3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Medved píše: An, v tom se dela casto chyba a Jezek za to nemilosrdne vyhazoval u zkousky z hydrodynamiky (proc myslis, ze si to pamatuju?). Ve volnem prostredi - kolem kridla letadla, popripade kolem auta s dostatecnou svetlosti podvozku zadna rozdilna rychlost proudeni nad a pod neni. Ta se zacne uplatnovat u utesneneho podvozku s dostatecne nizkou svetlosti (Bernoulliho rovnice plati pro uzavreny prostor) - potom ty molekuly musi chvatat na jedne strane rychleji - jsou dale od sebe a tim padem tam klesa tlak.
Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)
Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....
SLEEPER píše: Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)
Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....
edit: Rozdil proudeni vzduchu nad autem a pod nim, jde aerodynamikou udelat i u metr vysokeho SUV.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SLEEPER píše: Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)
Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....
zkus nastudovat , než se s Medvedem pustíš do křížku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
SLEEPER píše: Medvede pockej, kdyby prodeni vzduchu kolem kridla letadla bylo stejne, pak letadlo vubec nemuze letet. :)
Vztlak (sila ktera prekona tihu letadla) vznika prve kvuli rozdilu rychlosti proudu nad kridelm a pod nim....