Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?
Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640
dave-lister píše: Ároš> Motor 1,4MPI ve Fabii není konkurence schopný, nízký výkon, nesplňuje emise, vysoké náklady na výrobu, vysoká spotřeba atd. Proto ten motor od roku 2003 přestali montovat.
V provedení AZF plnil ten motor Euro 4. Motory HTP, které ty staré MPI nahradily nejsou zrovna žádná hitparáda, co do spotřeby i spolehlivosti. Výhodou je menší zdvihový objem, díky kterému je u většiny pojišťoven nižší PR.Ono je záhadou jak dokázali s tím starým motorem, s rozvodem OHV, s 8-mi ventily, bez EGR, s katem pod autem vůbec splnit Euro3. Asi měli už tehdy software který pozná homologační měření jako dneska. :D A ten AZF dokonce dostal Euro 4.
Já to směřoval na dnešní dobu, dnes je ten motor historie. Už tehdy měla konkurence výkonější motory, mnohdy i s nižším objemem. Asi měla Škoda pádné důvody proč ten motor ukončit, hlavně neměl pro ně perspektivu, protože věděli že od roku 2006 nesplní emisní limity.
Já sám jezdím Feldou 1.3 MPI, tak vím jaký to má výhody nevýhody. Výhoda je spolehlivost a levné opravy, nevýhoda je že to má opravdu slabý výkon na dnešní provoz to je tak do města.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 | panelák | 8 | 14.3.2024 v 19:26 Pabol |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |