globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: je info na displeji zbytečné nebo ne
24.2.2024 v 22:07
Ahoj, tohle je spíš takové zimní téma
prostě zamyšlení nad tím, co všechno jsou schopni výrobci dnes vymyslet, jako co všechno dokáži zobrazit na displeji a jestli ty některé údaje mají vůbec nějaký praktický přínos...?

Podíval jsem se do příručky, co vše ukazuje displej na Hondě TransAlp 750 , konkrétně jaké údaje si může člověk zobrazit v tom řádku dole. Přepíná se to, takže za jízdy lze zobrazit jeden ze 4 řádků, kdy každý řádek má 4 údaje, celkem tedy 16 údajů, ale člověk si v nastavení do těch 16 políček může vybrat jakýkoliv údaj z celkem 22. Seřadit je jak chce. Je tam navíc ještě i 23.možnost a to prázdné políčko.

Aby to jako složitost nebylo vše, tak za jízdy člověk může smazat např. Trip A a smaže se i to, co s tím souvisí (spotřebované litry benzínu za Trip A a spotřeba za Trip A). Anebo člověk může podle návodu smazat i samostatně kterýkoliv ten údaj.... Což si říkám, jestli to vůbec někdo někdy použije...

No a co z toho plyne?
Přijde mi, že v Hondě zbytečně věnovali energii něčemu, co nakonec nakonec působí hrozně složitě a řada z těch údajů nemusí mít žádný praktický přínos.... Navíc to působí, jako by to dělal nějaký ajťák, nebo vyznavač Excelu, nebo statistik, nebo pracovník vývoje, prostě někdo, kdo "chce" co nejvíce údajů... možná je využije a pak to tam nechali i pro běžného zákazníka.
Člověka hned napadne, proč to u jiných značek, např. v Suzuki pro V-Stroma 800DE udělali tak jednoduché, uživatelsky přívětivé a v Hondě tak složité....



Pro info k barvám, displej mám přes den bílý a za tmy se přepne na inverzní (opačně). Ty 4 řádky jsem fotil až po vyjížďce večer, tak proto jsou "černé".



Takže se ptám,
které z těch "neobvyklých" údajů vám přijdou užitečné a proč? A které naopak úplně zbytečné?

Nejvíce nechápu ty 3 údaje, kde jsem dal červené X, prostě:
- otáčky motoru - proč je obrazovat dole, když nahoře na displeji je stále otáčkoměr?
- úhel otočení rukojeti - proč?
- při kolika otáčkách blikne displej (upozornění aby člověk přeřadil) - tento údaj člověk může vidět a změnit v nastavení, tak si tu hodnotu ještě zobrazovat na displeji znovu?

Dále mi přijde zbytečné, že jsou tam 4 údaje průměrné spotřeby. Ano dohromady čtyři.
1. průměrná spotřeba za Trip A
2. průměrná spotřeba za Trip B
3. průměrná spotřeba celková (ale i tuto lze vynulovat - to nechápu, proč?)
4. a ještě průměrná spotřeba od zapnutí nebo od nastartování motorky
Prostě 4 spotřeby... proč tolik?

Hodně údajů mi přijde zbytečných a přitom mi tam 2 základní údaje chybí - teplotu vzduchu a dojezd.
Teplota lze sice zobrazit jako nějakou předpověď z mobilu, ale není to aktuální teplota u motorky. Jako že člověk vjede někde do rokle mezi skály, kde je podstatně chladněji, ale na displeji svítí stále stejná teplota, asi pro daný kraj.
A místo dojezdu se tam sice objeví ujeté kilometry od rozsvícení kontrolky paliva, a ještě litry spotřebované na rezervu, ale nikdy jsem zatím nenašel, kolik těch litrů rezerva má. Takže zase nic. Nebo zatím nic.
Jinak někde jsem četl, že dojezd počítaný takto, že od rezervy to počítá ujeté kilometry od nuly, tak že prý je nějaký zvyk pro endura, nebo cestovní endura. To jako fakt?

