bbg_listopad_2





Téma: Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty
Ahoj,

vybírám motorku na dlouhé cestování (800km denně ;)) pro dva, ale nějak se mi nedaří vybrat. Byl jsem projet dokonce 4 BMW K1200LT (ryzí cesťák), ale ukázalo se, že se svými 165cm výšky a hendikepovanou rukou na to prostě nemám. Také byla neuvěřitelně těžká: 370kg. Proto bych raději nějaký chopper/cruiser, který bude splňovat následující požadavky:

- pro menší postavu, s mokrou váhou do řeněme 270kg.
- cestovní rychlost 130km/h (přesuny po dálnicích)
- cena 100K - 160K
- možnost uchycení brašen
- kardan nebo řemen (ne řetěz)

Docela pokukuju po chopperech Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki M 800 Intruder, jenom nemám zkušenost s tím pohodlím (bolavá zadnice, vibrace do rukou a nohou). U VL 1400 si nejsem jistý s vibracemi, protože co si budeme, už je to starší model, a u M 800 si zase nejsem jistý tou cestovní rychlostí.

Díky za rady a osobní zkušenosti. Nechám se přemluvit na jakýkoliv jiný ne-dědkovský model :)


Naposledy editováno 28.05.2019 21:59:33

1 reakcí na tento příspěvek Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 10:09 | Nahoru | #31
Takže ty urobíš 6 dní á 800 km ?
Daj potom vedieť .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 10:18 | Nahoru | #32
Koudy01> Nespadla mi ani jednou. Pár tisíc jsem na tom najezdil. Itálie, česko. Jenže to jsem měl fyzičku a zdravé ruce. Teď takové atributy nemám, tak proto chci nízkou motorku. Hodně nízkou.

Btw, zajímavé, že mi nikdo nedoporučil ani toho intrudera 1400 :D. Je to fakt tak špatné?

(reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 10:20 | Nahoru | #33
brazel> Proč by ne :) Mám za sebou chorvatsko ve dvou na CBR 600F = 1000 km/den (ale do toho už v životě nejdu). Do Itošky 700 km/den na FJR 1300 (ale do toho už taky znovu nejdu). Tak hledám něco, kde můžu říct, že do toho znovu pujdu :)

Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 10:48 | Nahoru | #34
Nó . Za deň ...
A potom sa týždeň motať po okolí s nájazdom do 100 km a posledný deň tých 700/1000 a dva dni sa z toho doma kurírovať .

To sú presne tie reči "a dali sme aj 700 za deň" . Áno , ale iba jeden , maximálne dva po sebe idúce
Ale tu píšeš 800km za deň , aj druhý , aj tretí , ... , šiesty, siedmy tiež , A to , prepáč mi , neverím .
.

Naposledy editováno 29.05.2019 10:49:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 10:55 | Nahoru | #35
tomaass> Tak 14tka je určitě dobrá mašina,akorát je to klasický chopper a to na nějaký velký cestování ve dvou rozhodně není.Tvejch 800 km denně je na tom nesmysl.Dovedu si představit cestovat na cruiseru,tam je to pohodlí trochu jinde.Moje ženská chtěla po 40 km jet dál autobusem.

1 reakcí na tento příspěvek Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 11:15 | Nahoru | #36
700-800 km denně leda po dálnicích. Po vedlejších cestách je to nějakých 13-14 hodin v sedle každý den plus zastávky na jídlo a tankování - a pak nezbývá čas na nějaké zážitky.

Kardan je fajn díky bezúdržbovosti, ale omezuje zdvih zadní vidlice (nesmí se příliš zalomit) a tím komfort. Motorky s kardanem mají tvrdý zadek.

Koukni ještě na Moto Guzzi Nevada a California nebo starou Hondu Magna. Každý z těch strojů má své plusy i mínusy a pohodlí si stejně muzíš zkusit na svůj vlastní zadek.

(reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 11:57 | Nahoru | #37

Číro1 píše: tomaass> Tak 14tka je určitě dobrá mašina,akorát je to klasický chopper a to na nějaký velký cestování ve dvou rozhodně není.Tvejch 800 km denně je na tom nesmysl.Dovedu si představit cestovat na cruiseru,tam je to pohodlí trochu jinde.Moje ženská chtěla po 40 km jet dál autobusem.



Aha, přiznám se, že to jsem nevěděl. Mrknu tedy na ty cruisery.

Ano, přesuny počítám po dálnicích.

Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2019 v 12:31 | Nahoru | #38
Tak ještě k RT, dá se dostat dokonce na 760mm. Jednodílné sedlo bez výhřevu. Viz. třeba:
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=70105

Lehčí velkej cesťák neseženeš, ale taky se ti musí líbit no...

Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 12:36 | Nahoru | #39
Ještě ke Guzzinám.:
Nevada je pohodlná pro jednoho ne moc dlouhého. Pro dva nic moc. A motor by ti nestačil.
Obě V9 (Roamer i Bobber) mají už lepší motor, ale rozměrama si moc nepomůžeš.
Californii jsem nikdy nejezdil. Synátor o ní říká, že je na mokré úzké silničce dost nezvladatelná, jinak superlativy.

(reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 13:06 | Nahoru | #40
tomaass> mě ta CBf přišla dost nízká, ale je možné, že zrovna ta, na které jsem seděl byla nějak snížená

Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 13:11 | Nahoru | #41
Ono CBF i V-Strom půjdou asi snížit. Stejně jako spousta jiných motorek. Takže ve výšce bych zádrhel nehledal....

1 reakcí na tento příspěvek Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 17:17 | Nahoru | #42
Předpokládám, že nechceš řetěz kvůli jeho nutný údržbě. Ještě bych to tohle omezení zvážil a zamyslel se nad koupí Scottoileru. Řetěz se stane v principu bezúdržbovej a naopak nebudeš muset řešit váhu / cenu / údržbu kardanu (+ otevře se víc možností pro nákup motorky).

(reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 17:28 | Nahoru | #43
Bozo> Ano, kvůli údržbě, která je na dlouhé trase problém. Zajímavé řešení. Nebude to po x kilometrech celé zasrané od oleje?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 19:40 | Nahoru | #44
1100Virago> ....... ale omezuje zdvih zadní vidlice (nesmí se příliš zalomit) a tím komfort. Motorky s kardanem mají tvrdý zadek......
To jako fakt?Jako vážně? Viděl jsi někdy jak lze zalomit kardan aníž by ztratil funkci?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

29.5.2019 v 19:56 | Nahoru | #45
Číro1: A viděl jsi co to udělá s otáčkama výstupního hřídele, pokud tam nejsou kardany dva? Což motorky nemívají.

Schválně si porovnej zdvihy zadní vidlice u motorek s kardanem a u strojů s řetězem nebo řemenem. To není náhoda.

Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

Skvělá odpověď, děkuji! 29.5.2019 v 20:15 | Nahoru | #46
Zkus R1200RT. Pro malý kluky s nemocnou packou na dlouhý cestování jako dělaný.

Intruder fakt není motorka na dlouhý cestování. Jinak samozřejmě 800km se dá ujet skoro na čemkoliv. Jde jen o to jak dobitej dojedeš a jak dobitej druhej den vstaneš.

Naposledy editováno 29.05.2019 20:17:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

30.5.2019 v 06:58 | Nahoru | #47
1100Virago> Asi jsi myslel dva klouby,né?To je ale trochu rozdíl,zadní osa na motorce opisuje kružnici na kyvce,tudíž zadní kříž nepotřebuje.Navíc na silničních motorkách není potřeba žádný velký zdvih.Jiná věc by byla v terénu.Tvrdší odpružení zadního kola je dáno nastavením tlumičů,rozhodně né velikostí zdvihu kyvky.

(reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

30.5.2019 v 07:20 | Nahoru | #48

Číro1 píše: 1100Virago> Asi jsi myslel dva klouby,né?


Ty jo, nad tím mě nikdy nenapadlo přemýšlet. Kouknu na Guzzinu a vidím dva klouby. GSo má taky dva klouby. Guzziny s CARCem mají taky dva klouby. Ale když sem si teď vybavil třeba konstrukci XJ900, tak je jasný, že tam je jen jeden kloub. Mazec.

Naposledy editováno 30.05.2019 07:25:44

Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

30.5.2019 v 10:18 | Nahoru | #49
Kolega má Kawu Vulcana,jezdí ve dvou a ten motor v pohodě zvládá všechno i kopce ,až jsem překvapen …...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

30.5.2019 v 10:26 | Nahoru | #50
Číro1: Jistě, "kardanem" jsem myslel kříž = kloub.
Je celkem fuk, že kyvka opisuje kružnici. jde o to, že pokud není vstupní a výstupní hřídel v ose, úhlová rychlost výstupního hřídele kolísá a kolo se otáčí nepravidelně. Proto se taky traduje, že na motorce "kardan žere gumy". Dokáže to dokonce vyvolat až driblování zadního kola.
Tvrdé tlumiče mají tyhle motorky právě proto, aby se zdvih omezil. A u těch, které potřebují vyšší zdvihy je to - jak píše Koudy01 - řešeno dvěma kříži a táhly, která drží vstupní a výstupní hřídele v rovboběžných osách.

Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

30.5.2019 v 15:51 | Nahoru | #51
Ahoj, mám taky 165 cm. Jezdím CBF 1000 72kw, malinko mi snižovali sedlo a já si ho zase dal do střední polohy, protože mi ti štvalo. Není to idylka ale dá se, dnes mi to už nepřijde, výšku neřeším a jezdí se mi dobře. Na kochačky mám Dragstar 1100 42kw a zase, po zvyknutí si, když už mám motku v ruce, přemýšlím dokonce o nějakém přepákovaní abych si více natáhl nohy. Dragstar má 300kg ale jde s s ním manipulovat, s Hondou se s naší výškou hýbe hůř, a to má jen 240kg.

Naposledy editováno 30.05.2019 15:52:19

(reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

30.5.2019 v 17:25 | Nahoru | #52

1100Virago píše: Číro1: A viděl jsi co to udělá s otáčkama výstupního hřídele, pokud tam nejsou kardany dva? Což motorky nemívají.

Schválně si porovnej zdvihy zadní vidlice u motorek s kardanem a u strojů s řetězem nebo řemenem. To není náhoda.


Člověče, schválně jsem si porovnal ty zdvihy a to ses teda spletl. A taky to, že se traduje sjíždění zadní gumy (kvůli kardanu), to taky vypadá jako blbost. Promiň.

Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

30.5.2019 v 20:37 | Nahoru | #53
A čo tak Magna?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

31.5.2019 v 07:17 | Nahoru | #54
1100Virago> Tak to se na mě teda nezlob(nebo zlob,to je jedno)ale píšeš hovadiny. Nejlepší je asi to nepravidelné otáčení kola. Úhel zalomení kardanu není rozhodně tak velkej,aby to mělo vliv na otáčení kola. Ostatní věci jsou jen ničím nepodložené doměnky typu"jedna paní povídala".Mám kardan a nedribluje mě kolo,nežere mě kardan gumy,kolo se mě točí pravidelně a nemám tvrdé tlumiče.A to jsou moje zkušenosti.

2 reakcí na tento příspěvek Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

31.5.2019 v 07:57 | Nahoru | #55

Úhel zalomení kardanu není rozhodně tak velkej,aby to mělo vliv na otáčení kola.


Ale jaké máš zdvih, aby ten úhel nebyl tak velké? 90mm? Toho se myslím týkala původní Viragova myšlenka a řekl bych, že není úplně špatná.

Třeba XJ900 (kardan s jedním kloubem) má vpředu 140mm, ale vzadu jen 110mm. Zatímco Hornet 900, Bandit 1200, CBF1000, FZS1000, TDM (řetězy) mají vzadu stejný nebo téměř stejný zdvih jako vpředu a to o 1-3 cm více jak kardanový XJ. Možná je to náhoda, možná něco pravdy na té Viragové myšlence bude.

Naposledy editováno 31.05.2019 08:11:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

31.5.2019 v 09:23 | Nahoru | #56
Koudy01> Takže výrobce je debil který nikdy neviděl homokyneticky kloub?

(reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

31.5.2019 v 09:32 | Nahoru | #57

Číro1 píše: 1100Virago> Tak to se na mě teda nezlob(nebo zlob,to je jedno)ale píšeš hovadiny. Nejlepší je asi to nepravidelné otáčení kola. Úhel zalomení kardanu není rozhodně tak velkej,aby to mělo vliv na otáčení kola. Ostatní věci jsou jen ničím nepodložené doměnky typu"jedna paní povídala".Mám kardan a nedribluje mě kolo,nežere mě kardan gumy,kolo se mě točí pravidelně a nemám tvrdé tlumiče.A to jsou moje zkušenosti.


Tak se vzdělávej:
"Kardanův kloub není homokinetický (stejnoběžný). Je zachován směr otáčení, ale vzhledem ke konstrukci Kardanova kloubu dochází v průběhu jedné půlotáčky k periodické odchylce úhlové rychlosti hnaného hřídele vůči rychlosti hnacího hřídele. Jinými slovy, když se hnací hřídel otáčí konstantní rychlostí, úhlová rychlost hnaného hřídele kolísá tím více, čím více se osy hřídelů odchylují." (zdroj)

Ještě obrázek kolísání otáček při rovnoběžných a mimoběžných osách vstupu a výstupu:



Ten zbytek už vyplývá z výše uvedeného. Že ty to nepociťuješ ještě neznamená, že k tomu nedochází.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

31.5.2019 v 09:57 | Nahoru | #58

HMS píše: Koudy01> Takže výrobce je debil který nikdy neviděl homokyneticky kloub?


Z čeho si to prosím tě vydedukoval? Kdyby byl výrobce debil, dá tam takové zdvih, aby se to lámalo, ne? Ale protože debil není, tak zdvih omezil. A nebo ,když nechce omezit zdvih, dá tam druhé kloub a reakční tyč. Třeba.
Já nevím, jak to je. Jen bych si tak úplně nebyl jisté tím, aniž bych se nad tím zamyslel, že Virago mele blbosti. O tom byl můj příspěvek.

Naposledy editováno 31.05.2019 10:02:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

31.5.2019 v 10:29 | Nahoru | #59
Koudy01> Pokud by výrobce omezovala na j.vlastnostech kardanova chyba tak to řeší při návrhu třeba torzni spojkou v kole a nebo v převodovce ale nepustí ji do světa, od motoru jsou taky změny úhlové rychlosti a přesto se dělají stále jedno-dvouválce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / cruiser na hodně dlouhé cesty

31.5.2019 v 10:45 | Nahoru | #60

Pokud by výrobce omezovala na j.vlastnostech kardanova chyba tak to řeší při návrhu třeba torzni spojkou v kole a nebo v převodovce


Nebo sníženým zdvihem nebo řetězem nebo řemenem nebo druhým kloubem s reakční tyčí nebo ..... nebo ho kardanová chyba neomezuje a řekl si, že menší zadní zdvih bude lepší Nevím, výrobce sem se neptal ,tak nevím, kde je pravda.

Naposledy editováno 31.05.2019 10:46:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
smutná zpráva Suzuki VS 1400 Intruder roba 0 11.12.2019 v 18:51 roba
Balkán 2019 [1, 2] Suzuki VS 1400 Intruder HerrMucha 31 17.9.2019 v 19:11 Sixxx
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 9, 10] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 300 11.9.2019 v 19:04 Špendis
Olej castrol Suzuki VS 1400 Intruder rotmistr 19 4.9.2019 v 18:51 Borntobewild
Výběr motorky s kardanem [1, 2] Suzuki M 800 Intruder zahadnytajemny 47 31.8.2019 v 21:11 staroch30

TOPlist