Postupně se vracím opět k motorkaření a po předchozích zkušenostech s CB600 a CB900RR už vím, že ideální kubatura pro mě je 300 - 500ccm. Dále je mi velmi sympatické, když je motor vzduchem chlazený a ideálně bez zbytečné elektroniky, plněný karburátory. Nejprve jsem se dost nadchl pro Jawu 350 OHC Scrambler, výhodou je, že je to nová motorka, sice plná elektroniky, ale to bych asi přežil - kubatura, výkon a celková koncepce je přesně to, co hledám, to že je to Čína a ne Jawa vůbec neřeším - je mi to úplně jedno - důležité je, jak to jezdí a jak to funguje... a tady je asi trochu kámen úrazu. Jednak se mi dost nelíbí některé detaily (hnusně svařené výfuky, olézající chromy, kastlíky) a pak někteří uživatelé z toho nejsou zrovna na větvi. Zvláště jeden má pak s motorkou dost problémů. Při představě že bych vyplázl 110 000 korun za motorku, která mě bude štvát... no prostě jsem to nějak zavrhl (slovy jednoho uživatele: "je to čínská kurva, kterou už v Asii mrdal kde kdo a Český pasák ji dal akorát makeup, ale pod ním je to pořád ta stejná laciná kurva jako předtím").
Tak jsem pátral dál a v podstatě jediná alternativa je Honda CB400N . Co se designu týká, tak mě to naprosto nadchlo - úplný opak Jawy, krásný kus železa z 80. let. Motor s nápisem "Made in Japan", krásné chromy, dnes zvláštní nýtovaná kola... prostě pohledově krásná motorka. Motor vzducháč, karbec, taky super. To musím mít !
Můj dotaz na zkušené z vás: Je to přeci jen 40 let starý werk a já ji chci používat denně s ročním nájezdem 4 - 6 tisíc kilometrů. Spolehlivosti bych se po předchozích zkušenostech s Hondami nebál, ale i tak se občas může na motorce něco porouchat - lze na to ještě vůbec sehnat nějaké díly ?
- Zapalování
- Regulátor dobíjení
- Spojka
- Řetězová sada (hlavně rozeta a přední ozubené kolečko)
- Rozvodový řetěz
- Brzdové kotouče, desky, pakny do zadu
Vždycky jsem měl za to, že starý Japonec musí být z pohledu náhradních dílů v Čechách peklo, ale možná jenom žiju v bludu ?
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců
2 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců
Spoustu veci sice sezenes tady, ale ja osobne vetsinu dilu na stare motorky nakupuju v Nemecku v eshopech. Ma to nevyhodu v tom, ze podporujes skopcaky misto toho, abys prispel ceskemu prekupnikovi na to, aby se uzivil (sarcasm warning!) ale vyhody tu take nejake jsou: je to vetsinou (i s postovnym) lacinejsi nez u ceskych prekupniku, kteri to kupuji take tam, s nemeckym prodejcem je obvykle daleko lepsi domluva nez s tim ceskym prekupnikem a doba dodani se zkracuje o to kolecko, kdy to cesky prekupnik musi objednat u nemeckeho dodavatele a preposlat tobe. Spoustu dilu koupis i na ebay:
https://www.ebay.de/...+CB400N&_sacat=0
Spousta veci se da nahradit univerzalnimi dily, druhovyrobou nebo je spolecna pro vice modelu - specialne u Hondy je to pravidlem (regulator, spojka, korouce, desky...).
1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Jinak zajímavý názor ohledně toho, že na denní dojíždění to není. Máš tím na mysli z hlediska jízdních výkonů/komfortu a nebo (ne)spolehlivosti, kdy týden ježdění = víkend v garáži strávený opravama ?
