globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

12.5.2021 v 07:57 | Nahoru | #4741
Fic6> No užil jsem si to. Ještě jsem neměl ani vodu, takže jsem pak při první příležitosti pil z potoka :D. Těžba dřeva tam z toho udělala boj o holý život.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 06:56 | Nahoru | #4742
Sdílení jednoho takového výletu s malou bejby.
Jeden květnovej naprosto letní den kdesi na cestách po naší zemičce.
Třeba pobaví, třeba inspiruje.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 07:28 | Nahoru | #4743
Perfektní!!

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 09:21 | Nahoru | #4744
Něco málo ke gumám. Každého věc, co jezdí a jak se hodlá zachovat v případě defektu. Jsou gumy, na kterých se dá i na prázdné, já preferuju možnost opravy.
Sehnal jsem na Pegaso zadní kolo navíc, na které někdo nasadil Mitas E-09 v rozměru 150/70-17. Včera jsem se asi hodinu mořil jenom se sundáváním gumy a vyndáváním duše z ní, a to mám slušné kované montpáky, mazal jsem mazlákem a i nějaká ta praxe už se mi nastřádala. Guma je tubeless a pro opravy duše je na cestě naprosto nepoužitelná, jak je stažená na ráfku a strašně tuhá. Takže takovou nezbývá, než posichrovat několika zdrhovacíma páskama (Pedl ) a na na lehké motorce dojet na prázdném kole. Nebude to stát za moc, ale asi to dá i desítky kilometrů.
Osvědčený postup naprosto selhal. Vždycky shodím z ráfku jednu stranu. Když to jde, vytáhnu duši. Tady to nešlo, nedostal jsem dovnitř prsty.





Pak shodím z ráfku druhou stranu





Teď by mělo přijít přesunutí ráfku na jednu stranu dovnitř gumy a převlečení gumy přes ráfek. Ale E-09 je tak tuhá, že to na 17" ráfku nešlo a byl jsem v prdeli.





Musel jsem vydolovat duši, nahodit jednu stranu zpět na ráfek a centimetr po centimetru převléct z ráfku ven na druhou stranu. Plechovýma pákama, co vozím, by to vůbec nešlo. To je ono, tohle není pro mě:




2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 09:38 | Nahoru | #4745
Díky za report. Osobně bych preferoval vyměnit duši, ale po zkušenostech v garáži to asi radši dojedu na prázdné zdrhovací pásky myslíš klasický obyč fazety, předpokládám, fakt to udrží? Je nutný haltr? Rozhodně pro mě jeden z největších bubáků, že píchnu někde "daleko" v přírodě a budu v prděli, protože aktuálně jsem i vzdal vození montpák.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 09:59 | Nahoru | #4746
Animals21> nezlob se, ale to je strašná nepřipravenost . Defekty k jezdeni proste patří a jejich oprava snad nemůže být takový strašák. Za 20min se vším není co dělat :)
Stejně jako nahoře ve foru řešená pupmička. Já chápu, že možností nafouknout kolo je víc. Ale většina je buď o rychlosti, nebo pohodlí. A právě pumpička je to nejvíc spolehlivé řešeni ze všech. Jednoduchá mechanika. Netvrdim ale, že je to spravné řešení pro kazdyho.
Pro mě je co největší pokrytí rizik na výletech naprosto primární věc.



Naposledy editováno 13.05.2021 10:07:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 10:12 | Nahoru | #4747
cong156> Tak já třeba taky vozim hovno a zatím jsem měl i tu kliku, že jsem nikde v terénu nepíchnul. A jelikož offroad jezdím zpravidla tak v rádiusu 10-20 km od baráku, tak bych to nejspíš řešil dojetím. Jako kdybych jel někam dál, tak bych něco s sebou asi bral, ale na jezdění kolem komína se bez toho asi obejdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 10:15 | Nahoru | #4748
mRKEF> rozumim.
V podstatě jde o to, že pro tebe defektem skončí výlet. Takhle to já ale určitě nechci.
Nemluvě o tom, že bez haltrů se ti třeba odrazí pneu od ráfku a končíš definitivně. Nebo holt jak na Dakaru :)

Naposledy editováno 13.05.2021 10:18:26

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 10:19 | Nahoru | #4749
Animals21> Máš teď vzadu Michelin Tracker, ne? Po píchnutí je to otázka minuty, než máš úplně prázdné kolo a na zadku bez haltru nemůžeš jet. S prázdným předním taky nic neuděláš. Na tom Trackeru jsem jel 10km na prázdném, když vzadu mám haltr. Ale stálo to za hovno, furt sem jel bokem, šmatlalo to, motorka se přehazovala zleva doprava a chtěla mě shodit, nejhorší to bylo na silnici. Lepší jet polem, a taky zrychlit minimálně nad 30km/h. Dobrá věc je ten centrální stojan, jinak hledáš, na co tu mašinu postavit nebo pověsit, referoval jsem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 10:24 | Nahoru | #4750
cong156> Těch 20 minut se vždycky ukáže, jako velmi optimistický předpoklad. Možná doma, když máš všechno po ruce a čisté, nic nerozbaluješ, nesvlíkáš se. Jenom to hledání a odstraňování příčiny uvnitř pláště bývá na pár minut, ale je to věc, která se vyplatí.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 10:30 | Nahoru | #4751
Beranidlo> 20min to mam s lepením. Při jasnym rozdrbání duše a výměně duše možná i rychlejc .
Každýmu to trvá asi jinak, důležitý je tady stejně výsledek.
I v garaži není špatny dělat s palubním nářadím. Přijdeš pak na nedostatky, nutný změny, špatnou dostupnost atd atd.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 14:31 | Nahoru | #4752
v tomhle pohledu zlatý bezdušáky vezeš knoty, pár bombiček a cajk.
na CRF jsem zatím ani nevymejšlel, kam bych duši, páky a pumpu narval, omezil jsem se na naplnění duší Slimem a důvěru, že by si mě žena někde vyzvedla s vozejkem (protože moje defekty na dušovkách stejně většinou proběhly kolem ventilku, což by ani ten Slim nedal)

Vozíte jen přední duši (s tím, že se v nouzi nacpe i dozadu), nebo obě?

a jen tip - dobrej zdroj na bombičky a adaptér na nafukování je Decathlon. Za to samý dáš kolikrát i poloviční peníze, než když je na tom nakreslený moto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 15:07 | Nahoru | #4753
callowsick> Dvě kola - dvě duše. V ledvince, nebo ledvinku do baťohu. Na nářadí to má schránku. Náhradní duše vozím normální, tj. tenké, a nasazené mám zesílené. Ty jsou tak těžké a neskladné, že bys je vozit nechtěl. To taky znamená, že po polní opravě to doma zalepíš a vyměníš znovu, a pořádně.
Lepení nevozím, stejně většinou jezdím, když je zima a lepidlo by nedrželo.
Edit - a ty náhradní duše by měly mít kovové čepičky na ventilku, abys ho měl čím šroubovat, když potřebuješ.

Naposledy editováno 13.05.2021 15:09:26

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 15:12 | Nahoru | #4754
cong156> Na pich mi zatím výlet nikdy neskončil, takže třeba ukáže až čas. Třeba až zůstanu někde viset tak to přehodnotím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 15:46 | Nahoru | #4755

Beranidlo píše: callowsick> Dvě kola - dvě duše. V ledvince, nebo ledvinku do baťohu. Na nářadí to má schránku. Náhradní duše vozím normální, tj. tenké, a nasazené mám zesílené. Ty jsou tak těžké a neskladné, že bys je vozit nechtěl. To taky znamená, že po polní opravě to doma zalepíš a vyměníš znovu, a pořádně.
Lepení nevozím, stejně většinou jezdím, když je zima a lepidlo by nedrželo.
Edit - a ty náhradní duše by měly mít kovové čepičky na ventilku, abys ho měl čím šroubovat, když potřebuješ.



jj, kovovou čepičku mám vždycky minimálně na jednom kole
do kastlíku jsem narval lékárničku, vestu a je plno. Ještě se vešel imbus, abych se dostal pod sedlo a do mezery dvě žárovky blinkr/koncová. pár klíčů šlo dát pod sedlo, ale duši bych tu schoval fakt hodně těžko, takže leda vozit brašnu připnutou někam na moto... Přeci jen na tom jezdím i do práce s "civilním" batohem, tak ledvinka nejde a mezi čistý věci v batohu cpát smradlavou duši taky nechceš.

