bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovní enduro do 200k
Zdarec! Mám rozhodovací paralýzu. Jezdím cca 15 let, 178/75kg (caa 5-8k ročně). Chci cestovní enduro na Alpy a 2-3x moto dovolený ročně po Evropě. Jezdit to bude 80/20 (silnice/šotolina) + naše okresky. Léta koukám na Advíka, v servise mi říká, že vyhnout obloukem a vem si vfr. Což v cenové relaci jsem někde o +8-10 let jinde. A pak je tu ještě xtz. Na svezení v okolí nemám ani jeden stroj, něco jsem o tom načetl a stejně se nemůžu odpíchnout. :/ Pořád mne nejvíc láka bmw (2006+), ale dost vítr ze servisu. Nějaký moudra?
Předchozí
1 2
Následující

Cestovní enduro do 200k

Skvělá odpověď, děkuji! 24.9.2023 v 13:59 | Nahoru | #1
Nejezdím cesťáky, ale mám mechanika který servisuje bmw a ten mi říká báwo si může koupit kdokoliv, ale ať počítá s tím že ceny dražších součástek začínají od 3t Kč
Naopak chválí to vfr pokud myslíš crossrunner .
Jestli jezdíš 5-8 ročně je úplně jedno jestli máš 10 let starou motorku pokud je to servisovaný a spolehlivý
Jestli chceš za 200t +- novou, kup si to co teď letí….CFmoto nebo Benneli trk 702 nebo jak se to jmenuje

Naposledy editováno 24.09.2023 14:00:29

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 200k

24.9.2023 v 15:07 | Nahoru | #2
A je to o tom, že už víš že chceš tyto dvě nebo je že chceš nejakej adventure bike?
Sotolinu bych nechtěl jezdit ani s jedním natož kdyby to bylo naložený a celkovou kolem 300kg. Silnice ok, ale mimo...?
Co něco menšího?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 200k

24.9.2023 v 16:51 | Nahoru | #3

KubaLC8 píše: A je to o tom, že už víš že chceš tyto dvě nebo je že chceš nejakej adventure bike?
Sotolinu bych nechtěl jezdit ani s jedním natož kdyby to bylo naložený a celkovou kolem 300kg. Silnice ok, ale mimo...?
Co něco menšího?



.. velká většina z těch, co napíšou 80/20 jezdí spíš tak 98/2... lidi, co jezdí fakt 80/20 obvykle už nepotřebují radit...

Cestovní enduro do 200k

24.9.2023 v 17:11 | Nahoru | #4
Každej ti bude radit nejspíš to co je jemu nejbližší. Ale jestli chceš BMW, možná bych zařadil na tvůj seznam i F800GS. Je to vděčnej univerzál, nesere se a když něco, tak s těma náhradníma dílama nebo servisem (pokud ho nezvládneš sám) to není hrozný. Do 200k se taky vejdeš.

edit: Teď už teda myšleno původní F800GS...začína v tom bejt pěknej bordel

Naposledy editováno 24.09.2023 17:13:43

Cestovní enduro do 200k

24.9.2023 v 17:27 | Nahoru | #5
Vsechno to jsou tezky kravy. Ale to poznas bud az to budes nekde zvedat,nebo az te sotolina zavede do mist,odkud se ti nebude chtit vracet,tak to risknes po svazite louce,pres kameny a pod. Mluvim z vlastni zkusenosti.
Jestli je ti nejbliz Advik,tak se na nej zamer,nenech se ukvapit nedockavosti a casem kapnes na dobry kus,ktery bude udrzovany.
Ojety veci jsou stejne nevyzpytatelny a muzes sypat kacky do cehokoliv.
VFR jsem nejel,ale vzhledem k plastum budes mit strach prejet nejaky horsi off,aby sis to nerozjebal na trsatka.
XTZ ma takovy mdly motor,ale cestak je to slusny. Vyssi teziste v terenu ti bude sem tam vadit.
GS ADV je taky polykac kilometru,ma niz teziste diky boxeru,takze v terenu budes za nej rad.

Vsechno to jsou almary a tim off a teren myslim polnacku. Nejaka svazita lesni cesta mezi stromy na kluzkem jehlici,listi,blaticka a pod ti da zabrat.
Vyhlidni si jeden typ motorky,ktery je tvemu srdci nejmilejsi a jdi po tom. Jak budes skakat od Gs k xtz k vfr a furt dokola,tak se tim unavis,ukolebas,pak uz jsi netrpelivy,neco uz moc chces a vetsinou koupis nejakou mrdinu.
Hodne stesti ve vyberu!

Naposledy editováno 24.09.2023 17:28:32

Cestovní enduro do 200k

24.9.2023 v 19:08 | Nahoru | #6
Z toho co tam mas tak asi Yamaha XT1200Z Super Tenere, ale ja bych nechtel ani jedno.

(reakce na) Cestovní enduro do 200k

24.9.2023 v 19:33 | Nahoru | #7

MedWed píše: .. velká většina z těch, co napíšou 80/20 jezdí spíš tak 98/2... lidi, co jezdí fakt 80/20 obvykle už nepotřebují radit...



Tak jest, no....

Cestovní enduro do 200k

24.9.2023 v 20:03 | Nahoru | #8
Na těch 98/2 bych bral něco jako Versys X 300 .

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 10:29 | Nahoru | #9
Nač laborovat? Chceš "advíka",kup ho, nech ho prohlídnout a jezdi. Ojetiny budou vždy loterie,tak si při té loterii udělej alespoň radost.

(reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 10:33 | Nahoru | #10

MedWed píše: .. velká většina z těch, co napíšou 80/20 jezdí spíš tak 98/2... lidi, co jezdí fakt 80/20 obvykle už nepotřebují radit...

Přesně tak.

(reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 10:34 | Nahoru | #11

Anti píše: Nač laborovat? Chceš "advíka",kup ho, nech ho prohlídnout a jezdi. Ojetiny budou vždy loterie,tak si při té loterii udělej alespoň radost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 11:22 | Nahoru | #12

MedWed píše: .. velká většina z těch, co napíšou 80/20 jezdí spíš tak 98/2... lidi, co jezdí fakt 80/20 obvykle už nepotřebují radit...


Mě by zajímalo jak to ti pisatelé s tím 80/20 vlastně myslí?
Jako že od pondělí do pátku budou na motorce dojíždět do práce (najedou dejme tomu za ten týden 100km) a o víkendu moto protáhnou po lese skutečným terénem. Navrkají při tom "jen" 20km, ale oravdu v terénu tj. bláto, výjezdy, klády, kopřivy... Tohle je moje představa definice 80/20.
Nebo je pro ně pojem 80/20 spojen s něčím jako sjet ze silnice na nevyasfaltovanou cestu a dojet po ní 0,5-2km k rozhledně, rybníku, chatě, atp... To se dá s trochou opatrnosti zdolat na čemkoliv, silnice-naháč-chooper-skůtr, na to není potřeba hledat žádný speciál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 11:49 | Nahoru | #13
kovosrotmorava> tak autor tohodpe prispevku to pise celkem srozumitelne silnice/sotolina. Proste si mysli ze pojede prevazne po asfaltu a kdyz to pujde pojede po nejaky ceste.

(reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 13:34 | Nahoru | #14
gugo> jo, z toho mi vychází 98/2

80/20 jsem jezdil na Xchallenge a 950 SER na crossovejch gumach… proste přejezd někam (nebo na setkání s ostatními), a pak mimo cestu

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 14:22 | Nahoru | #15
Proč advika, na to stačí bmwr1200gs, a drahý věci? Tomu se jen smeju, nic nepotřebuješ, jen kupovat olej a benzín jinak spotrebak, destičky, gumy,

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 14:31 | Nahoru | #16
s těma poměrama je to jednoduchý
Alpy a 2 - 3 dovolený za rok by mohly dát tak 12000 - 15000 za rok, ale taky 8, ale taky 30, že jo.
Takže z 12000km je to 9600 po silnici a 2400km po šotolině

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 14:32 | Nahoru | #17

ja1 píše: Proč advika, na to stačí bmwr1200gs, a drahý věci? Tomu se jen smeju, nic nepotřebuješ, jen kupovat olej a benzín jinak spotrebak, destičky, gumy,



Přesně, BMW je motorka co se vůbec nesere

(reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 15:35 | Nahoru | #18

KubaLC8 píše: Přesně, BMW je motorka co se vůbec nesere



No hele oproti starší KTM je to etalonem kvality

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 15:42 | Nahoru | #19
To sem netahej

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 15:55 | Nahoru | #20

KubaLC8 píše: s těma poměrama je to jednoduchý
Alpy a 2 - 3 dovolený za rok by mohly dát tak 12000 - 15000 za rok, ale taky 8, ale taky 30, že jo.
Takže z 12000km je to 9600 po silnici a 2400km po šotolině


Ten poměr 80:20 na dlouhé trati nebo dovolené docílí jedině když pojede něco jako TET. To by o ničem nad 200kg ani neuvažoval.
I doma v ČR mi poměr 80:20 vychází jen když se snažím asfaltu vyhýbat.

Většině lidí na těžkých endurech jako je R1200GS, to nevychází ani na těch 98:2, ale spiš na 99,98:0,02

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 16:10 | Nahoru | #21
Tech 00,2 je asi když to bez jakýchkoliv zkušeností pošlou do rokle?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 16:23 | Nahoru | #22

Deadman píše: Ten poměr 80:20 na dlouhé trati nebo dovolené docílí jedině když pojede něco jako TET. To by o ničem nad 200kg ani neuvažoval.
I doma v ČR mi poměr 80:20 vychází jen když se snažím asfaltu vyhýbat.

Většině lidí na těžkých endurech jako je R1200GS, to nevychází ani na těch 98:2, ale spiš na 99,98:0,02



TET se dá, záleží jakej
já jel nevědomky TET Rumunsko na silniční motorce

(reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 16:24 | Nahoru | #23

Gahan37 píše: Tech 00,2 je asi když to bez jakýchkoliv zkušeností pošlou do rokle?



škarpa

Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 16:49 | Nahoru | #24
Na 80/20 je potreba poradny stroj co neco s nese. A hlavne takovy, za ktery muzes pripojit vozik at muzes sebou vzit i ten stroj na tech 20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 18:16 | Nahoru | #25

KubaLC8 píše: TET se dá, záleží jakej
já jel nevědomky TET Rumunsko na silniční motorce


Záleží, jakou část. Dost přes polovinu je to asfalt, zbytek převážně šotolina, co jde za sucha snadno i na silniční motorce. Tak 10% jsou úseky, kde je člověk rád za enduro na drapácích a dohromady ani ne 10km jsou masakr úseky, co dají hodně zabrat i na lehkém enduru.
... a pak TET Romania má k některým sekcím i alternativní trasy pro těžké motorky.

(reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 19:10 | Nahoru | #26

KubaLC8 píše: To sem netahej



…je potřeba mít nějaká měřítka

(reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 19:10 | Nahoru | #27

Deadman píše: Ten poměr 80:20 na dlouhé trati nebo dovolené docílí jedině když pojede něco jako TET. To by o ničem nad 200kg ani neuvažoval.
I doma v ČR mi poměr 80:20 vychází jen když se snažím asfaltu vyhýbat.

Většině lidí na těžkých endurech jako je R1200GS, to nevychází ani na těch 98:2, ale spiš na 99,98:0,02



… chtěl jsem být optimistou…

(reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 21:03 | Nahoru | #28

Deadman píše: Záleží, jakou část. Dost přes polovinu je to asfalt, zbytek převážně šotolina, co jde za sucha snadno i na silniční motorce. Tak 10% jsou úseky, kde je člověk rád za enduro na drapácích a dohromady ani ne 10km jsou masakr úseky, co dají hodně zabrat i na lehkém enduru.
... a pak TET Romania má k některým sekcím i alternativní trasy pro těžké motorky.



Dn66a

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 21:17 | Nahoru | #29
SRT 700 od QJ motor a mas novou motorku. Ted s tim jel Sima do Italie

(reakce na) Cestovní enduro do 200k

25.9.2023 v 21:26 | Nahoru | #30
šmudla> Máš u těch číňanů nějakou provizi, že to všude cpeš?
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer sydy 17 3.4.2024 v 23:23 Deadman
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd


TOPlist