Téma: Servisovatelnost starých japonců
Ahoj

Postupně se vracím opět k motorkaření a po předchozích zkušenostech s CB600 a CB900RR už vím, že ideální kubatura pro mě je 300 - 500ccm. Dále je mi velmi sympatické, když je motor vzduchem chlazený a ideálně bez zbytečné elektroniky, plněný karburátory. Nejprve jsem se dost nadchl pro Jawu 350 OHC Scrambler, výhodou je, že je to nová motorka, sice plná elektroniky, ale to bych asi přežil - kubatura, výkon a celková koncepce je přesně to, co hledám, to že je to Čína a ne Jawa vůbec neřeším - je mi to úplně jedno - důležité je, jak to jezdí a jak to funguje... a tady je asi trochu kámen úrazu. Jednak se mi dost nelíbí některé detaily (hnusně svařené výfuky, olézající chromy, kastlíky) a pak někteří uživatelé z toho nejsou zrovna na větvi. Zvláště jeden má pak s motorkou dost problémů. Při představě že bych vyplázl 110 000 korun za motorku, která mě bude štvát... no prostě jsem to nějak zavrhl (slovy jednoho uživatele: "je to čínská kurva, kterou už v Asii mrdal kde kdo a Český pasák ji dal akorát makeup, ale pod ním je to pořád ta stejná laciná kurva jako předtím").

Tak jsem pátral dál a v podstatě jediná alternativa je Honda CB400N . Co se designu týká, tak mě to naprosto nadchlo - úplný opak Jawy, krásný kus železa z 80. let. Motor s nápisem "Made in Japan", krásné chromy, dnes zvláštní nýtovaná kola... prostě pohledově krásná motorka. Motor vzducháč, karbec, taky super. To musím mít !

Můj dotaz na zkušené z vás: Je to přeci jen 40 let starý werk a já ji chci používat denně s ročním nájezdem 4 - 6 tisíc kilometrů. Spolehlivosti bych se po předchozích zkušenostech s Hondami nebál, ale i tak se občas může na motorce něco porouchat - lze na to ještě vůbec sehnat nějaké díly ?
- Zapalování
- Regulátor dobíjení
- Spojka
- Řetězová sada (hlavně rozeta a přední ozubené kolečko)
- Rozvodový řetěz
- Brzdové kotouče, desky, pakny do zadu

Vždycky jsem měl za to, že starý Japonec musí být z pohledu náhradních dílů v Čechách peklo, ale možná jenom žiju v bludu ?

Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 12:46 | Nahoru | #1
Věci se dají sehnat, někdy je to boj, jsou případy, o kterých si myslíš, že jsou ztracené, a pak ti znalý kamarád pošle odkaz, že jen čumíš
tak například mě nedávno plováky do karburátorů Yamaha XS750 rok 78 https://www.cruzini...net/?s=yamaha+xs+750
No a k dennímu používání to podle mě není, nebude to o spolehlivosti jako takové, to byly ještě poctivé motorky, i když stáří/únava materiálu tomu nepřidá, ale jízdní vlastnosti jsou někde jinde a neodpovídají dnešnímu provozu. Ty sice chceš 300 - 500, tak to u tebe nebude tak markantní, ale v těhle letech měly motorky ( větších objemů ) motory výkon daleko přesahující podvozek a brzdy. Když si vyjedu na starým golďasovi (r.76 ), tak musím koukat a předvídat kurva dopředu abych stačil zabrzdit, a po 200km toho mám dost ( a to jsem přesvědčen, že ho mám v solidním stavu ), pak přesednu na VFRo r.96 a je to o něčem jiném (vím, že to jsou rozdílné motorky ), docela by mě zajímalo, jak se chovají dnešní motorky, už delší dobu uvažuju, že si nějakou zánovní půjčím v půjčovně, jen to asi ještě nedozrálo.
Takže za mě Hondu 70/80 er pořiď určitě, pro radost a no a pak něco na ježdění

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 13:39 | Nahoru | #2
GL1> Děkuji za názor. Moje motorkářská historie je Jawa 50 mustang, ČZ175/477, Jawa 350/632, Hodna CB600S, krátce Honda CBR900, poté opět Jawa 50 pincek, Jawa 250/559 Panelka a teď aktuálně jezdím na Kentoya Twin Cup 50 ("Jawa" Betka). Hlavně teda ty Jawy rozhodně neoplývaly něčím jako "jízdní vlastnosti" a dobrý podvozek - vlastně to bylo (a stále je) docela peklo, tak jsem si říkal, že old school japonec mě nemůže překvapit - máš ale pravdu, že CBčko 400 je motorově úplně jinde oproti třeba té Jawě 350/632 a podvozkově to je takové "dobové". Trubkový rám, trubková zadní kyvka, zadní buben - no nebude to jako třeba na Hornetu, na který tak rád vzpomínám (a debil jsem ho prodal a ještě k tomu pod cenou

Je to těžké pořízení - Já se svým způsobem vyblbnu i na malém Twin Cupu, kterého držím celou dobu pod krkem a v 60km/h mám pocit, že se to buď rozpadne na prvočinitele nebo odlétne ze silnice - prostě takový ten pocit napětí (vydrží, nevydrží, vydrží ?). Takový pocit jsem na firebladu s 95kW nikdy nezažil - to byl těžký nemotorný mamlas, který jen čekal na moji chybu, aby mě mohl zabít - tak šel bleskem zase pryč. Čili tak jsem se "propracoval" zase nazpátek na kubatury 300 - 500 a plný nadšení jsem si myslel, jaký masivní výběr bude no a ono prd.
Jo je tady třeba Yamaha MT-03, ale to mi připadá jak šicí stroj na kolech (celkově takový složitý design, vodou chlazený motor - ten bych raději už neviděl - jednak vzhled a podruhé komplikace s tím spojené), Kawasaki Z400, Honda CB300 - v podstatě stejně jako Yamaha - mě tydle motorky nějak nedokážou oslovit.
A pak je tu ona Jawa 350OHC Srambler - ta mě oslovila, ale.... naštěstí si ji koupil jeden týpek, co na youtube hodně postuje videa i o úplných cipovinách na motorce, ale díky tomu si možná udělám trochu lepší obrázek o tom, co je to vlastně zač.

A to jsem měl původně v merku stopětadacítky:
- Yamaha YS125
- Honda CB125
Obě v novotě za lidově snesitelných 70 000Kč, ale pak se objevil OHC Scrambler s vidinou "přihoď 40 000 a budeš mít 2,5x silnější motorku", pak trochu vystřízlivění , že je to přeci jenom obyčejná čína a pak jsem narazil právě na staré CBčko, které vypadá oproti všemu výše jmenovanému jako vesmírná loď z budoucnosti, motorově strčí zbytek do kapsy a je za podobný prachy, jako jsem původně plánoval za dvácu, ale je zase 40 roků stará

No znáte to - proces výběru je pomalý a bolestivý...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350 OHC, Special , Scrambler -... Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Stanislav1282 12 Včera v 15:55 Hobi
Varování před koupí "moderních" mot... [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 63 12.9.2019 v 07:55 Kire640
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Lambda sonda v Jawa 350 OHC [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 76 29.6.2019 v 06:11 JiriK84
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 36 22.6.2019 v 23:08 pen

TOPlist