paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost
1.1.2013 v 12:44
 
Spočítal jsem teď za dlouhých zimních večerů závislosti otáček motoru na zažazeném kvaltu a jízdních rychlostech (a naopak) u dvácy Honda CBF125. Tento motocykl nedisponoval v prvních několika rocích své výroby otáčkoměrem, a tak jsou myslím ty tabulky o to cennější.

Takže se alespoň podle aktuální jízdní rychlosti hodí vědět, jak na tom je momentálně motor s otáčkama - třeba i pro porovnání s jinými podobnými stroji a hlavně pro ujasnění si pásma optimálních jizdních rychlostí při daném zařazeném kvaltu a taky třeba aby se člověk vyvaroval podtáčení motoru atd.

 

Převodové poměry (primár, převodovka a sekundár) dle údajů výrobce:







 

A z nich spočítané celkové převodové poměry:






 

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

3.1.2013 v 15:07 | Nahoru | #1

Dovi píše:  

Jsem si toho vědom, a taky se to mění i podle nahuštění, a postupně pak i dle stavu ojetí pneumatiky...

 



ufff, znovu:
neměř obvod, důležitý je poloměr zatížené gumy, pro jistotu dodávám od středu k zemi, a z toho můžeš počítat

(reakce na) Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost

3.1.2013 v 17:09 | Nahoru | #2
 

mariano píše: ufff, znovu:
neměř obvod, důležitý je poloměr zatížené gumy, pro jistotu dodávám od středu k zemi, a z toho můžeš počítat


Uff, tak teda já taky znovu...

1)
Já to (a Tebe) chápu.
A dobře vím, jak to myslíš.

2)
Tím vlastnoručním změřením obvodu nebo průměru zadního (hnacího) kola U NEZATÍŽENÝ MOTORKY jsem si jenom chtěl pro zajímavost ověřit (a i u svých dalších motorek porovnat), JAK MOC SE TENTO ROZMĚR LIŠÍ od teoretického rozměru hnaného kola, kterýžto rozměr STANDARDNĚ vstupuje do výpočtů závislosti rychlosti motocyklu na otáčkách motoru při daném převodovém stupni (a naopak).

A jak už jsem taky říkal, z něčeho (a pokud možno snadno reprodukovatelnýho) se prostě vycházet musí - a tak se na celém světě pro jednoduchost ten průměr kola uvažuje (počítá) jako součet JMENOVITÉHO průměru disku kola a dvojnásobku JMENOVITÉ výšky dané pneumatiky.

A že se tento byť teoretický, ale už bez dalších nákladů snadno zjistitelný a proto všeobecně běžně používaný rozměr bude od každé konkrétní reality trochu lišit (viz v praxi různě zatížené + různě nafouknuté + různě opotřebované atd. atd. pneumatiky různých výrobců, různých provedení, různých typů a dezénů i v rámci jednoho daného rozměru), je snad každýmu soudnýmu člověku jasný...

Naposledy editováno 04.01.2013 08:36:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 lukomil 30 19.4.2024 v 14:09 rg250
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 Wiwien 5 13.3.2024 v 10:43 fzr
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 Leee 1 20.12.2023 v 20:36 jardad
palivové cerpadlo Honda CBF 125 karavanista 2 6.10.2023 v 11:27 karavanista
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 J-Girl 37 1.9.2023 v 11:24 Metric


TOPlist