globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 15:42 | Nahoru | #4141
u malý motorky s dušema vozím antipich a bombičky na foukání jako placebo na ježdění v okolí a na dálky si balím duši a montpáky.

btw, jednou jsem antipich do předního kola s duší při defektu použil a výsledek takovej zvláštní - kolo se nafouklo tak jako z půlky, prskalo pěnu, i po dofouknutí zase splasklo na tu cca půlku, ale tam drželo celejch těch 30km, co jsem potřeboval (opatrně) dojet. Občas odkejchlo trochu pěny, ale jet se s tím dalo.

Zlatý bezduše, tam mám knoty, bombičky a slušnou naději, že to půjde spravit

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 17:20 | Nahoru | #4142
Okolo komínů nic nevozim a počítám s přítelem na telefonu. Na offroad dovolené beru náhradní duše i lepení a pumpicku. Dvě pumpicky jsem vždy odrovnal během prvního foukání a potom se v divočině blbě shání tlakový vzduch takže na příště pořídím kompresor, protože je otrava půl dne řešit defekt když jsi na dovci. A taky to chce pořádně nacvicit to zouvani už doma jak píšou výše. A taky mít trochu sprchového gelu na namazani ráfku a gumy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 18:01 | Nahoru | #4143

Wenca24 píše: Deadman> tak ono NX je takový spíš trictvrtecni...takze spousta toho rozdílu asi vychází z toho, že CRF má relativně dospelejsi stavbu...
Nepřemýšlel jsi spíš nad Klx 230 nebo možná ještě líp Ajp PR4? Obě budou asi do terénu lepší...



AJP PR4 (240ccm vzducháč) nebo ještě lépe PR5 (250ccm vodník) vypadá skvěle v číslech, zejména hmotnost 115kg s plnou nádrží je velmi působivá. Jenže na sedlo 95cm vysoko mám krátké nohy, těch 89cm na CRF je tak akorát. Navíc to sedlo na AJP od pohledu budí obavu, že při přesunu po ose nad 15 minut prdel pozná středověk.
KLX230/250 vypadá v tomto ohledu jako rovnocenný konkurent CRF250L. 230 má údajně horší odpružení a slabý motor (zdvihy 220 a výkon 14kW to potvrzují) ale KLX250 by mohla být o 8kg lehčí alternativa k CRF. Navíc by šla o další kila odlehčit - výfuk, baterka, ... Dle recenzí na youtube má KLX mnohem lepší odpuržení než CRF250L, které je hodnoceno nelichotivě. Bohužel neznám osobně nikoho kdo jí má.

Případné pořízení plánuji až tak za 2 roky (letos musím koupit auto) tak jsem zvědav, co se vyklube z ohlášených KLX300 a CRF300L.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 18:18 | Nahoru | #4144

callowsick píše: u malý motorky s dušema vozím antipich a bombičky na foukání jako placebo na ježdění v okolí a na dálky si balím duši a montpáky.

btw, jednou jsem antipich do předního kola s duší při defektu použil a výsledek takovej zvláštní - kolo se nafouklo tak jako z půlky, prskalo pěnu, i po dofouknutí zase splasklo na tu cca půlku, ale tam drželo celejch těch 30km, co jsem potřeboval (opatrně) dojet. Občas odkejchlo trochu pěny, ale jet se s tím dalo.

Zlatý bezduše, tam mám knoty, bombičky a slušnou naději, že to půjde spravit



Antipich sprej je loterie. Navíc to vše zasere lepivou pěnou. Lepení, montpáky a malá kvalitní pumpička je jistota. Chce si to ale vše vyzkoušet doma - nafouknout prázdnou gumu pumpičkou, přestože máš doma kompresor. Také přezouvat gumy montpákama které sebou vozíš. 12V kompresor je vhodný tak na silničního cesťáka, na enduru je blbost vozit takový těžký krám.
Vše to ale předpokládá, že si člověk běžně přezouvá gumy sám, takže to už umí. Učit se to někde v lese je pozdě a na poprvé se to asi nepovede.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 19:20 | Nahoru | #4145

Animals21 píše: Jak jste na tom s řešením defektu někde na cestě, v terénu, apod.? Co vozíte? Nebo jezdíte jen kolem komína a jste rozhodnuti dojet na píchlé dom?

Teď přes zimu jsem s kámošem přezouval mojí babičku Kawu KZ440, jedná se o dušová kola 18" 3.00 a 3.50. Zkurvili jsme 4 duše, další nemám a povedlo se jen zadní kolo. Jasně, ten ráfek je oproti "našim" motorkám úzkej, takže to jde o dost hůř a šance cvaknout duši je větší, ale i tak. K tomu nemít kompresor, tak se upumpuju k smrti, než zjistím, jak to je. Po téhle anabázi mě skoro opouští původní nadšení udělat si nějaký větší (několikadenní) trip na WR205R.



