Téma: "Kolínko" - proč vlastně???
 
13.4.2010 v 13:56
Pojem KOLÍNKO

K čemu to vlastně je?
Zvyšuje to jezdci sebevědomí, či jeho ego, když si v provozu škrtne sliderem o zem a přitom motorka jede téměř rovně?

-----------------------------------------------------------------

Váš názor k této problematice?
Nemyslíte si, že může ono pověstné kolínko být důvodem toho, že ho někdo někde chce prostě v provozu "dát", a ve finále to pošle do kopru?

Naposledy editováno 13.04.2010 16:52:03

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:03 | Nahoru | #1
peetr> o naklopení nejde, ale jako příklad - představ si, že máš svižně najetou levotočivou zavřenou zatáčku, máš to s přehledem na kolínku u dělící čáry a vlítne ti tam z protisměru nějakej blb v plechovce, kterýho ta zatáčka vynesla Než se stihneš přemístit, abys změnil těžiště a mohl se vyhnout, tak seš buď rozpláclej na kapotě anebo po prudkym brždění mimo silnici

Při normální jízdě hrany fakt neobrousíš, za tím si stojím - naklopení motorky je přímo úměrný rychlosti a odstředivý (resp. dostředivý) síle, která na tebe při průjezdu zatáčkou působí(2krát větší rychlost = 4krát větší odstředivá síla, to se učí i v autoškole) Aby byla zatáčka bezpečně projetá na koleno, tak už musí bejt odstředivá síla dost velká, z čehož plyne, že i v 70km/h můžeš jet v danym úseku "jako hovado", ač tam (co se týče rychlosti) něják extrémně rychle nejedeš

Všechno se dá vypočítat - každá zatáčka má nějakou kritickou rychlostní hranici, přes kterou se v sebelepšim autě při sebeideálnějších podmínkách nedostaneš Proto bývají u těch pomalejších či vynášejících zatáček značky omezující rychlost, ve který jí bezpečně zvládne projet každej

E: písmenko

Naposledy editováno 13.04.2010 20:09:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:06 | Nahoru | #2

sharkis>peetr> o naklopení nejde, ale jako příklad - představ si, že máš svižně najetou levotočivou zavřenou zatáčku, máš to s přehledem na kolínku u dělící čáry a vlítne ti tam z protisměru nějakej blb v plechovce, kterýho ta zatáčka vynesla Než se stihneš přemístit, abys změnil těžiště a mohl se vyhnout, tak seš buď rozpláclej na kapotě anebo po prudkym brždění mimo silnici

Při normální jízdě hrany fakt neobrousíš, za tím si stojím - naklopení motorky je přímo úměrný rychlosti a odstředivý (resp. dostředivý) síle, která na tebe v průjezdu zatáčky působí Aby byla zatáčka bezpečně projetá na koleno, tak už musí bejt odstředivá síla dost velká, z čehož plyne, že i v 70km/h můžeš jet v danym úseku "jako hovado", ač tam (co se týče rychlosti) něják extrémně rychle nejedeš

Všechno se dá vypočítat - každá zatáčka má nějakou kritickou rychlostní hranici, přes kterou se v sebelepšim autě při sebeideálnějších podmínkách nedostaneš Proto bývají u těch pomalejších či vynášejících zatáček značky omezující rychlost, ve který jí bezpečně zvládne projet každej



......TY JO!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:10 | Nahoru | #3
sharkis> na koleno se dá ject v utáhlí zatáčce i ve 50km/h a určitě tu zatáčku projedu líp jak nevysedlej.. vysedávat je určitě lepší a to že tam je koleno ..to je detail vysednu a kolikrát nechtít jebnu kolenem o zem..jak nevysedám a klopí často sem na stupačkách s vysednutím můžu ject stejně rychle v menším náklonu a je to bez pečnější a mám rezervy jak na klopení tak vrácení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

13.4.2010 v 20:14 | Nahoru | #4

sharkis>peetr> o naklopení nejde, ale jako příklad - představ si, že máš svižně najetou levotočivou zavřenou zatáčku, máš to s přehledem na kolínku u dělící čáry a vlítne ti tam z protisměru nějakej blb v plechovce, kterýho ta zatáčka vynesla Než se stihneš přemístit, abys změnil těžiště a mohl se vyhnout, tak seš buď rozpláclej na kapotě anebo po prudkym brždění mimo silnici

Při normální jízdě hrany fakt neobrousíš, za tím si stojím - naklopení motorky je přímo úměrný rychlosti a odstředivý (resp. dostředivý) síle, která na tebe při průjezdu zatáčkou působí(2krát větší rychlost = 4krát větší odstředivá síla, to se učí i v autoškole) Aby byla zatáčka bezpečně projetá na koleno, tak už musí bejt odstředivá síla dost velká, z čehož plyne, že i v 70km/h můžeš jet v danym úseku "jako hovado", ač tam (co se týče rychlosti) něják extrémně rychle nejedeš

Všechno se dá vypočítat - každá zatáčka má nějakou kritickou rychlostní hranici, přes kterou se v sebelepšim autě při sebeideálnějších podmínkách nedostaneš Proto bývají u těch pomalejších či vynášejících zatáček značky omezující rychlost, ve který jí bezpečně zvládne projet každej

E: písmenko



1. ostavec = nesmysl
2. ostavec = nesmysl
3. ostavec = nesmysl

(reakce na) "Kolínko" - proč vlastně???

14.4.2010 v 11:37 | Nahoru | #5
Odstrediva sila? Co to kurnik zase je?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist