globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Ahoj.
Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?

Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

20.11.2015 v 23:45 | Nahoru | #91
Ároš> Motor 1,4MPI ve Fabii není konkurence schopný, nízký výkon, nesplňuje emise, vysoké náklady na výrobu, vysoká spotřeba atd. Proto ten motor od roku 2003 přestali montovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 00:00 | Nahoru | #92
dave-lister> v autech se nevyznám, nezajímá mě to. Ale známý vyhledává právě tento motor a to pro svoji nezničitelnost. Krom toho ty parametry co jsi popsal jsou tak jako na debatu. MPI bylo tuším první ve feldách a tam asi konkurenceschopné bylo.
Nicméně při srovnání s jawou by měl MPI jen název MPI a místo něj karbec, litinovou řepu a rozdělovač s kladívkama. Obrazně řečeno. Na motoru 638 se nic neudálo. A ne že by nebyly projekty, jawa 400 boxer nevypadala vůbec špatně.
Poslední jawou byla jawa 250 593 a tady byl český motor poměrně moderní konstrukce. Později používaný firmou Praga, moto praga ED 250
http://jenikovo.wz.cz/tempo.htm

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 00:03 | Nahoru | #93
dave-lister> V té době relativně byl. Je jednoduchý, má řetěz a výbornou spolehlivost. Rozhodně bych si radši koupil ten než Hitlerův Tajný Projekt.

Naposledy editováno 21.11.2015 00:04:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 00:39 | Nahoru | #94

dave-lister píše: Ároš> Motor 1,4MPI ve Fabii není konkurence schopný, nízký výkon, nesplňuje emise, vysoké náklady na výrobu, vysoká spotřeba atd. Proto ten motor od roku 2003 přestali montovat.

V provedení AZF plnil ten motor Euro 4. Motory HTP, které ty staré MPI nahradily nejsou zrovna žádná hitparáda, co do spotřeby i spolehlivosti. Výhodou je menší zdvihový objem, díky kterému je u většiny pojišťoven nižší PR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 00:42 | Nahoru | #95
Ároš>Ono těch zajímavých prototypových motorů bylo víc, dvou i čtyřtaktů. Ale holt dalo vedení přednost sekání obrovských sérií na vývoz a když se ukázalo, že to nebyl dobrý nápad, tak už ani uvedení toho 593 (opravdu povedeného) nebylo nic platné. Svět už byl dávno jinde.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 09:05 | Nahoru | #96
Sema> Motory HTP nejsou žádná hitparáda, ani dnešní TSI se moc nepovedly. On VW benzíny moc neumí, TDI umějí lépe.
Ono je záhadou jak dokázali s tím starým motorem, s rozvodem OHV, s 8-mi ventily, bez EGR, s katem pod autem vůbec splnit Euro3. Asi měli už tehdy software který pozná homologační měření jako dneska. :D A ten AZF dokonce dostal Euro 4.
Já to směřoval na dnešní dobu, dnes je ten motor historie. Už tehdy měla konkurence výkonější motory, mnohdy i s nižším objemem. Asi měla Škoda pádné důvody proč ten motor ukončit, hlavně neměl pro ně perspektivu, protože věděli že od roku 2006 nesplní emisní limity.
Já sám jezdím Feldou 1.3 MPI, tak vím jaký to má výhody nevýhody. Výhoda je spolehlivost a levné opravy, nevýhoda je že to má opravdu slabý výkon na dnešní provoz to je tak do města.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 10:13 | Nahoru | #97

fzr6 píše: třipade a jawky obecně mám rád, ale to, že od roku 1973 co vyšla 634 do dnešních dnů, nedokázali dát do 350 PĚTIKVALT TO JE DONEBEVOLAJÍCÍ OSTUDA!!!!!!!
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj



Proč pětikvalt, proč ne rovnou šestikvalt? Prototyp pětikvaltu měl jiné kartery. Takže by vlastně dělali stejně jiný motor......¨
Mimochodem, pincková tříkvaltovka jde sestavit jako čtyřkvalt, stačí " jenom" jiné hřídele a řadicí automat... U jawy ze čtyřkvaltu nejde pětikvalt "udělat", to je lepší uřezat kartery a přidal k tomu jinou uřezanou převodovku..

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 10:27 | Nahoru | #98
Sema> jj, bylo jich určitě víc, viděl jsem myslím i 640 s vodním chlazením ale už nevím. Zase tak dopodrobna sem to nestudoval.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 18:34 | Nahoru | #99

laďa-prášil píše: ...U jawy ze čtyřkvaltu nejde pětikvalt "udělat", to je lepší uřezat kartery a přidal k tomu jinou uřezanou převodovku..


Člověče, na začátku 90. let jsme s kámošem schematicky řešili, jestli bylo aspoň teoreticky možné aby existovaly pětikvalty Jawy o kterých se vykládalo. Podmínka zněla, že musely být shodné kartery a čtyři soukolí jako má Jawa v originálu. A přišli jsme na to, že teoreticky by to možné bylo, jen by hlavní hřídel nesměl být dělený až u výstupního kola, ale uprostřed, tj. za druhým kolem. Pak existuje opravdu pět kombinací jak soukolí použít.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 19:10 | Nahoru | #100
No, vycházel bych asi z toho, co je osvědčené - a co není nemožně drahé. Otázka jaký a kam bys dal řadicí automat... Řekněme si upřímně, že nejen motor, ale ani převodovku pro sériovou výrobu moto u nás nikdo neudělá...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 19:38 | Nahoru | #101
laďa-prášil: Jasně, my to brali čistě jako strojařské cvičení, jestli je něco takového teoreticky vůbec možné. Kusová výroba by samozřejmě stála víc než celá motorka od Jawy Ke spočítání zubů nebo profilu řadicí kulisy jsme se nedostali - nestálo to za tu námahu, když bylo jasné, že to nikdo vyrábět nebude. Každopádně výsledek byl, že udělat pětikvalt do standardních karterů Jawy pomocí čtyř soukolí a dvou řadicích vidliček teoreticky možné je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 19:43 | Nahoru | #102

dave-lister píše: fatman> Mylíš tohle? Ceníková cena 59 900kč. Papíry se dají udělat asi za 6000kč.





To je Moto Mates?

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 20:48 | Nahoru | #103
Fatman--za 59tis ji prodává Jawa plus papíry,od Jawy ji má v nabídce mototechnik http://www.mototech...amp;products_id=1169

Od Matesmota se moc neliší,jen v detailech http://matesmotoser...d=101&Itemid=118

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 20:55 | Nahoru | #104
fatman> Ne to je výrobek přímo z Týnecký Fabriky.

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 21:23 | Nahoru | #105

1100Virago píše: laďa-prášil: Jasně, my to brali čistě jako strojařské cvičení, jestli je něco takového teoreticky vůbec možné. Kusová výroba by samozřejmě stála víc než celá motorka od Jawy Ke spočítání zubů nebo profilu řadicí kulisy jsme se nedostali - nestálo to za tu námahu, když bylo jasné, že to nikdo vyrábět nebude. Každopádně výsledek byl, že udělat pětikvalt do standardních karterů Jawy pomocí čtyř soukolí a dvou řadicích vidliček teoreticky možné je.



Teoreticky snad ano, obvykle si to stačí si to namalovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 22:54 | Nahoru | #106
dave-lister> Tak to jsem popravdě nevěděl. ..
To vypada vcelku dobře A jak pořešit ty doklady?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

22.11.2015 v 09:35 | Nahoru | #107
fatman> Můžeš si koupit svoje doklady a na rám vyrazit číslo, nebo ti to v Týnci zařídí. Co jsem tak zjišťoval, zařídí to prý za 6000kč.
Já už po tý retro verzi nějakej pátek koukám.....takže to mám docela zjištěný.
Lepší než kupovat 10 let starou. Třeba tady a ještě jsem někde viděl z roku 2000 asi za 60 tisíc.

Naposledy editováno 22.11.2015 11:58:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

22.11.2015 v 12:18 | Nahoru | #108
dave-lister> Určitě je lepší koupit novou. Jen si myslím, že za 50 a víc tisíc jsou Jawy 350 vyrobené po roce 2000 stejně neprodejné. Já prodával svojí Jawu 350 Basic , rok výr. 2003, perfektní stav, s 14tisíci kilometry na tachu za 40 tisíc a nemohl jsem ji prodal. Nakonec se prodala za něco málo přes 30 tisíc kč...

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

22.11.2015 v 13:22 | Nahoru | #109
milan1963> Taky si myslím že je to neprodejné. Kdyby byla v inzerci podobná kolem 30-ti tisíc bral bych jí z fleku. Takhle se vyplatí koupit si novou, s mým ročním nájezdem mi vydrží až do důchodu.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

22.11.2015 v 21:08 | Nahoru | #110
Myslim,že je velka skoda,že to fabrika vic nepropaguje!
Asi kvuli tem "sedym" papirum. ..
Ja mám problém najit i jejich stránky: (
Kolik chtej za klasickou 640?

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

22.11.2015 v 21:35 | Nahoru | #111
fatman> Style stojí 52800kč. Stránky mají také: Zde

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640

22.11.2015 v 21:37 | Nahoru | #112
Fatman-- http://www.jawa.eu/motocykly/jawa-350.htm (Dave-Lister byl rychlejší)

Za 640tku chtěj to samé co Mototechnik http://www.mototech...amp;products_id=1066 ,takže asi jejich prodejce,jinak zeptej se tady kluka Lukáš Koudelík http://www.motorkari.cz/profil/?uid=144122 kupoval přímo z Jawy


z 640 by se mi líbila nejvíc Military
http://www.mototech...amp;products_id=1135

Naposledy editováno 22.11.2015 21:45:33

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

23.11.2015 v 01:33 | Nahoru | #113
dave-lister> Díky!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

23.11.2015 v 01:35 | Nahoru | #114
Vlasťák1973> Military nevypadá zle...
Otázka je,čím to mají "lakovaný" ...
Myslím ráfky a dekly motoru. Kvůli životnosti. ..

Naposledy editováno 23.11.2015 05:12:39

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

23.11.2015 v 08:19 | Nahoru | #115
fatman> No právě kvalita v Jawě šla dolů. Hodně věcí z číny a nevydrží to.
Tady recenze majitele

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

23.11.2015 v 13:56 | Nahoru | #116
Jawa jede, Jawa sedí kdo má jawu ten si medí

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

23.11.2015 v 15:25 | Nahoru | #117
Nechci zasahovat do debaty která je lepší nebo silnější. V dávných dobách jsem z prodejny, po dlouhém čekání, tlačil s bráchou svou 634 z prodejny přes les 15 km lesem domů. Chtěl jsem ji mít co nejdříve doma, tak jsem nechtěl čekat na nabití baterky v obchodě. Po všech strojích, co byly doma, to byl v té době ten nejlepší.

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

24.11.2015 v 00:53 | Nahoru | #118
Já musel !







































































Ona jak byla - po ekonomickém převzetí moci od Bolševíků VexloBolševíky - v lidech ještě šťáva a tak se až po roce 1990 rozšiřovala do té doby strohá nabídka 350: k 638, 639 přibyla 632, dále nová 640 v provedeních Style, Sport, Basic, Lux (s nikasilem) a dále Choper. Vznikla konečně také 250/593 v několika verzích / Bohužel bez verze enduro . S jednou 593 najezdil cestovatel Šíma oficiálních 150 000km dlouhodobého testu a neoficiálně to myslím dotáhl až ke 250 000km.





Z Jawou již neodebraných motorů 250ccm (původně závodních enduro 681/1986) vyrobených Technometrou (fabrika na polovodiče dostala zakázku na výrobu - rozhodovalo se mezi 5-ti českými podniky! Potenciál pro výrobu tu byl) vznikla později menší série snad 200 kusů Praga 250. To ale znamená, že by se ještě dnes mohla někde povalovat nevyužitá tisícovka, respektive dvě tisícovky těchto motorů vyrobených těsně po revoluci.
Kdyby v Jawě byl mozek nezasažený "charouzbroukem dotacožroutem" - pak první co udělá, zachrání tyto zbylé motory a obestaví je podvozkem původního endura pro 6-ti denní 1986 typu 681 = po takové sérii originálních nových retro strojů z 80.-tých let by se na tradičních trzích jen zaprášilo (Francie, Anglie, severské země, ale i Jižní Amerika a co více = Japonsko!). Myslím, že by se správným marketingem byly takové stroje prodány dle pořadníku ještě před vyrobením:




Není správný formát url.

A mívali také pětistovku - dokonce Pavelm Husákem neustále vylepšovanou, že dokázala ještě v roce 1989 obstát proti světu = nebyla to úplná špička špičky, ale myslím na 2. flek by se úplný šrot asi dost těžko dostal






Naposledy editováno 24.11.2015 01:32:39

Rozdíl 634 vs. 638/639/640

24.11.2015 v 07:26 | Nahoru | #119
No...to už jsme "trochu" jinde, ale proč ne ....
Taková 250/627hmm...hmmm..mmm

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

24.11.2015 v 08:46 | Nahoru | #120
fzr6 píše: třipade a jawky obecně mám rád, ale to, že od roku 1973 co vyšla 634 do dnešních dnů, nedokázali dát do 350 PĚTIKVALT TO JE DONEBEVOLAJÍCÍ OSTUDA!!!!!!!
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj

dave-lister píše: Mýlíš se, v 90-tých letech se pracovalo na 5-ti kvaltové převodovce. 5-tý stupeň má převod 1:1 - stejný jako u staré skříně čtyřka. Ostatní kvalty měli kratší odstupňování, takže motorka lépe zrychluje a lépe stoupá do kopce. Proč se to nevyrábí nevím, možná mají velké zásoby starých převodovek, tak se nevyplatí vyrábět na sklad další kolečka.
Jawa 350/640 pětikvalt



Nemýlím! Píšu, že ačkoliv ozkoušené 5-stupňové převodovky měli, tak do sériové výroby je nedotlačil nikdo za více než 40 let. To je podle mě neomluvitelné! Tento přístup staví Jawu do společnosti takových manufaktur jako třeba Dněpr apod. :(
Jasně že chápu, že dnes už by to bylo s křížkem po funuse... Teď už si to musí spočítat Jawa, jestli se dnešní nadšenci spokojí se stávajícím motorem, který dnešní provoz moc nedává. Ale zas je to originálnější retro než třeba kdejaký Triumph.
Jinak s třipadinou jsem byl spokojený, ta moje byla spolehlivá a to dostávala za uši, nejvíc mě štvalo to přehazování kvaltů v táhlých kopcích 3-4-3-4 a furt dokola a o nějaké dynamice nad 80km/h se taky nedalo mluvit.

Holt, už je to pryč..................

Naposledy editováno 24.11.2015 11:00:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83


TOPlist