Asi pořídím plný gumy

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 16:00 | Nahoru | #4756
callowsick> tak nacpat nějaký ten mousse

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 17:14 | Nahoru | #4757
mRKEF> Hmmm .... mousse ....
Mousse je a není řešení. Mousse si pořídíš na závody, abys nemusel řešit defekty, ale když je to delší, třeba na Šestidenní, tak si v půlce musí někteří najít čas na výměnu v zadním kole. Asi kvůli mousse jsou na Šestidenní povolené pákové zouvací stroje, sice na ruční pohon, ale na zemi bys to bez toho ani s půlmetrovýma montpákama jen tak nedal.
Cena je asi 2500Kč za kus
Musí se v pneumatice pořádně namazat silikonovým gelem
Nejsou schválené na silnici, a je to i cítit, jako když máš něčím vycpané gumy
Ty nejtvrdší jsou zhruba ekvivalentem tlaku 0,9 bar
Max trvalejší rychlost je 120-130km/h, pak se mousse začne přehřívat a tavit
Když nenamažeš pořádně gelem, přilepí se ke gumě a sundává se to ještě hůř. Po větším poškození gumy jde gel out, mezi mousse a gumu se dostává bordel, voda a mousse to schytá taky.
Životnost je podobná jako u závodní enduro gumy, na zadku 30-40h, nebo 1000-1500km

Ještě pořád je chceš?

Naposledy editováno 13.05.2021 17:20:20

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 17:37 | Nahoru | #4758
double

Naposledy editováno 13.05.2021 17:40:43

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 17:40 | Nahoru | #4759

mRKEF píše: callowsick> tak nacpat nějaký ten mousse



víš jak, pro mě to bude drtivou většinu času na silnici. no nějak pořeším, abych se nemusel bát na dlouhý výlety

Edit: jo a zkusil jsem upravit tlaky z 1,75/1,5 na 2/1,75 a na silnici se to chová o poznání líp

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 20:18 | Nahoru | #4760
Beranidlo> Ta E09 byla obyč. nebo Dakar verze se žlutým proužkem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 22:38 | Nahoru | #4761
Kohlstein> nevím, osobní zkušenost nemám a zatím jsem o tom detaily nehledal. Asi to bude jak říkáš. Zatím jedu konvenční výbavu. Duše a aktuálně mitas e09 vzadu. Zajímalo by mě, kde na tuhle gumu někdo najede 10000. Já na ní mám asi 1500 a brzo bude na odpis. A to nejsem żadnej vostrej off-rajdr, spíš off-lempl.

Jinak dnes jsem se věnoval oleji a filtrům a Hiflo na vzduch mi přišlo zřejmě vadné, bez těsnící pěny. Originál ji má i hiflo dle foto. Tak to budu muset probrat s dodavatelem....

Taky konečně dorazil prerusovac Led blinkru z PRCu a funguje dobře. Za ty 3usd nemám co vytknout. Jediná malá nepříjemnost je, že po zapnutí blinkru má první blik malou prodlevu. Hádám cca 1s. Takže pokud je někdo jako já zvyklý občas udělat jeden rychlo blik tak to může skončit tak, že nebude žádný blik. Ale ve většině případů toto není zásadní problém.
Díky tomu, že je na kabelu, jsem celý prerusovac přemístil k baterii na druhou stranu moto.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 22:56 | Nahoru | #4762
mRKEF>
Prijde mi, že mitas změnil směs...kdysi jsem ještě na XT600 na zadní E09 nalital asi 14000 km a ještě měla vzorek, kterej už prakticky neubyval...ted na transalpu byla pryč asi za 4-5 tis. km...
1500 na dvěpade nechápu už vůbec...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.5.2021 v 23:15 | Nahoru | #4763
Wenca24> je to trochu zklamání, ale aspoň tam dřív dám něco víc chlupaté. Já už z té pneu byl rozčarovany hned po nazuti. V podstatě hned po první jízdě se začaly trhat hrany spalku. Ale už jsem to nechtěl sundavat tak jsem se rozhodl že ji dojedu.

Naposledy editováno 13.05.2021 23:16:07

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.5.2021 v 06:54 | Nahoru | #4764

cong156 píše: Animals21>
Pro mě je co největší pokrytí rizik na výletech naprosto primární věc.
]



Vidím to stejně, jen se liší naše výlety a tím i ta nutnost řešit rizika. Chtěl bych umět řešit defekt pneu, nakoupil jsem montpáky a že si v zimě přezuju svojí prastarou Kawu Z440 (ráfky 18", 3.00 předek a 3.25 nebo 3.50 zadek). Zadek jsem štípl 3x, než se mi to povedlo, dělal jsem to s kámošem 2 víkendy a peklo. Nedokážu si představit to dělat někde u silnice. Předek je ještě užší a tam prostě NENÍ místo, abych to neštípl. Jasně, je to rukama. Věřím, že pneu na WRR jsou víc balony, ráfek je širší a půjde to líp, ale v tuhle chvíli bych radši kousek někam dojel, než to řešil sám. A jak píšu, strašně bych to chtěl umět. Takže až dojedu na zadku tu Mišelinku, zkusím to opět sám a uvidíme, co bude dál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.5.2021 v 06:55 | Nahoru | #4765

Wenca24 píše: mRKEF>
Prijde mi, že mitas změnil směs...kdysi jsem ještě na XT600 na zadní E09 nalital asi 14000 km a ještě měla vzorek, kterej už prakticky neubyval...ted na transalpu byla pryč asi za 4-5 tis. km...
1500 na dvěpade nechápu už vůbec...



To je snad nejčastější hláška o Mitaus - změnili směs

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.5.2021 v 07:32 | Nahoru | #4766
Animals21> asi prysli na to, že dělat nesmrtelný gumy, je kšeft dost nahovno

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.5.2021 v 07:42 | Nahoru | #4767
dělaj gumy z vyřazenejch hokejovejch puků

Na druhé straně - nová KTM 1290S, tedy vrchol nabídky KTM, má origo pneu Mitas. Jo, jsou to původně Savy a jsou na ně dobré recenze, ale prostě mi to k sobě nejde

Naposledy editováno 14.05.2021 07:42:59

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.5.2021 v 09:01 | Nahoru | #4768
Zdarec borci. mám pár dotazů pro ty, kteří měli na 250 převod 14/42 ..
1. nemáte změřeneno jak moc fixloval tachometr dle GPS ? (u origo 14/40 je to při 100km/h tacho - 92km/h GPS)
2. máte někdo zkušenost se "speedo calibrator" .. který má eliminovat právě tohle fixlování
3. při zadní rozetě 42z je vodítko řetězu ok ?
4. kde sehnat rozetu 42z na 250 r.v.2019 ?
díkes
š.

Naposledy editováno 14.05.2021 09:07:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.5.2021 v 09:31 | Nahoru | #4769
chstepan> tak pokud víš kolik fixluje v základu tak matematicky to bude cca 40/42x92 kmh. Tolik to pojede cca při tacho 100. Speedo nemám, rychlost mě nesere. Trochu mě sere že mi rychleji stoupá nájezd km :D. Vodítko je v pohodě beze změn. Rozetu mám od pana Gebauera. Udělá ti zubů dle přání. Cena asi 750 s poštou. Kontakt někde mám.

Edit: pokud original jede 92, dva zuby vzadu vychází na cca 87.6 kmh.

Naposledy editováno 14.05.2021 09:32:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.5.2021 v 09:42 | Nahoru | #4770
mRKEF> díkes .. a jaký jsou pocity z toho 14/42 .. u toho origo po našich okreskách můžu na 6-ku zapomenout ..
jsem zvědav jestli se motor ještě trošku polepší po větším zajetí .. mám cca 700km a už teď se líp sbírá z nízkých otáček a nemá tak syrový chod ..
předem díky za kontakt

Naposledy editováno 14.05.2021 09:42:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist