2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: Medved> ja ti nevim, ale porad mi to prijde jako to same. Rozdílná rychlost proudění nad a pod autem - pripadne nad a pod křídlem, z rozdílne rychlosti proudění plynoucí rozdil tlaku a z rozdilu tlaku vyplývající sila se složkou kolmou na směr pohybu kterou definujeme jako vztlak nebo pritlak.
Difuzor jako takovej podle me funguje nezávisle na tom jakou ma auto světlou výšku. Ma za ukol spojit rychleji proudící vzduch pod autem s okolním vzduchem bez turbulenci a tim umožnit to rychlejsi proudění (nižší tlak) pod autem…
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Medved píše: An, v tom se dela casto chyba a Jezek za to nemilosrdne vyhazoval u zkousky z hydrodynamiky (proc myslis, ze si to pamatuju?). Ve volnem prostredi - kolem kridla letadla, popripade kolem auta s dostatecnou svetlosti podvozku zadna rozdilna rychlost proudeni nad a pod neni. Ta se zacne uplatnovat u utesneneho podvozku s dostatecne nizkou svetlosti (Bernoulliho rovnice plati pro uzavreny prostor) - potom ty molekuly musi chvatat na jedne strane rychleji - jsou dale od sebe a tim padem tam klesa tlak.
Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)
Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Asi se neda vztlak na křídle popsat bernoulliho rovnici, ale princip vzniku vztlaku je stejnej.
Ze v ohranicenem prostoru pod autem je ten efekt silnější je jasny…