Spočítal jsem teď za dlouhých zimních večerů závislosti otáček motoru na zažazeném kvaltu a jízdních rychlostech (a naopak) u dvácy Honda CBF125. Tento motocykl nedisponoval v prvních několika rocích své výroby otáčkoměrem, a tak jsou myslím ty tabulky o to cennější.
Takže se alespoň podle aktuální jízdní rychlosti hodí vědět, jak na tom je momentálně motor s otáčkama - třeba i pro porovnání s jinými podobnými stroji a hlavně pro ujasnění si pásma optimálních jizdních rychlostí při daném zařazeném kvaltu a taky třeba aby se člověk vyvaroval podtáčení motoru atd.
Převodové poměry (primár, převodovka a sekundár) dle údajů výrobce:
![Převodové poměry dvácy Honda CBF125](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/01/126417_HondaCBF125prevodovepomery.gif)
A z nich spočítané celkové převodové poměry:
![Celkové převodové poměry dvácy Honda CBF125](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2013/01/126418_HondaCBF125celkoveprevodovepomery.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF125 - otáčky vs kvalt a rychlost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
M.a.x píše: Já ti nevím ale vetšinou jezdí všichni dle sluchu a ten kdo nemá to motorové cítění aby slyšel kdy podtáčí nebo přetáčí tak by neměl na motorce co dělat
Ano, obecně se s tím dá víceméně souhlasit, ale...
- I lidi, kteří (zatím ještě) nemají cit pro spalovací motory, mají přece právo jezdit. Ten cit se musí vypěstovat a přichází to postupně se zkušenostma. Holt každý, i ten největší mistr, kdysi nějak začínal...
- Člověk nemusí být zrovna bez citu k technice nebo dokonce hluchej, aby to neslyšel - nevím, jak moc Ty osobně znáš Hondu CBF125, ale můžu Ti říct, že zrovna tento motocykl, přestože je to jednobuch a navíc vzducháč, je extrémně tichý.
Opakuju: EXTRÉMNĚ TICHÝ !!
Nasazená helma na hlavě, trochu protivětru nebo poryvy bočního větru, a hlavně pak v silnějším provozu neslyšíš už skoro nic, samozřejmě pokud se už nepohybuješ nahoře v dosahu omezovače otáček.
Otáčkoměr a palubní hodiny byly jediný dvě věci, který jsem na této vynikající dváce postrádal. Hodiny jsem si lehce vyřešil dodatečnou montáží, ale ten otáčkoměr mi ze začátku chyběl a musel jsem se (vzhledem k výše popsaným problémům s tichostí motoru) orientovat podle jízdních rychlostí a zařazenýho kvaltu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 | lukomil | 30 | 19.4.2024 v 14:09 rg250 |
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 | Wiwien | 5 | 13.3.2024 v 10:43 fzr |
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 | Leee | 1 | 20.12.2023 v 20:36 jardad |
palivové cerpadlo Honda CBF 125 | karavanista | 2 | 6.10.2023 v 11:27 karavanista |
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 | J-Girl | 37 | 1.9.2023 v 11:24 Metric |