globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Padáky a díry do kapot
 
6.4.2013 v 21:28
Setkal jsem se tu se spoustou lidí, kteří se při výběru padáků brání vrtání do kapot. Nechápu proč. V tý kapotě to ničemu nevadí, špatně to nevypadá a pokud to pomůže ke správný funkci padáku, tak to při pádu naopak těm kapotám spíš pomůže ne?
Já jsem vybíral padáky přes zimu a nakonec jsem se rozhodl, že koupím to, co se mi už jednou osvědčilo na SVčku. Ale Rutan si potrpí spíš na kvalitu a ochranu než na zachování kapot, tak jsem se s tím musel nějak poprat a udělat díry. Nejdřív jsem se toho bál, ale nakonec se to ukázalo jako uplně jednoduchý. Stačilo nabarvit vršek držáku protektoru barvou (já použil fixu na pneumatiky), přiložit kapotu, kam se barva otiskla, a už jsem věděl, kam udělat díru. Nejdřív jsem to předvrtal malým vrtákem a pak, když už bylo vidět skrz kapotu, jsem věděl kterým směrem pilovat. Stačí nejdřív kulatej a pak půlkulatej pilník a půl hodinky práce. Dá se vypilovat přesně to, co je potřeba. Čiliže návod máte a nebojte se toho. Vážně je to jednoduchý a vypadá to potom dobře.










1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:15 | Nahoru | #31
pylot> Tak jako pěkný jsou, o tom žádná, ale když lehneš tak je motorka většinou stejně na hadry - pokud nespadne ze stojánku... Momentálně taky vymejšlím padáky, ale tyhle "padací čudlíky" nejsou to "pravý vořechový" co bych chtěl. Jelikož bych rád vyzkoušel na letišti nějaký ty "parádičky" chtěl bych spíš padáky alá "padací klec" po kterejch se motorka sklouzne...Ale nevim, jestli je udělat "napevno" a normálně s nima jezdit, nebo "sundavací" a ty montovat pouze na letišti, kde bych určitě nejednou spadl...Ideální by bylo něco "mezi" aby to nepřekáželo při klopení a při tom to pomohlo, když by ses sklouzl, páč vyválet se můžu kdekoliv, žejo... Bohužel jsem na netu nic podobnýho nenašel, tak kdybyste měl kdokoliv nějakou inspiraci, budu jenom rád

Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:33 | Nahoru | #32
Jerry - když jsem před osmi lety začínal s ježděním na letišti, řešil jsem to stejně jako ty...provizorní trubkové padáky v rámci jakéhosi kompromisu. A bylo to o ničem. Pokud počítáš s tím, že na letišti spadneš (a pokud to bereš vážně, tak si buď jistý, že to dřív či později přijde), tak to nejde obejít kompromisem, ale musíš udělat pevné trubkové, napevno namontované padáky chycené minimálně na třech bodech. mrkni se do profilů jezdců na www.stuntriding.cz , to by ti mělo pomoct.
a nemusím asi připomínat, že to ZXR na to asi nebude to pravé ořechové:) i když na to základní naučení to asi stačí. asi nebudeš ze začátku řešit, proč ti chcípá motor po pěti sekundách jízdy po předním že:))

2 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:52 | Nahoru | #33

RUTAN píše: tak tím je moje PM zbytečná:)

a potvrdilo se mi to, co jsem psal. funkční padáky na tuhle motorku vyrobit nejdou. Promiň, ale tohle je na ozdobu, ta sada nemá vůbec žádnou tuhost.



v pohodě, zkoušet to nebudu
ještě existuje verze od Puig, tam je protektor dole pod lakovanou kapotou, původně jsem je měl mít, ale nebyly skladem a čekací doba více jak měsíc a já to potřeboval kvůli pojišťovně mít namontované.
foto



ten hříbek mají speciální konstrukci, při pádu vezme část energie a rozevře se, na jejich stránkách to bylo anglicky popsáno.

dnes již mají na er6 třeba tohle:


Naposledy editováno 07.04.2013 23:59:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:56 | Nahoru | #34

JerryTheRay píše: pylot> Tak jako pěkný jsou, o tom žádná, ale když lehneš tak je motorka většinou stejně na hadry - pokud nespadne ze stojánku...

Ja mam spis opacnou zkusenost. Padnul jsem jednou na svym SV, padnul jsem na pujcenym RSV a pak na tom samym RSV prej padnul jeste kdosi jinej a obe ty motorky porad jezdej a jsou v poradku co ja vim. Nejlip dopadlo moje SV, kterymu se nestalo skoro vubec nic, ale bylo to ve vracaku pri rychlosti okolo 40 kmh, pak to RSV co jsem slozil tak to bylo tak v 50, kousek se sklouzlo a pak si hrklo o obrubnik (pozvolnej okruhovej) a tam se ten pomocnej padak ulomil a ramu se vubec nic nestalo. Skody byly jen na podrenejch kapotach, zlomena spojka a zlomena saltrpacka takze motorka nepojizdna, ale skody skoro minimalni. A o tom tretim padu toho moc nevim, protoze jsem to nevidel, ale uz jsou na nem zase padaky od Rutana, takze asi s nima byla taky spokojenost.

