chopper shop Přidat reklamu

Téma: Úprava krytu motoru Máte lepší řešení
Ahoj,

pořídil jsem si kryt motoru
¨
ale když je přišroubovaný na motorce tak mě moc nevyhovuje, že z něj dole koukají matky, bojím se abych při škrtnutí tu matku neurazil, neohnul šroub atd. vypadá to takto https://photos.app.goo.gl/KgZUAjTQjs8CFb0O2

Výměna šroubu není řešením krom toho že se mě nedaří sehnat s půlkulatou hlavou tak ten šroub na kterém je matka funguje jako silentblok.

Napadlo mě ale že bych tam mohl přišroubovat nějaký kus plastu/silonu do kterého bych ty šrouby/matky zapustil.

Jako vhodně řešení mě napadlo tam přišroubovat plastovou plotovku o tloušťce 1 cm pokud vím je to trvanlivý a houževnatý plast.

Podobné řešení koneckonců nabízí i touratech


napadá Vás proč by to nešlo případně nějaké lepší řešení?

Naposledy editováno 14.02.2018 22:32:37
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

Skvělá odpověď, děkuji! 14.2.2018 v 18:11 | Nahoru | #1
Držím ti palce, protože je vidět, že o nabízených komerčních doplňcích kriticky přemýšlíš a nebereš je jako posvátnou věc, kde kritika je brána za rouhání.

Samozřejmě, že nekryté šrouby a matice na nějaké to laškování se šotolinkou vydží. Když ale půjde do tuhého a myslíš to s jízdou mimo asfalt vážně, klidně ten šroub o nějaký kámen čtvrttunová motorka urazí a ani si toho nevšimneš.

Nevím, jak je vyřešený styk plechu s motorem. Doporučuji ti mezi plech a motor vložit cca 1 cm silné pruhy nebo podložky nějaké silnější gumy (třeba ze zástěky náklaďáku, gumové dorazy bytových dveří, apod.), aby motor nemusel absorbovat všechnu energii hned natvrdo. Sice to posune plech o ten cenťák níž, ale rozdíl v nárazu při posazení motorky na šutr je opravdu obrovský.

Naposledy editováno 14.02.2018 18:16:43

1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

Skvělá odpověď, děkuji! 14.2.2018 v 19:07 | Nahoru | #2
co kolem tech sroubu a matic primo na ten kryt nechat navarit "prstenec" bud frezlej z tlustsiho plechu, nebo upichnutej z tlustostenny trubky (tj pripadne se srazenou vnejsi hranou) uvnitr kteryho by pak byly "jakoby zapusteny" ?

(reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

14.2.2018 v 19:07 | Nahoru | #3
vilemx> Díky s tou gumovou je to velmi dobrý nápad taky jsou o tom přemýšlel, ale ty zadní šrouby (s matkou) jsou dělané tak jak je na obrázku
a ty jdou přímo do motoru tam to není potřeba(mezi motorem a plechem je díky tomu silentbloku asi 2-3cm

u těch předních šroubů je to jinak ty jsou chycené na kovové příčce která je pak dál přivařená/přišroubovaná k motoru takže při větším nárazu bych se měla ohnout ta příčka, spíš hrozí že ten šroub co drží ten plech u té příčky se vrazí do motoru je asi 5mm od bloku (asi ho zkrátím) jinými slovy ta guma taky není kam dát.

Jako určité tlumení by měli navíc působit ty plastové lyžiny

Naposledy editováno 14.02.2018 22:34:11

(reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

14.2.2018 v 19:16 | Nahoru | #4

kerut píše: co kolem tech sroubu a matic primo na ten kryt nechat navarit "prstenec" bud frezlej z tlustsiho plechu, nebo upichnutej z tlustostenny trubky (tj pripadne se srazenou vnejsi hranou) uvnitr kteryho by pak byly "jakoby zapusteny" ?



celé je to hliník takže bych tam musel vařit nějaké silné hliníkové podložky které bych nejdřív musel někde vyrobit, pak je nechat přivařit a pak je ještě po přivaření přibrousit aby měli tvar jako na obrázku, otázkou je navíc zda by tam toho hliníku vůbec navařili tolik aby to šlo vybrousit tak jako je to na obrázku. taky se to na výrobku bude blbě obrušovat(srážet hrana) a před tím to moc nepůjde protože se to tam bude muset přivařit

Tohle vypadá na funkční řešení ale přijde mě značně složitější, navíc ty plastové lyže budou fungovat i pro sklouznutívzhledem k tomu že budou po celé délce o ně vlastně nepůjde zachytnout a když budou omleté tak je snadno vyměním


Naposledy editováno 14.02.2018 22:34:54

Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 07:21 | Nahoru | #5
Ty ližiny mi přijdou jako super řešení.

2 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2018 v 07:28 | Nahoru | #6
O tom gumovém silentbloku jsem tu četl u f800gs, že to je "originál" řešení od BMW, aby se nevylomily nálitky na motoru. To je určitě dobrý nápad.
Ale zvolil bych silentbloky, které mají na jedné straně šroub a z druhé díru se závitem (nebo matku jestli chceš) a skrz šusplech bych dal šrouby s kuželovou hlavou a zahloubil je.

btw: když už jsme u té kritiky, tak chytat šusplech do motoru je supr nápad. Sice se "to tak dělá". Má to i Tiger. Ale řešení KTM, kdy je šusplech chycený vzadu do rámu a vzpředu o pomocný rám, je imho lepší. Ještě lepší řešení má afrika a všechny ostatní - s kolíbkovým rámem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 07:40 | Nahoru | #7

karf píše: O tom gumovém silentbloku jsem tu četl u f800gs, že to je "originál" řešení od BMW, aby se nevylomily nálitky na motoru. To je určitě dobrý nápad.
Ale zvolil bych silentbloky, které mají na jedné straně šroub a z druhé díru se závitem (nebo matku jestli chceš) a skrz šusplech bych dal šrouby s kuželovou hlavou a zahloubil je.

btw: když už jsme u té kritiky, tak chytat šusplech do motoru je supr nápad. Sice se "to tak dělá". Má to i Tiger. Ale řešení KTM, kdy je šusplech chycený vzadu do rámu a vzpředu o pomocný rám, je imho lepší. Ještě lepší řešení má afrika a všechny ostatní - s kolíbkovým rámem



no ten silentblok je originální řešení BMW R 1200GS Adventure souhlasím že jiné značky to mohou mít vyřešené lépe, ale s tím toho já moc nenadělám

O tom jsem taky přemýšlel, ale popravdě řečeno nevím kde bych sehnal silentblok na který půjde kvůli povolení nasadit klíč(ten origo je štěstihraný s kovovou šestihranou vložkou), bude mít na jedné straně šroub vhodného rozměru a na druhém díru a co se týče zahloubení ten šroub je osmička a ten plech je tlustý jen 3mm nevím kolik materiálu by mě tam po zahloubení zbylo ... ale jak jsem psal nahoře největší problém vidím v sehnání toho vhodného silentbloku a stále mě jako nejefektivnější řešení vycházejí ty lyžiny.

(reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 07:45 | Nahoru | #8

karf píše: btw: když už jsme u té kritiky, tak chytat šusplech do motoru je supr nápad.


Jenže kde nic není (jako třeba rám u BMW), ani smrt nebere.

1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2018 v 07:49 | Nahoru | #9
On byl nejlevnější vid ? dojdi si do rubeny nebo někam do prodejny řemenu a kup si silentblok z jedne strany se zavitem Mu a z druhe strany s vnitřním dej zespod šroub s pulkulatou hlavou a jeto

(reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 07:53 | Nahoru | #10

servisák píše: On byl nejlevnější vid ? dojdi si do rubeny nebo někam do prodejny řemenu a kup si silentblok z jedne strany se zavitem Mu a z druhe strany s vnitřním dej zespod šroub s pulkulatou hlavou a jeto



no jasně že byl, počítal jsem s nějakou potřebou dodělání, ale myslím, že bude nakonec funkční a rozdíl 1600kč vs. 7000-8000 je celkem znatelný

Naposledy editováno 15.02.2018 08:02:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 09:08 | Nahoru | #11
Firecracker> Ono to nemusí být zase tolik dotažené. Když to vezmeš sikovkama a třeba pojistíš nějakým slabším lepidlem do závitu, tak se to nepovolí. Jakou tloušťku ten šusplech má?
Ale určitě bych šel cestou zapuštěnýho šroubu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 09:14 | Nahoru | #12
karf> jo to máš pravdu ... 3mm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 09:38 | Nahoru | #13
Firecracker> A ty šrouby do motoru jsou m6 nebo m8?

1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2018 v 09:55 | Nahoru | #14
Co šroub s nízkou hlavou? jedna dva pro M6 je to 3mm

(reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 09:56 | Nahoru | #15
karf> M8

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 09:57 | Nahoru | #16
DRN.> ty Becher(druhý odkaz vypadají dobře) ale je to M8 takže to přeci jen bude trochu koukat 4,4mm. Ty se zápustnou hlavou mají u M6 výšku hlavy 3mm u M8 4mm a to už se podle mě do 3mm plechu zapustit nedá ...

Naposledy editováno 15.02.2018 10:18:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2018 v 10:27 | Nahoru | #17
Firecracker> Prostě uděláš to zahloubení hlubší, dáš pod to podložku a tý podle potřeby taky srazíš hranu

(reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 10:33 | Nahoru | #18
Firecracker> To do 3mm plechu nezapustíš. Já bych šel do těch Becherů, dá se propilovat drážky a hlava ještě kousek sundat.

Nebo úplně nejlíp jak píše Karf.

Naposledy editováno 15.02.2018 10:34:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 10:34 | Nahoru | #19

karf píše: Firecracker> Prostě uděláš to zahloubení hlubší, dáš pod to podložku a tý podle potřeby taky srazíš hranu


OK děkuju a teď jeden hloupý dotaz, čím mám zahloubit dírů širokou 17mm? do cca 10-12mm bych použil vrták, ale takhle široký nemám ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2018 v 10:40 | Nahoru | #20
Firecracker> No ideálně záhlubíkem - spešl vrták s úhlem 90°. Jestli ho nemáš, tak buď se dá koupit za cca 2-3 stovky v nějakým obi, nebo se optat nějakýho zámečníka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 10:42 | Nahoru | #21

karf píše: Firecracker> No ideálně záhlubíkem - spešl vrták s úhlem 90°. Jestli ho nemáš, tak buď se dá koupit za cca 2-3 stovky v nějakým obi, nebo se optat nějakýho zámečníka.



tedy tohle ?

Naposledy editováno 15.02.2018 10:47:27

(reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 10:51 | Nahoru | #22
Firecracker> jojo

1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 11:49 | Nahoru | #23
ja bych se na to vysral na nejake ovarovani, zapousteni nebo montovani lyzin, ktere muzou udelat daleko vetsi skodu nez nejaka hlava sroubu cumici ven.
Pokud je sroub dotazenej a v motorce nasroubovanej do neceho bytelneho, nic bych s tim nedelal.

(reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 12:18 | Nahoru | #24

KubaLC8 píše: ja bych se na to vysral na nejake ovarovani, zapousteni nebo montovani lyzin, ktere muzou udelat daleko vetsi skodu nez nejaka hlava sroubu cumici ven.
Pokud je sroub dotazenej a v motorce nasroubovanej do neceho bytelneho, nic bych s tim nedelal.



je to přišroubovaný do bloku motoru který je z nějaké hliníkové slitiny... jakou škodu by mohli udělat ty plastové lyžiny?

a kouká matka ...

Naposledy editováno 15.02.2018 12:19:01

1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 13:31 | Nahoru | #25
Sral bych na nejake vylepsovani a nechal tam matku.
ono je to o nahode, kdyz trefis blbe sutr, tak ti to ten plech rozlame taky

V tech lyzinach vidim problem takovej, ze ta sance kdy to vezme sutr je pomerne velka. U te hlavy sroubu je prece jen ta sance nizsi a I ta hlava je schopna vzit ssebou kus toho sutru

Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 13:44 | Nahoru | #26
3 mm hlinik - nejspis mekky Al a ne nejaka krehka slitina. Nebylo by lepsi polozit kryt na sverak (nebo si na to v lepsim pripade pripravit priptavek - treba trubku) a kulatinou vhodnyho prumeru a kladivem ten sroub nasilne zapustit?

1 reakcí na tento příspěvek Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 13:55 | Nahoru | #27
praskne ti to a mas po plechu

(reakce na) Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 13:57 | Nahoru | #28

KubaLC8 píše: praskne ti to a mas po plechu

no pak je cas tam dat tu lyzinu, ne?

Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 13:58 | Nahoru | #29
A pak ovarit a dat tam trubku

Úprava krytu motoru Máte lepší řešení

15.2.2018 v 14:47 | Nahoru | #30
Soudruzu v Hondě tento problém měli vyřešenej už v roce 1979 Místa, kde jsou matky jsou prohloubený/prolisovaný aby se matky schovaly... Pokud toto není možný udělat, navařil bych tam něco jako učko z pásoviny a zvětšil díru na matku. Nechat tam trčící matku je fakt blbost a člověk, co vymýšlel ten kryt motoru asi moc nepřemýšlel.

Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak na to - servis uložení kyvné vi... [1, 2] BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure Broug 33 5.11.2018 v 09:45 Medved
BMW Navigator 6 BMW R 1200 GS Adventure teranet 4 2.11.2018 v 17:26 Fandy2
Snímač hladiny paliva (pásek) BMW o... [1, 2] BMW R 1200 GS, BMW R 1200 RT, BMW R 1200 GS Adventur... george72 37 30.10.2018 v 17:52 Broug
Význam zkratky BMW GS BMW K 1200 LT, BMW R 1200 GS, BMW K 1200 RS, BMW R 1... PanCajicek 8 24.10.2018 v 21:16 PanCajicek
R1200GS(A) bez elektroniky BMW R 1200 GS Adventure Lukeeno 9 22.10.2018 v 22:42 Frenkie65

TOPlist