Téma: Servisovatelnost starých japonců
Ahoj

Postupně se vracím opět k motorkaření a po předchozích zkušenostech s CB600 a CB900RR už vím, že ideální kubatura pro mě je 300 - 500ccm. Dále je mi velmi sympatické, když je motor vzduchem chlazený a ideálně bez zbytečné elektroniky, plněný karburátory. Nejprve jsem se dost nadchl pro Jawu 350 OHC Scrambler, výhodou je, že je to nová motorka, sice plná elektroniky, ale to bych asi přežil - kubatura, výkon a celková koncepce je přesně to, co hledám, to že je to Čína a ne Jawa vůbec neřeším - je mi to úplně jedno - důležité je, jak to jezdí a jak to funguje... a tady je asi trochu kámen úrazu. Jednak se mi dost nelíbí některé detaily (hnusně svařené výfuky, olézající chromy, kastlíky) a pak někteří uživatelé z toho nejsou zrovna na větvi. Zvláště jeden má pak s motorkou dost problémů. Při představě že bych vyplázl 110 000 korun za motorku, která mě bude štvát... no prostě jsem to nějak zavrhl (slovy jednoho uživatele: "je to čínská kurva, kterou už v Asii mrdal kde kdo a Český pasák ji dal akorát makeup, ale pod ním je to pořád ta stejná laciná kurva jako předtím").

Tak jsem pátral dál a v podstatě jediná alternativa je Honda CB400N . Co se designu týká, tak mě to naprosto nadchlo - úplný opak Jawy, krásný kus železa z 80. let. Motor s nápisem "Made in Japan", krásné chromy, dnes zvláštní nýtovaná kola... prostě pohledově krásná motorka. Motor vzducháč, karbec, taky super. To musím mít !

Můj dotaz na zkušené z vás: Je to přeci jen 40 let starý werk a já ji chci používat denně s ročním nájezdem 4 - 6 tisíc kilometrů. Spolehlivosti bych se po předchozích zkušenostech s Hondami nebál, ale i tak se občas může na motorce něco porouchat - lze na to ještě vůbec sehnat nějaké díly ?
- Zapalování
- Regulátor dobíjení
- Spojka
- Řetězová sada (hlavně rozeta a přední ozubené kolečko)
- Rozvodový řetěz
- Brzdové kotouče, desky, pakny do zadu

Vždycky jsem měl za to, že starý Japonec musí být z pohledu náhradních dílů v Čechách peklo, ale možná jenom žiju v bludu ?

Děkuji

2 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 09:58 | Nahoru | #1
Zijes v bludu .
Spoustu veci sice sezenes tady, ale ja osobne vetsinu dilu na stare motorky nakupuju v Nemecku v eshopech. Ma to nevyhodu v tom, ze podporujes skopcaky misto toho, abys prispel ceskemu prekupnikovi na to, aby se uzivil (sarcasm warning!) ale vyhody tu take nejake jsou: je to vetsinou (i s postovnym) lacinejsi nez u ceskych prekupniku, kteri to kupuji take tam, s nemeckym prodejcem je obvykle daleko lepsi domluva nez s tim ceskym prekupnikem a doba dodani se zkracuje o to kolecko, kdy to cesky prekupnik musi objednat u nemeckeho dodavatele a preposlat tobe. Spoustu dilu koupis i na ebay:

https://www.ebay.de/...+CB400N&_sacat=0

Spousta veci se da nahradit univerzalnimi dily, druhovyrobou nebo je spolecna pro vice modelu - specialne u Hondy je to pravidlem (regulator, spojka, korouce, desky...).

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 10:07 | Nahoru | #2
Medved> Děkuji. Já jsem si to trochu myslel, že Německo (hlavně to bývalé západní) by mohlo být tím pravým zdrojem ND. Zatímco my jsme v 80. jezdili na třiapůlách a dodnes je na to v podstatě všechno k sehnání (jenom mě dost sere ten hype okolo, kdy je všechno "veterán raryta pyčo"), tak oni drandili právě taková CBčka. Máš pravdu, že dost věcí, hlavně v elektrice jde překopat, ale třeba brzdy se mi líbí přesně tak jak jsou

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 16:32 | Nahoru | #3
ja teda s medvedem docela souhlasim, treba na maly VFR jde sehnat skoro cokoliv (paradoxne krom cely motorky, ale tu uz zaplatpriroda mam )
nedavno jsem z UK kupoval komplet prevodovku se spojkou na NC24 (je fous jinak odstupnovana nez nc30, nicmene motor/blok je totoznej) za tusim 13kil vcetne posty, a to jsem ji ani nepoteboval ale za ty prachy az se jednou pustim do motoru jak kdyz najdes... stav samozrejme v pohode

Medved píše: Spousta veci se da nahradit univerzalnimi dily, druhovyrobou nebo je spolecna pro vice modelu - specialne u Hondy je to pravidlem (regulator, spojka, korouce, desky...).



tak tak, aftermarketovych dilu je tez dostatek a i zamenitelnost dilu puvodnich je docela velka (z hlavy napr. viko radicky, vodni cerpadlo.. VFR750/VFR400...) jen to chce trosku hledat.. + to samy dily starejch showa vidlic napr. a zde i mezi jednotlivymi znackami pro ktere showa vidle delala..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350 OHC, Special , Scrambler -... Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Stanislav1282 12 19.9.2019 v 15:55 Hobi
Varování před koupí "moderních" mot... [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 63 12.9.2019 v 07:55 Kire640
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Lambda sonda v Jawa 350 OHC [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 76 29.6.2019 v 06:11 JiriK84
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 36 22.6.2019 v 23:08 pen

TOPlist