globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: výměna zadního kotouče za větší
Chci místo zadního brzdového kotouče dát přední. Zadní má průmér240, přední 310, středy a díry na šrouby pasují. Na třmen udélám adaptér. Jestli vyjde vyndavání třmenu pod ráfkem ještě změřím ale vypadá to že to půjde.
Mám dotaz jestli už někdo něco podobnýho zkoušel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

25.5.2017 v 23:18 | Nahoru | #751

assassin píše: dakarista: nesledoval jsem celou vasi diskuzi, nekde pises plovouci, nekde pevnej.... ale jak jsem psal, dvoupist plovouci vs ctyrpist pevnej se stejnymi pisty - tam plati so pise se-se, obrazek muzes zkusit sam, "uvolnit" si ten brzdic....



tak a toto je to jediné, co asi na posledních 3 stránkách tvrdím. Nic víc nic míň. Ale protože jsem to napsal já, tak je výsledkem tady ten děsnej flame a je naprosto šumák że mám pravdu

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

25.5.2017 v 23:20 | Nahoru | #752
assassin> i při tom, že pístky mají dvojnásobnou plochu na tom 4 pístků?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

25.5.2017 v 23:20 | Nahoru | #753
se-se> tak to vysvětlí, zatím jsi to ignoroval, že by jsi mi to mohl vysvětlit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

25.5.2017 v 23:35 | Nahoru | #754

se-se píše: tak a toto je to jediné, co asi na posledních 3 stránkách tvrdím. Nic víc nic míň. Ale protože jsem to napsal já, tak je výsledkem tady ten děsnej flame a je naprosto šumák że mám pravdu



ja jsem na tebe reagoval driv, nez si se do tehle diskuze s dakaristou pustil - sorry, ale cestovat v case neumim, abych reagoval na neco co nebylo napsano.

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

25.5.2017 v 23:43 | Nahoru | #755
dakarista> ty síly od protileblých pístků je totéž jako reakčnî sîla na vnitřní destičce plovoucího třmenu.
Řekněme že například pístek vyvíjí sílu 100kg (1000N). Pak upevného dvoupístkj působí na každou destičku 100kg.
U plovoucího jednopístku vnějšídestička tlačená pístkem vyvíjí také sílu 100 kg. Třmen je ale posuvný fedy plovoucí ve směru osy kola, takže se vysune směrem ven, tedy k pístku a zarazí se až se vnitřní destička opře také o kotouč. A jakou silou? No právě také féěch 100 kg - jiná síla tam není a vnitřnídestičkaopřená nyní zevnitř o motouč tu sílu musí přeci udržet. Także ve výsledku jsou silové poměry u obou třmenů stejné.

výměna zadního kotouče za větší

25.5.2017 v 23:44 | Nahoru | #756

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

25.5.2017 v 23:44 | Nahoru | #757

nemako píše: napíšu do guzzi,že zbytečně plýtvaj pístkama.



A já napíšu do Bremba. Sice vyrábí brzdy už téměř 60 let, ale ještě ocividne nepochopili zaklady fyziky.
Proč by jinak vyrabeli za víc peněz dvoupistky, když to brzdi stejně jako jednopistek..

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

25.5.2017 v 23:45 | Nahoru | #758
assassin> ale ne ta diskuze začala daleko dřív to jen dakarista ten dost rozšířený mylný názor napsal naprosto jasně ale rozhodně ne jako první

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

25.5.2017 v 23:49 | Nahoru | #759
dva_hrnce> ty základy jsi nepochopil ty. Pevné dvoupístky a plovoucí jednopístky mají každý jiné důvody k existenci, każdý jiné výhody a nevýhody ale teoretickou brzdnou sílu mají fyzikálně stejnou.
To je tvá neznalost także ta ironie není namístě

Naposledy editováno 25.05.2017 23:50:03

2 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší

25.5.2017 v 23:55 | Nahoru | #760
se-se: ja to v tech prispevcich predtim nevidim, zas je otazka, jestli tuhle zakladni "neznalost" nepredpokladas a nehledis pak zkreslene na prispevky ostatnich. ale je mi to vicemene fuk. ve fyzice jsem si pomerne jistej v kramflecich a co se komponent motocyklu tyce tak take. jak jsem psal, pokud budu mit moznost volby 2 trmeny plovouci vs jeden pevnej, tak budu volit ten pevnej a to nejen v pripade, ze pistky budou stejne, ale i v pripade ze u ctyrpistu budou lehce mensi - vyhody takoveho reseni vykompenzuji i tu teretickou nizsi silu. Takova je moje praxe a nekolik motocyklu predelanych z plovouciho brzdice (dvoupistkoveho) na pevny 4pistkovy...

