globalmoto_kveten





Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 10:21 | Nahoru | #18691
Assassin> Takže to měli vlastně vymyšlený i na závody kuli váze,ze by na konci nemuseli nabalovat na gumy bordel,ale měli par kilo kacirku ve filtrech

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 10:21 | Nahoru | #18692
RomanSS> To ma prave takovej pritlak, ze se na kacirek nedostanes a i po stropě v tunelu to umi.

Assassin> Cabrio je o vyletech peknou prirodou s babofkou nebo familii. Byt sam, tak o nem vubec neuvazuju, takhle je jizda zajimava pro sofera i posadku.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 10:24 | Nahoru | #18693

zmulin píše: SLEEPER> Ventilátory měl tuším Tyrell?



Asi taky, nejsem exprt na historii F1, ale vim, ze Lotus umel vetraky asi nejlip vyuzit.

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 10:28 | Nahoru | #18694
Rekl bych, ze s tima vetrakama prisel do F1 Brabham…

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 10:35 | Nahoru | #18695

Medved píše: Tohle je o dost horsi, nez kdybys udelal hrubku. To opravdu boli. Zvlast, kdyz jsi mi kdysi tvrdil, ze mas technicke vzdelani. A nechavas oioioioije setrvavat v bludech.




Ok.

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 10:41 | Nahoru | #18696
Hm....takze ted si pridelame dozadu na auta vetraky s trubkou a kolem kol gumove tesneni k zemi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 10:43 | Nahoru | #18697

assassin píše: Medved> ja ti nevim, ale porad mi to prijde jako to same. Rozdílná rychlost proudění nad a pod autem - pripadne nad a pod křídlem, z rozdílne rychlosti proudění plynoucí rozdil tlaku a z rozdilu tlaku vyplývající sila se složkou kolmou na směr pohybu kterou definujeme jako vztlak nebo pritlak.

Difuzor jako takovej podle me funguje nezávisle na tom jakou ma auto světlou výšku. Ma za ukol spojit rychleji proudící vzduch pod autem s okolním vzduchem bez turbulenci a tim umožnit to rychlejsi proudění (nižší tlak) pod autem…

An, v tom se dela casto chyba a Jezek za to nemilosrdne vyhazoval u zkousky z hydrodynamiky (proc myslis, ze si to pamatuju?). Ve volnem prostredi - kolem kridla letadla, popripade kolem auta s dostatecnou svetlosti podvozku zadna rozdilna rychlost proudeni nad a pod neni. Ta se zacne uplatnovat u utesneneho podvozku s dostatecne nizkou svetlosti (Bernoulliho rovnice plati pro uzavreny prostor) - potom ty molekuly musi chvatat na jedne strane rychleji - jsou dale od sebe a tim padem tam klesa tlak.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 10:54 | Nahoru | #18698

Medved píše: An, v tom se dela casto chyba a Jezek za to nemilosrdne vyhazoval u zkousky z hydrodynamiky (proc myslis, ze si to pamatuju?). Ve volnem prostredi - kolem kridla letadla, popripade kolem auta s dostatecnou svetlosti podvozku zadna rozdilna rychlost proudeni nad a pod neni. Ta se zacne uplatnovat u utesneneho podvozku s dostatecne nizkou svetlosti (Bernoulliho rovnice plati pro uzavreny prostor) - potom ty molekuly musi chvatat na jedne strane rychleji - jsou dale od sebe a tim padem tam klesa tlak.



Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)

Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 10:55 | Nahoru | #18699

SLEEPER píše: Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)

Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....



edit: Rozdil proudeni vzduchu nad autem a pod nim, jde aerodynamikou udelat i u metr vysokeho SUV.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 11:01 | Nahoru | #18700

SLEEPER píše: Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)

Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....


zkus nastudovat , než se s Medvedem pustíš do křížku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 11:03 | Nahoru | #18701

RomanSS píše: zkus nastudovat , než se s Medvedem pustíš do křížku.



Ja do krizku nechodim, pisu to velmi neinvazivne. :)

A kde se tam pise, ze rychlost obtekani vzduchu na kridelm a pod nim, je stejna?
Nemam dneska dovcu a silne pracuju na HO. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 11:24 | Nahoru | #18702
Medved> to jakoze na křídle letadla neni rozdílný tlak nad a pod křídlem?

Asi se neda vztlak na křídle popsat bernoulliho rovnici, ale princip vzniku vztlaku je stejnej.

Ze v ohranicenem prostoru pod autem je ten efekt silnější je jasny…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 11:25 | Nahoru | #18703

SLEEPER píše: Ja do krizku nechodim, pisu to velmi neinvazivne. :)

A kde se tam pise, ze rychlost obtekani vzduchu na kridelm a pod nim, je stejna?
Nemam dneska dovcu a silne pracuju na HO. :)


Však ti to píše i Medved. To co popisuješ, je dle Bernouliho rovnice...což není šťastný vysvětlení, protože tam se předpokládá, že se molekuly, které se na náběžný hraně "rozdělily" se na konci zase spojí, což v otevřeným prostoru neplatí.

Vztlak vzniká jako reakce na ohyb proudnic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 11:29 | Nahoru | #18704

RomanSS píše: Však ti to píše i Medved. To co popisuješ, je dle Bernouliho rovnice...což není šťastný vysvětlení, protože tam se předpokládá, že se molekuly, které se na náběžný hraně "rozdělily" se na konci zase spojí, což v otevřeným prostoru neplatí.

Vztlak vzniká jako reakce na ohyb proudnic.



Ja nic takoveho nepredpokladam. :)
Jen rikam, ze sily, ktere stroj nadnasi (vztak) nebo naopak tlaci k zemi (podtlak), vznikaji rozdilem rychlosti proudeni vzduchu nad nebo pod kridlem/ celym telesem.

Nebo jak jinak by ty sily vznikaly?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 11:40 | Nahoru | #18705

SLEEPER píše: Ja nic takoveho nepredpokladam. :)
Jen rikam, ze sily, ktere stroj nadnasi (vztak) nebo naopak tlaci k zemi (podtlak), vznikaji rozdilem rychlosti proudeni vzduchu nad nebo pod kridlem/ celym telesem.

Nebo jak jinak by ty sily vznikaly?


Spíš se dívej na rozdíl tlaků, nemůžeš na to aplikovat (jen) Bernouliho rovnici (tzn. jen tu tvojí rychlost).

Podívej se na YT na airfoil principle...já raději nic vysvětlovat nebudu...při vzpomínkách na hydrodynamiku a houslový klíče přes 2 A4 mám osýpky ještě teď.

Naposledy editováno 04.07.2023 11:54:06

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 11:53 | Nahoru | #18706

RomanSS píše: Jasně že tam je rychlejší proudění, ale nemůžeš na to aplikovat (jen) Bernouliho rovnici (tzn. jen tu tvojí rychlost).


Ja to aplikuju na fci kridla a vzniku pritlacne/vztlacne sily. :)

Ale koukam, ze Medved psal, ve "volnem prostredi". Pokud myslel volne prostredi metry od kridla/stroje, pak ta rychlost proudeni vzduchu bude stejna. :)

Tak ja myslim, ze uz to muzeme nechat byt. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 12:20 | Nahoru | #18707

assassin píše: Rekl bych, ze s tima vetrakama prisel do F1 Brabham…



Jj,máš pravdu.U Tyrrellu 008 něco proběhlo,ale spíš jako takovej vedlejší efekt.

Koho to zajímá,tak doporučuju přečíst až do konce.Hlavně Oxy by měl,aby mu nepřišla ta Bohemka už tak drahá
https://www.auto.cz/...cenu-a-vyhral-147447

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 12:48 | Nahoru | #18708

SLEEPER píše: Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)

Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....

Je malo veci, kterymi jsem si jist. Ale tady proste nemas pravdu.

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 12:48 | Nahoru | #18709
Jo gordonova “vrtulka” je vyrazne drazsi a i ten jeho nejnovější počin t.33…

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 12:49 | Nahoru | #18710

assassin píše: Medved> to jakoze na křídle letadla neni rozdílný tlak nad a pod křídlem?


V nejake mezni vrstve asi jo, ale nema to vubec zadny vliv na vztlakovou silu.

assassin píše: Asi se neda vztlak na křídle popsat bernoulliho rovnici, ale princip vzniku vztlaku je stejnej.

Ne, jsou to dva uplne jine pricipy.

Naposledy editováno 04.07.2023 12:53:39

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 13:49 | Nahoru | #18711

Medved píše: Je malo veci, kterymi jsem si jist. Ale tady proste nemas pravdu.



Ted uplne nemam cas to dukladne zkoumat, ale vypada to, ze to vazne neni tak jednoznacne, jak se muze zdat. :)

Nad křídlem se vzduch pohybuje vyšší rychlostí než pod křídlem, tedy nad křídlem je
menší tlak a rozdíl tlakových sil na spodní a horní plochu křídla dává výslednou
vztlakovou (a odporovou) sílu.

Tato argumentace je v podstatě v pořádku, problém je, jak zdůvodnit rozdílnou rychlost
vzduchu pod a nad křídlem. Dnes již jen výjimečně, ale stále, můžeme najít dva základní
způsoby, oba chybné

.



Vzhledem k asymetrii křídlového profilu musí vzduch nad horním povrchem urazit větší
vzdálenost, a proto musí letět vyšší rychlostí.
Tento výklad předpokládá, že molekuly vzduchu musí nad křídlem i pod křídlem
proletět za stejný čas. Ale k tomuto předpokladu není vůbec žádný důvod a je zcela
neobhajitelný. Ve skutečnosti vzduch nad křídlem doopravdy letí rychleji, ale mnohem
rychleji, než by odpovídalo teorii stejného času.



zdroj

Kdyz bude dnes cas, jeste na to mrknu, ale vazne to vypada, ze za vznikem vztalkove sily jsou pouze rozdilne tlaky pri stejne rychlosti proudeni.
Tzn, ze se to uci uplne blbe a prislo mi, ze to nejde moc realne obhajit.
Jak jsem psal, podivam se na to jeste. :)

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 14:15 | Nahoru | #18712

Přestože se vzduch nad horní plochou křídla opravdu pohybuje rychleji než pod dolní, není pravdou, že by se částice vzduchu rozdělené na náběžné hraně křídla za křídlem opět setkaly ; Bernoulliho rovnice navíc není na tento případ vůbec aplikovatelná, neboť staví na jiných předpokladech, než které platí pro křídlo pohybující se volným vzduchem.



Wiki: Dynamicky vztlak

Hoši, to jste mi teda dali brouka do hlavy. Teď to budu muset pro klid duše vyřešit.
Mně tento příklad (volný prostor/ volný vzduch) přijde "logyk." :)
e: Tím chci říct, že si pořád myslím, že se částice budou pohybovat rozdílnou rychlostí.

Naposledy editováno 04.07.2023 14:16:53

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 14:45 | Nahoru | #18713
Hehe nakouknu sem a spokojenost konečně jsem vás navedl rozhejbat zas synapse a mozkomíšní mok
.. v noci si to projdu zpětně teď tu s dcerkou proháníme její carreru gts, než s ní zase odjede už jsme s ní v noci trefili i zajíce, bude se muset chudák rozleštit

2 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 14:47 | Nahoru | #18714
oxygen> Dcerka má carreru? Jestli dcerku nechce assassin, tak já bych se jí ujmul. Pokud nemá nic proti polyamorií.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 14:50 | Nahoru | #18715
RomanSS> Je mladá,tak asi ne.Možná by jí vadilo víc to Brno

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 14:51 | Nahoru | #18716

zmulin píše: RomanSS> Je mladá,tak asi ne.Možná by jí vadilo víc to Brno


Brna se kvůli carreře lehce zbavím.

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 14:56 | Nahoru | #18717
Hm....zase jde pozde.
Ale ja jsem u 9. krizu, takze prvni na rade (ráně) a je to temer Vysocina, zadne Brno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 15:00 | Nahoru | #18718
zmulin> Jestli se nepletu tak Tyrrell přišel s šestikolkou (4 menší kola vpředu)
Čau, Tom

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 15:03 | Nahoru | #18719
TomElefant750> Jj,P34.Vrtule měla bejt potom,ale Brabham byl rychlejší

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 15:20 | Nahoru | #18720

RomanSS píše: oxygen> Dcerka má carreru? Jestli dcerku nechce assassin, tak já bych se jí ujmul.



nojono, assa svou šanci prováhal a dnes bych ho do rodiny už ani já nechtěl
takže dneska dcerka s někým žije v ch - a potřebovala holt něco na ježdění s pejskem
takže v březnu nový gts, který teď už má přes 15tkm - typická blondýna po nákupech



Naposledy editováno 04.07.2023 15:22:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist