bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Transalp 750
5.5.2023 v 21:59
Tak na Transalpa už jsou první testy a docela ho chválí…
Motor to má stejný jako v Hornetu 750,toho jsem projížděl a jede Velice pěkně
Překvapil mě pozitivně taky zvuk z originální koncovky.
Takže motor OK, jsem zvědavý na podvozek. Testovačka prý přijde do showroomu na konci května.
Vlastnosti v terénu mě nezajímají, Potřebuju aby to fungovalo na všech silnicích-Rozmlácený malý, i široký pěkný.
+ Rozumně pohodlný posez.
Kupovat případně budu až stejně na příští sezónu, aby si mezitím stihli odladit případné problémy z první série.
Pište kdo máte jaký zkušenosti. díky


Naposledy editováno 10.05.2023 09:48:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

4.8.2023 v 13:34 | Nahoru | #121
Wenca24> asi to bude ono

(reakce na) Honda Transalp 750

4.8.2023 v 13:36 | Nahoru | #122

Palomoto píše: Wenca24> asi to bude ono



Já to mám podobně, vozil jsem se na adv 890, No a pak mi Transalp neudělal žádný wow… Tím ale nemyslím že to není slušná motorka. Ale člověk už chce asi něco víc ..

1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

11.8.2023 v 00:17 | Nahoru | #123
Tak dnes vyzkoušen na 50km, cca hodina. Mé poznatky a dojmy. Asi nejvíce vystihuje označení maximálně "univerzální motorka". Je vlastně použitelná úplně na vše, ale zároveň ve všech jednotlivých disciplínách existují lepší motorky. Což může být pro ni a pro někoho tím největším plusem, ale dost možná i mínusem. Přesně vidím a chápu tu cílovou skupinu, co si ji spokojeně koupí a rozumím těm, kteří mají jasnější a určitější požadavky na zaměření motorky a svých potřeb a zvolí jinou, v konkrétnějších vlastnostech, lepší. Srovnání mám hlavně s mým V-Stromem 650, 2019, ale i jinými motorkami, co jsem měl možnost vyzkoušet.
Postřehy: + vypadá dobře (neurazí)
+ výborný cestovatelský, ergonomický, pohodlný posed, nohy dost dole (na Stromíkovi je mám pokrčené víc), řídítka široká akorát, jsou trochu výš. Přitom sedadlo relativně nižší...takže použitelnost pro různě velké jezdce. Většina nebude mít problém.
+ na těch 50 km se zdá sedlo v pohodě, neprosedělo se, nikde netlačilo, zadek nebolel.
+ slušná ochrana před větrem, plexi by mi vyhovovalo, bylo akorát (mám 179 cm), zkoušel jsem rychlost 160, ale myslím, že jezdci nad 180 už to budou možná řešit.
+ podvozek a brzy dostatečné na normální cestování (terén jsem nejel).
+ slušný zvuk origo výfuku.
+ přehledný a čitelný displej.
+ motorka je agilní a působí při posedu a jízdě daleko lehčím a menším dojmem (možná ale až moc, viz dále)

- origo pneu trochu hučí
- nepoznal jsem téměř rozdíl mezi režimy SPORT a STANDARD (další jsem nezkoušel)
- 21 kolo je trochu znát (ale to není problém motorky, ale můj. Vyhovuje mi víc 19 nebo 17)
- tento typ cestovního endura by měl mít alespoň možnost jednoduchého nastavení předpětí zadní pružiny třeba šroubovacím kolečkem jako např. V-Strom, Tuareg ...
- v základu by u této motorky měla být zásuvka nebo USB.
- chyba, že nejde připlatit tempomat.
- stupačky spolujezdce by na cestování měly mít gumové tlumení (přece jen od 6 tis. tam trochu vibrace jsou)

Co mě nepotěšilo je pocit (alespoň na mě a mých 120 kilo) z až moc kompaktní, pocitově až moc jakési malé, lehké, "dětské", "papírové" motorky...skoro hračky.
V-Strom (a i řada dalších) působí těžším, bytelnějším, fortelnějším, poctivějším kusem motorky. Ale někdo to může naopak ocenit.
Největším problém a dá se říci zklamáním byl motor, který se dle mého do cestovního endura svým naladěním a k mému stylu jezdění nehodí. Dlouhé převody a naladění na výkon ve vysokých otáčkách mají za výsledem, že do 5 tis. otáček se nic neděje, motor se vyloženě rozmotává (jak na gumě), mezi 5-6 tis. je pak zvláštní díra, kde se motor jakoby nadechne a od 6 tis. pak vystřelí tak, že vám chce vytrhnout řídítka z rukou. Ale taky začne trochu vibrovat. Kdo má rád vytáčení a držení motoru od 6 tis. do červeného pole, tak ten si přijde na své. Ale ve spodních otáčkách je na tom řada motorek i s papírově nižšími hodnotami svým naladěním lépe (např. V-Strom, Tenere 700...). Tam, kde já se na Stromíkovi bavím a nejčastěji pohybuji (od cca 3 do 7 tis. otáček) je na Transalpovi nuda. A naopak, tam kde já řadím, teprve Honda ožívá. Ten motor mě docela zklamal a minul. Taky řaďák není véčko. I když některé řaďáky jsou v pohodě.
Je zajímavé, že papírově je podobně naladěné CF MOTO 800MT, ale tam mě ten motor bavil daleko víc.
Vyhovuje mi přední 19 a 17 kolo. Proto bych volil spíš V-Strom 650 a nebo (zabijte mě klidně) i to CF MOTO 800MT.
Pokud ale střední cestovní enduro s 21 kolem, jednoznačně bych volil Tuarega 660. Ten mě dostal vším snad kromě sedla. A parádní motor i zvuk.
Těžká volba by byla mezi Tenere 700 a Transalpem. Motor pro mě jasně Yamaha, ale vysoká koza...terén neumím...ve zbytku je pro mě univerzálnější Honda.
Mám v plánu vyzkoušet i KTM 790 Andventure a extra hnusný V-Strom 800DE.
Toť mé dojmy. Sto lidí, sto chutí.

(reakce na) Honda Transalp 750

11.8.2023 v 08:08 | Nahoru | #124
zahadnytajemny>
Když jsem Transalpa testoval 3.8., byli jsme tří a kamárádi mají, jeden V-Sroma 650/2020 a druhý Varadero1000. Já BMW F800GS.
A vše co je napsáno v tvém příspěvku vystihuje pocity nás tří!

1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

11.8.2023 v 08:22 | Nahoru | #125
Já Hondu nějak nechápu. Když např. Aprilie brala motor z Tuono/RS 660 a stavěla na něm Tuarega, tak mu vzali výkon a přeladili na cenduro. Což je tak nějak obvyklý postup. Ale Honda do Alpa nacpe motor z naháča bez nějaké snahy o přizpůsobení povaze stroje. A vytvoří tak motorku, kde je všechno dobrý, jen motor je naladěnej tak špatně, že to odradí 8 z 10 potenciálních zájemců

Naposledy editováno 11.08.2023 08:24:23

(reakce na) Honda Transalp 750

11.8.2023 v 08:47 | Nahoru | #126
Koudy01> asi chtěla Honda konečně nějaký charakter a úplně jim to nevyšlo Nebo to tak máme jen my, v CR, protože zrovna v Itálii je to prý nejprodávanější motorka a nestíhají dodávat. Asi tam jezdí nizsi kvalty a točí to, no a pak to frčí

Honda Transalp 750

12.8.2023 v 19:06 | Nahoru | #127
Dnes jsme jeli přes 200km, bylo prohazování motorek, 2 co nejsou příbuzné tématu, ale jedna byla 790 Adv 2021 a druhá Tenere 2021. Nakonec jsme 3 ze 4 (ten 4 mel výhrady, ale má taky Tenere, jen teď jel na Interceptorovi) řekli, že Tenere je fakt super, jen moc vysoká a velká pro lidi pod cca 180cm. Ale jinak je pohodlná, příjemná, funguje a vše. Na me bývalé KTM 790 jsem si jen ověřil co mne vadilo: turbulence, při agresivním zrychlování a větší rychlosti neklid v přímém směru, a stupačky moc vzadu. Když jedu po silnici na spickach, tak mne začnou běhat mravenci v lytkach a kdyz jedu ve stoje, tak jsem moc predkloneny. Na krátký svezeni, je KTM zábavnější, ale jako univerzal Tenere. Za mně Tenere stále i před Transalpem. A možná nebude špatná a vlastne bliz k TA750 ta nizsi a cestovnejsi T7 Explorer. Jo, brzdy jsou tam slabší, to jo. A taky ta Tenere mela progresivni pruziny Hyperpro, coz za mne je lepsi jak origo. Ale novy uz maji mit lepsi podvozek nez prvni. Posed a svezeni se mne naposled líbilo moc na Tuaregu, tam mne výrazně vadila jen převodovka, byla hrozně tuhá. QS dost pomohlo, bez toho dost špatný. Transalp bude pohodlný cestak, ale ten motor za mne ne.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

12.8.2023 v 22:00 | Nahoru | #128
A ví někdo něco o té Explorer verzi T7?
Motor tenérky mi sedí, ale štve mě na ni to vysoký těžiště...u toho exploreru by to mohlo být lepší...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 09:10 | Nahoru | #129
Wenca24> píše se o tom dost, podvozek nižší, sedlo nižší, ale nádrž zůstala z původní Tenere, což je asi škoda. Za mně, měla být ta cestovní verze Explorer radši stavěna z WorldRally s tou větší nádrží a rozložením váhy ještě víc dolů. V CR by měla být dostupnost 2024. Mne to těžiště vadí jen v terénu a na manipulace na místě, při jízdě o tom nevím a jízda na Tenere je parádní. Jem bych asi dal trošku širší a jinak tvarovaný řidítka. Ale vetsinou je stačí jen pootocit

Honda Transalp 750

13.8.2023 v 09:12 | Nahoru | #130
Třeba Honda na dalsi sezónu poladi nastavení motoru, treba by by stačilo vyměnit vepředu kolečko za menší a případně doladit na rozete. Ale i posed mne víc sedí na T7 a Tuaregu. Honda má pro mne uz až moc relax posed

2 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

13.8.2023 v 10:05 | Nahoru | #131
Kdo se dívá na testy v zahraničí, tak taky už asi postřehl, že Transalp ve skutečnosti váží skoro 220kg a ne to co píšou. Redlive navazil Tenere ccca 207,5kg a Transalp přes 218kg. Tuareg taky kecá, ale jen lehce, tam taky cca 207,5kg.

(reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 10:10 | Nahoru | #132
Palomoto> no, to je přesně to, co jsem si myslel od začátku...že Honda zase kecá...

(reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 10:39 | Nahoru | #133

Palomoto píše: Wenca24> píše se o tom dost, podvozek nižší, sedlo nižší, ale nádrž zůstala z původní Tenere, což je asi škoda. Za mně, měla být ta cestovní verze Explorer radši stavěna z WorldRally s tou větší nádrží a rozložením váhy ještě víc dolů. V CR by měla být dostupnost 2024. Mne to těžiště vadí jen v terénu a na manipulace na místě, při jízdě o tom nevím a jízda na Tenere je parádní. Jem bych asi dal trošku širší a jinak tvarovaný řidítka. Ale vetsinou je stačí jen pootocit



Jj, na silnici to tolik nevadí, při manipulaci to trochu otravuje, ale v terénu mi to vadilo hodně...
To třeba i ten vstrom 800 mi v tomhle přišel příjemnější..

(reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 10:42 | Nahoru | #134
Palomoto> teď ještě kolik má novej Stromek?
Tam mimo papírový váhy je ještě nevýhoda v krátkých "dálničních" kvaltech, kdy při 130km/h točí skoro 6t. To je stejný jako na mým Tigerovi 800 a při přesunech by to sneslo klidně 1000 ot dolů, jako má Transalp...

Naposledy editováno 13.08.2023 10:45:11

1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

13.8.2023 v 10:43 | Nahoru | #135
Ktm 790 2023 cca 215,5kg, Vstrom cca 232kg

Honda Transalp 750

13.8.2023 v 10:45 | Nahoru | #136
A kdyz vezmeme, že jediná KTM nemusí mít do terenu uz dalsi padáky, bastry a šustplech a Tenere a Tuareg nemaji ani zadni madlo s nosičem, tak k ostatním si přičtěme ještě asi 10az15kg.
A pak už vybavená KTM s 15l paliva bude někde lehce přes 210kg, Tenere a Tuareg okolo 220kg a Transalp tak 230kg a Vstrom skoro 245kg.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 10:46 | Nahoru | #137

Palomoto píše: Ktm 790 2023 cca 215,5kg, Vstrom cca 232kg


To je skutečná navážená hmotnost?

Honda Transalp 750

13.8.2023 v 10:47 | Nahoru | #138
Škoda té váhy u Stroma, mít okolo 220kg i s padáky a pořádným šustplechem, tak to mohla být výborná motorka. Takto to má silniční váhu a pak zbytečně podvozek do terénu. Takže u Vstromu dává smysl verze XT na kolech 19a17 a zdvihy klidne někde 180az200mm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 10:48 | Nahoru | #139

jirka-mz píše: To je skutečná navážená hmotnost?


Mám to přes překladač a říkali to. Jako tabulkové to není ani podle jednoho a pochybuji že by psali na desetiny v tabulce údaje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 10:51 | Nahoru | #140
Palomoto> to je dost. Takhle se to blíží papírovým údajům Afriky, otázkou je jakou má ta Afrika skutečnou hmotnost...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 11:05 | Nahoru | #141

jirka-mz píše: Palomoto> to je dost. Takhle se to blíží papírovým údajům Afriky, otázkou je jakou má ta Afrika skutečnou hmotnost...


Afriku vážili, myslím v Mottoradu a bylo to 240 až 250kg. Přesný údaj si nepamatuji, určitě by to šlo dohledat. Právě dost lidí psalo, že Honda bude kecat, protože kecala u Afrik

1 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 750

13.8.2023 v 11:10 | Nahoru | #142
Před chvílí na mě na ytb vyskočila amatérská, ale zajímavá a upřímná recenze majitele - začátečníka, bratra slováka na Transalpa 750 po 2600 km.
Pohled začátečníka, který nejen chválí, ale nebojí se pojmenovat nedostatky.



Snad se Honda do budoucna zamyslí. Pár věcí doladit a změnit a byla to fakt dobrá, univerzální motorka. Ale bojím se, že v Hondě budou spokojeni, protože i takto se prodávají krásně.

(reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 11:12 | Nahoru | #143
zahadnytajemny> bude to spíš jak říkáš, prodava se dobře, tak pár let nebude potřeba nic delat.

Honda Transalp 750

13.8.2023 v 11:14 | Nahoru | #144
V tom testu nejlepší motor byl o kus ten v KTM, pak Vstrom a další o dost min bodů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 11:15 | Nahoru | #145
Palomoto> ale v tvém videu má transalp kryty rukou a motoru s rámem. Nejprodávanější taky není.

Sranda jak napřed půlka motorkářů nadávala na 19kolo a málo koní u transalpa700 a teď nadavá druhá půlka na opak u 750 Tuareg nemá slabý spodek třeba proti stromu650?

Naposledy editováno 26.08.2023 11:20:10

Honda Transalp 750

13.8.2023 v 11:18 | Nahoru | #146
Mě na tom Vstromu vadili akorát ty vibrace do stupaček zrovna při přirozene cestovní rychlosti-cca 110-120...je to strašná škoda..
Váha mi nevadila...i krátký výlet na lesnacku jsem zkoušel, chovalo se to dobře, v klidu jsem se otočil..
při manipulaci mi to přišlo příjemnější než ta tenerka, třeba...

(reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 11:31 | Nahoru | #147
bledemon> máš pravdu, tu výbavu na TA 750 jsem si neuvědomil. Tak už jen padáky a bude to stejne těch 220kg. Ale furt lépe než 240lg u Vstromu. Každopádně zrovna ten Vstrom je ve všech testech velké překvapení a rozhodně patří mezi to lepší.
Na prodejnost TA750 si pockej až jich bude dost, teď nejsou a tedy se neprodávají

Honda Transalp 750

13.8.2023 v 11:35 | Nahoru | #148
Rozhodně TA 750 není špatná motorka a pro spoustu lidí bude a to i vzhledem k ceně úplný ideál a i v ČR to bude velmi prodávaná motorka a čekám jako u Tenere a Afrik spoustu registraci a spoustu spokojených majitelů

(reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 11:35 | Nahoru | #149
Palomoto> zas ta Afrika má víc verzí a hmotnost se dost liší.

Naposledy editováno 13.08.2023 11:36:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 750

13.8.2023 v 11:36 | Nahoru | #150
bledemon> Tuareg ten slabší motor dobře maskuje, prkně se vytáčí a u toho chlopti, tak je to zábavný Mne nepřišel až tak mrtvej jako u Hondy
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 11 27.4.2024 v 16:33 Dušan_Sihelský
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR
je info na displeji zbytečné nebo ne [1, 2, 3] Honda XL750 Transalp Roman2bk 64 31.3.2024 v 19:13 TomasNBK
TransAlp 750 - příslušenství orig n... [1, 2, 3, 4] Honda XL750 Transalp Roman2bk 120 10.3.2024 v 18:49 Michal21
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... Edien 60 8.3.2024 v 23:39 Metric


TOPlist