otazka je jestli chces brzdit "teoreticky" nebo "prakticky" a odpoved uz zname.

dakarista: obrazek lepsi mnoha slov, jen takova rychla cmaranice, neni akce bez reakce, u plovoucihu trmenu je reakce prenasena "ramem" a brzdi na "druhe" strane kotouce, u 4pistu, se reakce v ramu "vyrusi"







Naposledy editováno 25.05.2017 23:57:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 00:03 | Nahoru | #761
assassin> příspěvek 692 a reakce na něj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 00:25 | Nahoru | #762

se-se píše: assassin> příspěvek 692 a reakce na něj



jo to je tento : nemako> dvoupíst proti jednopístu žádnou sílu nepřidává - viz výše

predchazi mu tento: guzzi sport má na zadku taky dvoupíst brembo. brzdí to výborně ale to by byla nedůstojně jednoduchá úprava pro amatéry

jenze to dost varis z vody, tam se nepise nic o prumeru pistu ani o pridavani sily. nemako jen pise, ze dvoupist na tehle motorce brzdi perfetkne, ne ze pridava nejakou silu.

teoretizujes az do uplneho zakladu, pritom mi prislo, ze tohle tema je o te praxi - co bude fungovat. na tohle jsi se ptal a nasledne jsi veskere navrhy a zkusenosti smaznul tvrzenim "ze vis sam nejlip jak to ma byt" - ja docela chapu, ze to ty radici nadzvedlo ze zidle.

Naposledy editováno 26.05.2017 00:30:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 00:45 | Nahoru | #763
assassin> a co je jako tak oprávněně nadzvedlo? Že jsem je neposlechl? To snad nemyslíš vážně. Tak opět čti. Někde kolem 10strany jsem poděkoval za náměty a oznámil, že jsem se rozhodl pro ta dva třmeny. To jste tu taková honorace, že je nemyslitelné aby někdo neposlechl vaše rady?
No ona od té chvíle začala dost nenávistná smršť.
A že to vím sám nejlíp. No jistěže vím, protože vím jak to chci udělat a to je rozhodující. Rady můžu vzít na vědomí, což jsem i oznámil ale rozhoduji se sám jak uznám za vhodné.
A opět čti a čti. Ať své rozhodnutí zdůvodňuji nebo ať zdůvodňovat odmítnu, je výsledek stejný - nenávistné feakce.
A stále jsem tedy ten "viník"? To fskt jako že se nepodvoluji radám? Jen se podívej, jak i ty sám se snažíš mě za každou cenu nějak nakopnout.
Dost divný přístup.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 06:08 | Nahoru | #764
assassin> ten obrázek chápu, ale nějak mi uniká kam zmizí ten rozdíl hydraulického poměru. Že 2 pístek udělá tlak cca 7x větší než je na pumpě a 4 pístek 14x větší. Příklad 18mm pumpa a pístky 34mm

výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 07:26 | Nahoru | #765
Hele, tady se učí středoškolská fyzika
A většina lidí ji zdá se moc neovládá a ještě se hádají

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 07:31 | Nahoru | #766
dakarista> takže
vezmi jakýkoli předmět třeba plechovku (tam si dokáżeš představvit jak reaguje na stlačování)
nejdříve jí opři třeba o zeď a tlač a ní silou třeba 10 kg. Jakou silou "tlačí" na plechovku z druhé strany ta zeď? No přeci také 10 kg. Tvá ruka je takzvaná akce a zeď reakce.

No a teď si někoho pozvi ať namísto zdi tu plechovku tlačí proti tobě. Ty tlačíš 10 kg a on musí taky 10 kg jinak byste běżeli na jednu nebo druhou stranu. Takže na plechovku působí z każdé strany 10 kg naprosto stejně jako v předchozím případě.

To je vysvětlení akce a reakce. Pro pochopení rozdílu nezi pevným a plovoucím třmenem je nutné nejdříve pochopit toto. Prostě u plovoucího brzdiče tu úlohu protilehlého pístku přebírá to posuvné těleso brzdiče.
Rám (u přední brzdy vidle) sílu tlaku na kotouč nepřenáší v ani jenom případě. Síly se vždy vyruší v tělese třmenu. Na rám se přenáši jen brzdný moment. Síla tlaku by se na rám přenášela jen u pevného brzdíče při zatuhnutí jednoho pístku.

Naposledy editováno 26.05.2017 07:33:55

2 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 07:37 | Nahoru | #767
větší počet pístků se začal dávat mimo jiný proto, aby se mohly použít destičky s větší styčnou plochou a byly rovnoměrně přitlačovaný po celý ploše.

při vaší akademický debatě o hydraulice jste trochu vypustili to,co dělá samotný tření = to co fakticky brzdí.

ale tím bychom se mohli dostat zpátky k tomu, že sintrovaný desky za pár stovek by to mohly vyřešit...

výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 07:40 | Nahoru | #768
jojo středoškolská fyzika. Hodně lidí si totiž myslí, že nahrazením plovoucího brzdiče pevným získají více síly díky tomu druhému pístku. A to není pravda, tak jsem to chtěl uvést na pravou míru A právě do takového vysvětlování všech ty další vlivy nepatří, protože objasnění fyzikální podstaty jen maří.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 07:43 | Nahoru | #769

se-se píše: dakarista> takže
vezmi jakýkoli předmět třeba plechovku (tam si dokáżeš představvit jak reaguje na stlačování)
nejdříve jí opři třeba o zeď a tlač a ní silou třeba 10 kg. Jakou silou "tlačí" na plechovku z druhé strany ta zeď? No přeci také 10 kg. Tvá ruka je takzvaná akce a zeď reakce.

No a teď si někoho pozvi ať namísto zdi tu plechovku tlačí proti tobě. Ty tlačíš 10 kg a on musí taky 10 kg jinak byste běżeli na jednu nebo druhou stranu. Takže na plechovku působí z każdé strany 10 kg naprosto stejně jako v předchozím případě.

To je vysvětlení akce a reakce. Pro pochopení rozdílu nezi pevným a plovoucím třmenem je nutné nejdříve pochopit toto. Prostě u plovoucího brzdiče tu úlohu protilehlého pístku přebírá to posuvné těleso brzdiče.
Rám (u přední brzdy vidle) sílu tlaku na kotouč nepřenáší v ani jenom případě. Síly se vždy vyruší v tělese třmenu. Na rám se přenáši jen brzdný moment. Síla tlaku by se na rám přenášela jen u pevného brzdíče při zatuhnutí jednoho pístku.


Dvoupístek oproti plovoucímu třmenu má dvounásobnou plochu hydraulického povrchu a tudíž větší hydraulický převod.

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 07:51 | Nahoru | #770
callowsick> jojo koeficient tření. Ale pak něco musí ví ubývat.
Mimochodem třecí síla není závislá na styčné ploše. Zvětšováním desek se zvyšuje jejich żivotnost a také se vylepšuje koeficient tření který se na malé ploše snadno sníží díky tepelné záteži a změnám ve struktuře materiálů.
Čistě teoreticky stejný brzdný moment vyvinou pod týmiž pístky desky úplně maličké i naprosto obrovské.
Takže ta větší desky jsou tam spíše aby překryly těch více pístků pro větší sílu než naopak (píšu spíše ne výhradně)

Naposledy editováno 26.05.2017 08:06:12

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 07:52 | Nahoru | #771

mito7 píše: Dvoupístek oproti plovoucímu třmenu má dvounásobnou plochu hydraulického povrchu a tudíž větší hydraulický převod.


máš za 5
Jo a nech si to vysvětlit třeba od dětí, ty to budou znát ze školy.
Jestli tedy ovšem chápeš vůbec ten rozdíl mezi dvoupístkem pevným a dvoupístkem plovoucím tedy mezi dvěma protilehlými pístky a dvěma vedle sebe z jedné strany

Naposledy editováno 26.05.2017 08:01:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 08:05 | Nahoru | #772

dva_hrnce píše: A já napíšu do Bremba. Sice vyrábí brzdy už téměř 60 let, ale ještě ocividne nepochopili zaklady fyziky.
Proč by jinak vyrabeli za víc peněz dvoupistky, když to brzdi stejně jako jednopistek..

triumph má taky na zadku dvoupístky (plovoucí) podobný,jako u guzzi. xt má jednopíst. asi má výrobce nějaký důvod,proč na těžký cestovní motorky dává víc pístků,i když to brzdí stejně,jako jednopístek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 08:24 | Nahoru | #773
nemako> pokud je treba vetsi brzdna sila, coz u cestaku je, tak si dokazu predstavit ze dvoupistek ma vetsi vyhodu ze vyvine stejnou brzdnou silu na mensi plose kotouce, ten pak nemusi bejt tak vysokej a bude lehci.

E: a taky zatizeni na desticce bude lip rozlozeny

Naposledy editováno 26.05.2017 08:25:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 08:30 | Nahoru | #774

se-se píše: gugo> dotaz ne ale konstatování že že píšeš fakt nesmysly. To opravdu neumíš číst nebo co? Co má společnýho že repasuješ díly se silovou statikou? Mění to na ní něco nebo jak? Gogo fy jsi opravdu mimo, napíšeš cokoli jen aby na mě zaútočil. Dotaz na tebe nemám a neměl jsem żádný nikdy.



nevim co je silova statika, ja to nikdy nepocital (v praxi) , ale narozdil od tebe jsem par brzd videl a vim co jde a co nejde. Jinak tedy nevim jake nesmysly mas na mysli.
Jediny co ti rikam je , ze delas hovadinu protoze se seres do neceho vo cem vis hovno a misto toho aby si sel standardnim postupem, tzn napred se zkusil naucit brzdit, ev, nechat na ty motorce projet nekoho kdo ma nejakou predstavu o tom jak se ma zadni brzda chovat, tak vymejslis raketoplan. To je asi tak v kostce co rikam celou dobu. Chapu ze to je pro tebe kravina, ale rekl bych ze se svym nazorem jsi zde v mensine.

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 08:36 | Nahoru | #775

callowsick píše: větší počet pístků se začal dávat mimo jiný proto, aby se mohly použít destičky s větší styčnou plochou a byly rovnoměrně přitlačovaný po celý ploše.

při vaší akademický debatě o hydraulice jste trochu vypustili to,co dělá samotný tření = to co fakticky brzdí.

ale tím bychom se mohli dostat zpátky k tomu, že sintrovaný desky za pár stovek by to mohly vyřešit...



jiny desticky mistr konstrukter zavrhnul uz na strane 2 nebo tak nekde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 08:43 | Nahoru | #776

Stev píše: nemako> pokud je treba vetsi brzdna sila, coz u cestaku je, tak si dokazu predstavit ze dvoupistek ma vetsi vyhodu ze vyvine stejnou brzdnou silu na mensi plose kotouce, ten pak nemusi bejt tak vysokej a bude lehci.

E: a taky zatizeni na desticce bude lip rozlozeny

opravdu si myslím,že by to byla moc snadná úprava,kterou by mistrovi nikdo dostatečně neobdivoval. jinej brzdič plus desky si umí namontovat každá lopata.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 08:52 | Nahoru | #777

dakarista píše: assassin> ten obrázek chápu, ale nějak mi uniká kam zmizí ten rozdíl hydraulického poměru. Že 2 pístek udělá tlak cca 7x větší než je na pumpě a 4 pístek 14x větší. Příklad 18mm pumpa a pístky 34mm



Nic nikam nemizi, na stejne silny brzdy potrebujes stejnej pomer plochy pistku pumpy a pistku trmenu a je jedno jestli je to plovouci trmen nebo pevnej s pistkama na obou stranach. Plovouci trmen s jednim pistkem bude mit vetsi pistek, nez pevnej s dvouma proti sobe, ty budou mensi tak aby daly dohromady stejnou plochu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 08:54 | Nahoru | #778

nemako píše: opravdu si myslím,že by to byla moc snadná úprava,kterou by mistrovi nikdo dostatečně neobdivoval. jinej brzdič plus desky si umí namontovat každá lopata.



Ja nevim, prestal jsem to brat vazne kdyz mu nevadilo ze paka bude mit delsi chod a bude citlivejsi, asi jezdi bez bot a umi malovat nohama :)

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 08:58 | Nahoru | #779

Stev píše: Ja nevim, prestal jsem to brat vazne kdyz mu nevadilo ze paka bude mit delsi chod a bude citlivejsi, asi jezdi bez bot a umi malovat nohama :)

někde jsem narazil na video s kolem. od té doby mám jasno ale je to zábavnej starej pán a nikomu neškodí,tak ať si dělá svoje nesmysly za svoje prachy jak je libo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 09:18 | Nahoru | #780

Stev píše: Nic nikam nemizi, na stejne silny brzdy potrebujes stejnej pomer plochy pistku pumpy a pistku trmenu a je jedno jestli je to plovouci trmen nebo pevnej s pistkama na obou stranach. Plovouci trmen s jednim pistkem bude mit vetsi pistek, nez pevnej s dvouma proti sobe, ty budou mensi tak aby daly dohromady stejnou plochu.


špatně, není to pravda, nepochopils. Aby měl stejnou sílu musí být dva protilehlé pístky u pevného stejného průměru jako tenjeden u plovoucího. Žádný rozdílný průměry a součet ploch. Jesusmarjá je to možný , že tu všichni na ěděpáte takový machry a přitom neumíte základní fyziku? Alespoň na mě tedy tak nemachrujte.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist