globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Ahoj,

vybírám motorku na dlouhé cestování (800km denně ;)) pro dva, ale nějak se mi nedaří vybrat. Byl jsem projet dokonce 4 BMW K1200LT (ryzí cesťák), ale ukázalo se, že se svými 165cm výšky a hendikepovanou rukou na to prostě nemám. Také byla neuvěřitelně těžká: 370kg. Proto bych raději nějaký chopper/cruiser, který bude splňovat následující požadavky:

- pro menší postavu, s mokrou váhou do řeněme 270kg.
- cestovní rychlost 130km/h (přesuny po dálnicích)
- cena 100K - 160K
- možnost uchycení brašen
- kardan nebo řemen (ne řetěz)

Docela pokukuju po chopperech Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki M 800 Intruder, jenom nemám zkušenost s tím pohodlím (bolavá zadnice, vibrace do rukou a nohou). U VL 1400 si nejsem jistý s vibracemi, protože co si budeme, už je to starší model, a u M 800 si zase nejsem jistý tou cestovní rychlostí.

Díky za rady a osobní zkušenosti. Nechám se přemluvit na jakýkoliv jiný ne-dědkovský model :)

Naposledy editováno 28.05.2019 21:59:33

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

30.5.2019 v 06:58 | Nahoru | #1
1100Virago> Asi jsi myslel dva klouby,né?To je ale trochu rozdíl,zadní osa na motorce opisuje kružnici na kyvce,tudíž zadní kříž nepotřebuje.Navíc na silničních motorkách není potřeba žádný velký zdvih.Jiná věc by byla v terénu.Tvrdší odpružení zadního kola je dáno nastavením tlumičů,rozhodně né velikostí zdvihu kyvky.

(reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

30.5.2019 v 07:20 | Nahoru | #2

Číro1 píše: 1100Virago> Asi jsi myslel dva klouby,né?


Ty jo, nad tím mě nikdy nenapadlo přemýšlet. Kouknu na Guzzinu a vidím dva klouby. GSo má taky dva klouby. Guzziny s CARCem mají taky dva klouby. Ale když sem si teď vybavil třeba konstrukci XJ900, tak je jasný, že tam je jen jeden kloub. Mazec.

Naposledy editováno 30.05.2019 07:25:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

30.5.2019 v 10:26 | Nahoru | #3
Číro1: Jistě, "kardanem" jsem myslel kříž = kloub.
Je celkem fuk, že kyvka opisuje kružnici. jde o to, že pokud není vstupní a výstupní hřídel v ose, úhlová rychlost výstupního hřídele kolísá a kolo se otáčí nepravidelně. Proto se taky traduje, že na motorce "kardan žere gumy". Dokáže to dokonce vyvolat až driblování zadního kola.
Tvrdé tlumiče mají tyhle motorky právě proto, aby se zdvih omezil. A u těch, které potřebují vyšší zdvihy je to - jak píše Koudy01 - řešeno dvěma kříži a táhly, která drží vstupní a výstupní hřídele v rovboběžných osách.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Karburátory Suzuki VS 1400 Intruder VISE 13 27.3.2024 v 10:34 VISE
Jakou kapalinu do hydraulické spojky Suzuki VS 1400 Intruder VISE 7 7.3.2024 v 18:55 Dr.fík
Výběr pneu na Suzuki Intruder M 800 Suzuki M 800 Intruder OndrovoMotoStory 13 27.2.2024 v 17:08 1Gabo
VS1400 intruder - nádrž Suzuki VS 1400 Intruder butr 5 18.12.2023 v 19:23 butr
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009


TOPlist