globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TransAlp 750 delší zkušenosti
1.10.2023 v 20:38
Ahoj všem motorkářům, co mají nového TransAlpa 750 delší dobu,
chtěl jsem se zeptat na pár věcí:

1. pokud jezdíte ve dvou, tak nevadí spolujezdkyni ty zadní madla (úchyty), že jsou moc vysoko?
2. co říkáte na odpružené, jak to dokáže jet po hodně rozbité silnici? (v porovnání s jinou motorkou a s jakou?) Ideálně by mě zajímalo, jestli někdo jel i na Stromu 800DE, na něm to zkoušel to odpružení si nastavit a jaký je závěr s porovnání s TransAlpem...
3. kolik míváte běžnou spotřebu? (při jízdě mimo dálnice a při jízdě po dálnici)
4. kolik otáček točí motor na šestku při rychlosti 100 a při rychlosti 130 km/h? (ptám se proto, že někde jsem četl, že méně než Strom 800DE, ale nevím už o kolik méně)
5. co teploměr vzduchu, dá se nějak vyřešit? (někde jsem četl, že jo, ale pokud jste si nějaký pořídili, tak jaký? ideální by byla fotka)
6. nepřekvapilo vás na tomto TransAlpu po pár měsících něco? ať už příjemně nebo nepříjemně?
7. co to nastavení brždění motorem? Zkoušel jsem to a nějak jsem ty rozdíly v nastavení nepoznal. Prostě jsem zvyklý na véčko (Strom 650) a vedle toho všechny řadové dvojválce vnímám, jako že moc nebrzdí. Tak jsem si říkal, že zkusím nastavit krajní hodnoty a zkusit to a nic, nepoznal jsem rozdíl.

Díky za odpovědi

----

Jinak na TransAlpu jsem jel, ale jen chviličku, tak proto se ptám na ty delší zkušenosti


Naposledy editováno 01.10.2023 21:25:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

8.10.2023 v 20:58 | Nahoru | #31
puffybodie> Jak to, že není žádný důvod? Stačí přece jediný, že se mi víc líbí

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

9.10.2023 v 10:04 | Nahoru | #32
Výběr motorky je každého věc a kritéria individuální. A vzhled hraje důležitou roli. Jen toto vlákno, resp. paralelní vlákno o V-strom 800 DE, je vlastně zbytečné, protože se ti líbí Transalp (na tom nic není, mně se vzhledově taky líbí víc než Suzuki 800), máš vybráno a jen si se snažil (samozřejmě obtížně, protože skoro ve všem je Suzuki V-Strom 800 lepší) najít si sám pro sebe i nějaký jiný argument výběru než vzhled
Ať ti Honda spokojeně slouží stejně dlouho a spolehlivě jako Stromík 650

Naposledy editováno 09.10.2023 10:06:36

TransAlp 750 delší zkušenosti

9.10.2023 v 10:38 | Nahoru | #33
Vidim to uplne stejne a na cestovani tu volbu alpa uplne nechapu. Jeste jsem cekal neco ohledne toho bmw, v cem je nahovno, protoze u me vyhralo f 800gs 2024, defacto aktualni 750.
Jinak taky preju at ti jezdi s dovetkem, ze ten vyber mas snad poradne promyslenej.

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

9.10.2023 v 10:55 | Nahoru | #34

Roman2bk píše: puffybodie> Jak to, že není žádný důvod? Stačí přece jediný, že se mi víc líbí



Jo ten ano, ale kdyz uz se jde podle vzhledu, tak Transalp tezko treba muze konkurovat MV Agusta Turismo Veloce

