globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost
1.1.2013 v 12:44
 
Spočítal jsem teď za dlouhých zimních večerů závislosti otáček motoru na zažazeném kvaltu a jízdních rychlostech (a naopak) u dvácy Honda CBF125. Tento motocykl nedisponoval v prvních několika rocích své výroby otáčkoměrem, a tak jsou myslím ty tabulky o to cennější.

Takže se alespoň podle aktuální jízdní rychlosti hodí vědět, jak na tom je momentálně motor s otáčkama - třeba i pro porovnání s jinými podobnými stroji a hlavně pro ujasnění si pásma optimálních jizdních rychlostí při daném zařazeném kvaltu a taky třeba aby se člověk vyvaroval podtáčení motoru atd.

 

Převodové poměry (primár, převodovka a sekundár) dle údajů výrobce:







 

A z nich spočítané celkové převodové poměry:






 

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 12:47 | Nahoru | #1
Já ti nevím ale vetšinou jezdí všichni dle sluchu a ten kdo nemá to motorové cítění aby slyšel kdy podtáčí nebo přetáčí tak by neměl na motorce co dělat

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 12:55 | Nahoru | #2
 





Poznámky:

- MPS (Mean piston speed) = střední pístová rychlost pro zdvih 57.8 mm
- volnoběh při 1500 ot/min (dle údajů výrobce)
- maximální točivý moment při 6250 ot/min (dle údajů výrobce)
- maximální výkon při 8000 ot/min (dle údajů výrobce)
- rychlosti motocyklu (skutečné - ne tachometrové) jsou ve výsledné tabulce zaokrouhleny na jednotky km/h

Výpočty platí pro originálně osazený motocykl, tedy s původním sekundárním pohonem s rozetami 16 a 42 zubů a s původním zadním 17" kolem s pneumatikou 100/90, kde teoretický průměr hnacího kola vychází 612 mm a jeho obvod cca 192.25 cm.

 






Poznámky:

Otáčky motoru jsou ve výsledné tabulce zaokrouhleny po 25 ot/min.

Výpočty platí pro originálně osazený motocykl, tedy s původním sekundárním pohonem s rozetami 16 a 42 zubů a s původním zadním 17" kolem s pneumatikou 100/90, kde teoretický průměr hnacího kola vychází 612 mm a jeho obvod cca 192.25 cm.

___

Pro zajímavost: moje dváca CBF125 s dosavadním nájezdem na původních gumách cca 6500 km má skutečný (změřený) obvod kola 192.3 cm (a z něho spočítaný průměr 612 mm), takže rozdíl mezi teorií a praxí v tomto případě není vůbec žádný.

Naposledy editováno 01.01.2013 13:39:23

(reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 14:04 | Nahoru | #3
 

M.a.x píše: Já ti nevím ale vetšinou jezdí všichni dle sluchu a ten kdo nemá to motorové cítění aby slyšel kdy podtáčí nebo přetáčí tak by neměl na motorce co dělat


Ano, obecně se s tím dá víceméně souhlasit, ale...

- I lidi, kteří (zatím ještě) nemají cit pro spalovací motory, mají přece právo jezdit. Ten cit se musí vypěstovat a přichází to postupně se zkušenostma. Holt každý, i ten největší mistr, kdysi nějak začínal...

- Člověk nemusí být zrovna bez citu k technice nebo dokonce hluchej, aby to neslyšel - nevím, jak moc Ty osobně znáš Hondu CBF125, ale můžu Ti říct, že zrovna tento motocykl, přestože je to jednobuch a navíc vzducháč, je extrémně tichý.
Opakuju: EXTRÉMNĚ TICHÝ !!

Nasazená helma na hlavě, trochu protivětru nebo poryvy bočního větru, a hlavně pak v silnějším provozu neslyšíš už skoro nic, samozřejmě pokud se už nepohybuješ nahoře v dosahu omezovače otáček.

Otáčkoměr a palubní hodiny byly jediný dvě věci, který jsem na této vynikající dváce postrádal. Hodiny jsem si lehce vyřešil dodatečnou montáží, ale ten otáčkoměr mi ze začátku chyběl a musel jsem se (vzhledem k výše popsaným problémům s tichostí motoru) orientovat podle jízdních rychlostí a zařazenýho kvaltu.
 

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 14:50 | Nahoru | #4
určitě to dalo takový práce...a ve finále je to stejně tak trochu k ničemu, protože jak už zde padlo, tohle si v životě nikdo pamatovat nebude- jezdí se podle sluchu :D

(reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 15:10 | Nahoru | #5
 

Lazzarik píše: určitě to dalo takový práce...a ve finále je to stejně tak trochu k ničemu, protože jak už zde padlo, tohle si v životě nikdo pamatovat nebude- jezdí se podle sluchu :D


Ano, ovšem jak už zde taky padlo , tak jenom podle sluchu to zrovna na tomto velmi tichém stroji není hlavně pro začátečníky příliš zřetelné...

Kromě toho je myslím docela zajímavý vědět, při jakých jízdních rychlostech se na ten který kvalt pohybuješ na maximu krouťáku, a taky kolik ta mašina asi tak točí při maximálce v obci a mimo obec apod.

Možná si tohoto všeho dohromady byl výrobce vědom, a proto nejenom z marketinkových, ale i z praktických důvodů na palubovku ten otáčkoměr v posledních ročnících doplnil.

Ale souhlasím, že koho to nezajímá, nebo na tomto motocklu nejezdí, pro toho tyto informace samozřejmě žádnou cenu nemají.
 

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 15:54 | Nahoru | #6
To muselo dát práce!!......a přitom taková blbost!

(reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 15:59 | Nahoru | #7
 

dismartin píše: To muselo dát práce!!......a přitom taková blbost!


jj, Pelíšky
 

Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 16:05 | Nahoru | #8
Bingo!!

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 16:06 | Nahoru | #9
Má to snad jediný význam a to ten že kdo chce jezdit na spotřebu a nemá ješte "vyvynutý" sluch tak se muže podívat a říct si cestu z prace jezdí 70 tak kukne na jaký kvalt by to mněl jet..nebo na jaky kvalt jet v obci ale pak přichází druhá strana mince...a to je kopec jak nahoru tak dolu,protivítr a milion dalších aspektu co to ovlivnují, ba dokonce tlak v pneu takže si to pekne schrnul "teoreticky za idealních podmínek" avšak v praxi je to více méně k ničem.Ale klobouk dolu že sis stým dal práci a veřím že ti to něco dalo

Naposledy editováno 01.01.2013 16:06:37

(reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 16:40 | Nahoru | #10
 

M.a.x píše: Má to snad jediný význam a to ten že kdo chce jezdit na spotřebu a nemá ješte "vyvynutý" sluch tak se muže podívat a říct si cestu z prace jezdí 70 tak kukne na jaký kvalt by to mněl jet..nebo na jaky kvalt jet v obci ale pak přichází druhá strana mince...a to je kopec jak nahoru tak dolu,protivítr a milion dalších aspektu co to ovlivnují, ba dokonce tlak v pneu takže si to pekne schrnul "teoreticky za idealních podmínek" avšak v praxi je to více méně k ničem.Ale klobouk dolu že sis stým dal práci a veřím že ti to něco dalo


Je to tak, mám tu mašinu moc rád, letos na ní začínám už 5. motosezónu a nechám si ji co nejdýl to půjde. Vodí se lehce jak motorizovaná koloběžka, má velký kochací potenciál, na pětku bez zátěže po rovině tachometrových 50 (reálně 45 km/h) absolutně žádný problém, bez podtáčení - dá se říct, že nejrychleji na ní jezdím rozjezd před kopcem a pak do kopce, jinak po rovině a z kopce kochačka na pohodu a mohl bych přitom prohodit i pár slov s rychlejšíma kolařema...

Výsledkem je dlouhodobá spotřeba (za všechny 4 uplynulé sezóny) 1.6 l/100 km.
A jak se s ní víc a víc sžívám, tak třeba poslední dvě nádrže spotřeba pod 1.5 l/100 km (N95) a rekordní dojezd na jednu cca 14 litrovou nádrž 964 km (mezi dotankováním) - a samozřejmě ještě ne až na sucho.

Prostě jezdí to se spotřebou jako 40 kg moped s 1 kW 50ccm motůrkem, ale oproti němu je to maximálně spolehlivý a prakticky bezúdržbový dvoumístný stroj s řádově větší životností motoru, s mnohem větší rezervou výkonu a akcelerace, a s potenciálně až trojnásobnou maximální rychlostí.
V případě potřeby je to na okreskách schopno držet krok s autama, a i do kopců si to švihá na pětku osmdesátkou.

Povinný ručení 216 Kč za rok, výměna motorovýho oleje 0.9 litru, ventilový vůle (pouze jeden sací a jeden výfukový ventil) seřiditelný šroubkem na vahadlech - pro mne značka IDEÁL. Takže kromě absence toho otáčkoměru jinak absolutní spokojenost!
 

EDIT:
Uff, ten čas běží bohužel nějak čím dál rychleji, takže opravuju údaje o těch motosezónách na CBF125 - letos budu mít tuto dvácu ne čtvrtou sezónu, ale už pátou....

Naposledy editováno 01.01.2013 18:24:20

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 16:53 | Nahoru | #11
Každý má požitek s moto jiný,já jsem třeba přesný opak ...jezdím si jak chci,podle nálady a podmínek a nějak nad ničím nepřemyšlím...spotřebu nepočítám ,jelikož to nemá smysl kdybych chtel jezdi na spotrebu tak si kupim velkého skutra...když mně švihne v bedne tak letim jak hovado ,když chci tak se kochám 70tkou...
edit:U auto to mám přesně naopak,v autě jezdím protože se musím dostat z bodu A do bodu B a pokud možno co nejlevněji takže mám 1,2 Punto na LPG

Naposledy editováno 01.01.2013 16:55:02

(reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 17:04 | Nahoru | #12
 

M.a.x píše: Každý má požitek s moto jiný,já jsem třeba přesný opak ...jezdím si jak chci,podle nálady a podmínek a nějak nad ničím nepřemyšlím...spotřebu nepočítám ,jelikož to nemá smysl kdybych chtel jezdi na spotrebu tak si kupim velkého skutra...když mně švihne v bedne tak letim jak hovado ,když chci tak se kochám 70tkou...


Jasně, to je OK.

Já mám ještě jiný dvě rychlejší mašiny (a měl jsem třeba ještě loni čtvrttunovýho 1100 ccm boxera BMW), ale tuto dvácu nemám na rychlou jízdu. A taky už jsem asi dva a půl krát starší než Ty, a už se asi i tím věkem člověku trochu mění priority a taky už možná i klesá potřeba vyplavování adrenalinu do krve.

Je ale fajn, že každý si v tom ježdění na dvou kolech najde pro sebe to, co mu vyhovuje nejvíc, u čeho může relaxovat a co mu přináší radost...
 

Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 17:19 | Nahoru | #13
Jo kamaráde, ja mnět 30tis na účtě navíc tak si na jaro koupim taky nějakou malorážku na ježdení do práce a možná bych teď hltal tvoje "propočty" abych jezdil za co nejmenší spotřebu....

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 19:06 | Nahoru | #14
Hele, asi sis dělal zbytečnou práci...tady to za tebe spočítali. Ale neboj, já taky počítal ručně na ročníkovou práci než mi někdo poradil tuto stránku. Věřím, že ti to něco dalo, jako mě, třeba pochopit souvislosti mezi průměrem kola a rychlostí jeho otáčení atd. atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

1.1.2013 v 20:12 | Nahoru | #15
 

Joxa píše: Hele, asi sis dělal zbytečnou práci...tady to za tebe spočítali. Ale neboj, já taky počítal ručně na ročníkovou práci než mi někdo poradil tuto stránku. Věřím, že ti to něco dalo, jako mě, třeba pochopit souvislosti mezi průměrem kola a rychlostí jeho otáčení atd. atd.


No to koukám, díky moc, parádní prográmek!
A dokonce tam mají přímo CBF125 v databázi, a dají se z toho navíc zjistit i ozubená kola primáru, převodovky a sekundáru - v uživatelském manuálu od Hondy jsou totiž jenom výsledné dílčí redukční poměry.







Takže závěr konfrontace s mými výpočty... srovnávám to při 10 tisících ot/min a jsme vzájemně v souladu, takže mají to chlapci na "gearingcommander" asi dobře

___

Jinak ty souvislosti jsou jednoduchý - výkon (točivý moment) motoru se přenáší z klikové hřídele přes sepnutou spojku a převodovku na hnané kolo, přičemž cestou se otáčky postupně redukují v primárním převodu, v převodovce a nakonec v sekundárním převodu, takže z původních X otáček na klice je výsledných Y otáček na zadním (hnaném) kole, který pak samozřejmě při každém svém otočení urazí (spolu s motorkou) vzdálenost rovnou svému obvodu.

Toť vše, takže celé je to vlastně úloha pro základní školu - je to záležitost pouze násobilky, trojčlenky (přímé a/nebo nepřímé úměrnosti) a převodu jednotek (sekundy na minuty a naopak, metry za sekundu na kilometry za hodinu a naopak atd.)

Ale ještě jednou díky za ten odkaz, vypadá to, že to mají dost vymakaný.
 

Naposledy editováno 01.01.2013 20:13:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

2.1.2013 v 09:12 | Nahoru | #16

Dovi píše:  

Výpočty platí pro originálně osazený motocykl, tedy s původním sekundárním pohonem s rozetami 16 a 42 zubů a s původním zadním 17" kolem s pneumatikou 100/90, kde teoretický průměr hnacího kola vychází 612 mm a jeho obvod cca 192.25 cm.

___

Pro zajímavost: moje dváca CBF125 s dosavadním nájezdem na původních gumách cca 6500 km má skutečný (změřený) obvod kola 192.3 cm (a z něho spočítaný průměr 612 mm), takže rozdíl mezi teorií a praxí v tomto případě není vůbec žádný.



u zatížené pneumatiky se ti změní poloměr a tím i obvod...třeba u náklaďáků se standardním rozměrem 315/70r22,5 se počítá s 15 mm u nezatížené a 30 u zatížené pneu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

2.1.2013 v 12:24 | Nahoru | #17
 

mariano píše: u zatížené pneumatiky se ti změní poloměr a tím i obvod...třeba u náklaďáků se standardním rozměrem 315/70r22,5 se počítá s 15 mm u nezatížené a 30 u zatížené pneu


Jsem si toho vědom, a taky se to mění i podle nahuštění, a postupně pak i dle stavu ojetí pneumatiky...

Ale z něčeho se vycházet musí - ostatně na základě těch teoretických rozměrů (ideální teoretický průměr respektive obvod kola) počítají výrobci své vstupní hodnoty pro tachometr a odometr, i když každý z nich se koriguje trochu jinak. Např. je asi všeobecně známo, že rychloměry si (mj. i z legislativních důvodů) docela dost fandí, běžně i o 10 procent nebo i víc.

Takže abych to vysvětlil:

Tím "žádným rozdílem" tady v tomto případě u Hondy CBF125 jsem měl na mysli, že ten teoretický rozměr (spočítaný z rozměrů pneumatiky) se u mé CBF125 vůbec neliší od přesně změřeného rozměru (obvodu) nezatíženého kola - spočítaný i změřený obvod byly na milimetr stejné.

Ale u dalších tří motocyklů v rodině, kde jsem to rovněž počítal a kontrolně ověřoval, jsem naměřil rozdíly cca do 1 procenta. Konkrétně 1.5 až 2 cm na obvodu kola - jak u kterého motocyklu.

Takže Tvoje reakce byla v zásadě správná - já jsem ten svůj postřeh napsal asi ne úplně jednoznačně a proto to mohlo vzbuzovat jiný výklad než jaký jsem tou poznámkou zamýšlel.
 

Naposledy editováno 02.01.2013 14:00:29

(reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

2.1.2013 v 16:36 | Nahoru | #18
Dovi> To co jsi napsal o souvislostech mezi motorem, převodovkou a kolem je opravdu jednoduchá fyzika, ovšem i ta dělá někomu potíže, bohužel.
Když jsem psal svou ročníkovou práci na střední škole, pomohlo mi to ujasnit si dost nejasností, které jsem měl a to nejen z motocyklového oboru. Bohužel, přijde mi, že lidi nemají chuť poznávat a zjišťovat proč věci fungují jak fungují a ne jinak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

3.1.2013 v 15:07 | Nahoru | #19

Dovi píše:  

Jsem si toho vědom, a taky se to mění i podle nahuštění, a postupně pak i dle stavu ojetí pneumatiky...

 



ufff, znovu:
neměř obvod, důležitý je poloměr zatížené gumy, pro jistotu dodávám od středu k zemi, a z toho můžeš počítat

(reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

3.1.2013 v 17:09 | Nahoru | #20
 

mariano píše: ufff, znovu:
neměř obvod, důležitý je poloměr zatížené gumy, pro jistotu dodávám od středu k zemi, a z toho můžeš počítat


Uff, tak teda já taky znovu...

1)
Já to (a Tebe) chápu.
A dobře vím, jak to myslíš.

2)
Tím vlastnoručním změřením obvodu nebo průměru zadního (hnacího) kola U NEZATÍŽENÝ MOTORKY jsem si jenom chtěl pro zajímavost ověřit (a i u svých dalších motorek porovnat), JAK MOC SE TENTO ROZMĚR LIŠÍ od teoretického rozměru hnaného kola, kterýžto rozměr STANDARDNĚ vstupuje do výpočtů závislosti rychlosti motocyklu na otáčkách motoru při daném převodovém stupni (a naopak).

A jak už jsem taky říkal, z něčeho (a pokud možno snadno reprodukovatelnýho) se prostě vycházet musí - a tak se na celém světě pro jednoduchost ten průměr kola uvažuje (počítá) jako součet JMENOVITÉHO průměru disku kola a dvojnásobku JMENOVITÉ výšky dané pneumatiky.

A že se tento byť teoretický, ale už bez dalších nákladů snadno zjistitelný a proto všeobecně běžně používaný rozměr bude od každé konkrétní reality trochu lišit (viz v praxi různě zatížené + různě nafouknuté + různě opotřebované atd. atd. pneumatiky různých výrobců, různých provedení, různých typů a dezénů i v rámci jednoho daného rozměru), je snad každýmu soudnýmu člověku jasný...

Naposledy editováno 04.01.2013 08:36:15

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

12.1.2014 v 21:43 | Nahoru | #21
..hele já nevím teda :D ...mám CBFko, učila jsem se na ní řadit (do té doby jsem na žádné motorce neseděla nikdy) a mám už i ten model s otáčkoměrem. A musím uznat, že fakt snad nikdy, jsem se na otáčky a na rychlost nedívala, ale řadila jsem podle toho, co jsem slyšela..

Ve více diskuzích tu na motorkářích jsem četla, že ty kolikrát motor CBFka neslyšíš.. no tak to se mi snad nestalo za celou dobu ..jde slyšet dobře.. i ve městě, i kdekoliv jinde.. tak nevím, co máš za helmu, že ti to tak tlumí a nebo máš asi jinej motor :D

Ale třeba se někomu budou hodit tvoje tabulky..

Btw na spotřebu nejezdím, a stejně podle toho, co jsem tak sledovala, to snad víc, jak dva litry na sto nechtělo(a ty píšeš, že si to hlídáš a máš 1,6l).. tak zrovna u téhle motorky bych tu spotřebu fakt neřešila..

(reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

13.1.2014 v 07:09 | Nahoru | #22

stojaspalka píše: ty kolikrát motor CBFka neslyšíš.. no tak to se mi snad nestalo za celou dobu ..jde slyšet dobře.. i ve městě, i kdekoliv jinde.. tak nevím, co máš za helmu, že ti to tak tlumí a nebo máš asi jinej motor :D

Btw na spotřebu nejezdím, a stejně podle toho, co jsem tak sledovala, to snad víc, jak dva litry na sto nechtělo(a ty píšeš, že si to hlídáš a máš 1,6l).. tak zrovna u téhle motorky bych tu spotřebu fakt neřešila..



Ahoj,

Honda CBF 125 je nejtišší i nejúspornější ze všech motorek, co jsem kdy měl...

Podle potřeby střídám 2 helmy, otevřenou a integrálku, a při malých rychlostech resp. nízkých otáčkách motoru (dlouhozdvihové CBFko má zátah už hodně odspoda) se tluče aerodynamický hluk z jízdy a od protivětru se zvukovým projevem motoru. Prostě hluk z obou mých helem způsobuje, že hlavně ze začátku, než jsem si na to zvyknul, bych býval u CBFka ten otáčkoměr ocenil. Taky pro odhad aktuálně zařazeného kvaltu je lepší mít k tachometru i otáčkoměr. Je to holt věcí individuálních preferencí každého z nás.


A ohledně té zmiňované a už tak dobré (nízké) spotřeby paliva u CBF 125 - souhlasím, že kvůli penězům není potřeba se u tohoto CBFka snažit při běžných ročních nájezdech o další úsporu (dejme tomu ještě o polovinu litru na stovku). Ale když se u mne postupně se zajížděním skoro nového stroje ty dojezdy na nádrž jaksi "samy od sebe" (logicky už z principu) zvyšovaly a spotřeba stále snižovala, bavilo mě sledovat, kam se dá u CBFka při šetrném zacházení, a samozřejmě ještě bez podtáčení motoru, dojít při snaze o skutečně úspornou jízdu, která mi však nezpůsobuje žádnou psychickou újmu (na větší rychlosti a akcelerace mám silnější mašiny).

Naposledy editováno 13.01.2014 20:39:08

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

14.1.2014 v 18:36 | Nahoru | #23
Opožděně ti děkuji za tabulku, kterou jsem si se zájmem uložil hned, jak zde byla kdysi vyvěšena! Sice ji prakticky nepotřebuji, ale čistě ze zvědavosti se do ní dívám, abych znal svou motorku nejen prakticky, ale i teoreticky. Já mám na CBF již otáčkoměr, ale zase nemám ukazatel zařazené rychlosti. Většinou v hlavě udržím, který kvalt tam zrovna mám, ale někdy si nejsem úplně jistý, tak jsem se to za tu dobu strávenou v sedle Hondy naučil odezírat. Mrknu se na ručičky rychlosti a otáček, z čehož z hlavy snadno odvodím zařazený kvalt. Člověk už to má za tu dobu v oku.

Jo jo, to se to říká, že se na motorce řadí sluchem a nejen na motorce! To se to neprávem odsuzuje, když má někdo opravdu hlasitý stroj! Ale já mám na CBF tichý originální výfuk, mám uzavřenou pořádnou integrálku a nekecám, že v určitých situacích slyším už jen hluk proudícího vzduchu bez náznaku zvuku motoru. Kolikrát jsem se musel za jízdy sklonit až někam k přístrojové desce, abych vůbec motor zřetelněji uslyšel. Jsem totiž profesionální hudebník vybavený absolutním sluchem a baví mě vnímat konkrétní tónové frekvence v určitých motorových otáčkách. Dělám někdy s motorem na volnoběh takové blbinky, jako když například ve formuli hrají na motor národní hymnu.

Však oni v Hondě moc dobře vědí, proč tam ten otáčkoměr začali najednou dávat, když tam původně vůbec nebyl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

15.1.2014 v 11:45 | Nahoru | #24
 

houslicky1 píše: děkuji za tabulku, kterou jsem si se zájmem uložil hned, jak zde byla kdysi vyvěšena!


NZ, rádo se stalo.

 

 

houslicky1 píše: já mám na CBF tichý originální výfuk, mám uzavřenou pořádnou integrálku a nekecám, že v určitých situacích slyším už jen hluk proudícího vzduchu bez náznaku zvuku motoru. Kolikrát jsem se musel za jízdy sklonit až někam k přístrojové desce, abych vůbec motor zřetelněji uslyšel.


Přesně tak.
A jako bych kroucením hlavy (při hledání polohy, kdy je aerodynamický hluk helmy co nejmenší) a tím nakláněním se blíž k palubovce respektive k nádrži i ještě níž do stran k motoru viděl sám sebe, když jsem se s CBFkou blíže seznamoval...

Samozřejmě při vysokých otáčkách problém není, ale pokud se chce člověk s jistotou vyvarovat už i jen náznaku event. blížícího se podtáčení motoru, preventivně je potřeba se orientovat především podle jeho zvukového projevu.

 



houslicky1 píše: Jsem profesionální hudebník vybavený absolutním sluchem a baví mě vnímat konkrétní tónové frekvence v určitých motorových otáčkách. Dělám někdy s motorem na volnoběh takové blbinky, jako když například ve formuli hrají na motor národní hymnu.


Asi myslíš ne "na volnoběh", ale "při neutrálu" (nebo s vymáčklou spojkou), že jo?
 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

24.1.2014 v 20:44 | Nahoru | #25
Dovi> Pokud hledáš otáčkoměr, tk asi nejjednodušší řešení. Mám ho na své CRFL a funguje parádně Už sme ho řešili loni na CRFL vláknu a mam ho i v deníku

http://shop.razzo.cz/technika/merice-motohodin/1570-meric-motohodin-a-otacek-worksconnection-hourmeter/

Naposledy editováno 24.01.2014 20:44:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

24.1.2014 v 21:59 | Nahoru | #26

SuperSic58 píše: Dovi> Pokud hledáš otáčkoměr, tk asi nejjednodušší řešení. Mám ho na své CRFL a funguje parádně Už sme ho řešili loni na CRFL vláknu a mam ho i v deníku

http://shop.razzo.cz/technika/merice-motohodin/1570-meric-motohodin-a-otacek-worksconnection-hourmeter/


Díky za tip. Signál (impulzy) si to asi bere jednoduše naindukováním z kabelu ke svíčce, který postačí omotat kablíkem toho měřáku?

(reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

24.1.2014 v 22:42 | Nahoru | #27

Dovi píše: Díky za tip. Signál (impulzy) si to asi bere jednoduše naindukováním z kabelu ke svíčce, který postačí omotat kablíkem toho měřáku?



Přesně tak
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 lukomil 30 19.4.2024 v 14:09 rg250
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 Wiwien 5 13.3.2024 v 10:43 fzr
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 Leee 1 20.12.2023 v 20:36 jardad
palivové cerpadlo Honda CBF 125 karavanista 2 6.10.2023 v 11:27 karavanista
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 J-Girl 37 1.9.2023 v 11:24 Metric


TOPlist