--------------

Tož tak. Napsal jsem tu vše, co mě k těm údajům na displeji napadlo.
Možná, že se mi nějaký údaj, který mi dnes přijde zbytečný, bude v budoucnu hodit, ale zatím nevím.

Jo a to podstatné,
motorka nejezdí na to, co ukazuje displej, že jo
Většinou tam budu mít jen jeden řádek a to Trip A, kdy si kilometry vymažu při tankování do plna. Na to jsem zvyklý, ze všech předchozích motorek.
- Trip B používám jako počítadlo kilometrů za výlet (zvlášť při vícedenním cestování).
- TOTAL je jasné, to je dobré jednou za rok, abych si vyfotil a spočítal, kolik km jsem za rok ujel.
- a čtvrtý řádek, kde to ukazuje počet litrů a kilometrů od rezervy, tak to budu možná používat po rozsvícení rezervy.
Jinak stále řádek s Tripem A.
Ale s těmi 3 údaji v řádku u Tripu A ještě nemám úplně jasno

--------------

PS: Ještě info k těm údajů, jak to tam ukazuje tu spotřebu, těch 4,2 litrů/100km, tak si myslím, že to ukazuje více, než skutečnost. Spočítal jsem si to ubenzínky a místo 4,2 mi vyšlo 3,9 . Ale musím to ještě ověřit po více tankováních, jestli to tak je.


Naposledy editováno 27.02.2024 05:56:24

2 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne

27.2.2024 v 00:21 | Nahoru | #31
Za jízdy se na displej necumi, zlatá Jawa kde byl jen tachometr a nebylo na něj ani pořádně vidět, kontrolka dobíjení ,neutralu a dálková světla, na opravu čehokoli ti stačil klíč, šroubovák a kladivo,

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

27.2.2024 v 06:07 | Nahoru | #32

Roman2bk píše: Prosím tě jak?
Jako že si člověk nějak bude pamatovat, kolik stuňů rukojeti znamená kolik otáček motoru, nebo jaká rychlost na určitý rychlostní stupeň, nebo něco jiného?
díky za info


Nevim, jaky presne je postup u Transalpa. To se mi hledat nechce. Ale obycejne se pravidelny servis krome vymeny oleje sklada i z kontroly synchronizace klapek. A tam je potreba, aby byl spravne nastaveny senzor natoceni klapek (to je ten uhel), aby mel volnobeh spravnou hodnotu a serizuje se to pri urcitych otackach. U jinych motorek je treba pripojovat diagnostiku, aby si ten uhel a otacky videl. Tady to mas primo na budiku.
Nevim, jestli to je primo ten duvod zarazeni techto parametru mezi zobrazovane, ale vyuziti tam jako clovek, ktery si na motorkach dela servis sam, vidim.

Naposledy editováno 27.02.2024 06:08:53

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

27.2.2024 v 08:54 | Nahoru | #33

ja1 píše: Za jízdy se na displej necumi, zlatá Jawa kde byl jen tachometr a nebylo na něj ani pořádně vidět, kontrolka dobíjení ,neutralu a dálková světla, na opravu čehokoli ti stačil klíč, šroubovák a kladivo,

Zato jsi ty klíče, šroubovák a kladivo ani neuklízel bo vyndavat je každých 100km je ztráta času V tomto ohledu bych řekl že je lepší nemuset opravovat vůbec nežli se hrdě být do prsou, že jde vše opravit jednoduše.
K tématu - osobně zastávám monochromatickej displej s příjemným podsvitem a ručičkové ukazatele. Co se týče informací, postačí otáčky, rychlost, stav paliva, venkovní teplota a pár kontrolek - světla, blinkry, mazání, Fi a rezerva. Čím méně kravin, tím lepší zážitek. Ale chápu, že kdo jede dakar, bude chtít vidět na displeji vlasní EKG a rozbor povrchu tratě.

je info na displeji zbytečné nebo ne

27.2.2024 v 08:58 | Nahoru | #34

Čím méně kravin, tím lepší zážitek.


No, já nevím. Podle mě to takhle napsat nejde.
Mně to ukazuje spoustu věcí a spoustu věcí to dělá samo a bavím se neskutečně
Ono to tak úplně není o tom displeji, ale spíš o celku. Jsou zábavný motorky a nudný motorky a to jak mezi "hloupýma" motorkama tak mezi těma "chytrýma".

je info na displeji zbytečné nebo ne

27.2.2024 v 10:36 | Nahoru | #35
Nevim no já tam mam na hlavní obr. teplotu oleje, a tlaky v gumách to mi přijde jako nejdůležitější. Když píchneš víš to dostatečně s předstihem anebo když seš na okruhu tak viš že máš ufouknout nebo ubrat

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

27.2.2024 v 12:17 | Nahoru | #36

ja1 píše: Za jízdy se na displej necumi, zlatá Jawa kde byl jen tachometr a nebylo na něj ani pořádně vidět, kontrolka dobíjení ,neutralu a dálková světla, na opravu čehokoli ti stačil klíč, šroubovák a kladivo,



Takže doma perete v neckách na valše a koukáte na černobílou televizi? Jako taky moc nemusím ty nový přetechnizovaný cajky, kde je i asistent na vytření prdele a většina tý elektroniky je ve finále akorát k zlosti, ale zas že bych toužil jezdit po vejletech na kejvačce po dědovi, to asi ne hele

Naposledy editováno 27.02.2024 12:18:21

je info na displeji zbytečné nebo ne

27.2.2024 v 12:56 | Nahoru | #37
Tohle je asi v soucasnosti nejlepsi displej na moto, ktery neotravuje, ukazuje jen to nejpotrebnejsi a nenarusuje vzhled motorky. Maji uz ho par let.



aneb HD Street Bob

Na druhou stranu maji i extrem s 12,3" obrazovkou a SkylineOS, ktera uz ma ty problemy co zname i odjinud jako KTM napriklad kde se za nektere funkce plati, pokud motorka neni nejvyssi model. K tomu startovani 20 - 30s a neda se to preskocit a podobne no

je info na displeji zbytečné nebo ne

27.2.2024 v 23:40 | Nahoru | #38
Co na to říct, jsem stará škola. Otáčky poznám dle výfuku (řve mě víc než motor), jestli máš zařadit poznáš snad i bez ukazatele (buď to rici nebo se to dusí ). Tachometr bych tam jako snesl ,ale buď ti to ukáže radar v obci nebo pak fotka od policajtů. Osobně mě nezajímá, kolik to žere, vždycky je to od cca od benziny k benzine. Čas poznáš podle sluníčka a na trip nepotřebuji koukat, na ten přece jedu.
Možná se tu někdo najde,kdo mě pochopí. A zároveň odpovídám, zda je info na displeji zbytečné.
Komu se to líbí, tak ať na to hlavně necumi za jízdy, dik.

2 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne

28.2.2024 v 00:45 | Nahoru | #39
Já nemyslel vrátit se do pravěku a jezdit na jawach, ale jezdit na normální motorce kde můžu sednout a jet, aniž bych musel cokoli nastavovat na nějakém displeji a když něco nejde vozit motorku na diagnostiku aby zjistil mechanik které čidlo či sonda je v háji, motorku mám na zábavu a užívání jízdy

je info na displeji zbytečné nebo ne

28.2.2024 v 07:29 | Nahoru | #40
Proste musis za jizdy kouknout a hned videt cca puĺvteriny a ne neco hledat na tabletu. Periferne otacky a rychlost. Muze te to stat kejhak v ty rychlosti.
A ne neco lovit- hlavne vecer je tam dost rusivejch elementu. Ve finale je to stejne k hovnu.

1 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne

28.2.2024 v 07:36 | Nahoru | #41
Ono je to rusive i v aute silene, ale na to tam davaji automat, adaptivni tempomat s radarem, hlidani jizdy v pruzich a samo rizeni podle navigace a pruhu, cteni znacek okolo cesty, e-call atd. A jak znamo i vyrobci motorek uz se muzou pretrhnout to vse zavadet a unifikovat jako v automobilovem prumyslu vse ve jmenu pohadky REPORT on the EU Road Safety Policy Framework 2021-2030 – Recommendations on next steps towards ‘Vision Zero’

Jen tomu na kazdem kontinentu rikaji jinak no.

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

28.2.2024 v 09:43 | Nahoru | #42
puffybodie> dobře ty
jinak jak jsem psal, já jsem defacto stará škola taky, moje první auto Š100, jasně že v tý době se kupovaly Rencky devatenáctky shnilý na sračku ale bylo to opravený tak to nebylo vidět
tak opravdu stačily základní parametry k tomu abys věděl co se s autem děje. Kontrolky, ukazatel rychlosti, pokud jsi si dodělal otáčkoměr tak otáčky motoru a ideálně rádio Casablanka od Blaupunkta
A pak když přišel Forman Excelent s digitálníma hodinama ve stropnici, to byla pecka
Analogový otáčkoměr a rychloměr, HW kolečko klimatizace a ventilátoru, směru foukání vzduchu, zapínání světel bych za nic nevyměnil.
V rámci bezpečnosti je to podle mě lepší, zrovna tak na motorce monochromatickej displej dobře čitelný je podle mě strop. Pak už je to rušivý element, jak v autě tak na motorce, kterej odvádí pozornost.
p.s. a i když mám ukazatele zařazené rychlosti, kolikrát se mi stalo že jsem řadil sedmičku, prostě jezdím intuitivně a místo toho bych se podival na displej co mám zařazíno, tak raději sleduji silnici a krajinu a řadim, i když není kam

Samozřejmě nechci zatracovat nový motorky, ono je to prostě daný dobou, dost lidí na tom ujíždí, ale mám vozidlo na ježdění nebo na čumění do LCD nebo mě ještě napadá na lapání k....
natočení heftu co se týče těch fičurin, je pro servis určitě dobrá věc. Přiznám se že v tomto ohledu je to zase super, když nemusíš na diagnostiku základního servisu tahat laptop nebo startovat komp v dílně.
Nakonec to ještě bude tak, že ve standartní výbavě motocyklu bude tablet 10" a jestli chceš normální přehlednej displej tak za příplatek

Naposledy editováno 28.02.2024 09:45:02

1 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne

28.2.2024 v 20:05 | Nahoru | #43
ja v tom zadny velky problem nevidim. obcas se sice nejaky displej podari navrhnout coby ergonomicky sprasek, ale vetsina je prehledna. dulezite udaje jako rychlost, otacky nebo kvalt jsou velke a v pohode citelne letmym “oliznutim” displeje ocima a doplnkove jako cas, teplota nebo cokoliv z tech 16 dalsich udaju si v pripade potreby dohledas, kdyz nejedes pilu. kdyz pilu jedes, tyto udaje nepotrebujes. nemam problem ani stridat vice stroju s ruznym layoutem. pokud ty dalsi udaje nekomu vylozene prekazi, at si nekdy zkusi sednout za knipl

1 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne

28.2.2024 v 22:06 | Nahoru | #44
Mně to přijde jako super. O TransAlpovi jsem jako o příští motorce moc neuvažoval, ale teď možná začnu Moje současná motorka neukazuje skoro nic a žije se mi celkem dobře. Zato auto by umělo ukazovat kde co, ale vždycky jenom 1 údaj, přitom tam je displej jak kráva (no řekněme kravička) a údajů by se tam vešlo aspoň 6 najednou. Ale soudruzi vývojáři rozhodli, že tam bude vždycky jen jedno číslo, tak musím furt přepínat jak kokot.

1 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne

1.3.2024 v 09:13 | Nahoru | #45
Jeste ze se a okruhovce na display vubec nedivam, jen na kontrolku razeni (a stejne radim spis uz podle sluchu) a na casomiru kterou mam na brejlich. Zbytek je mi fuk. Takze se pak snadno stane, ze prehlidnu ze mi sviti rezerva maxima, a tak tak dojedu do depa

Ale to je asi krapet jina situace nez u cestovatelu co se nudi na dlouhejch prejezdech, a muzou si alespon hrat s displayem

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

1.3.2024 v 09:15 | Nahoru | #46

Snowball píše: Mně to přijde jako super. O TransAlpovi jsem jako o příští motorce moc neuvažoval, ale teď možná začnu Moje současná motorka neukazuje skoro nic a žije se mi celkem dobře. Zato auto by umělo ukazovat kde co, ale vždycky jenom 1 údaj, přitom tam je displej jak kráva (no řekněme kravička) a údajů by se tam vešlo aspoň 6 najednou. Ale soudruzi vývojáři rozhodli, že tam bude vždycky jen jedno číslo, tak musím furt přepínat jak kokot.



Jop, to mi pripomina muj Jumper, 30 udaju v rade, a kdyz chci ten, ktery byl predtim (treba trip a-vzdalenost -> a spotreba na trip a), tak musim kliknout 29krat, abych se dostal ze spotreby zase na ujetou vzdalenost

Ale presne, alespon se na tech dalkach treba do spanelska tolik nenudim, kdyz si muzu klikat alespon na pravou packu

To musel taky vymejlet nejakej francouzskej inzenyr

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

1.3.2024 v 09:17 | Nahoru | #47

dan1024 píše: j... zkusi sednout za knipl



nejlip neceho velkyho dopravniho, to je cudliku a prepinacu a prepinatelnejch obrazovek ...

Naposledy editováno 01.03.2024 09:17:18

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

1.3.2024 v 11:44 | Nahoru | #48

Roman2bk píše: Pamatuji si, jak kamarád jel na Crosstoureru několik kilometrů, kdy mu svítil dojezd nula. Ale když to nejde jinak, tak je to asi nejlepší řešení.

To je ešte tá lepšia varianta. Mňa raz vypiekol 790 Advík, už som sa vracal do Brna, dojazd 40 km, idem okolo benzínky, ale za tých 40 km pôjdem ešte okolo minimálne troch, tak neriešim. V priebehu 5 km sa mi dojazd prepol na 30, 20, potom to začalo vynechávať a nakoniec na privádzači to skočilo na 10 a motor definitívne chcípol. Tak som to musel otočiť, v protismere zísť pár stovák metrov a dotlačiť to na benzínku.

Plus samozrejme mnoho výrobcov proste vypne ukazovanie dojazdu, akonáhle Ti skočí rezerva - proste sa tam objavia čiarky a práve vtedy, keď sa to najviac hodí, človek nevie.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

1.3.2024 v 12:06 | Nahoru | #49

ja1 píše: Já nemyslel vrátit se do pravěku a jezdit na jawach, ale jezdit na normální motorce kde můžu sednout a jet, aniž bych musel cokoli nastavovat na nějakém displeji a když něco nejde vozit motorku na diagnostiku aby zjistil mechanik které čidlo či sonda je v háji, motorku mám na zábavu a užívání jízdy

To je mylná predstava. Aby motor splnil moderné euro štandardy, tak či tak potrebuješ čidlá, sondy - proste elektroniku. Jediné, čo je iné, že sa Ti neukazujú podrobné údaje na displeji. A osobne preferujem mať možnosť zobraziť viac údajov, hoci mnoho z nich nepotrebujem, než naopak nevidieť niečo, čo využívam. Mnohokrát takáto funkcionalita v skutočnosti zjednoduší ovládanie motorky.

Príklad - jazdné módy. Napríklad KTM alebo V-Strom 1050 ich poctivo ignorujú, ale je to lepšie? Na motorke s jazdnými módmi, keď chcem ísť do terénu, proste prepnem mód, u niektorých zaklapnem plyn a je to. Prestaví sa mi atomatické odpruženie, mód motoru, ABS. Na 1290 SAS musím do menu (pretože rýchla voľba je len na 2 položky a navyše dosť nešikovne umiestnená) a tam prenastaviť všetko ručne. U V-Stromu dokonca treba zastaviť, lebo za jazdy sa nedá meniť nič. Pritom čipy tam sú tak či tak, jediný rozdiel je program.

Alebo zobrazovanie na displeji. Napríklad u BMW sa nedá (minimálne donedávna nedalo, nemám skúsenosti s novými modelmi 900 a 1300) zobraziť naraz dojazd a stav paliva. Na malom Advíku má navolené zobrazenie trip masterov (jeden nulujem pri tankovaní, druhý používam obvykle na prejazdené km za výlet, ale kedysi som ním počítal, ako často mám mazať reťaz), dojazd a stav baterky mobilu. Plus vždy ukazuje stav paliva v nádrži (no... od polovice dolu), vonkajšiu teplotu a teplotu motora (chladiva).

Proste je vidieť, že niekde konštruktéri premýšľali - a s tým, koľko čipov a čidiel daná motorka má, to nemá spoločné nič.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

1.3.2024 v 12:08 | Nahoru | #50

Ozzy_ píše: Jeste ze se a okruhovce na display vubec nedivam

Tjn, ja som u endura tiež sledoval len hladové oko, časomieru a ešte počítadlo mth (kvôli servisu). Bohužiaľ ako som vymenil KTM za Gas, ten už časomieru nemá...

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

1.3.2024 v 13:02 | Nahoru | #51

Metric píše: Tjn, ja som u endura tiež sledoval len hladové oko, časomieru a ešte počítadlo mth (kvôli servisu). Bohužiaľ ako som vymenil KTM za Gas, ten už časomieru nemá...



Dodelas Taky mam dodelanou

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

1.3.2024 v 13:05 | Nahoru | #52

Metric píše: Príklad - jazdné módy. Napríklad KTM alebo V-Strom 1050 ich poctivo ignorujú, ale je to lepšie? Na motorke s jazdnými módmi, keď chcem ísť do terénu, proste prepnem mód, u niektorých zaklapnem plyn a je to. Prestaví sa mi atomatické odpruženie, mód motoru, ABS. Na 1290 SAS musím do menu (pretože rýchla voľba je len na 2 položky a navyše dosť nešikovne umiestnená) a tam prenastaviť všetko ručne. U V-Stromu dokonca treba zastaviť, lebo za jazdy sa nedá meniť nič. Pritom čipy tam sú tak či tak, jediný rozdiel je program.


U Hondy se musí (minimálně alespoň) pustit plyn na volnoběh, aby šlo změnit jízdní režim. A to se udělá jedním tlačítkem.

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

4.3.2024 v 09:39 | Nahoru | #53

ja1 píše: Já nemyslel vrátit se do pravěku a jezdit na jawach, ale jezdit na normální motorce kde můžu sednout a jet, aniž bych musel cokoli nastavovat na nějakém displeji a když něco nejde vozit motorku na diagnostiku aby zjistil mechanik které čidlo či sonda je v háji, motorku mám na zábavu a užívání jízdy



Tak ono dnes motorka bez elektroniky už ani nejde sehnat a s karbecama to už bude všechno pomalu youngtimer. Ale ještě se dá pořídit stroj, co neni tou elektroniku vyloženě přepíčenej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

4.3.2024 v 10:21 | Nahoru | #54
Metric> Na V Strom 800DE se mody daji bez problemu prepinat za jizdy. Nejen kvuli tomu je to za mne rozhodne lepsi stroj nez ta 1050

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

4.3.2024 v 10:34 | Nahoru | #55

Príklad - jazdné módy. Napríklad KTM alebo V-Strom 1050 ich poctivo ignorujú, ale je to lepšie? Na motorke s jazdnými módmi, keď chcem ísť do terénu, proste prepnem mód, u niektorých zaklapnem plyn a je to. Prestaví sa mi atomatické odpruženie, mód motoru, ABS. Na 1290 SAS musím do menu (pretože rýchla voľba je len na 2 položky a navyše dosť nešikovne umiestnená) a tam prenastaviť všetko ručne. U V-Stromu dokonca treba zastaviť, lebo za jazdy sa nedá meniť nič. Pritom čipy tam sú tak či tak, jediný rozdiel je program.


Vzdyt u KTM jednim tlacitkem vyvolas nabidku modu. Sipkama si vyberes jeden z peti a tlacitkem potvrdis. Jak bys to chtel jinak? 5x po sobe mackat tlacitko a cyklicky mezi modama prepinat?

Ja jsem teda radsi, když jsou tam dve programovatelny tlacitka (fyzicky jedna páčka), na ktery si priradis, co chces (treba mody). Nez kdyz mas na ovladacich 20 tlacitek s jasne danou funkci a pouzivas jich 5.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

4.3.2024 v 12:09 | Nahoru | #56

Koudy01 píše: Vzdyt u KTM jednim tlacitkem vyvolas nabidku modu. Sipkama si vyberes jeden z peti a tlacitkem potvrdis. Jak bys to chtel jinak? 5x po sobe mackat tlacitko a cyklicky mezi modama prepinat?

Na ktorom? Ja som skúšal SAS (r. 2023) a 790 Adv (r. 2020) a ani jeden jazdné módy nemal, nie tak, ako to popisuješ. Všetko sa nastavuje zvlášť. 790 má výhodu, že má klasické odpruženie, takže si môžeš motor a ABS dať na rýchlu voľbu (2 tlačítka), ale stále je to menej príjemné ako u Ducati, HD, Triumphu, kde máš jedno tlačítko, čo Ti zmení mód.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

4.3.2024 v 12:17 | Nahoru | #57
Metric> SDR. Jo, ABS je solo. El. podvozek nemam. Takze to chapu tak, že na těch jiných motorkách máš v jízdním režimu všechno dohromady? Vcetne ABS a podvozku?

1 reakcí na tento příspěvek je info na displeji zbytečné nebo ne

4.3.2024 v 12:26 | Nahoru | #58
Krom ukazatele rychlosti, hladového oka a kontrolek na blinkry a světla je všechno zbytečný.
Možná u vodou chlazených ještě něco s teplotou.
Zlatej Trabant, tři kontrolky v tachometru a to bylo vše.
To se celkem rychle okouká, rychlost v tom hlídat nemusíš vůbec, takže tam pozornost neodvádí vůbec nic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

4.3.2024 v 12:40 | Nahoru | #59
dva_hrnce> Zas až TAK skromný bych nebyl. Otáčkoměr, indikátor zařazené rychlosti a nějaký ten nulovatelný nájezd jsou u mototky rovněž nutné. Už kvůli plánování cesty s ohledem na palivo.

(reakce na) je info na displeji zbytečné nebo ne

4.3.2024 v 13:54 | Nahoru | #60
WildOne> otáčky slyším, ukazatel kvaltu jsem nikdy neměl, opět slyším motor a podle toho řadim, ten nulovací trip možná ano, to měl vlastně ke konci i ten bakelťák.
Ale za mě je vše co tahá za oči prostě špatně a co nemám, to nepotřebuju...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 10 25.4.2024 v 15:53 Petersky
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR
TransAlp 750 - příslušenství orig n... [1, 2, 3, 4] Honda XL750 Transalp Roman2bk 120 10.3.2024 v 18:49 Michal21
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom [1, 2] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Honda XL750 T... TomasNBK 42 5.3.2024 v 23:02 TomasNBK


TOPlist