vybírám motorku na dlouhé cestování (800km denně ;)) pro dva, ale nějak se mi nedaří vybrat. Byl jsem projet dokonce 4 BMW K1200LT (ryzí cesťák), ale ukázalo se, že se svými 165cm výšky a hendikepovanou rukou na to prostě nemám. Také byla neuvěřitelně těžká: 370kg. Proto bych raději nějaký chopper/cruiser, který bude splňovat následující požadavky:
- pro menší postavu, s mokrou váhou do řeněme 270kg.
- cestovní rychlost 130km/h (přesuny po dálnicích)
- cena 100K - 160K
- možnost uchycení brašen
- kardan nebo řemen (ne řetěz)
Docela pokukuju po chopperech Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki M 800 Intruder, jenom nemám zkušenost s tím pohodlím (bolavá zadnice, vibrace do rukou a nohou). U VL 1400 si nejsem jistý s vibracemi, protože co si budeme, už je to starší model, a u M 800 si zase nejsem jistý tou cestovní rychlostí.
Díky za rady a osobní zkušenosti. Nechám se přemluvit na jakýkoliv jiný ne-dědkovský model :)
Naposledy editováno 28.05.2019 21:59:33
1 reakcí na tento příspěvek Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Daj potom vedieť .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Btw, zajímavé, že mi nikdo nedoporučil ani toho intrudera 1400 :D. Je to fakt tak špatné?
A potom sa týždeň motať po okolí s nájazdom do 100 km a posledný deň tých 700/1000 a dva dni sa z toho doma kurírovať .
To sú presne tie reči "a dali sme aj 700 za deň" . Áno , ale iba jeden , maximálne dva po sebe idúce
Ale tu píšeš 800km za deň , aj druhý , aj tretí , ... , šiesty, siedmy tiež , A to , prepáč mi , neverím .
.
Naposledy editováno 29.05.2019 10:49:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
1 reakcí na tento příspěvek Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Kardan je fajn díky bezúdržbovosti, ale omezuje zdvih zadní vidlice (nesmí se příliš zalomit) a tím komfort. Motorky s kardanem mají tvrdý zadek.
Koukni ještě na Moto Guzzi Nevada a California nebo starou Hondu Magna. Každý z těch strojů má své plusy i mínusy a pohodlí si stejně muzíš zkusit na svůj vlastní zadek.
Číro1 píše: tomaass> Tak 14tka je určitě dobrá mašina,akorát je to klasický chopper a to na nějaký velký cestování ve dvou rozhodně není.Tvejch 800 km denně je na tom nesmysl.Dovedu si představit cestovat na cruiseru,tam je to pohodlí trochu jinde.Moje ženská chtěla po 40 km jet dál autobusem.
Aha, přiznám se, že to jsem nevěděl. Mrknu tedy na ty cruisery.
Ano, přesuny počítám po dálnicích.
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=70105
Lehčí velkej cesťák neseženeš, ale taky se ti musí líbit no...
Nevada je pohodlná pro jednoho ne moc dlouhého. Pro dva nic moc. A motor by ti nestačil.
Obě V9 (Roamer i Bobber) mají už lepší motor, ale rozměrama si moc nepomůžeš.
Californii jsem nikdy nejezdil. Synátor o ní říká, že je na mokré úzké silničce dost nezvladatelná, jinak superlativy.
1 reakcí na tento příspěvek Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
To jako fakt?Jako vážně? Viděl jsi někdy jak lze zalomit kardan aníž by ztratil funkci?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Schválně si porovnej zdvihy zadní vidlice u motorek s kardanem a u strojů s řetězem nebo řemenem. To není náhoda.
Intruder fakt není motorka na dlouhý cestování. Jinak samozřejmě 800km se dá ujet skoro na čemkoliv. Jde jen o to jak dobitej dojedeš a jak dobitej druhej den vstaneš.
Naposledy editováno 29.05.2019 20:17:12
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Číro1 píše: 1100Virago> Asi jsi myslel dva klouby,né?
Ty jo, nad tím mě nikdy nenapadlo přemýšlet. Kouknu na Guzzinu a vidím dva klouby. GSo má taky dva klouby. Guzziny s CARCem mají taky dva klouby. Ale když sem si teď vybavil třeba konstrukci XJ900, tak je jasný, že tam je jen jeden kloub. Mazec.
Naposledy editováno 30.05.2019 07:25:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Je celkem fuk, že kyvka opisuje kružnici. jde o to, že pokud není vstupní a výstupní hřídel v ose, úhlová rychlost výstupního hřídele kolísá a kolo se otáčí nepravidelně. Proto se taky traduje, že na motorce "kardan žere gumy". Dokáže to dokonce vyvolat až driblování zadního kola.
