekt a rozum musí být!......ale sedat na motorku a něco "počítat" a jet s myšlenkou, co kdyby,to je na hovno!

1 reakcí na tento příspěvek "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 23:33 | Nahoru | #87
No je to prostě adrenalin Osobně já rád klopim co to jde a kdybych bral jen kolena ale i stupačky běžne a jednou ani nevím jak kapotu a blok

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

14.4.2010 v 07:08 | Nahoru | #88

2LEKO>......ale mě připadá,že máš vyloženě "strach" z toho náklonu a i z rychlosti!.......pozor,to není taky dobré!........respekt a rozum musí být!......ale sedat na motorku a něco "počítat" a jet s myšlenkou, co kdyby,to je na hovno!



S tou motorkou ještě pořádně nejsem sžitej, moc jsme toho spolu nenalítali Na CBRu jsem brousil stupačky na každym kruháči a hlásiče náklonu měnil každý dva tejdny Když je potřeba, tak to zalomim i víc než obvykle, ale ježdění na hraně mě něják nebere, jsem spíš pohodář Navíc mám na mašině sport-touringový gumy, což na tenhle styl jízdy taky není zrovna to pravý ořechový

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

14.4.2010 v 07:25 | Nahoru | #89

sharkis>S tou motorkou ještě pořádně nejsem sžitej, moc jsme toho spolu nenalítali Na CBRu jsem brousil stupačky na každym kruháči a hlásiče náklonu měnil každý dva tejdny Když je potřeba, tak to zalomim i víc než obvykle, ale ježdění na hraně mě něják nebere, jsem spíš pohodář Navíc mám na mašině sport-touringový gumy, což na tenhle styl jízdy taky není zrovna to pravý ořechový



......tak to potom jo,chápu!

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

14.4.2010 v 09:48 | Nahoru | #90

KuliCBRF4>No je to prostě adrenalin Osobně já rád klopim co to jde a kdybych bral jen kolena ale i stupačky běžne a jednou ani nevím jak kapotu a blok



Jo to je znama nemoc CBR.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist