globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co pořídit
Vybrat motorku, která by mi vyhovovala není vůbec snadné. Hlavně proto, že když si člověk něco nevyzkouší, tak to těžko může porovnávat. Bohužel mám trochu specifické požadavky. Protože mám trochu problém se zády a zápěstím, tak preferuji vzpřímený posed bez velkého opírání do řídítek. Co se týče motoru, tak mi vyhovuje spíše zátah od nižších otáček. Respektive plynulý zátah, bez extrémního vytáčení. Dá se říct že jsem byl v celku spokojený s průběhem výkonu u nesmrtelné Jawy 350 A jsme u výkonu. Nepotřebuji, ani nechci nic co má výkon jako monopost formule 1. Bohatě mi stačí pokud to pojede do 100km/h. Také budu rád pokud to nebude vážit více než dva centy. Jezdím po okolí (rozuměj do 100km), do práce a jednou za rok na nějakou tu kratičkou dovolenou po okolních státech. Nejezdím do terénu, ale projedu nějakou tu šotolinovou, či luční cestu, ale především rozbité silničky poslední třídy. Ročně nenajedu více než 5tis.. Důležitá je pro mě spolehlivost, dostupnost servisu a dělá mi radost když to nežere jako tank. Běžnou údržbu většinou zvládám, ale nejsem žádný mechanik. A samozřejmě to nejdůležitější, cenový strop 100tis. korun českých. Když něco ušetřím tak se zlobit nebudu

Na co jsem se díval:

Honda CRF 250 L (Rally) - nikdy jsem na tom nejel, ale zkoušel jsem si sednout kdysi u prodejce. Je to vysoké, že jsem málem nepřehodil nohu, sedlo je jako trestná lavice a nádrž by také mohla být krapet větší. Lidé si stěžují na zadní tlumič, především pokud něco naložíte na zadek.

Suzuki DL 250 V-Strom - nejel jsem na ní, ani jsem jí nikdy neviděl na vlastní oči. Celkem se mi líbí. Motor prý jede docela pěkně ve středních otáčkách. Lidi co jí vlastní, tak si ji chválí. Jen ta váha je na dvěpade vyšší.

Yamaha SR 400 - kdysi dávno jsem se svezl na SR 500. Byl to nějaký kus z osmdesátek a jediné co si pamatuji, že to vibrovalo víc než Jawa, ale krásně to táhlo. Startování je rozhodně zajímavý rituál. Bohužel je jich málo a ceny jsou vysoké.

Jawa 350 OHC Scrambler - mám Jawu rád, ale tohle je prostě levnější čína. Vzhledově se mi to líbí, ale co spolehlivost? Většinu co jsem četl, tak lidi nadávají spíše na přístup Jawy, než na motorku. Také jsem tedy nikde neviděl že by měl někdo trochu více najeto, aby to vůbec mohl komentovat.

BMW F 650 GS - tak to je jediná motorka z výběru co jsem vlastnil. Vždy se mi líbila, tak trochu přemýšlím o návratu. Ten jednoválec od Rotaxu mi celkem vyhovoval. Horší to bylo se servisem a různými neduhy. Inzerátů je hodně, ale problém je i tak najít slušný kousek.

Samozřejmě vítám jakékoliv připomínky, či návrhy. Hlavně pokud by někdo v okolí měl něco zajímavého a nechal mě vyzkoušet, tak budu rád

3.9.2023 v 21:13 | Nahoru | #31
bumla> Já si teda u CB500X žádnýho problému s plynem nevšiml a přišlo mi, že to jede fajn. Ale byl to už rok 2019, kde bylo dost změn....

3.9.2023 v 21:14 | Nahoru | #32
Fyro> Ten malý advík od KTM je fakt pěkný. Tomu říkám povedený design u malého moderního cesťáčku Sice jsem na něm neseděl, ale měl jsem možnost vyzkoušet Duke 390 a na pohodu to fakt není. Také ta spolehlivost je dost na hraně, alespoň to tvrdil majitel

3.9.2023 v 21:19 | Nahoru | #33
Koudy01> řeší se to třeba tady cb500x forum

3.9.2023 v 21:47 | Nahoru | #34
bumla> mt07 je už dvouval. Jinak taky bych na trhu uvítal pohodový Ř2-350 s max.výkonem kolem 8000ot. Ale všude ženou otáčky nahoru nebo tu jsou pomaluběžné jednobuchy (to by mi zastavilo srdce ). Každopádně v době vstřiku+euro4/5 bude většina motorů nevychovaných a musí se obohatit směs dodatečně.

Pro zajímavost stromku se prodalo pouhých 14ks a ty dovozy z bazarů nikdo nechce měsíce koupit (inazuma na tom byla lépe)

4.9.2023 v 02:35 | Nahoru | #35
Jawa Scrambler je pocitově lehoučká motorka, vodí se to jako kolo, posaz pohodlný, použitelné tak do 110 km-h. O spolehlivosti zatím moc nevím , za dva měsíce (a dva výlety) jsem najel 2000 km, celkem má 9000 a zatím funguje...
A ačkoliv je to čínské, jízdní vlastnosti má jako Jawa, třeba vibrace

4.9.2023 v 05:55 | Nahoru | #36
_xy_> ...no nekeke, si prikoupil?

4.9.2023 v 06:02 | Nahoru | #37

bumla píše: Koudy01> řeší se to třeba tady cb500x forum

No, kazdopadne pokud ti prislo, ze cb500x musis tocit a furt radit, tak podle me nema smysl koukat ma nizsi kubaturu. A uz vubec ne jednovalce.

Do 100 tis. Kc bych vyzkousel na pohodovy jezdeni Transalpa 700, v-stroma 650, tdm 900, nc700. Mozna versysa 650, ale tam bych rekl, ze ten motor neni uplne na pohodu. Sice to uz nejsou nejlehci motorky, ale jsou pomerne velky, pohodlny a hlavne! objem nenahradis.

Naposledy editováno 04.09.2023 06:04:16

4.9.2023 v 08:44 | Nahoru | #38
z Těch větších motorek Bude asi největší kliďas to NC čko. Případně vzít automat, pokud je problém se zápěstím.
u Tohohle typu motorky Bych váhu úplně neřešil.
Pokud je i požadavek jezdit po rozbitých silnicích, tak to ale Bude řádově lepší to crf nebo scram.
enfield Je dlouhozdvih, Tak se to docela pěkně sbírá odspodu

Naposledy editováno 04.09.2023 08:48:34

4.9.2023 v 09:05 | Nahoru | #39
Vypadá to, že jsi typ, kterému by ten Himalayan/Scram mohl sednout...
I když není moc objektivních důvodů, proč si to pořídit, určité kouzlo(podobně jako třeba ta stará JAWA) to má...

4.9.2023 v 09:09 | Nahoru | #40
Koudy01> To všechno co píšeš nejsou dle mého pohledu moc motorky na pohodu. Zbytečně velké, zbytečně těžké, zbytečně výkonné.... Vím že to je těžké pochopit, ale rozumím tomu, je taková doba, jak to neváží tunu a nemá 100kw tak to není in

Zatím se mi líbí ten Scram 411 a hned jak budu mít chvilku tak se na něj půjdu podívat. Obecně jednoválce mají větší krouťák v nižších otáčkách. A musím říct že mě to celkem vyhovuje.

V záloze mám pak Hondu CRF a pokud by se naskytlo pěkný GSo 650, tak bych tomu třeba dal ještě šanci. Na chvostu mého krátkého seznamu je pak SR 400 a to hlavně z důvodu dostupnosti.

4.9.2023 v 09:22 | Nahoru | #41

Wenca24 píše: Vypadá to, že jsi typ, kterému by ten Himalayan/Scram mohl sednout...

Objektivně není ani moc důvodů proč si pořídit motorku, když má člověk auto

4.9.2023 v 09:22 | Nahoru | #42
bumla> Jestli tě nebaví vytáčet motor, tak tu CRFku 250 moc nechápu...tam to přece musíš drtit pořád, aby se to nějak hýbalo...to tříkilo už na tom bude o dost líp...

4.9.2023 v 09:26 | Nahoru | #43
bumla> Vše, co jsem vyjmenoval, se ke 100 kW ani zdaleka neblíží. Jsou to podkoňovaný motorky. Ale s vyšším objemem. Logicky u všeho do 500ccm budeš buď točit motor a nebo furt řadit a nebo oboje. Jinak budeš brzda provozu, což bude nepříjemný tobě i ostatním.

Naposledy editováno 04.09.2023 09:27:27

4.9.2023 v 09:26 | Nahoru | #44

bumla píše: Objektivně není ani moc důvodů proč si pořídit motorku, když má člověk auto

jj
Chtěl jsem tím říct, že když vemu cenu nového, tak za ty peníze se dají koupit motorky s objektivně lepšími vlstnostmi...třeba ta Honda CRF300 nebo o málo dráž se prodává to CB500X. Na druhou stranu lehce jetej Himi se dá koupit za cca 90 tis. a to už si myslím zajímavý je...

4.9.2023 v 09:36 | Nahoru | #45
Koukal jsem po docela podobnych a nakonec poridil ADV 350 a naprosto nelituji. Jasne, zadny stroj neni dokonaly, ale lepsi univerzal a jeste za ty prachy neni a dlouho asi ani nebude.

4.9.2023 v 09:38 | Nahoru | #46
Koudy01> Já vím že to nemá sto kilowat, to byla jen nadsázka. Prostě někteří nepotřebují mít velkou motorku.

Logicky ne vše do 500ccm musíš točit. Viz ten Scram 411

4.9.2023 v 09:43 | Nahoru | #47
bumla> Zkus a uvidis. Abys aspon trochu dustojne v dnesnim provozu zrychloval, furt to budes drtit k cervenymu. On ten motor sice netoci, ale ani nejede.

No, jsem napnutej, co nakonec vyberes a jak se ti to bude po chvili jezdeni pozdavat.

Naposledy editováno 04.09.2023 09:45:34

4.9.2023 v 09:58 | Nahoru | #48
Koudy01> V roce 2020 jsem projel na Hondě MSX kus Rakouska. Byla to výzva. A popravdě nejvíce mi vadil ten tranzit do Rakouska. Jinak se nedá mluvit o tom že bych to někde drtil do červeného pásma (to by z toho asi ten motor upadl) Ani ostatní si nestěžovali na mojí špičkovou rychlost (Yamaha Virago 535, Suzuki Savage, Honda CBF 600). Prý dokonce nikdy tak levně ještě na motorce nejeli

Stále mám ještě v úvaze GS 650. Teď jsem ještě koukal na G650 Xcountry. Náhodou neví někdo jestli to je už motor čína? Pokud ano, jak je na tom s se spolehlivostí.

Ne, vážně není jednoduché si vybrat. Kdybych vyhrál ve sportce tak koupím všechno

4.9.2023 v 10:10 | Nahoru | #49
puffybodie> Honda ADV 350 je fakt vtipný "skůtr". Popravdě ještě jsem ho nikdy na vlastní oči neviděl, ale nedávno jsem koukal na recenzi a zaujalo mě totiž že nemá variator.

4.9.2023 v 10:27 | Nahoru | #50
bumla> Jsi si jistej, že nemá variátor? Podle stránek Hondy i testu tady na Motorkářích ho má, nemyslel jsi jinej stroj?

2 reakcí na tento příspěvek Co pořídit

4.9.2023 v 10:29 | Nahoru | #51
A co malej Versys, dělají to i v trikilu..

4.9.2023 v 10:44 | Nahoru | #52
dva_hrnce>
Ještě mě napadlo CB300R, ale to je asi moc silniční. U toho se mi zamlouvá hmotnost.

4.9.2023 v 11:04 | Nahoru | #53
Luba98> Máš asi pravdu. Na stránkách Hondy píší CVT, stálý převod klínový řemen.

4.9.2023 v 11:06 | Nahoru | #54

Krautkopf píše: dva_hrnce>

Tu jsem mu radil jako první

Co pořídit

4.9.2023 v 11:33 | Nahoru | #55
Zdar, podle stylu jízdy a používání si adept na Himalayana nebo Scrama 411 . Já shodou okolností jednoho Scrama doma mám, dneska jsem ho objednával na první servis, takže co se spolehlivosti týče zatím nějak nemůžu sloužit, ale nebojím se toho. No a dílem velké náhody mám i jedno SR 500 z r. 84 a ano, startování je rituál. takže kdyby sis ho chtěl připomenout, nechám Tě ji oživit a pak se můžeš kouknout na toho Scrama :D, vzhledem k tomu, že jsi z JBC, tak to do LB. zvládneš snadno.

jo a GS 650 X-country má motor čína-Loncin. mám o tom doma článek v Motocyklu z r. 2009 tuším

Naposledy editováno 04.09.2023 11:35:22

4.9.2023 v 12:06 | Nahoru | #56

dva_hrnce píše: Tu jsem mu radil jako první

Tak důkladně jsem ten začátek nepročítal, , jak se tam začalo objevovat KLE500, otočil jsem list ...
U toho CB300R akorát nevím, jak se na tom sedí, jestli je to krátká motorka s tím moderním nahrbeným posazem, nebo vzpřímenější klasika.

4.9.2023 v 12:09 | Nahoru | #57
Krautkopf> se 170 cm se na tom sedí v klidu, dát tam pohodlnější sedlo, tak na tom klidně objedu svět

4.9.2023 v 12:15 | Nahoru | #58
Krautkopf> KLE jsem mu radil já, sice strašná moto z mého pohledu (zkusil jsem si ji kdysi projet) ale optimální pro někoho kdo je nadšený z jawy 350 a nevyhovuje mu cb500x
Osobně bych koupil to co už měl a fungovalo. Tzn bmw…když chce jezdit do kila a nesmí to vážit přes 200 těžká volba

4.9.2023 v 13:32 | Nahoru | #59

dva_hrnce píše: A co malej Versys, dělají to i v trikilu..

Měl jsem z300, a to se teda Hodně točilo… Píše že nechce točit

Naposledy editováno 04.09.2023 13:32:55

Co pořídit

4.9.2023 v 13:33 | Nahoru | #60
Jsem asi jezdec obdobného typu, jako tazatel.... cesty vybírám zásadně dle toho, abych se co nejvíce vyhýbal silnicím 1. a 2. tříd, o dálnicích nemluvě...
....
a měl jsem možnost se svézt na RE Scram.
No, ten zátah odspodu je neskutečný, huba od ucha k uchu celou dobu a že je na tachometru tak do té stovky?? Na těch rozbitých, klikatých silnicích člověk víc nepotřebuje.... a ani nechce.
Na první pohled se mi neskutečně NELÍBILA!! Ale při setkání.... to už bylo jiné kafe.
Od té doby je to láska a jen šetřím.....
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8262 Dnes v 00:15 Kohlstein
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107