Tvrdé tlumiče mají tyhle motorky právě proto, aby se zdvih omezil. A u těch, které potřebují vyšší zdvihy je to - jak píše Koudy01 - řešeno dvěma kříži a táhly, která drží vstupní a výstupní hřídele v rovboběžných osách.
Naposledy editováno 30.05.2019 15:52:19
1100Virago píše: Číro1: A viděl jsi co to udělá s otáčkama výstupního hřídele, pokud tam nejsou kardany dva? Což motorky nemívají.
Schválně si porovnej zdvihy zadní vidlice u motorek s kardanem a u strojů s řetězem nebo řemenem. To není náhoda.
Člověče, schválně jsem si porovnal ty zdvihy a to ses teda spletl. A taky to, že se traduje sjíždění zadní gumy (kvůli kardanu), to taky vypadá jako blbost. Promiň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
2 reakcí na tento příspěvek Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Úhel zalomení kardanu není rozhodně tak velkej,aby to mělo vliv na otáčení kola.
Ale jaké máš zdvih, aby ten úhel nebyl tak velké? 90mm? Toho se myslím týkala původní Viragova myšlenka a řekl bych, že není úplně špatná.
Třeba XJ900 (kardan s jedním kloubem) má vpředu 140mm, ale vzadu jen 110mm. Zatímco Hornet 900, Bandit 1200, CBF1000, FZS1000, TDM (řetězy) mají vzadu stejný nebo téměř stejný zdvih jako vpředu a to o 1-3 cm více jak kardanový XJ. Možná je to náhoda, možná něco pravdy na té Viragové myšlence bude.
Naposledy editováno 31.05.2019 08:11:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Naposledy editováno 28.12.2020 00:01:18
Číro1 píše: 1100Virago> Tak to se na mě teda nezlob(nebo zlob,to je jedno)ale píšeš hovadiny. Nejlepší je asi to nepravidelné otáčení kola. Úhel zalomení kardanu není rozhodně tak velkej,aby to mělo vliv na otáčení kola. Ostatní věci jsou jen ničím nepodložené doměnky typu"jedna paní povídala".Mám kardan a nedribluje mě kolo,nežere mě kardan gumy,kolo se mě točí pravidelně a nemám tvrdé tlumiče.A to jsou moje zkušenosti.
Tak se vzdělávej:
"Kardanův kloub není homokinetický (stejnoběžný). Je zachován směr otáčení, ale vzhledem ke konstrukci Kardanova kloubu dochází v průběhu jedné půlotáčky k periodické odchylce úhlové rychlosti hnaného hřídele vůči rychlosti hnacího hřídele. Jinými slovy, když se hnací hřídel otáčí konstantní rychlostí, úhlová rychlost hnaného hřídele kolísá tím více, čím více se osy hřídelů odchylují." (zdroj)
Ještě obrázek kolísání otáček při rovnoběžných a mimoběžných osách vstupu a výstupu:
Ten zbytek už vyplývá z výše uvedeného. Že ty to nepociťuješ ještě neznamená, že k tomu nedochází.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
HMS píše: Koudy01> Takže výrobce je debil který nikdy neviděl homokyneticky kloub?
Z čeho si to prosím tě vydedukoval? Kdyby byl výrobce debil, dá tam takové zdvih, aby se to lámalo, ne? Ale protože debil není, tak zdvih omezil. A nebo ,když nechce omezit zdvih, dá tam druhé kloub a reakční tyč. Třeba.
Já nevím, jak to je. Jen bych si tak úplně nebyl jisté tím, aniž bych se nad tím zamyslel, že Virago mele blbosti. O tom byl můj příspěvek.
Naposledy editováno 31.05.2019 10:02:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Naposledy editováno 28.12.2020 00:02:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Pokud by výrobce omezovala na j.vlastnostech kardanova chyba tak to řeší při návrhu třeba torzni spojkou v kole a nebo v převodovce
Nebo sníženým zdvihem nebo řetězem nebo řemenem nebo druhým kloubem s reakční tyčí nebo ..... nebo ho kardanová chyba neomezuje a řekl si, že menší zadní zdvih bude lepší Nevím, výrobce sem se neptal ,tak nevím, kde je pravda.
Naposledy editováno 31.05.2019 10:46:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Karburátory Suzuki VS 1400 Intruder | VISE | 13 | 27.3.2024 v 10:34 VISE |
Jakou kapalinu do hydraulické spojky Suzuki VS 1400 Intruder | VISE | 7 | 7.3.2024 v 18:55 Dr.fík |
Výběr pneu na Suzuki Intruder M 800 Suzuki M 800 Intruder | OndrovoMotoStory | 13 | 27.2.2024 v 17:08 1Gabo |
VS1400 intruder - nádrž Suzuki VS 1400 Intruder | butr | 5 | 18.12.2023 v 19:23 butr |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |