Téma: Servisovatelnost starých japonců
Ahoj

Postupně se vracím opět k motorkaření a po předchozích zkušenostech s CB600 a CB900RR už vím, že ideální kubatura pro mě je 300 - 500ccm. Dále je mi velmi sympatické, když je motor vzduchem chlazený a ideálně bez zbytečné elektroniky, plněný karburátory. Nejprve jsem se dost nadchl pro Jawu 350 OHC Scrambler, výhodou je, že je to nová motorka, sice plná elektroniky, ale to bych asi přežil - kubatura, výkon a celková koncepce je přesně to, co hledám, to že je to Čína a ne Jawa vůbec neřeším - je mi to úplně jedno - důležité je, jak to jezdí a jak to funguje... a tady je asi trochu kámen úrazu. Jednak se mi dost nelíbí některé detaily (hnusně svařené výfuky, olézající chromy, kastlíky) a pak někteří uživatelé z toho nejsou zrovna na větvi. Zvláště jeden má pak s motorkou dost problémů. Při představě že bych vyplázl 110 000 korun za motorku, která mě bude štvát... no prostě jsem to nějak zavrhl (slovy jednoho uživatele: "je to čínská kurva, kterou už v Asii mrdal kde kdo a Český pasák ji dal akorát makeup, ale pod ním je to pořád ta stejná laciná kurva jako předtím").

Tak jsem pátral dál a v podstatě jediná alternativa je Honda CB400N . Co se designu týká, tak mě to naprosto nadchlo - úplný opak Jawy, krásný kus železa z 80. let. Motor s nápisem "Made in Japan", krásné chromy, dnes zvláštní nýtovaná kola... prostě pohledově krásná motorka. Motor vzducháč, karbec, taky super. To musím mít !

Můj dotaz na zkušené z vás: Je to přeci jen 40 let starý werk a já ji chci používat denně s ročním nájezdem 4 - 6 tisíc kilometrů. Spolehlivosti bych se po předchozích zkušenostech s Hondami nebál, ale i tak se občas může na motorce něco porouchat - lze na to ještě vůbec sehnat nějaké díly ?
- Zapalování
- Regulátor dobíjení
- Spojka
- Řetězová sada (hlavně rozeta a přední ozubené kolečko)
- Rozvodový řetěz
- Brzdové kotouče, desky, pakny do zadu

Vždycky jsem měl za to, že starý Japonec musí být z pohledu náhradních dílů v Čechách peklo, ale možná jenom žiju v bludu ?

Děkuji

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 12:09 | Nahoru | #1
bledemon> Jako tak - pro mě není problém si udělat kompletní repas motoru/převodovky tlumičů, brzd, elektriky atd... prostě z toho udělat téměř nový stroj. Co by byla konečná, tak prohnilý/bouraný rám - s tím si už poradit nedokážu. Ale abych mohl opravovat, tak musím mít díly - ložiska, hřídele převodovky, ozubená kolečka, válce, písty gufera atd. atd... a právě pro to mě třeba tak láká karburátor - ten lze opravit/nahradit vždy, oproti stříkačce, kde až odejde ŘJ nebo vstřikování, klapka a já nevím co ještě a pokud nebude ND (obvykle přesně ten samý) k dispozici, tak konečná - je ale pravda, že zrovna toto nejsou díly co by se kazily tak často a u nové motorky by to snad mohlo těch 20 let přežít...

Jinak zajímavý názor ohledně toho, že na denní dojíždění to není. Máš tím na mysli z hlediska jízdních výkonů/komfortu a nebo (ne)spolehlivosti, kdy týden ježdění = víkend v garáži strávený opravama ?

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 13:02 | Nahoru | #2
Johny_Servis> komfort a menší výkon nevadí (dnešní retro bude podobné, postačující běžnému provozu), ale na časté dojíždění-spolehlivost bude potřeba celkovou drahou repasi (což jsem netušil, že máš možnost) a pak je trochu škoda "oddělávat" pěkného klasika. Raději koupit 20leté gs500 a předělat do retra, ale každého majitele věc.

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 13:35 | Nahoru | #3

Johny_Servis píše: ... a právě pro to mě třeba tak láká karburátor - ten lze opravit/nahradit vždy, oproti stříkačce, kde až odejde ŘJ nebo vstřikování, klapka a já nevím co ještě a pokud nebude ND (obvykle přesně ten samý) k dispozici, tak konečná - je ale pravda, že zrovna toto nejsou díly co by se kazily tak často a u nové motorky by to snad mohlo těch 20 let přežít...


Žiješ v bludu.Zatímco u stříkačky můžeš použít skoro libovolnou pumpu,filtr,regulátor tlaku a vstřikovač a všechno to pořešit laditelným zapalováním od ignitechu,tak vymlácené karburátory starší výroby prostě zdravé neseženeš a neseřídíš..
Pokud starý stroj,tak řešit jaké má konstrukční slabosti a jaká je dostupnost nových dílů.Protože když něco u motorů chronicky odchází,jeté to neseženeš v cajku.Znám to z dob jednoválce,kdy jsem měl doma dva motory dílů ale ani jednu zdravou hlavu...

Naposledy editováno 14.08.2019 13:36:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Varování před koupí "moderních" mot... [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 63 12.9.2019 v 07:55 Kire640
Jawa 350 OHC, Special , Scrambler -... Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Stanislav1282 11 6.9.2019 v 15:31 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Lambda sonda v Jawa 350 OHC [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 76 29.6.2019 v 06:11 JiriK84
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 36 22.6.2019 v 23:08 pen

TOPlist