1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců
tak například mě nedávno plováky do karburátorů Yamaha XS750 rok 78 https://www.cruzini...net/?s=yamaha+xs+750
No a k dennímu používání to podle mě není, nebude to o spolehlivosti jako takové, to byly ještě poctivé motorky, i když stáří/únava materiálu tomu nepřidá, ale jízdní vlastnosti jsou někde jinde a neodpovídají dnešnímu provozu. Ty sice chceš 300 - 500, tak to u tebe nebude tak markantní, ale v těhle letech měly motorky ( větších objemů ) motory výkon daleko přesahující podvozek a brzdy. Když si vyjedu na starým golďasovi (r.76 ), tak musím koukat a předvídat kurva dopředu abych stačil zabrzdit, a po 200km toho mám dost ( a to jsem přesvědčen, že ho mám v solidním stavu ), pak přesednu na VFRo r.96 a je to o něčem jiném (vím, že to jsou rozdílné motorky ), docela by mě zajímalo, jak se chovají dnešní motorky, už delší dobu uvažuju, že si nějakou zánovní půjčím v půjčovně, jen to asi ještě nedozrálo.
Takže za mě Hondu 70/80 er pořiď určitě, pro radost a no a pak něco na ježdění
Johny_Servis píše: ... a právě pro to mě třeba tak láká karburátor - ten lze opravit/nahradit vždy, oproti stříkačce, kde až odejde ŘJ nebo vstřikování, klapka a já nevím co ještě a pokud nebude ND (obvykle přesně ten samý) k dispozici, tak konečná - je ale pravda, že zrovna toto nejsou díly co by se kazily tak často a u nové motorky by to snad mohlo těch 20 let přežít...
Žiješ v bludu.Zatímco u stříkačky můžeš použít skoro libovolnou pumpu,filtr,regulátor tlaku a vstřikovač a všechno to pořešit laditelným zapalováním od ignitechu,tak vymlácené karburátory starší výroby prostě zdravé neseženeš a neseřídíš..
Pokud starý stroj,tak řešit jaké má konstrukční slabosti a jaká je dostupnost nových dílů.Protože když něco u motorů chronicky odchází,jeté to neseženeš v cajku.Znám to z dob jednoválce,kdy jsem měl doma dva motory dílů ale ani jednu zdravou hlavu...
Naposledy editováno 14.08.2019 13:36:46
Je to těžké pořízení - Já se svým způsobem vyblbnu i na malém Twin Cupu, kterého držím celou dobu pod krkem a v 60km/h mám pocit, že se to buď rozpadne na prvočinitele nebo odlétne ze silnice - prostě takový ten pocit napětí (vydrží, nevydrží, vydrží ?). Takový pocit jsem na firebladu s 95kW nikdy nezažil - to byl těžký nemotorný mamlas, který jen čekal na moji chybu, aby mě mohl zabít - tak šel bleskem zase pryč. Čili tak jsem se "propracoval" zase nazpátek na kubatury 300 - 500 a plný nadšení jsem si myslel, jaký masivní výběr bude no a ono prd.
Jo je tady třeba Yamaha MT-03, ale to mi připadá jak šicí stroj na kolech (celkově takový složitý design, vodou chlazený motor - ten bych raději už neviděl - jednak vzhled a podruhé komplikace s tím spojené), Kawasaki Z400, Honda CB300 - v podstatě stejně jako Yamaha - mě tydle motorky nějak nedokážou oslovit.
A pak je tu ona Jawa 350OHC Srambler - ta mě oslovila, ale.... naštěstí si ji koupil jeden týpek, co na youtube hodně postuje videa i o úplných cipovinách na motorce, ale díky tomu si možná udělám trochu lepší obrázek o tom, co je to vlastně zač.
A to jsem měl původně v merku stopětadacítky:
- Yamaha YS125
- Honda CB125
Obě v novotě za lidově snesitelných 70 000Kč, ale pak se objevil OHC Scrambler s vidinou "přihoď 40 000 a budeš mít 2,5x silnější motorku", pak trochu vystřízlivění , že je to přeci jenom obyčejná čína a pak jsem narazil právě na staré CBčko, které vypadá oproti všemu výše jmenovanému jako vesmírná loď z budoucnosti, motorově strčí zbytek do kapsy a je za podobný prachy, jako jsem původně plánoval za dvácu, ale je zase 40 roků stará
No znáte to - proces výběru je pomalý a bolestivý...
1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Scrambler od jawy se mi taky líbil, videl jsem ho ve stejný den jako ten himalayan a ten rozdíl ve zpracovani jde jasně vidět ve prospěch enfielda... Jediny co, že je o poznání lehčí...
http://www.wemoto.cz/
A vůbec se toho neboj, když si tu motorku pořádně zrepasuješ ( ale bude to možná stát i balík, záleží co všechno se bude dělat ) tak na tom můžeš lítat do aleluja.
Vždyť dřív se ty motorky dřív dělali na výdrž a ne jak dnes, kdy se to kolikrát po záruce začne srát.
Sám lítám mimo jiné na GSX 1100 z roku 1986 a leju jen benzín a mažu řetěz. Motor najet přes 85.000 km.
Naposledy editováno 14.08.2019 15:51:23
Zdar! Honda CB rada, tá 70-80 roky je legendárna.
Sám mám CB 650 z '81. Vzduchom chladený, karburátorový. Asi mesiac dozadu som dokončil renováciu. Ako písali predomnou, naozaj takmer všetko sa dá kúpiť.
Moja skúsenosť je pozitívna, za mňa choď do toho!
Asi delam neco spatne .
(A uz jsme zase od puvodniho dotazu u filozofie motorkarstvi - jeste ze nejsem motorkar )
2 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců
Ja to stesti mel a saly mam relativne v pohode. Dle mereni jsou v poradku, ale okem ta samozrejme nejakej nabeh videt je.
Rekl jsme si, ze kdyz uz mam motor kompletne rozhozenej, ze to vse vymenim, ale jaksi neni za co. Psal jsme si emaily s australanem, ktery se tvaril, ze mi saly sezene a posle, ale nakonec se odmlcel a nic z toho nebylo. Takze jsem to poskladal s jetejma salama a vim ,ze az tohle dojezdi tak motor konci a muzu sehnat zas na chvili nejake bazar, kterej zas dojedu do srti a tak dale. Ty dily proste nejsou.
Nicmene dulezite je pohlidat si karburatory aby nebyly vybehany. Vyhodou tehle starejch motorek je to, ze muzes zerit komprese, podtlaky a vsechno pekne pohodlne na ulici bez nejakeho velkeho rozebirani a tudiz ti to i prodejce povetsinou schvali. Takze pokud je dobre synchro karbiku, motorka jede slusne a a dobrou kompresi tak vis ze nekupujes uplne vyhonenej vrak. Narozdil od novejch motorek kde kvuli synchru musis sundat nadrz, mnohdy airbox a tak dale...a to uz te nikdo pri koupi udelat nenecha.
Membrany i ruzne trysky a jehly se daji koupit. Na stare motorky jsou dostupne i soupatka alepokud je vydrene telo karburatoru tak s tim bohuzel nehnes...a jedina moznost je to pokus omyl zkusit naplnit jinyma karburatorama a to je docela jebacka...nicmene i to se da...
Ja mam strou motorku na skakani kolem komina a obcasnej vejlet...bavi me to vic jak nove motorky ...ty jsou bez duse, zbytecne vykone a neni na tom zabava pokud to clovek nekosi vyrazne nad povolene rychlostni limity.
Stare motorky bych se nebal ,ale je potreba aby jsi byl schopny si ji sam servisovat... jinak na tom proteces moc penez.
Komplet rozlozenej motor jsem skladal a daval do ramu vcetne serizeni vseho celkem 31 hodin... spocitej si kolik by jsi zaplatil v servisu za praci...
Pokud tedy nejsi schpny sii servis delat sam, poohledni se po necem novejsim.
Ono ne nadarmo se rika, ze nejlepsi motorka je nova motorka...a ze se tomu loupe chromovani a nejake male bolesti... na to sere pes... u te 40 let stare vrazdy budes mit taky orezlej ram a olezle chromy kastliku..takze vlastne neni moc co resit a na tvem miste pokud nemas jak servisovat sam bych volil klidne ty namaekupovane kurvy...
nedavno jsem z UK kupoval komplet prevodovku se spojkou na NC24 (je fous jinak odstupnovana nez nc30, nicmene motor/blok je totoznej) za tusim 13kil vcetne posty, a to jsem ji ani nepoteboval ale za ty prachy az se jednou pustim do motoru jak kdyz najdes... stav samozrejme v pohode
Medved píše: Spousta veci se da nahradit univerzalnimi dily, druhovyrobou nebo je spolecna pro vice modelu - specialne u Hondy je to pravidlem (regulator, spojka, korouce, desky...).
tak tak, aftermarketovych dilu je tez dostatek a i zamenitelnost dilu puvodnich je docela velka (z hlavy napr. viko radicky, vodni cerpadlo.. VFR750/VFR400...) jen to chce trosku hledat.. + to samy dily starejch showa vidlic napr. a zde i mezi jednotlivymi znackami pro ktere showa vidle delala..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
Komorerth píše: Medved ak by si nebol tak lenivy a aspon sa pozrel na toho Himalayana tak by si vedel, ze plastu je tam skutocne minimum. resp takmer nic
doporucit Medvedovi studovat nejakej indickej vytvor
1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců
Nákup převážně eBay....
Nečekej ze provoz takhle staré moto bude za par korun když to chceš mít v pořádku ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců
A plně servisovatelna.
Pokud to není napadené kutilem a rezavé, tak ta motorka bude fungovat vždycky lip než ty čínský laciný ojebavky poskládaný s nezájmem.
A v teto kategorii to platí i pro jízdní vlastnosti.
Taky jsem to chtěl , a našel jsem několik ulozenek z dovozu, myslim na bazosi zrovna neco ted bylo, tuším honda xl.
Jsou k tomu tu dílenský manuály, včetně rozměrů a tolerancí. Pokud jsi dobrý mechanik ze starý školy, víš že jediný zádrhel může být převodovka, ostatní se dá repasovat donekonečna.
Jako, chce to čas, třeba, pokud tomu něco je. Ale jak to je zdravý, tak se jenom mění olej ...
Třeba tohle: https://motorky.baz...a-XL-600R-RV1985.php
A tady se startérem:
https://motorky.bazo...24000km-Top-stav.php
To je super. A to jsem nic moc nehledal.
Čína se v prach obrátí dřív než ti tady na tom odejde spojka
A když to nedojebes, tak cena spíš poroste.
Naposledy editováno 14.08.2019 23:17:23
Pak chvilku Jawy.
Po pár letech se pokorně vrátil k Hondě, řka, že díly ny Jawy sů drahé a nekvalitní a že už teho moc není.
Na Hondy že je všecko (vrtá se hlavně v endurech, ale těch, co mají vzadu dva tlumiče, takže dost staré motorky).
Ale protože to jen tak opravovat nevydrží, udělá temu lehký tuning (podvozek, motor) - na první pohled není nic poznat, ale motorky fungujou líp, jak originály .
Akorát teda ta výsledná cena...
kerut píše: Gahan37> a toho casu.. ted jsem delal jen vicko palivovyho kohoutu (bez podtlaku),.. takova picovinka, kousicek hliniku, a pul dne v prdeli, vid
To jo , já už to mám rozebraný 2 roky....
Ale letos v zimě a jaro chci zabrat ....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda cb400 four-oprava motoru Honda CB 400F Super Sport | fildate | 5 | 10.1.2024 v 16:49 kokoška. |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
Jawa 350 OHC, Special - zkusenosti [1 ... 7, 8] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | Smradson | 216 | 24.7.2023 v 09:04 Dolin |
,Jawa 350 OHC na jakou hodnotu je n... Jawa 350 OHC | jarda24 | 19 | 12.10.2022 v 11:00 smitth |