globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: výměna zadního kotouče za větší
Chci místo zadního brzdového kotouče dát přední. Zadní má průmér240, přední 310, středy a díry na šrouby pasují. Na třmen udélám adaptér. Jestli vyjde vyndavání třmenu pod ráfkem ještě změřím ale vypadá to že to půjde.
Mám dotaz jestli už někdo něco podobnýho zkoušel.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 06:08 | Nahoru | #1
assassin> ten obrázek chápu, ale nějak mi uniká kam zmizí ten rozdíl hydraulického poměru. Že 2 pístek udělá tlak cca 7x větší než je na pumpě a 4 pístek 14x větší. Příklad 18mm pumpa a pístky 34mm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 07:31 | Nahoru | #2
dakarista> takže
vezmi jakýkoli předmět třeba plechovku (tam si dokáżeš představvit jak reaguje na stlačování)
nejdříve jí opři třeba o zeď a tlač a ní silou třeba 10 kg. Jakou silou "tlačí" na plechovku z druhé strany ta zeď? No přeci také 10 kg. Tvá ruka je takzvaná akce a zeď reakce.

No a teď si někoho pozvi ať namísto zdi tu plechovku tlačí proti tobě. Ty tlačíš 10 kg a on musí taky 10 kg jinak byste běżeli na jednu nebo druhou stranu. Takže na plechovku působí z każdé strany 10 kg naprosto stejně jako v předchozím případě.

To je vysvětlení akce a reakce. Pro pochopení rozdílu nezi pevným a plovoucím třmenem je nutné nejdříve pochopit toto. Prostě u plovoucího brzdiče tu úlohu protilehlého pístku přebírá to posuvné těleso brzdiče.
Rám (u přední brzdy vidle) sílu tlaku na kotouč nepřenáší v ani jenom případě. Síly se vždy vyruší v tělese třmenu. Na rám se přenáši jen brzdný moment. Síla tlaku by se na rám přenášela jen u pevného brzdíče při zatuhnutí jednoho pístku.

Naposledy editováno 26.05.2017 07:33:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 08:52 | Nahoru | #3

dakarista píše: assassin> ten obrázek chápu, ale nějak mi uniká kam zmizí ten rozdíl hydraulického poměru. Že 2 pístek udělá tlak cca 7x větší než je na pumpě a 4 pístek 14x větší. Příklad 18mm pumpa a pístky 34mm



Nic nikam nemizi, na stejne silny brzdy potrebujes stejnej pomer plochy pistku pumpy a pistku trmenu a je jedno jestli je to plovouci trmen nebo pevnej s pistkama na obou stranach. Plovouci trmen s jednim pistkem bude mit vetsi pistek, nez pevnej s dvouma proti sobe, ty budou mensi tak aby daly dohromady stejnou plochu.

(reakce na) výměna zadního kotouče za větší

26.5.2017 v 10:10 | Nahoru | #4
Stev: hele opatrne, zkus popremyslet nad tou cmaranici co jsem daval.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist