globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
16.11.2023 v 16:02
Hodil jsem dotaz do Jawy, zda li neuvažují o reedici řady 660 která se myslím designově velmi povedla.
A proč mě to napadlo? Protože mají nyní šestpade a mě osobně moc netahnou, vzhledem mi připadají malé jako 350 ohc a mají na sobě moc černi. Javě sluší trochu víc chromu
Přiznám se že Vintage bych bral i když na ni v současné době nemám

Naposledy editováno 16.11.2023 16:05:02

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

25.11.2023 v 16:09 | Nahoru | #1
elvis78> Otázkou je, co znamená "normálně". Nejvíc o motorkách se dovíš od majitelů, kteří na nich jezdí. Zrovna u Jawy 660 nás jezdících moc není, Hrnous má pravdu v tom, že mnozí majitelé ji mají jako investici do budoucna nebo výstavní kus, který silnici nikdy neuvidí. Když jsem svoji Jawu kupoval, doslechl jsem se, že Týnečtí vyrábějí na přání konkrétních kupujících i 660 bez náplní - ty šly z výrobní linky ( tedy v tomto případě ruční výroby ) rovnou do musea.
Počítám, že jestli aspoň občas vyjede nějakých 50 kusů, je to hodně. A pravidelně jezdících je nás maximálně deset. Osobně se známe. Zbytek - musea, sbírky....

Kdyby opravdu došlo k výrobě reedice Jawy 660, třeba Vintage, koupil bych ji, klidně za 300 tisíc, ale musel bych vědět, že má odstraněny všechny nectnosti, o nichž víme - Jawa by musela namontovat pořádné komponenty, dobře řemeslně motorku udělat - a potom by to , i za vyšší cenu - byla motorka kategorie 1A.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

25.11.2023 v 20:00 | Nahoru | #2

Milan1963 píše:
Kdyby opravdu došlo k výrobě reedice Jawy 660, třeba Vintage, koupil bych ji, klidně za 300 tisíc, ale musel bych vědět, že má odstraněny všechny nectnosti, o nichž víme - Jawa by musela namontovat pořádné komponenty, dobře řemeslně motorku udělat - a potom by to , i za vyšší cenu - byla motorka kategorie 1A.



No jo, ale to je minimálně v současném stavu Jawy tak akorát vlhký sen všech snílků . Udělat kvalitní výrobek je totiž na jednu stranu o jakési morálce v návrhu a také v tom, udělat to v reálném čase, aby nedocházelo ke zmíněným efektům typu konec homologace, konec výroby některých komponent atp.

Mimo jiné tu někdo zmínil, že si někdo těch Vintagek nakoupil do zásoby údajně jako investici. Osobně přemýšlím o tom, jestli je to opravdu dobrá investice a jestli náhodou už nebyl ten správný okamžik to opět zhodnotit do peněz. Ono je třeba přemýšlet o tom, kdo do toho chce investovat a podle mě takových hodně ubývá spíše se situací na trhu (v případě motorek plíživá elektrifikace) a zájem "domácích investorů" je podpořen také jakousi známostí značky, nikoli kvalitou techniky. Jenže protože Jawu čím dále tím méně lidi znají a čím dále tím více jí vnímají jako dovozce různých zahraničních značek bez vlastního výrobku, tím méně to bude historicky zajímavé.

Pro porovnání pár příkladů - např. předválečné luxusní značky vozidel Hanomag nebo Horch, které dneska skoro nikdo nezná a když už je nějaké vozidlo této značky na trhu, většinou se prodá tak za cenu kvalitní renovace a více ani ťuk. Oproti tomu třeba zachovalý Brouk, ač jich bylo na miliony, tak má pořád velkou finanční hodnotu.
Dále třeba Jawa 650 Classic... občas kouknu do inzerce a jedna červená je tam už asi rok, první cena byla tuším 150 tis. a už asi 3/4 roku jí majitel nemůže prodat pod 100 tis. Dále pár let zpět prodával jeden místní uživatel pěknou modrou, koupil jí nějaký překupník tu od Prahy hádám kolem 100 tis. (podle původní ceny v inzerátu), začal jí nabízet asi za 200 tisíc... až asi po roce zmizela z inzerce s poslední cenou někde kolem 120 tisíc.
A poslední příklad - zase asi před rokem dal do inzerce někdo Classiky (více kusů) z dovozu (jeden singl a jedna sajda), dal je tam za ceny někde mezi 160 až 200 tisíc a mam takové tušení, že jsou tam dodnes, nebo alespoň některé, ale cena taky klesala.
Pokud tedy extrapoluji tento vývoj na model 660, nedávím moc šancí tomu, že by někdo novou Vintage z vlastní garáže reálně prodal za cenu původní + inflaci od té doby (což bude třeba 40 tisíc), takže na tom rozhodně nevydělá, bude to mít jen jako ochranu peněz před inflací. Takže pro autora vlákna - pokud sis to nerozmyslel po uvedených technickcýh problémech, tak sleduj inzerci, ono jednou něco bude, až manželka nějakého "investora" rozhodne, že se to prodá, protože dcera potřebuje na byt .

Howgh... a do mě

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

26.11.2023 v 11:46 | Nahoru | #3

Milan1963 píše: ....
Jawa by musela namontovat pořádné komponenty, dobře řemeslně motorku udělat - a potom by to , i za vyšší cenu - byla motorka kategorie 1A.



To by pak nebyla Jawa Tam dobře řemeslně dělali naposled asi za první republiky.

Nicméně takhle moc křivé nádrže, to už není ani zmetek, to je umělecké dílo!

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

26.11.2023 v 12:39 | Nahoru | #4

Milan1963 píše: elvis78> Nejvíc o motorkách se dovíš od majitelů, kteří na nich jezdí.



To je pravda, ale postupně jsem přišel na to, ze opravdu nejvíc se o motorce dozvíš od bývalých majitelů. Není tam ten blok nahlížet na vlastní motorku špatně, nebo si podvědomě obhajují ty vynaložený prostředky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Jawa 350 OHC za 99.930,- Kč [1, 2, 3, 4] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage vilda_vrtule 92 16.8.2017 v 20:21 mira592
,,Nowá" Jawa 350 OHC [1 ... 5, 6] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage SojkinXR6R 158 26.6.2017 v 12:43 Verdom
Jawa 660 Vintage (S) [1, 2, 3, 4] Jawa 660 Vintage PanDeRass1 106 18.3.2017 v 09:53 mira592


TOPlist