bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozdíl 634 vs. 638/639/640
Ahoj.
Zajímalo by mne,jaký je rozdíl v průběhu výkonu a točivého momentu mezi Jawa 350 634(632) a novějšími,hliníkovými 638(639,640)?
Slyšel jsem, že by 634 a 632 měly víp "tahat"odspodu a novější 638,639,640 zase líp ve vyšších??
Nemáte někdo srovnání, graf?

Jezdil jsem jen 639 a 640, takže nemám srovnání...Díky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 10:13 | Nahoru | #1

fzr6 píše: třipade a jawky obecně mám rád, ale to, že od roku 1973 co vyšla 634 do dnešních dnů, nedokázali dát do 350 PĚTIKVALT TO JE DONEBEVOLAJÍCÍ OSTUDA!!!!!!!
Tady se nemůžou vymlouvat na komunisty, na peníze, na nic! Prototypy pětikvaltu už nějaké byly... Hlavně že si dokázali vybečat prachy na toho jejich slavného a neustále oddalovaného litra a neumí zmodernizovat motorku která je (podle mě) stále živí..... A přitom retro je ještě pořád v módě... Fuj



Proč pětikvalt, proč ne rovnou šestikvalt? Prototyp pětikvaltu měl jiné kartery. Takže by vlastně dělali stejně jiný motor......¨
Mimochodem, pincková tříkvaltovka jde sestavit jako čtyřkvalt, stačí " jenom" jiné hřídele a řadicí automat... U jawy ze čtyřkvaltu nejde pětikvalt "udělat", to je lepší uřezat kartery a přidal k tomu jinou uřezanou převodovku..

(reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

21.11.2015 v 18:34 | Nahoru | #2

laďa-prášil píše: ...U jawy ze čtyřkvaltu nejde pětikvalt "udělat", to je lepší uřezat kartery a přidal k tomu jinou uřezanou převodovku..


Člověče, na začátku 90. let jsme s kámošem schematicky řešili, jestli bylo aspoň teoreticky možné aby existovaly pětikvalty Jawy o kterých se vykládalo. Podmínka zněla, že musely být shodné kartery a čtyři soukolí jako má Jawa v originálu. A přišli jsme na to, že teoreticky by to možné bylo, jen by hlavní hřídel nesměl být dělený až u výstupního kola, ale uprostřed, tj. za druhým kolem. Pak existuje opravdu pět kombinací jak soukolí použít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 634 vs. 638/639/640

24.11.2015 v 09:24 | Nahoru | #3

laďa-prášil píše: Proč pětikvalt, proč ne rovnou šestikvalt? Prototyp pětikvaltu měl jiné kartery. Takže by vlastně dělali stejně jiný motor......¨
Mimochodem, pincková tříkvaltovka jde sestavit jako čtyřkvalt, stačí " jenom" jiné hřídele a řadicí automat... U jawy ze čtyřkvaltu nejde pětikvalt "udělat", to je lepší uřezat kartery a přidal k tomu jinou uřezanou převodovku..



Já jsem ale nemyslel domácí bastlení, ale zmodernizování motoru továrnou. Takže jiný(nový typ) motor jestli chceš. Jinak vždycky se mi líbí, do jak malého prostoru se dá poskládat převodovka, nejlíp je to vidět u krosek 125, 85. Prostě všechno jde když se chce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83


TOPlist