Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?
Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Nicméně při srovnání s jawou by měl MPI jen název MPI a místo něj karbec, litinovou řepu a rozdělovač s kladívkama. Obrazně řečeno. Na motoru 638 se nic neudálo. A ne že by nebyly projekty, jawa 400 boxer nevypadala vůbec špatně.
Poslední jawou byla jawa 250 593 a tady byl český motor poměrně moderní konstrukce. Později používaný firmou Praga, moto praga ED 250
http://jenikovo.wz.cz/tempo.htm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
dave-lister píše: Ároš> Motor 1,4MPI ve Fabii není konkurence schopný, nízký výkon, nesplňuje emise, vysoké náklady na výrobu, vysoká spotřeba atd. Proto ten motor od roku 2003 přestali montovat.
V provedení AZF plnil ten motor Euro 4. Motory HTP, které ty staré MPI nahradily nejsou zrovna žádná hitparáda, co do spotřeby i spolehlivosti. Výhodou je menší zdvihový objem, díky kterému je u většiny pojišťoven nižší PR.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Ono je záhadou jak dokázali s tím starým motorem, s rozvodem OHV, s 8-mi ventily, bez EGR, s katem pod autem vůbec splnit Euro3. Asi měli už tehdy software který pozná homologační měření jako dneska. :D A ten AZF dokonce dostal Euro 4.
Já to směřoval na dnešní dobu, dnes je ten motor historie. Už tehdy měla konkurence výkonější motory, mnohdy i s nižším objemem. Asi měla Škoda pádné důvody proč ten motor ukončit, hlavně neměl pro ně perspektivu, protože věděli že od roku 2006 nesplní emisní limity.
Já sám jezdím Feldou 1.3 MPI, tak vím jaký to má výhody nevýhody. Výhoda je spolehlivost a levné opravy, nevýhoda je že to má opravdu slabý výkon na dnešní provoz to je tak do města.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
fzr6 píše: třipade a jawky obecně mám rád, ale to, že od roku 1973 co vyšla 634 do dnešních dnů, nedokázali dát do 350 PĚTIKVALT TO JE DONEBEVOLAJÍCÍ OSTUDA!!!!!!!
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj
Proč pětikvalt, proč ne rovnou šestikvalt? Prototyp pětikvaltu měl jiné kartery. Takže by vlastně dělali stejně jiný motor......¨
Mimochodem, pincková tříkvaltovka jde sestavit jako čtyřkvalt, stačí " jenom" jiné hřídele a řadicí automat... U jawy ze čtyřkvaltu nejde pětikvalt "udělat", to je lepší uřezat kartery a přidal k tomu jinou uřezanou převodovku..
laďa-prášil píše: ...U jawy ze čtyřkvaltu nejde pětikvalt "udělat", to je lepší uřezat kartery a přidal k tomu jinou uřezanou převodovku..
Člověče, na začátku 90. let jsme s kámošem schematicky řešili, jestli bylo aspoň teoreticky možné aby existovaly pětikvalty Jawy o kterých se vykládalo. Podmínka zněla, že musely být shodné kartery a čtyři soukolí jako má Jawa v originálu. A přišli jsme na to, že teoreticky by to možné bylo, jen by hlavní hřídel nesměl být dělený až u výstupního kola, ale uprostřed, tj. za druhým kolem. Pak existuje opravdu pět kombinací jak soukolí použít.
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Od Matesmota se moc neliší,jen v detailech http://matesmotoser...d=101&Itemid=118
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1100Virago píše: laďa-prášil: Jasně, my to brali čistě jako strojařské cvičení, jestli je něco takového teoreticky vůbec možné. Kusová výroba by samozřejmě stála víc než celá motorka od Jawy Ke spočítání zubů nebo profilu řadicí kulisy jsme se nedostali - nestálo to za tu námahu, když bylo jasné, že to nikdo vyrábět nebude. Každopádně výsledek byl, že udělat pětikvalt do standardních karterů Jawy pomocí čtyř soukolí a dvou řadicích vidliček teoreticky možné je.
Teoreticky snad ano, obvykle si to stačí si to namalovat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
To vypada vcelku dobře A jak pořešit ty doklady?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Já už po tý retro verzi nějakej pátek koukám.....takže to mám docela zjištěný.
Lepší než kupovat 10 let starou. Třeba tady a ještě jsem někde viděl z roku 2000 asi za 60 tisíc.
Naposledy editováno 22.11.2015 11:58:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Asi kvuli tem "sedym" papirum. ..
Ja mám problém najit i jejich stránky: (
Kolik chtej za klasickou 640?
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Za 640tku chtěj to samé co Mototechnik http://www.mototech...amp;products_id=1066 ,takže asi jejich prodejce,jinak zeptej se tady kluka Lukáš Koudelík http://www.motorkari.cz/profil/?uid=144122 kupoval přímo z Jawy
z 640 by se mi líbila nejvíc Military
http://www.mototech...amp;products_id=1135
Naposledy editováno 22.11.2015 21:45:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Otázka je,čím to mají "lakovaný" ...
Myslím ráfky a dekly motoru. Kvůli životnosti. ..
Naposledy editováno 23.11.2015 05:12:39
Tady recenze majitele
Ona jak byla - po ekonomickém převzetí moci od Bolševíků VexloBolševíky - v lidech ještě šťáva a tak se až po roce 1990 rozšiřovala do té doby strohá nabídka 350: k 638, 639 přibyla 632, dále nová 640 v provedeních Style, Sport, Basic, Lux (s nikasilem) a dále Choper. Vznikla konečně také 250/593 v několika verzích / Bohužel bez verze enduro . S jednou 593 najezdil cestovatel Šíma oficiálních 150 000km dlouhodobého testu a neoficiálně to myslím dotáhl až ke 250 000km.
Z Jawou již neodebraných motorů 250ccm (původně závodních enduro 681/1986) vyrobených Technometrou (fabrika na polovodiče dostala zakázku na výrobu - rozhodovalo se mezi 5-ti českými podniky! Potenciál pro výrobu tu byl) vznikla později menší série snad 200 kusů Praga 250. To ale znamená, že by se ještě dnes mohla někde povalovat nevyužitá tisícovka, respektive dvě tisícovky těchto motorů vyrobených těsně po revoluci.
Kdyby v Jawě byl mozek nezasažený "charouzbroukem dotacožroutem" - pak první co udělá, zachrání tyto zbylé motory a obestaví je podvozkem původního endura pro 6-ti denní 1986 typu 681 = po takové sérii originálních nových retro strojů z 80.-tých let by se na tradičních trzích jen zaprášilo (Francie, Anglie, severské země, ale i Jižní Amerika a co více = Japonsko!). Myslím, že by se správným marketingem byly takové stroje prodány dle pořadníku ještě před vyrobením:
A mívali také pětistovku - dokonce Pavelm Husákem neustále vylepšovanou, že dokázala ještě v roce 1989 obstát proti světu = nebyla to úplná špička špičky, ale myslím na 2. flek by se úplný šrot asi dost těžko dostal
Naposledy editováno 24.11.2015 01:32:39
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj
dave-lister píše: Mýlíš se, v 90-tých letech se pracovalo na 5-ti kvaltové převodovce. 5-tý stupeň má převod 1:1 - stejný jako u staré skříně čtyřka. Ostatní kvalty měli kratší odstupňování, takže motorka lépe zrychluje a lépe stoupá do kopce. Proč se to nevyrábí nevím, možná mají velké zásoby starých převodovek, tak se nevyplatí vyrábět na sklad další kolečka.
Jawa 350/640 pětikvalt
Nemýlím! Píšu, že ačkoliv ozkoušené 5-stupňové převodovky měli, tak do sériové výroby je nedotlačil nikdo za více než 40 let. To je podle mě neomluvitelné! Tento přístup staví Jawu do společnosti takových manufaktur jako třeba Dněpr apod. :(
Jasně že chápu, že dnes už by to bylo s křížkem po funuse... Teď už si to musí spočítat Jawa, jestli se dnešní nadšenci spokojí se stávajícím motorem, který dnešní provoz moc nedává. Ale zas je to originálnější retro než třeba kdejaký Triumph.
Jinak s třipadinou jsem byl spokojený, ta moje byla spolehlivá a to dostávala za uši, nejvíc mě štvalo to přehazování kvaltů v táhlých kopcích 3-4-3-4 a furt dokola a o nějaké dynamice nad 80km/h se taky nedalo mluvit.
Holt, už je to pryč..................
Naposledy editováno 24.11.2015 11:00:26
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |