Téma: Servisovatelnost starých japonců
Ahoj

Postupně se vracím opět k motorkaření a po předchozích zkušenostech s CB600 a CB900RR už vím, že ideální kubatura pro mě je 300 - 500ccm. Dále je mi velmi sympatické, když je motor vzduchem chlazený a ideálně bez zbytečné elektroniky, plněný karburátory. Nejprve jsem se dost nadchl pro Jawu 350 OHC Scrambler, výhodou je, že je to nová motorka, sice plná elektroniky, ale to bych asi přežil - kubatura, výkon a celková koncepce je přesně to, co hledám, to že je to Čína a ne Jawa vůbec neřeším - je mi to úplně jedno - důležité je, jak to jezdí a jak to funguje... a tady je asi trochu kámen úrazu. Jednak se mi dost nelíbí některé detaily (hnusně svařené výfuky, olézající chromy, kastlíky) a pak někteří uživatelé z toho nejsou zrovna na větvi. Zvláště jeden má pak s motorkou dost problémů. Při představě že bych vyplázl 110 000 korun za motorku, která mě bude štvát... no prostě jsem to nějak zavrhl (slovy jednoho uživatele: "je to čínská kurva, kterou už v Asii mrdal kde kdo a Český pasák ji dal akorát makeup, ale pod ním je to pořád ta stejná laciná kurva jako předtím").

Tak jsem pátral dál a v podstatě jediná alternativa je Honda CB400N . Co se designu týká, tak mě to naprosto nadchlo - úplný opak Jawy, krásný kus železa z 80. let. Motor s nápisem "Made in Japan", krásné chromy, dnes zvláštní nýtovaná kola... prostě pohledově krásná motorka. Motor vzducháč, karbec, taky super. To musím mít !

Můj dotaz na zkušené z vás: Je to přeci jen 40 let starý werk a já ji chci používat denně s ročním nájezdem 4 - 6 tisíc kilometrů. Spolehlivosti bych se po předchozích zkušenostech s Hondami nebál, ale i tak se občas může na motorce něco porouchat - lze na to ještě vůbec sehnat nějaké díly ?
- Zapalování
- Regulátor dobíjení
- Spojka
- Řetězová sada (hlavně rozeta a přední ozubené kolečko)
- Rozvodový řetěz
- Brzdové kotouče, desky, pakny do zadu

Vždycky jsem měl za to, že starý Japonec musí být z pohledu náhradních dílů v Čechách peklo, ale možná jenom žiju v bludu ?

Děkuji

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 14:01 | Nahoru | #1
Anti> No vida, děkuji za tip - to vypadá také velmi dobře. On nakonec ten výběr bude, jenom to chce hledat a hledat...

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 15:32 | Nahoru | #2
Johny_Servis> pěknejch motorek je..........ta kawa W je zrovna dost dobrá, a když budem psát o "klasice", tak v rozumné cenovce by mohly být z 90tých let Kawa Zephyr, ale na drátech dělali snad jen 750, nebo Honda CB 500Clubman, lehce se vymykající/trochu něco jiného Yamaha SRX 600, od Suzuki klidně i bandita, dala by sehnat i japonká verze 400ccm ( když nechceš velký obsah )

(reakce na) Servisovatelnost starých japonců

14.8.2019 v 15:52 | Nahoru | #3
Johny_Servis>
Zdar! Honda CB rada, tá 70-80 roky je legendárna.
Sám mám CB 650 z '81. Vzduchom chladený, karburátorový. Asi mesiac dozadu som dokončil renováciu. Ako písali predomnou, naozaj takmer všetko sa dá kúpiť.
Moja skúsenosť je pozitívna, za mňa choď do toho!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisovatelnost starých japonců

3.9.2019 v 08:24 | Nahoru | #4
Johny_Servis> Zrovna mám podobné dilema, loni jsem koupil CB 250 Two Fifty a koukám po CB 400 nebo CB450 ale mám obavu aby se to jako 40 let starý veterán nesypalo. Moje CB250 je z roku 2000 to znamená řádově o 20 let mladší a po roce konstatuju že absolutně spolehlivá mašinka která po zimě nastartovala na první pokus(1 karburátor). Akorát o pár koníku víc bych uvítal. No ale zase na ní zažívám ty pocity jako ty na Betce, i když až tak kolem 120km/h. Takže váhám.. Suzuki GS500E je prý malá(mám 190), a jiný relativně lehký retro vzduchem chlazený dvouválec existuje vůbec? Musím pročíst reakce na tvůj příspěvek, třeba něco objevím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350 OHC, Special , Scrambler -... Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Stanislav1282 12 Včera v 15:55 Hobi
Varování před koupí "moderních" mot... [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 63 12.9.2019 v 07:55 Kire640
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Lambda sonda v Jawa 350 OHC [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 76 29.6.2019 v 06:11 JiriK84
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 36 22.6.2019 v 23:08 pen

TOPlist