TransAlp 750 delší zkušenosti

10.10.2023 v 16:14 | Nahoru | #35
Měl jsem teď na víkend půjčeného Transapla, takže bych sem napsal svůj pohled na něj: Prvně mě překvapilo, jak snadno se s ním manipuluje na místě. Opravdu lehká motorka, dát ji na centrál jde snadněji, jak u mého X-ADV. Stejně tak šíbování z a do garáže. Docela pohodlné sedlo, čekal jsem to horší, vydržet 2h do první odpočívky jde bez bolestí. Se svou výškou 190cm jsem si zvednul řídítka o 20mm. Zkoušel jsem i 30mm podložky, ale to už bylo zbytečně moc. Nad očekávání dobře hodnotím protivětrnou ochranu. Příplatkové deflektory odvádějí průvan mimo trup, i kolena jsou dobře schovaná, standardní plexi jsem měl doplněné o svůj deflektor, takže i v helmě byl klid. Podvozek je jedna báseň, vybíral jsem si schválně okresky s nedobrým povrchem, kde znám, jak i relativně pohodlné X-ADV poskakuje, ale TA jede bez nějakých ran do zápěstí a pozadí. Přehlednost informačního displeje dobrá - tam jde hlavně o zvyk, kde jaký údaj hledat. Stejně tak ovládání šipkami. Větší výhradu bych měl k umístění spínače varovných světel blízko spínače blinkrů! Několikrát jsem místo blinkru doleva, zapnul výstažné. Mezera je prostě malá a odvádí to pozornost, pokaždé jsem se musel pohledem ujišťovat, kam sahám levým palcem. Přitom na pravém ovladači je hafo místa, je tam pouze startér, proč by spínač varovek nemohl být tam? Motor jde klidně už od cca 2000ot. ale všiml jsem si, že v ostrých pravotočivých serpentinách to dvojka nebere a musel jsem řadit za jedna. Stejné serpentiny jezdím s X-ADV za dvě... Na šestku se dá jet už od 80km/h, motor točí 3000ot. Pokud je potřeba skutečně hodně zrychlit motor musí mít nad 4000ot. Od této hodnoty výš je to "akcelerační peklo". Běžnou turistickou jízdu jsem ale provozoval v rozmezí 2-4tis.ot. Ono totiž nad 3,5tis.ot. je motor už docela nepříjemně hlučný, musel jsem použít i silnější špunty do uší. Toť asi tak vše... jestli máte dotazy...

Naposledy editováno 10.10.2023 16:16:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

10.10.2023 v 19:55 | Nahoru | #36
zahadnytajemny> Díky za přání, myslím že sloužit bude dobře
No ono mi šlo o to, že minulý rok jsem jednu motorku koupil bez většího přemýšlení a nakonec to bylo špatně. Říkal jsem si, že si na pár věcí musím zvyknout, atd. Tak jsem to chtěl teď více probrat. A jak jsem tu dával ty témata, tak jsem ještě nebyl rozhodnutý. Přišlo mi ale i dost soukromých zpráv, vlastně možná ještě více informací a osobních zkušeností mi poslali lidi v těch zprávách Děkuji za všechny rady, jak tam, tak i tady v těchto diskusích
Je zajímavé, že někomu něco na motorce něco vadí a mi to přitom takto nepřišlo.
Nebo něco, co kdo bere jako nevýhodu, tak mi to přišlo naopak, jako výhoda
Je to jak píšeš, hodně individuální.

oldyno - no jo, ten TransAlp mi ležel více v hlavě ale projel jsem se na obou.
Prostě nakonec mě to táhlo více k TransAlpu.
A pokud v tom hledáš nějakou logiku, tak vůbec žádná být nemusí, když motorka je přece pocitová záležitost
Ale přesto pár věcí jo, např. v r.2011 jsem si porovnával jetého TransAlpa 650 a Stroma 650. Na cestování ve dvou i dál mi přišel lepší Strom. No a teď mi přišel na to samé lepší TransAlp

puffybodie - nemyslel jsem jen vzhled, ale prostě, že se mi víc líbilo na něm jezdit

HonzaeR - jo, ten levý ovladač je otázkou zvyku, prostě že si na to člověk musí zvyknout. Ale něco má asi každá motorka, asi žádná není bez chyb. Např. na Africe je těch tlačítek na levé ruce....

Také je zajímavé, že někdo napíše, že přídavné deflektory nefungují a třeba ty (a další), že odvádějí průvan mimo trup.
Nebo někdo si na sedlo stěžuj, jiný zase ne.
Přijde mi, jako by na tuto motorku měli lidi protichůdné názory

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

10.10.2023 v 22:19 | Nahoru | #37
Ovladače na dnešních Hondách, to je fakt něco. Ale ten na Transalpu mi přijde lepší, než na Africe.

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

11.10.2023 v 07:13 | Nahoru | #38
Roman2bk> Ja vybiral a testoval cca pul roku a vyhralo to ADV 350 Dalsi kus neceho bude na jare, ale tam jsem zatim ve fazi sloziteho vyberu

TransAlp 750 delší zkušenosti

11.10.2023 v 16:06 | Nahoru | #39
Ahoj,TA bych docela bral kvůli hmotnosti. Mám VStroma 1050XT, převážně jezdím v jednom, rád bych začal i trošku lehčí terén, jen se bojím abych nebyl nakonec z Transalpa zklamaný po tom VStromu.. názory? děkuji..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

11.10.2023 v 20:38 | Nahoru | #40

Sema píše: Ovladače na dnešních Hondách, to je fakt něco. Ale ten na Transalpu mi přijde lepší, než na Africe.



JO, přesně tak
Na Africe a taky na NT1100 je na levé ruce přetlačítkováno

Dávám sem fotky levého ovladače NT1100.
Napočítal jsem 12 tlačítek nebo páček z pohledu jezdce! , 3 páčky nahoře a jedna zepředu
Celkem je těch tlačítek nebo páček na levé rukojeti 16 !!!!!!

Jo a displej prý nabíhá přes 20 vteřin... je to pravda?



Naposledy editováno 11.10.2023 20:41:59

TransAlp 750 delší zkušenosti

11.10.2023 v 20:46 | Nahoru | #41
puffybodie - půl roku je ještě v pohodě, horší je něco drahého koupit a po roce zjistit, že to člověku nesedlo

fzkubis - jel jsem na Stromu 1050 a má (samozřejmě) pořádný krouťák, TA750 se musí víc vytáčet, tak to je první, co by ti mohlo vadit. ALE TA750 zase lehčí a snadněji ovladatelný.
Doporučuji ti, že by sis půjčil s nějakým kamarádem na den nebo půl den dvě motorky, TA750 a Strom 800DE, na nich se projedete a pořád přesedej. Přijde technická pasáž, jeďte ji tam a zpět, přesedni a jeďte znovu to samé tam a zpět. Popř. vícekrát a uvidíš, která z těch dvou ti přijde bližší. Může to být kterákoliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

11.10.2023 v 21:26 | Nahoru | #42
Roman2bk> Jojo, je to skoro 20 vteřin... Nejdřív se objeví přitroublá animace a pak hláška, že si máš přečíst návod a nejezdit jak magor. Ta se musí potvrdit, sama nezmizí. Ale dá se nastartovat a vyrazit rovnou, pokud není třeba něco nastavit nebo vypnout ABS.

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

12.10.2023 v 07:09 | Nahoru | #43
Njn, u dnešních motorek není moc dobrej nápad vypínat na semaforu/v koloně klíček (či čudlík zapalování v případě bezklíčku), jak je člověk zvyklej z hloupých strojů hrozí vytroubení od těch za vámi, než ty Windejsy naskočí.

Naposledy editováno 12.10.2023 07:10:14

TransAlp 750 delší zkušenosti

12.10.2023 v 07:56 | Nahoru | #44
K tomu nastartování dřív, než doběhne animace displeje - kamarádi mi říkali, že jezdili na Triumphu (myslím že Tiger) a pokud nastartovali dříve, než doběhla animace na displeji, tak se ta grafika toho displeje jakoby "rozsypala" a nedalo se to už dohromady. Prostě displej neukazoval ty údaje co měl, na částech displeje, kde byly třeba "kostičky", tak se už nic jiného neobjevilo.
Motorka se musela klíčkem vypnout, pak zapnout, počkat až doběhne animace a až pak teprve nastartovat.
Vyzkoušeli to opakovaně.

Jinak jestli to byl špatný kus a nebo to dělají všechny ty Triumphy, to nevím.

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

12.10.2023 v 08:43 | Nahoru | #45
Koudy01>Pokud se musí počkat, až vše naběhne, tak jo. Ale Afrika nastartuje a jede i bez displeje. Navíc má dva, ten dolní naskočí hned.

TransAlp 750 delší zkušenosti

12.10.2023 v 22:19 | Nahoru | #46
Transalpův displej naskakuje velmi rychle, Afrika a NT1100 jdou nastartovat a odjet dřív, než displej naskočí. Od toho mají dolní malý disple se zákaldními údaji.
Jinak ten TA je skutečně velmi pocitově lehký a vodí se, jak o třídu menší (lehčí) stroj. Ale motor se pro výkon musí točit nad 4t.ot.
edit - Sema byl rychlejší...

Naposledy editováno 12.10.2023 22:23:00

TransAlp 750 delší zkušenosti

12.10.2023 v 22:36 | Nahoru | #47
Kéž by.... jede až od 6 tis. otáček. Takový čtyřválcový charakter.

TransAlp 750 delší zkušenosti

26.10.2023 v 22:53 | Nahoru | #48
Na druhou stranu to není tak, že by se na TA750 nedalo vůbec na krouťák jezdit, to ne.
Na Stromu 650 pod 3 tisíce otáček raději nejezdím, ten motor to nemá rád a jezdím tak od 3 do 5 tis. Výjimečně při předjíždění víc. A na dálnici trvale kolem 6 tis.ot.
No a na TA750 jsem si všiml, že se také dá takto jezdit, většinou od 3 do 5 tis.ot.

TransAlp 750 delší zkušenosti

28.10.2023 v 16:59 | Nahoru | #49
Neříkám, že se na Transalpu nedá na nízké otázky vůbec jezdit. Určitě dá. Ale můj V-Strom 2019 (první generace má ten motor malinko vyčichlejší, tak ti to možná nepřijde) má motor lineárnější po celé spektru otáček (a to nemluvím o novém V-Stromu 800), zatímco Honda má 2 tváře motoru....první do cca 5-6 (docela nezajimavou) a pak druhou od 6 tis. výš...velmi zábavnou. Já ale většinu času trávím v pásmu 3-6 tis. otáček, kde je ten Stromek použitelnější a zábavnější. Od 6 výš má Honda jasně navrch, ale tam se podívám na cestovní motorce výjimečně. Ale chápu, že někdo to má jinak a jezdí sportovněji a má rád vysoké otáčky. Na to já mám druhou motorku Z900. Na vyblbnutí musí ten motor pecka v Hornetu. Každý má ale jiné požadavky a priority. Mě osobně Transalp velmi mile překvapil. 4 věci mi ale vadily. Jedna se dá za 3 tis. Kč vyřešit...zadní sportovní stupačky pro spolujezdce vyměnit za cestovní gumové. 3 chyby ale vyřešit nejde. Zmiňované naladění motoru ( třeba to někdy pořeší částečně aktializací SW a map), chybějící tempomat a absence jednoduchého nastavení předpětí zadní pružiny otočným kolečkem bez potřeby nářadí. Škoda. Co je pro jednoho mínus, může být pro druhého plus. Každopádně tobě ať dělá jenom radost.

Naposledy editováno 29.10.2023 08:58:09

TransAlp 750 delší zkušenosti

7.11.2023 v 10:18 | Nahoru | #50


TransAlp 750 delší zkušenosti

31.12.2023 v 09:52 | Nahoru | #51
Furt se resi hlavne ze to dole nejede, nezkoušel už někdo vyměnit větší rozeta, nebo jednodušší variantu vepředu min zubů?

2 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

2.1.2024 v 12:58 | Nahoru | #52
V Americe mají výkon 83PS a QS ve standardu. A co jsem viděl testy, tak si nikde nestezuji že by to dole nejelo Nečetl někde někdo jestki to nemají celé jinak naladěno a víc na spodek a jestli by šlo nahrát do EU verze ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

18.1.2024 v 00:20 | Nahoru | #53
Palomoto>,... a všimli jste si že maji v Američke jen jednu koncovku výfuku a jalový zvuk ??????? proto asi je spoustu videí záměny za sportovní. Tentokrát nám do Evropy vyjimečně dali vyšší výkon a super exhaust sound .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

18.1.2024 v 00:32 | Nahoru | #54
Palomoto>

shrnutí... výfuk jednotrubkový amerika

Rozetu na Alpu nikdo zatím nenabízí tak je to Honda 47zubů bohužel o 1 mm širší ,tak jsem ji musel upravit. nevešla do řetězu i když je 525 čekam až sleze sníh.

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

18.1.2024 v 09:03 | Nahoru | #55
TransalpXL750> tak jsme zvědav

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

18.1.2024 v 09:13 | Nahoru | #56

TransalpXL750 píše: Palomoto>,... a všimli jste si že maji v Američke jen jednu koncovku výfuku a jalový zvuk ??????? proto asi je spoustu videí záměny za sportovní. Tentokrát nám do Evropy vyjimečně dali vyšší výkon a super exhaust sound .



Jak to myslíš s tou jednou koncovkou, však u nas je taky jen jedna? Zvuk úplně nepoznám, videa zkresluje a každý tahá jinak. Ale může to taky být. A já bych případně stejně šel kvůli vzhledu a váze do laďáku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

18.1.2024 v 14:22 | Nahoru | #57
Palomoto> My máme 2ks větsí a menší pod ní. Já bych třeba laďák nechtěl. Pro mě to jsou vyhozené peníze. Přidá to malý prd a ma to jiný zvuk,no. Sériový zvuk je slušný. Osobně bych bral tišší.

Naposledy editováno 18.01.2024 14:25:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

18.1.2024 v 21:40 | Nahoru | #58

Tuareg, Transalp, Vstrom, Tenere
Trandak z 0na100 a 140 nejlepší. Ale pak to pružné zrychlení je dost tragédie. Předpokládám, že je to na nějakou zařízenou rychlost, bez přeřazení

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

18.1.2024 v 21:54 | Nahoru | #59

Roman2bk píše: JO, přesně tak
Na Africe a taky na NT1100 je na levé ruce přetlačítkováno

Dávám sem fotky levého ovladače NT1100.
Napočítal jsem 12 tlačítek nebo páček z pohledu jezdce! , 3 páčky nahoře a jedna zepředu
Celkem je těch tlačítek nebo páček na levé rukojeti 16 !!!!!!

Jo a displej prý nabíhá přes 20 vteřin... je to pravda?



To je víc tlačítek než potřebuji na hraní Dooma. Ten klitoris uprostřed ovládá kurzor, jako na notebooku?

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

18.1.2024 v 21:55 | Nahoru | #60

TransalpXL750 píše: Palomoto> My máme 2ks větsí a menší pod ní. Já bych třeba laďák nechtěl. Pro mě to jsou vyhozené peníze. Přidá to malý prd a ma to jiný zvuk,no. Sériový zvuk je slušný. Osobně bych bral tišší.


To je jedna koncovka. Akorát tam jsou dvě díry ven. Uvnitř výfuku je pak nějaký labyrint a celý to má nějakou funkci. Kdysi jsem tu viděl nějakej obrázek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 12 1.5.2024 v 16:18 Petersky
je info na displeji zbytečné nebo ne [1, 2, 3] Honda XL750 Transalp Roman2bk 64 31.3.2024 v 19:13 TomasNBK
TransAlp 750 - příslušenství orig n... [1, 2, 3, 4] Honda XL750 Transalp Roman2bk 120 10.3.2024 v 18:49 Michal21
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom [1, 2] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Honda XL750 T... TomasNBK 42 5.3.2024 v 23:02 TomasNBK


TOPlist