Na AJP mám tubliss a na KLR, která má vzadu 17', jsem udělal tubeless úpravu pomocí silikonu a utěsňovací 3M pásky. Ale jinak bych na ADV motorku dal také Tubliss, je to bezva věc, pokud člověk nezávodí a nepotřebuje hnát minuty (pak samozřejmě mousse).

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 19:48 | Nahoru | #4146
Proto vozim na vejlety tohle:
https://www.xiaomima...a-prenosna-pumpicka/

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 19:59 | Nahoru | #4147

Mr.Dreamer píše: Na AJP mám tubliss a na KLR, která má vzadu 17', jsem udělal tubeless úpravu pomocí silikonu a utěsňovací 3M pásky. Ale jinak bych na ADV motorku dal také Tubliss, je to bezva věc, pokud člověk nezávodí a nepotřebuje hnát minuty (pak samozřejmě mousse).



A to já mám názor zas trochu jinej. Mousse spíš na takovou pohodu, protože nejde tak moc "upustit" a guma je obvykle tvrdíš než s tubliss. Navíc je to i odolnější. Při propíchnutí pláště člověk o ničem neví, narozdíl od tubliss. Ten tubliss je zas vhodnější pro někoho kdo požaduje extrémní trakci a s tím i brutální upouštění.

Naposledy editováno 02.02.2021 20:07:09

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 20:24 | Nahoru | #4148
Slávek-TDM> bratranec ho má a vypadá fakt dobře?. Já už buhuzel mám obyč komp do 12v zásuvky a nechce se mi zbytečně vyhazovat peníze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 20:25 | Nahoru | #4149
Deadman> no, ono ty papírový hodnoty jsou občas zradny... Chce to určitě zkusit.. Třeba skrz to klx 230 jsem četl, že ten motor se díky dvouventilu jeví živější a v terénu je prý ta motorka taky příjemnější než CRF...
Klx 250 jsem chvilku měl a moc mi nesedlo...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 21:39 | Nahoru | #4150
Wenca24> Popsal bys prosím více k tomu, v čem to KLX250 nesedlo, třeba v porovnání s jinýma motorkama? Pokud jsi jel i na CRF250L, srovnání s ní?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

2.2.2021 v 22:15 | Nahoru | #4151
Deadman> výšky toho ajp bych se zase tolik nebál. Já mám 174 a doma crf250l i ajp pr5. Ono si to ajp zase víc kecne, když na to vlezes.

Spíš otázka kam chceš mašinu směřovat. Ajp je dobrý do terénu, ale na větší přesuny fakt ne. Ber to jako ostrý enduro s tupym motorem. Na delší cesty je zrovna to crf250l takový ideal. Nezmar, motor neunavi protože s ním se dá celkem komfortně jezdit digitálně on/off.

Klx250 si myslim bude zajímavá na nějaké pojizdeni a v terénu obratnejsi. Bohužel jsem na ni nejel, jen viděl, ale proti crf je to taková kompaktní, kratší motorka, což jí lépe určuje na ten terén. Výkonově bych tipoval že to bude podobné s crf. Podvozek bude o level výš...

Klx300 se obávám nebude vůbec pro náš trh. Protože už Klx250 dávno zmizela. Podle mě, pokud bys měl rozpočet, bys v dnešní době udělal nejlíp s hondou crf300l :)

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.2.2021 v 12:31 | Nahoru | #4152
Deadman> Porovnat to s konkurenty nebudu umět...na ostatních jsem nejel a zase tolik motorek jsem za zivot nemel, abych to mohl posoudit...
Nesedl mi na tom hlavně ten motor... Za 1. to nejelo - což se samozřejmě dalo čekat při mým přescentu a asi bych si na to i zvykl... Ten motor byl pro mě ale celkově nepříjemnej..měl pro mě nepříjemné vibrace, byl dost mechanicky hlučnej (pravděpodobně chrastící rozvoďák - na zahraničních forech se to tenkrát i řešilo, že to lidem chrastí).. Starý XT600 pro mě bylo z hlediska vibrací příjemnější a to se to třepe reálně daleko víc...Jízda na jawě je proti tomu komfortní záležitost Prostě mě ten motor každou vyjížďku otravoval a s.al
Nechci to ale hanit, pořád si myslím, že tohle je čistě subjektivní vnímání a každý má tu vlastní frekvenci trošičku jinde. Proto doporučuji ty motorky alespoň na den vyzkoušet a papírový hodnoty brát s rezervou...Třeba to KLX 230 se dá tuším půjčit na den za 1500, honda půjde určitě taky...
Jinak podvozek byl fajn - oproti tomu, co jsem jezdil mi přišlo, že i při mých kilech jde nastavit docela natuho...což oproti tomu, co jses zvyklej může být nezvyk. Ty starý endura jsou takový houpavější, pro pomalou jízdu možná i příjemnější... Ten na KLX by už zvládl pobrat i trochu ostřejší jízdu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.2.2021 v 13:06 | Nahoru | #4153

Mr.Dreamer píše: Na AJP mám tubliss a na KLR, která má vzadu 17', jsem udělal tubeless úpravu pomocí silikonu a utěsňovací 3M pásky. Ale jinak bych na ADV motorku dal také Tubliss, je to bezva věc, pokud člověk nezávodí a nepotřebuje hnát minuty (pak samozřejmě mousse).



Tubliss pak s bezdušovou pneu nebo i tak dušovou?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.2.2021 v 16:35 | Nahoru | #4154

Animals21 píše: Tubliss pak s bezdušovou pneu nebo i tak dušovou?



Popravdě jsem nikdy nezjišťoval, co je to za gumu. U tubliss je to dost jedno, protože to přitlačí patku na ráfek, dávám tomu 8-10atm, tak se nebojím, že by to povolilo. U tubeless úpravy s tmelem a páskou je samozřejmě nutné dávat pouze tubeless gumy, proto mám třeba na KLR 130 gumu, i když má v TP 120, protože 120 mají jen tube-type...

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

3.2.2021 v 19:52 | Nahoru | #4155
Tak to koukám co je ten tubliss, do teď jsem si myslel, že je to jiný výrobce toho mousse
A ono je to vlastně utěsnění ráfku okolo drátů a pak nafoukání jak bezdušovka

Cena je trochu mimo. Jakou to má životnost ?

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2021 v 09:03 | Nahoru | #4156
... ještě vozím malý mejdlíčko na přezouvání ... pěkně namazat a jde to podstatně líp .. a navíc si pak můžeš umýt ruce )

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2021 v 12:25 | Nahoru | #4157

nokia321 píše: Tak to koukám co je ten tubliss, do teď jsem si myslel, že je to jiný výrobce toho mousse
A ono je to vlastně utěsnění ráfku okolo drátů a pak nafoukání jak bezdušovka

Cena je trochu mimo. Jakou to má životnost ?



Vytvoří to v kole dvě komory, jednu vysokotlakou která utěsní ráfek a připlácne patku na ráfek a druhou, která prostě fouká gumu, jako bezdušovka, akorát se člověk nemusí bát odskoku patky při nízkém tlaku.

Tubliss na AJP jsem to ukradl sestřence z její 2016 husky, nějakou dobu jezdil na husce a teď druhou sezónu na AJP. Mám tu první generaci, pokud pořídím ADV motorku s 18 vzadu, koupím druhou sadu, ta už tedy bude asi GEN2, ale ty GEN1 na AJP zatím fungují bez zaváhání .

Pak jsou další tubeless výrobci, kteří řeší jen utěsnění ráfků, já jsem šel u KLR cestou domácí tvořivosti, zatím to také drží .

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2021 v 12:49 | Nahoru | #4158
Je potřeba tubliss vyndávat, když se mění pneu, nebo v pohodě proleze ?

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

4.2.2021 v 14:43 | Nahoru | #4159

Deadman píše: Dovolím si trochu zbytečného tlachání na téma hmotnost. - Zkoušel někdo odlehčit CRF250L?

Jezdím na NX250 lehce křížené díly z XL250. Kamarád jezdí CRF250L, asi 2014.
Na dovolené v terénu na Ukrajině jsme si je na zkoušku prohodili. Kupodivu mě o čtvrt století novější CRF dost zklamala. Kromě drobností, jako zpřevodování a pružnost motoru to byla hlavně hmotnost . CRF je papírově o celých 20kg těžší než staré Hondy. A není to jen číslo, ovládání v nízké rychlosti je pocitově těžkopádné ve srovnání se starými střepy. Jenže tyhle malorážky člověk upřednostňuje kvůli lehkosti ovládání v terénu.
Jasně, staré XL/NX nejsou žádná výhra - odpružení zoufalé, brzdy slabé, náhradní díly nesehnatelné. Ten poslední bod je hlavní důvod, proč se o nové stroje zajímám.

Kde se tam vzalo těch 20kg a jak to odlehčit?
Co jsem našel k CRF250L na netu, tak teoreticky:
Koncovka výfuku origo 6kg -> absobční "laďák" asi 2kg
Baterka asi 2kg -> litiovka ?
Pokud to má ABS, tak 2kg -> ABS delete
Zadní stupačky a další zbytečná bižuterie?

Dohromady je to teoreticky až -8kg, což má do 20kg daleko, ale -8kg nad těžištěm motorky jistě poznat bude.

Odlehčoval někdo z vás, majitelů CRF250L? A jak to šlo, jaké jsou výsledky?



Já dával jen laďáček a tam hned shodíš pár kilo. Hle mě ta crf přijde jak kolo, proti tomu je třeba MT-07 těžkopádnej ingot, když můžeš bezprostředně porovnat

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.2.2021 v 19:06 | Nahoru | #4160
Jedna z prvních holek v Evropě. Pěkně tam ten centrál péruje



Naposledy editováno 09.02.2021 19:11:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.2.2021 v 22:03 | Nahoru | #4161

nokia321 píše: Je potřeba tubliss vyndávat, když se mění pneu, nebo v pohodě proleze ?



Ne, jen se to nandává a sundává jinak. Místo toho, aby šly obě patky na kolo a z kola jednou stranou, sundáváš to tak, že shodíš patky na každou stranu ráfku, ráfek je tak vlastně v gumě, gumu pak na výšku stlačíš a ráfek z ní vytáhneš. Nasazování je pak opak, to umístění gumy do ráfku je trochu opruz, ale dávají ti k tomu takovou zarážku, jako pomůcku.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.2.2021 v 05:58 | Nahoru | #4162
Mr.Dreamer> Děkuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.2.2021 v 16:55 | Nahoru | #4163
Mr.Dreamer> Takhle jsem taky sundával gumu na CRF. Že ji hodím jakoby ven z ráfku na obou stranách a ráfek pak stočíš a vytáhneš. Dokonce si myslím, že to je pohodlnější než to rvát jednou stranou ráfku pákami. Takhle jsem to okoukal na videu na YT

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.2.2021 v 18:31 | Nahoru | #4164
Používáte někdo zouvačku?
Něco jako tohle https://www.moto-uf...-19-21-modra-p96362/
Je to dobré k něčemu kromě odražení gumy od ráfku?
Na nějakém videu jsem viděl, že k tomu mají navíc ještě páku s vehementem na konci, kterým obkrouží ráfek dokola a gumu tím přes něj převlíknou místo montpákování dokola, ale u nás jsem to prodávat neviděl.

Po 20 letech přezouvání montpákama na zemi na kusu kartónu bych si rád ulehčil život. Přezouvám nějakou gumu asi tak 4x-5x ročně, tak zase nic extra profesionálního nepotřebuji.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.2.2021 v 20:17 | Nahoru | #4165
Brácha měl co dělá borec na offmotu a nebylo to vůbec špatný. Řekl bych že určitě lepší než tohle. Ale třeba na Mitas 07+ a podobný puky je to skoro nepoužitelný

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.2.2021 v 20:57 | Nahoru | #4166
Deadman> vloni jsem téměř to samé koupil, ale ještě nepoužil. Předtím jsem to dělal na zemi pakami. Takže zatím to leží k prdu. Možná by nebylo špatné něco jako má borec na videu. Jen stojnu, na které se pracuje, aby člověk nemusel klecet, chodník dlazdit, plivat na zem a být sprostý :).

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.2.2021 v 22:16 | Nahoru | #4167
Mě přijde, že to zabírá dost místa...ja si dycky upnu nějakou osu do svěráku navliknu kolo na ni a dělám to v klidu ve stoje...

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

11.2.2021 v 08:24 | Nahoru | #4168
Ta zouvačka by se mi líbila, ale jak píše Wenca, zabírá dost místa tak to zatím dělám na zemi na kole od auta přápadně jenom pneumatice. Až pořídím pořádný svěrák, tak si svařím jenom nějaký přípravek s osou.

3 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

12.2.2021 v 10:00 | Nahoru | #4169
Já když přezouvám nebo mam defekt, tk sundám kolo nebo kola z motorky a odvezu je autem tady do motoservisu, tam mi je borec přezuje strojově bez dokurvení ráfku. Pokud je defekt na cestě, tk buď opatrně dojet a když by to nešlo, byl bych dál, tk si zavolám nějakej odvoz dodávkou nebo asistenci. Někde se s tim mrdat u cesty, to ani náhodou. Max u bezdušovky nějaká ta opravná sada, knot, bombičky atd. Ale stejně to s sebou nevozim

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

12.2.2021 v 11:56 | Nahoru | #4170
SuperSic58> kdybych měl cestovní moto a nebo barevné ráfky, tak to taky zasezu do servisu. Já mám na motorce stříbrné ráfky, takže nějaké skrábance moc nejdou vidět a navíc to je enduro takže to neřeším a jak už to máš v ruce tak za 20 min máš přezuté jedno kolo pokud si neskřípneš duši :D.
A když jsi někde v divočině na ukrajině a pod. tak ti nic jiného nezbyde. A myslím že existují i nějaké chrániče na ráfky když přezouváš pákama.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist