Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 11:40 | Nahoru | #1

SLEEPER píše: Ja nic takoveho nepredpokladam. :)
Jen rikam, ze sily, ktere stroj nadnasi (vztak) nebo naopak tlaci k zemi (podtlak), vznikaji rozdilem rychlosti proudeni vzduchu nad nebo pod kridlem/ celym telesem.

Nebo jak jinak by ty sily vznikaly?


Spíš se dívej na rozdíl tlaků, nemůžeš na to aplikovat (jen) Bernouliho rovnici (tzn. jen tu tvojí rychlost).

Podívej se na YT na airfoil principle...já raději nic vysvětlovat nebudu...při vzpomínkách na hydrodynamiku a houslový klíče přes 2 A4 mám osýpky ještě teď.

Naposledy editováno 04.07.2023 11:54:06

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

4.7.2023 v 11:53 | Nahoru | #2

RomanSS píše: Jasně že tam je rychlejší proudění, ale nemůžeš na to aplikovat (jen) Bernouliho rovnici (tzn. jen tu tvojí rychlost).


Ja to aplikuju na fci kridla a vzniku pritlacne/vztlacne sily. :)

Ale koukam, ze Medved psal, ve "volnem prostredi". Pokud myslel volne prostredi metry od kridla/stroje, pak ta rychlost proudeni vzduchu bude stejna. :)

Tak ja myslim, ze uz to muzeme nechat byt. :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist