globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: TransAlp 750 delší zkušenosti
1.10.2023 v 20:38
Ahoj všem motorkářům, co mají nového TransAlpa 750 delší dobu,
chtěl jsem se zeptat na pár věcí:

1. pokud jezdíte ve dvou, tak nevadí spolujezdkyni ty zadní madla (úchyty), že jsou moc vysoko?
2. co říkáte na odpružené, jak to dokáže jet po hodně rozbité silnici? (v porovnání s jinou motorkou a s jakou?) Ideálně by mě zajímalo, jestli někdo jel i na Stromu 800DE, na něm to zkoušel to odpružení si nastavit a jaký je závěr s porovnání s TransAlpem...
3. kolik míváte běžnou spotřebu? (při jízdě mimo dálnice a při jízdě po dálnici)
4. kolik otáček točí motor na šestku při rychlosti 100 a při rychlosti 130 km/h? (ptám se proto, že někde jsem četl, že méně než Strom 800DE, ale nevím už o kolik méně)
5. co teploměr vzduchu, dá se nějak vyřešit? (někde jsem četl, že jo, ale pokud jste si nějaký pořídili, tak jaký? ideální by byla fotka)
6. nepřekvapilo vás na tomto TransAlpu po pár měsících něco? ať už příjemně nebo nepříjemně?
7. co to nastavení brždění motorem? Zkoušel jsem to a nějak jsem ty rozdíly v nastavení nepoznal. Prostě jsem zvyklý na véčko (Strom 650) a vedle toho všechny řadové dvojválce vnímám, jako že moc nebrzdí. Tak jsem si říkal, že zkusím nastavit krajní hodnoty a zkusit to a nic, nepoznal jsem rozdíl.

Díky za odpovědi

----

Jinak na TransAlpu jsem jel, ale jen chviličku, tak proto se ptám na ty delší zkušenosti

Naposledy editováno 01.10.2023 21:25:03
Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující

TransAlp 750 delší zkušenosti

1.10.2023 v 20:50 | Nahoru | #1
2. Podle (video)recenzí co jsem viděl/četl, tak V-Strom 800 má hodně dobré tlumiče, někdo to chválil i víc než ty na KTM 890 Adventure R.
4. Transalp 750 se musí víc točit, aby táhnul, nebude jen čistě o poměru otáčky/rychlost.

Jinak podle mě V-Strom 800 bude lepší cestovní stroj než Transalp 750, vypadá i odolněji, jen hmotnost má vyšší (ale těžiště nemá moc vysoko).

TransAlp 750 delší zkušenosti

1.10.2023 v 21:21 | Nahoru | #2
Jo, co se týče "krouťáku", tak to jsem si všiml, že TA750 je třeba více vytočit a Strom800 "táhne pěkně od spodu".
Je to jeden z důležitých argumentů, ale není jediný.

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

2.10.2023 v 06:40 | Nahoru | #3
Na co je ti vědět, kolik to v točí v kile, když nevíš, co je pro tu motorku a ten motor ideální?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

2.10.2023 v 07:54 | Nahoru | #4
MungoJerry> Pro porovnání, mezi TA570 a Stromem 800DE, jestli je v těch otáčkách velký rozdíl nebo ne. Tedy u TransAlpu se ptám jen pro info, spíš je to pro posouzení u toho Stroma, kde někteří píšou, že jim v těch vyšších rychlostech vadí vibrace.

TransAlp 750 delší zkušenosti

2.10.2023 v 09:34 | Nahoru | #5
Ber Stroma a nezlob, nebudeš litovat.

TransAlp 750 delší zkušenosti

3.10.2023 v 13:41 | Nahoru | #6
1. říká že je to OK a prý se to drží lépe než V-Strom 650, kterou jsem měl před TA750
2. s 800De nedovedu porovnat, ale při plně naložené motorce se s tím dá uhánět po polní cestě nebo rozbité silnici co strach dovolí :) Též je potřeba říct že TA750 není Enduro, ale "cestovní silniční" enduro. Lehčí terén je ok, ale nějaké hardcore to nebude.
3. jezdím +-4,5l asi to jde lépe, ale obecně spotřebu neřeším, rád to točím
4. to je úplně zbytečná otázka, TA má točivý motor, který žije od druhé půlky spektra a DE800 je zase silný dole. Jediné co se k tomu dá říct je že 130Kmh 6.st cca 5tis/ot
5. je na tobě kam si přilepíš nebo pověsíš teploměr :)
6-7. V strom650 a TA750 jsou dvě úplně jiné motorky. V strom 650 je takový kliďas, skoro by se dalo říct nemasné neslané (najezdil jsem na něm spokojeně cca 15000Km), ale TA750 (najeto cca 5500Km) dovede lehce pozlobit, a v zatáčkách mi přijde obratnější a celkově živější. To největší překvapení je jak moc to dovede být obratné vozítko. O V strom 650 se to říkalo také, a také jsem to tak vnímal, ale TA750 je v obratnosti ještě lepší a zpětně mi přijde že V strom 650 byl takový valibuk, sice pevně sedící na silnici, ale mírně těžkopádný v porovnání s TA750. Velký překvapení byl také motor, kupodivu mi vyhovuje jak se to hezky točí a to že to tahá až nahoře, s tím souvisí i nastavení motorové brzdy, rozdíl je znát hlavně ve vyšších otáčkách (6-7tis).

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

3.10.2023 v 16:09 | Nahoru | #7

Roman2bk píše: MungoJerry> Pro porovnání, mezi TA570 a Stromem 800DE, jestli je v těch otáčkách velký rozdíl nebo ne. Tedy u TransAlpu se ptám jen pro info, spíš je to pro posouzení u toho Stroma, kde někteří píšou, že jim v těch vyšších rychlostech vadí vibrace.



No on ten transalp taky není úplně bez vibrací...třeba oproti tenerce to vibruje v celým spektru dost...do řidítek i stupaček...
Nemá někdo zkušenost, jestli si ten motor sedne? jel jsem chviličku na kusu co měl jen 370 km najeto..

TransAlp 750 delší zkušenosti

3.10.2023 v 20:20 | Nahoru | #8
milor - no... momentálně jsem nalomený více na TransAlpa. Půjčil jsem si jej na půl den a pojezdil.
Stroma jsem si chtěl taky půjčit, ale už prý tady k půjčení není (u dvou nejbližších prodejen, Paskov a Opava, dalším jsem nevolal)

uwSisa - díky za odpovědi na všechny body
2. právě že do těžkého terénu nechci mířit, jen někdy i silnice 1.třídy v zahraničí se dokáže změnit v hrbolatý asfalt....
4. ty otáčky motoru - právě že to zmínili v nějakém anglickém videu, jak bylo porovnání těchto dvou motorek a že TransAlp točí v těch vyšších rychlostech méně a nejspíš to mysleli, že je vhodnější na dálnicční přesuny. Nebo to mohli myslet jinak?
Zeptal jsem se na tohle v souvislosti, že letos jak jsme jeli do Norska, tak nakonec 60-70% trasy byl vlastně dálniční přesun, prostě se do toho Norska dostat.
5. spíš jsem tím myslel, jaké teploměry si lidé pořizuji. Viděl jsem na řidítka s objímkou, ale jak to má čidlo v sobě (na těch řidítkách) tak to na slunku bude ukazovat nesmysl (si myslím). Nebo na jednom videu jsem viděl, že si koupil senzory tlaku (něco na ventilky) a na řidítkách měl malý displej, velkostně asi jako cyklopočítač a tam 4 údaje, u každé pneumatiky tlak a teplota. No a prý že po zahřátí předního kola ta teplota mínus 1°C rovná se skutečná tepota vzduchu....
6-7 Díky za vysvětlení, že to nastavení brždění motoru se projeví až ve vyšších otáčkách, to mě nenapadlo.

Wenca24 - jo, souhlasím, vibrovalo to takové to trrr... trrrr.. (najeto přes 6 tis.km) Ale nevadilo mi to. Nějaké vibrace mají všechny ty motorky, pak je otázka, které komu vadí.

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

3.10.2023 v 22:00 | Nahoru | #9
Zkus pročíst tohle vlákno. Je tam i moje zkušenost s Transalpem. Před rozhodnutím určitě vyzkoušej i toho Stromíka 800 (předváděčka jde v Brně) a Tuarega 660 (pro mě obrovské překvapení). Taky mám V-Stroma 650 jako ty a dle sebe předpokládám, že by ti tyto motorky mohly sednou víc než Transalp.

https://www.motorkar.../?t=228906&pgr=5

TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 05:46 | Nahoru | #10
Uvidime na EICMA, ale ma byt verze s bezdusemi to uz vis, ale taky ma byt verze GT a supersport, pricemz ta GT by te asi zajimala vice ze jo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 09:29 | Nahoru | #11
zahadnytajemny> Díky za odkaz, pročetl jsem si to, i to na to video jsem se znovu podíval (zhodnocení po 2600 km), jednou jsem jej už viděl. Je dobré to dopředu vše vědět, aby pak člověk se vším počítal.

puffybodie - to teď myslíš že bude mít Strom 800 celkem 4 verze?
Jako DE, bez DE s litými koly a bezdušovými pneu, GT a supersport? A nebo možná to GT bud to "bez DE" a verze budou 3.

TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 09:30 | Nahoru | #12
Dám to i sem,
jeden technicky zdatný kamarád mi poslal nějaké technické rozdíly mezi Stromem 800DE a TransAlpem 750
např.:

Výměna oleje ................. Strom 800DE po 6 tis.km ....... TransAlp750 po 12 tis.km ... tak změna, viz edit dole
Výměna svíček .............. Strom 800DE po 12 tis.km ....... TransAlp750 po 48 tis.km
Ventily .............................. stejné u obou, po 24 tis.km
Otáčky při 100km/h ....... Strom 800DE 4602 ot. ............. TransAlp750 3808 ot.
střední pístová rychost ... Strom 800DE 10,74 ............. TransAlp750 8,06

Právě že ta střední pístová rychlsot je prý velká a má to vliv na opotřebení.
Ostatní motorky tu hodnotu mají nižší, pod 10
např.:
Tracer 700: 9,81
Cbf1000: 7,53
Afrika 1000: 8,94
Afrika 1100: 9,62
Vstrom 650: 9,91

Nejsem odborník na motory, tohle info mám od člověka, co si u motorů motorek porovnává i plochu pístu, plochu stěn válce, otěr stěn při 100km/h a další hodnoty společně se spotřebou. Nechci se tady o tomto přít, sám tomu takto technicky do hloubky samozřejmě nerozumím, oproti těmto lidem jsem jen obyčejný spotřebitel, obyčejný motorkář, co rád jezdí. Dal jsem to tu ale jen pro info, že i takové technické pohledy na tyto 2 motorky jsou.

edit:
Co se týče výměny oleje u Stromu 800DE, prý exituje jak příručka, kde se píše po 6 tis.km, tak i příručka, kde je co 12 tis.km. Prý je 6 tis. pro USA a 12 tis. pro Evropu. Jestli je to opravdu takto a proč tomu je, nevím.

Naposledy editováno 05.10.2023 05:50:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 11:04 | Nahoru | #13

Roman2bk píše:
puffybodie - to teď myslíš že bude mít Strom 800 celkem 4 verze?
Jako DE, bez DE s litými koly a bezdušovými pneu, GT a supersport? A nebo možná to GT bud to "bez DE" a verze budou 3.



Ne, to se netyka v-stromu. Ale suzuki uvede litrovy supersport a take pravdepodobne neco jako litrovy "versys" nebo bmw xr, proste crossover vychazejici z GSX-S1000GT.

Naposledy editováno 04.10.2023 11:05:31

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 11:28 | Nahoru | #14
HonzaMT> Aha, tak to může být pěkné, ale mě více lákají ty nižší objemy, než litr, protože výkonem mi to stačí a odměnou je pak nízká spotřeba, když se člověk někde jen tak projíždí po horách

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 12:11 | Nahoru | #15
Roman2bk> nevím, jak moc vypovídající jsou střední pístový rychlosti pro koncovýho uživatele. Podle mě je to spíš pro konstruktéra, aby navrhnul dost robustní (především) horní ojniční oko a uložení čepu (možná se tam řeší i délka pístu kvůli vykyvování a následnýho namáhání stěny válce?). Ukazuje to, jakou akceleraci a deceleraci musí píst udělat při každým zdvihu.
jestli jezdí rychleji nebo pomaleji přímočarej pohyb po stěně válce bude asi v těhle rozdílech a při současnejch technologiích povrchu válce (někdy i pístu) víceméně jedno...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 14:08 | Nahoru | #16
callowsick> Úplně do detailu nevím, nejsem na to odborník, dal jsem to tu jen jako doplňkové info, že i takto někteří dokáží posoudit rozdíly mezi motory.
Jinak možná to pro koncového uživatele může být jako info o tom, že se to tam může dříve opotřebit a projevit např. žravostí oleje.
Většina motorkářů má ale jednu motorku třeba 20 až 50 tis.km a během toho se projevit nemusí vůbec nic. Že jo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 16:10 | Nahoru | #17

Roman2bk píše: zahadnytajemny> Díky za odkaz, pročetl jsem si to, i to na to video jsem se znovu podíval (zhodnocení po 2600 km), jednou jsem jej už viděl. Je dobré to dopředu vše vědět, aby pak člověk se vším počítal.

puffybodie - to teď myslíš že bude mít Strom 800 celkem 4 verze?
Jako DE, bez DE s litými koly a bezdušovými pneu, GT a supersport? A nebo možná to GT bud to "bez DE" a verze budou 3.



Strom ne, ty budou dve verze. Ale k GSX-8S s tim motorem ted pribude GT verze a supersport R verze





Naposledy editováno 04.10.2023 16:15:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 16:41 | Nahoru | #18
puffybodie> To je ale čirá spekulace, ne? Homologace se připravuje pouze pro cenduro na bázi čtyřválcového litru a DL-800 na liťákách s 19" předním kolem.

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 16:51 | Nahoru | #19
Kohlstein> Suzuki to potvrdila ve Svycarsku na nejake konferenci, ale jestli to pujde uz na EICMA nebo az pristi rok, protoze zatim se vice mluvi jen o te cestovnejsi DL-800

Edit: A Honda predstavi CBR750R s motorem z Transalpa a jeste se chysta scrambler CL750 a i cruiser.

Naposledy editováno 04.10.2023 16:52:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

4.10.2023 v 20:57 | Nahoru | #20
puffybodie> Jo aha, tak to jsem se předtím spletl.
Na fotkách vypadají ty motorky pěkně. Pro motorkáře, co chtějí tento styl a kubatůru, tak se myslím budou dobře prodávat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

5.10.2023 v 05:40 | Nahoru | #21
Roman2bk> Je prave zajimave jak nejen VStrom, ale i GSX-8S je vsude chvaleno. Za mne VStrom taky povedeny, to 8S jsem nezkousel, protoze jsem nestihl a GT nebo 8R by mne stejne zajimalo vice. To GT by bylo leda nahrada za Deauville co jsi mel, jen teda tomu chybi kardan, ale to uz asi neuvidime u nikoho

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

5.10.2023 v 17:27 | Nahoru | #22
puffybodie> Jo, kardan na pod-litrové motorce už asi dělá jen Moto Guzzi, např. V85TT a jinak asi nikdo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

7.10.2023 v 19:09 | Nahoru | #23

Roman2bk píše: callowsick> Úplně do detailu nevím, nejsem na to odborník, dal jsem to tu jen jako doplňkové info, že i takto někteří dokáží posoudit rozdíly mezi motory.
Jinak možná to pro koncového uživatele může být jako info o tom, že se to tam může dříve opotřebit a projevit např. žravostí oleje.
Většina motorkářů má ale jednu motorku třeba 20 až 50 tis.km a během toho se projevit nemusí vůbec nic. Že jo



Na VSTROMU co ma skoro 10 si najezdil 230 tisic bez jedinyho problemu s motorem, tak co proboha resis

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

8.10.2023 v 10:07 | Nahoru | #24
Ozzy_> teď mi nedocvaklo, co má skoro 10 čeho?

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

8.10.2023 v 11:26 | Nahoru | #25
Roman2bk> Asi myslel střední pístovou rychlost. Jenže my neznáme tento údaj o DL650, na které jsi tu porci km najezdil. Trochu popletené a zamotané informace. Jsem zvědavý, po čem sáhneš

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

8.10.2023 v 11:34 | Nahoru | #26
Treba bude brzo Kove 800X . V Cine uz minuly mesic odhalili cenu 173t Kc. 185kg mokra hmotnost. Jenze nez se Jawa odhodla na to kyvnout prodavat jejich dalsi model, tak budeme vsichni jak Jezisek vypadat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

8.10.2023 v 12:41 | Nahoru | #27

Roman2bk píše: Ozzy_> teď mi nedocvaklo, co má skoro 10 čeho?



Ty pistovy rychlosti co si sem psal:

Vstrom 650: 9,91

Vstorm, na kterym mas bez jedineho problemyu s motorem najezd jako krava, ma sice pod 10, ale nejbliz deseti ze vsech tech motorek co si sem dal, a verim ze po svy zkusenosti s nim bys nedoporucil jinou protoze ma mensi pistovy rychlosti

Proste se ti snazim rict, ze je to absolutne nepodstatnej udaj (v techdle rozsahach o kterejch se bavime, na cestacich nehnanejch nikam do extremu).

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

8.10.2023 v 12:42 | Nahoru | #28
puffybodie> Ono to do budoucna tak dopadne. Buď budeme hoblovat staré krámy, co si budeme umět doma odservisovat v garáži, nebo plynule přejdeme na modernu z Číny. Jezdil jsem pár roků jednu čínskou strojovnu dost nevybíravým způsobem, a kupodivu to nebyla úplná tragédie. Motor OK, celek značně reznoucí a bylo nutno občas vyměnit nějaký střižený šroub (ale nic fatálního) podvozek tragédie (ale pasovalo vše z prémiové značky)........prostě tak jak to žlutí umí - okopírují "něco" a tak se jejich slabiny dají lépe napravovat. U kompletního celku z Číny to už múže být problém, ale časem se to zlepší.

(reakce na) TransAlp 750 delší zkušenosti

8.10.2023 v 18:51 | Nahoru | #29
Ozzy_> Nevím, jestli to může přímo souviset s tím, že ty motory (prý všechny) postupem času začnou žrát olej. Tu střední pípstovou rychlost jsem sem dal jen jako takovou zajímavost (raritu), prostě ukázka toho, z jakých všech pohledů si někteří mohou hodnotit a vybírat motorky
Prostě jen technická zajímavost.

Co se týče Stromu 650, tak v roce 2011 když jsem si vybíral motorku, tak mi jasně vyšel nejíp a lépe než TransAlp 650, na kterém jsem se tehdy taky svezl. Prostě že na ty delší výlety bude Strom 650 lepší. A dnes? Dnes mě to nějak tak táhlo k TransAlpu 750 a podle některých testů se na asfalt hodí více, než Strom 800DE, takže pokud je to všechno pravda, tak možná jsem si teď TransAlpa 750 vybral ze stejného důvodu, jako v r.2011 Stroma 650

1 reakcí na tento příspěvek TransAlp 750 delší zkušenosti

8.10.2023 v 19:09 | Nahoru | #30
Asi nejlepsi recenze stejne tady od 11:30 (proste a jednoduse VStrom 800 za tech 5 tis. navic to uplne deklasuje. Neni zadny realny duvod porizovat Hondu, leda by jsi mel spickovy levny servis hned ve vedlejsim vchode asi)

Předchozí
1 2 3 4... 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 11 27.4.2024 v 16:33 Dušan_Sihelský
je info na displeji zbytečné nebo ne [1, 2, 3] Honda XL750 Transalp Roman2bk 64 31.3.2024 v 19:13 TomasNBK
TransAlp 750 - příslušenství orig n... [1, 2, 3, 4] Honda XL750 Transalp Roman2bk 120 10.3.2024 v 18:49 Michal21
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric
Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom [1, 2] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Honda XL750 T... TomasNBK 42 5.3.2024 v 23:02 TomasNBK


TOPlist