Téma: "Kolínko" - proč vlastně???
 
13.4.2010 v 13:56
Pojem KOLÍNKO

K čemu to vlastně je?
Zvyšuje to jezdci sebevědomí, či jeho ego, když si v provozu škrtne sliderem o zem a přitom motorka jede téměř rovně?

-----------------------------------------------------------------

Váš názor k této problematice?
Nemyslíte si, že může ono pověstné kolínko být důvodem toho, že ho někdo někde chce prostě v provozu "dát", a ve finále to pošle do kopru?

Naposledy editováno 13.04.2010 16:52:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:14 | Nahoru | #1

sharkis>peetr> o naklopení nejde, ale jako příklad - představ si, že máš svižně najetou levotočivou zavřenou zatáčku, máš to s přehledem na kolínku u dělící čáry a vlítne ti tam z protisměru nějakej blb v plechovce, kterýho ta zatáčka vynesla Než se stihneš přemístit, abys změnil těžiště a mohl se vyhnout, tak seš buď rozpláclej na kapotě anebo po prudkym brždění mimo silnici

Při normální jízdě hrany fakt neobrousíš, za tím si stojím - naklopení motorky je přímo úměrný rychlosti a odstředivý (resp. dostředivý) síle, která na tebe při průjezdu zatáčkou působí(2krát větší rychlost = 4krát větší odstředivá síla, to se učí i v autoškole) Aby byla zatáčka bezpečně projetá na koleno, tak už musí bejt odstředivá síla dost velká, z čehož plyne, že i v 70km/h můžeš jet v danym úseku "jako hovado", ač tam (co se týče rychlosti) něják extrémně rychle nejedeš

Všechno se dá vypočítat - každá zatáčka má nějakou kritickou rychlostní hranici, přes kterou se v sebelepšim autě při sebeideálnějších podmínkách nedostaneš Proto bývají u těch pomalejších či vynášejících zatáček značky omezující rychlost, ve který jí bezpečně zvládne projet každej

E: písmenko



1. ostavec = nesmysl
2. ostavec = nesmysl
3. ostavec = nesmysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:33 | Nahoru | #2

Bubrak ZX10R>1. ostavec = nesmysl
2. ostavec = nesmysl
3. ostavec = nesmysl



a nějakej argumentík by nebyl? Za mě:

k prvnímu odstavci:
Přenesení váhy a těžiště chvíli trvá, pokud seš zavěšenej na motorkce a brousíš, tak pouhý otočení řidítkama fakt stačit nebude, to bys naopak hodil ještě větší tlamu Než se vyhoupneš z kolena aspoň do sedla aniž bys vylít ze silnice, tak to prostě zlomek sekundy zabere

k druhýmu odstavci:
Možná, že někteří jedinci dokážou hranu obrousit i při normální jízdě, ovšem zůstává tu pojem "normální jízda", kterej může bejt vysoce individiální a proto se o tomhle bodu nebudu hádat

ke třetímu odstavci:
Pokud tvrdíš, že je to nesmysl, tak by asi nikdy nemohlo dojít k tou, že auto nebo motorka vylítne ze zatáčky Stejně tak, jako lze vypočítat úhel náklonu motorky při určitý rychlosti v zatáčce s určitym poloměrem i náklonem, lze samozřejmě vypočítat i kritickou hranici (samozřejmě s drobnou odchylkou, jelikož parametry každýho stroje, typ gum, momentální povětrnostní podmíky také zanedbat nelze ) Pokud se tato hranice překročí, tak tu zatáčku neprojedeš ani kdybys byl bůh
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist