globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage
16.11.2023 v 16:02
Hodil jsem dotaz do Jawy, zda li neuvažují o reedici řady 660 která se myslím designově velmi povedla.
A proč mě to napadlo? Protože mají nyní šestpade a mě osobně moc netahnou, vzhledem mi připadají malé jako 350 ohc a mají na sobě moc černi. Javě sluší trochu víc chromu
Přiznám se že Vintage bych bral i když na ni v současné době nemám


Naposledy editováno 16.11.2023 16:05:02

2 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 11:32 | Nahoru | #61

Výstava Motocykl.

Bavil jsem se o tom s Kraftem v rámci zápůjčky. Jestli třeba nebudou dovážet forty two s loukotěmi. Ta by se mi líbila víc a hlavně menší oser s píchlou gumou. Nebudou. Protože litý kola musí mít vlastní homologaci. A to by údajně stálo tolik, že by se to nezaplatilo.

Když jsem vracel moto do přístřešku v Jawě, stálo tam asi 20 motorek. Včetně asi čtyř prototypů na zelených značkách. Udělal jsem si fotky. Takže tak nějak tuším, co se chystá. Fotky nikam samozřejmě dávat nebudu. Byla by prasárna si půjčit zadarmo motorku a pak zveřejnit fotky prototypů. Udělal jsem je jen pro vlastní potřebu.

Naposledy editováno 18.11.2023 11:37:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 11:56 | Nahoru | #62
jandaxx> Jasně, že se to nevyplatí homologovat, protože když jedou cenovou politiku nad úrovní Hondy, ale s kvalitou Yuki, těžko se hledají idioti, kteří by to koupili.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 12:30 | Nahoru | #63
jandaxx> ano, muzes si udelat názor na cokoliv s cim nemas zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 12:51 | Nahoru | #64
assassin> Přesně tak. Ono stačí čerpat dlouhodobě z dostupných zdrojů. V tomhle případě není potřeba mávat osobní zkušeností. Tady stačí suchá matematika, jako je přepočet množství paliva na energii uloženou v akumulátorech, spotřebu energie, kterou má běžné auto a to elektrické když se za něj tahá, čas na doplnění paliva u spalováku a elektrického. To jsou suchá čísla. Na to je nespočet testů. Nemusím být tester, tohle stačí číst a vidět.

Naposledy editováno 18.11.2023 14:49:25

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 13:46 | Nahoru | #65

WildOne píše: Dotaz do pléna:
Moderní motorky technicky a jízdně 21. století, design 70. léta. Ducati Scrambler třeba ... a bezpočet dalších.
Názor?


S tím jsem úplně v pohodě, u Ducati mi úplně nesedí motor, to je trochu zklamání, nebo moje přehnaný očekávání, ale ve zkratce, pokud to funguje, je skoro jedno jak to vypadá. Nečekám, že by Jawa s kopií něčeho co nefungovalo, udělala nějakej výraznej posun.

Naposledy editováno 18.11.2023 13:49:44

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 15:18 | Nahoru | #66
Proč, proboha, když existuje asi tisíc lepších a hezčích motorek?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 17:21 | Nahoru | #67

jandaxx píše:
Výstava Motocykl.

Bavil jsem se o tom s Kraftem v rámci zápůjčky. Jestli třeba nebudou dovážet forty two s loukotěmi. Ta by se mi líbila víc a hlavně menší oser s píchlou gumou. Nebudou. Protože litý kola musí mít vlastní homologaci. A to by údajně stálo tolik, že by se to nezaplatilo.

Když jsem vracel moto do přístřešku v Jawě, stálo tam asi 20 motorek. Včetně asi čtyř prototypů na zelených značkách. Udělal jsem si fotky. Takže tak nějak tuším, co se chystá. Fotky nikam samozřejmě dávat nebudu. Byla by prasárna si půjčit zadarmo motorku a pak zveřejnit fotky prototypů. Udělal jsem je jen pro vlastní potřebu.



Na výstavě Motocykl 2023 jsem byl a všude ukrutně narváno. Tady mi to přijde jak u mě v garáži. Sem tam 2 - 3 lidi. Inu zájem je vidět ...

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

18.11.2023 v 20:52 | Nahoru | #68
Obdélník> Spíš je to o tom, v jakém čase to fotíš a jak vyčíhneš správný okamžik. Tohle bylo focené v pátek před pátou. Čili ve všední den. Byl jsem tam v pátek a v neděli. Ve všední den obecně mnohem méně lidí, v neděli masakr.

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

19.11.2023 v 08:47 | Nahoru | #69
Ani korunu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

19.11.2023 v 11:01 | Nahoru | #70
jandaxx> tvoje matematika moje puvodni tvrzeni ktere jsi mel potrebu rozporovat uplne rozlozila...

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

19.11.2023 v 14:01 | Nahoru | #71
assassin> moje určitě ne. Já jen čerpám informace. A z nich mi prozatím vychází, že elektr vehikl není vhodná volba pro většinu motoristů. To ale neznamená, že někteří nemohou být spokojeni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

19.11.2023 v 20:14 | Nahoru | #72
assassin> Hele a nechceš sem hodit odkaz na specku nebo nějaké seriózní informace o té své tramvaji? Zajímá mě zejména:
1. Výkon a krouťák
2. Max. rychlost
3. Zrychlení z 0 na 100 km/h
4. Dojezd při průměrné rychlosti 50 a 130 km (aka ve městě a na dálnici)
5. Životnost baterie (počet nabíjecích cyklů)
6. Cena celého vozidla a cena samotné baterie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

19.11.2023 v 20:43 | Nahoru | #73
WildOne> uz jsem dostal upozorneni, ze tu nicim diskuzi o jawe offtopicem. a uplne nevim o jake tramvaji je rec.

jandaxxx: jiste. o tom prese byla rec.

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

19.11.2023 v 20:50 | Nahoru | #74

assassin píše: mozna si poridim svoji prvni hondu - generator bude mit tu cest nabijet opravdickou motorku. aby nebyl wildone jedinej, kdo tu pise jen aby se pochlubil


Z tohoto usuzuji, že máš nějakou elektrickou motorku ...

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

19.11.2023 v 23:20 | Nahoru | #75
Nevím, jaké administrativní funkce má k dispozici moderátor na tomto fóru. Na phpBB jdou příspěvky přesunout do jiného tématu.
V tomto případě by šla elektro diskuze přesunout do tématu "Elektromobil zadotujeme".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 08:39 | Nahoru | #76
Kohlstein>
mě to jako bastl nepřijde.

a můžeš být v klidu,
pan Kraft odpověděl:

Dobrý den,
velice si vážíme Vašeho zájmu o tradiční českou motocyklovou značku JAWA.
O takové akci neuvažujeme.
S pozdravem
PhDr. Jiří Kraft
JAWA Moto spol. s r. o.
Brodce 46
257 41 Týnec nad Sázavou
Česká republika

to mi stačí.
a kdyby na to náhodou došlo, že by Vintážku udělali, pustil bych nějaké modely do světa a bylo by, ale myslím že po dnešní odpovědi to nehrozí.

A ty čínské jawy mě prostě neberou. Podívám se na to ale prostě mi to nesedí designově.
Jawa je asi opravdu v prdeli
To už opravdu bude lepší RE Interceptor nebo Continental GT s jejich nádherným zvukem a nebo Indická 300CL či Pérák předělanej po vzoru Kenny Moto

Naposledy editováno 20.11.2023 09:00:47

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 09:20 | Nahoru | #77
To je obchodník. Čekal bych ještě nějakou nabídku ve smyslu:" Ale můžeme Vám nabídnout novinku - Jawu 650 OHC za zvýhodněnou cenu...."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 09:33 | Nahoru | #78

jandaxx píše: Něco aspoň okrajově k tématu Jawa. Měl jsem v létě z Jawy na 3 dny půjčenou Jawu 300CL forty two. V pátek ráno jsem ji převzal, v pondělí ráno vrátil. Tu modrou, která je ve všech časopisech jako testovací. Najel jsem na ní skoro 1 000 kilometrů, takže si myslím, že jsem si nějaký relevantní názor udělal.

Na to, jak se obecně říká, jaké to jsou strašné sráče, tak ta motorka překvapivě fungovala moc dobře. Dobře zatáčí, nekroutí se v zatáčkách při přejezdu nerovností, překvapivě dobře brzdí přední brzda, v rámci možností motoru i hezky jede do té stovky. Maximálka okolo 125. Jen je potřeba se vždy prokousat aspoň na čtyřku, první kvalty jsou krátké. Čtyřka už má solidní rozsah někde od pětačtyřiceti do osmdesáti. Je to šestikvalt, Protože nemá otáčkoměr a nevěděl jsem, jaké jsou max. otáčky na jednotlivé kvalty, netočil jsem do omezovače, abych zjistil, kde je maximum každého kvaltu. Motorka byla půjčená a tak jsem se k ní choval slušně. Zajímavý je zvuk motoru, se specifickým svistem.

Docela pohodové se s ní dá fungovat na okreskách, jediný problém je na státovkách, kde jezdí auta jak po dálnici. Tam už je potřeba si rozmyslet, kdy a koho předjet. Na nižších třídách je to v pohodě a motorka ani v kopcích není brzda. Zcela určitě ne pro kamiony, kterým v kopci bez problémů ujede. Nejakych 40 kilometrů jsem jel i po dálnici. Tacho mezi 90 a 100 v pravém pruhu, když bylo místo, předjel jsem i pár kamionů. Za tři dny žádný problém, starty ať studené či teplé úplně v pohodě. Kvalty tam padají jak po másle, vyřazení na neutrál z jedničky i dvojky bez problémů. Zpracování lepší než Čínské OHC. 350 OHC jsem měl z Jawy taky půjčenou, jen ne na tři dny. Indickou Jawu považuji za výrazně lepší, než Čínskou. Co je na OHC hrozný, je přední brzda. Vůbec nebrzdí. Jak když jsou místo destiček nějaké dřevěný špalíky. S tím bych se do provozu bál. Co se za pár dnů nedá zjistit, je dlouhodobá spolehlivost a třeba shánění náhradních dílů.

Pokud se člověk tak nějak položí do filozofie tý motorky, je to pohodové soužití. Jen ta cena je dost vysoká na to, abych jí koupil jako druhou do stáje. 99 000,- by bylo zajímavých.

Jednání s panem Kraftem v pohodě. Zápůjčka jen pod sepsáním smlouvy, žádná záloha. Zapůjčení zdarma.
Taková je moje osobní zkušenost s Jawou. Docela pozitivní. Klidně bych s ní jel na týden na retro dovolenou. Tak nějak jí mám pořád v hledáčku. A to rozhodně nejsem senilní důchodce, který hledí do minulosti s nostalgií a nikdy nejel na ničem jiném, než Jawa. Jedinou Jawu kterou jsem měl, byla začátkem devadesátek 639 a byl to sráč. Oproti ní je 300CL forty two strojovna. Než aby Jawa vyráběla nějakou vlastní hrůzu, tak je lepší, aby dovážela celkem povedenou Indickou 300CL.



Edit: Doplněno pár fotek. V modrý je ta motorka vážně pěkná.


Šeredná, líná a tupá ženská může celkem slušně píchat, ale nikdo normální si ji nenakvartýruje domu.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 12:07 | Nahoru | #79

Mestrey píše: Šeredná, líná a tupá ženská může celkem slušně píchat, ale nikdo normální si ji nenakvartýruje domu.



trapný a to dost !
a to od člověka který svůj profil raději skrývá
Tohle sem fakt nepatří, když se vám to nelíbí tak se k tomu vyjadřujte slušně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 13:16 | Nahoru | #80

elvis78 píše: trapný a to dost !
a to od člověka který svůj profil raději skrývá
Tohle sem fakt nepatří, když se vám to nelíbí tak se k tomu vyjadřujte slušně



Jasně, tady jsme v mateřskej školce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 13:17 | Nahoru | #81
elvis78> Jsi na tomhle fóru od roku 2014, a nevíš, jaké jsou tu poměry?

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 14:04 | Nahoru | #82
elvis78> Přesně tak. Chybí tady tolerance a slušnost.

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 14:06 | Nahoru | #83
FJRPEPA> to nejsme. I tak by tady neměla mít prostor sprostota a urážení.

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 14:07 | Nahoru | #84
WildOne> poměry jsou zde takové, jaké toleruje majitel tohoto virtuálního prostředí. Je to jeho vizitka. No a pak vizitka toho, kdo to píše.

brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 14:08 | Nahoru | #85

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 14:17 | Nahoru | #86
elvis78> Jiná odpověď se od Jawy nedala očekávat. A ani to není škoda, přece jen ty motorky nepatřily mezi bezproblémové (snad krom pár prvních kusů).

2 reakcí na tento příspěvek brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 14:29 | Nahoru | #87
Jestli ono by nebylo nejlepší, kdyby "česká" Jawa z Týnce nad Sázavou zastavila výrobu a stala se pouze oficiálním distributorem indické Jawy, která žije a prosperuje. Dodávat levné a lehké motorky pro začátečníky, to by imho mělo větší smysl, než montovat čínské motory á la Yuki do rámů kývaček, které jsou objektivně horší než ty indické.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 14:55 | Nahoru | #88

WildOne píše: Jestli ono by nebylo nejlepší, kdyby "česká" Jawa z Týnce nad Sázavou zastavila výrobu a stala se pouze oficiálním distributorem indické Jawy, která žije a prosperuje. Dodávat levné a lehké motorky pro začátečníky, to by imho mělo větší smysl, než montovat čínské motory á la Yuki do rámů kývaček, které jsou objektivně horší než ty indické


Je videt, ze mas prehled....

Naposledy editováno 20.11.2023 14:56:26

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 15:20 | Nahoru | #89
Koudy01> tak je pravda, že si to lidi pletou. Nejen tady. Která "Jawa" je odkud. Obecně styl kývačka a Pérák je Indická Mahindra včetně motorů, styl 634 (Konopnice) a od nich odvozená sportka a scrambler je Čína s CN motory. Stejně tak nové modely s motorem 650. No a pětistovky RVM by Jawa typ Scrambler a Adventure taky komplet Čína. Po tom co jsem mimo nové 650 projel všechny modely, tak jsou motorky od Mahindry podle mého názoru lepší.

Naposledy editováno 20.11.2023 15:22:35

(reakce na) brali byste reedice JAWA/Y 660 Sportard nebo Vintage

20.11.2023 v 15:25 | Nahoru | #90
WildOne> Však to od konce modelů 660 už nedělá.
Modely 350 a 650 jsou čínský Shineray, na který v Jawě jen lepí své samolepky. V některých případech na ně montují své nesedící kastlíky, někdy i nádrže 634.
Vše ostatní je přeprodej Indické Mahindry, která o nich koupila práva na používaní značky Jawa. Proto ty indické Jawy vzhledově ladí, protože takhle chodí už z výroby a Jawa na ně už nic nelepí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Jawa 350 OHC za 99.930,- Kč [1, 2, 3, 4] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage vilda_vrtule 92 16.8.2017 v 20:21 mira592
,,Nowá" Jawa 350 OHC [1 ... 5, 6] Jawa 350 OHC, Jawa 660 Vintage SojkinXR6R 158 26.6.2017 v 12:43 Verdom
Jawa 660 Vintage (S) [1, 2, 3, 4] Jawa 660 Vintage PanDeRass1 106 18.3.2017 v 09:53 mira592


TOPlist