BaRT> No, ja jsem predevcirem utahoval desitky a dvanactky imbusy, tohle vypada jako dve M8 a jedna M6 a jeste na ne pusobi paka. Ale v ruce jsem to nemel, tak tezko soudit.

(reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:59 | Nahoru | #35

BaRT_Czech píše:
ten hříbek mají speciální konstrukci, při pádu vezme část energie a rozevře se, na jejich stránkách to bylo anglicky popsáno.

Tahle myslenka se mi libi. Rutane zapracuj na tom taky.

(reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 00:20 | Nahoru | #36

RUTAN píše: to mně taky zajímá, protože tuhle motorku jsem měl v dílně 2x na odměření a pokaždé jsem usoudil, že udělat ty padáky tak, aby fungovaly a byly bezpečné prostě nelze
třeba se pletu:)



Ještě přidám pár odkazů na padáky pro ER-6F (650F Ninja), které jsem našel:
R&G
R&G2
HPS
whaccessories

Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 00:23 | Nahoru | #37
Pylot, tak ne třeba každýmu to je fuk a někdo si to chce mít prostě bez zásahu do kapot. Rutan dělá pěkný věci ale třeba na TLR se mu ta montážka moc nepovedla

Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 06:46 | Nahoru | #38
Měl jsem zkušenost s padáky RDmoto , které tam byly od původního majitele.
Je to prostě hliníkový masivní kus , takže to moc netlumí náraz , každopádně jsou asi 10cm dlouhé a když spadneš tak se tou dopřednou silou motorky celý šroub i s padákem ohne po směru jízdy(pádu)mluvíme o pádech při rychlostech 100km/h a více.
To samé při highsideru na výjezdu ze zatáčky 100km/h a více , když z motorkou práskneš plnou silou na bok.
Podle mě má RUTAN skvělé řešení kdy je nejdříve namontována nějaká základní masivní deska a na ní teprve šroubován padák.

(reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 09:37 | Nahoru | #39
BaRT_Czech> Ty zelené jsou pravděpodobně na Er-6N, protože tvar toho držáku by zasahoval do plechového držáku kapoty. viz níže. I tak je ta jejich sada překonaná, protože to upevňují jen za ty M8 šroubky, kdežto já ty dva šrouby mám na své sadě jen jako pomocné a hlavní nosný je ten M10 co drží motor k rámu.
Ten držák kapoty je ten jediný a hlavní problém proč na to nejde udělat kvalitní sada...prostě zavazí.
a ty černé na ER-6F mají jednu, na první pohled vážnou vadu - jsou umístěny v rohu okna kapotáže bez sebemenší vůle a při pádu se tyhle padáky (zvlášť pokud nemají velkou tuhost, což bude tenhle případ) rády ohýbají směrem nahoru-dozadu. To způsobí, že vemou za kapotáž, která buď praskne nebo ne. tipnul bych si to první.
já už ze zkušenosti nevěřím ničemu menšímu než plotna z 10mm tlustého certalu a minimálně M10 šrouby, protože i tohle se při pádu ohýbá jak nic.







Naposledy editováno 08.04.2013 09:38:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 09:39 | Nahoru | #40

pylot píše: Ja mam spis opacnou zkusenost. Padnul jsem jednou na svym SV, padnul jsem na pujcenym RSV a pak na tom samym RSV prej padnul jeste kdosi jinej a obe ty motorky porad jezdej a jsou v poradku co ja vim. Nejlip dopadlo moje SV, kterymu se nestalo skoro vubec nic, ale bylo to ve vracaku pri rychlosti okolo 40 kmh, pak to RSV co jsem slozil tak to bylo tak v 50, kousek se sklouzlo a pak si hrklo o obrubnik (pozvolnej okruhovej) a tam se ten pomocnej padak ulomil a ramu se vubec nic nestalo. Skody byly jen na podrenejch kapotach, zlomena spojka a zlomena saltrpacka takze motorka nepojizdna, ale skody skoro minimalni. A o tom tretim padu toho moc nevim, protoze jsem to nevidel, ale uz jsou na nem zase padaky od Rutana, takze asi s nima byla taky spokojenost.

BaRT> No, ja jsem predevcirem utahoval desitky a dvanactky imbusy, tohle vypada jako dve M8 a jedna M6 a jeste na ne pusobi paka. Ale v ruce jsem to nemel, tak tezko soudit.



jooo tak to jsi ty?:))) no vidím, že se řídíš mým heslem "kdo nepadá, jezdí pod své možnosti" )

(reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 11:14 | Nahoru | #41

RUTAN píše: jooo tak to jsi ty?:))) no vidím, že se řídíš mým heslem "kdo nepadá, jezdí pod své možnosti" )

No jo... Jsem holt sikovnej, ale Spijker je dobrej kamarad a ni se na me za to RSV moc nezlobil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 18:28 | Nahoru | #42
RUTAN> neni to pravda, tady ty padaky od rd moto mam a uz se mi osvedecily pri padu ze stojanku, kapotam neni nic, ani ramu, ani systemu padaku,
ale jo, odrely se stupacky a zavazicka...

(reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 18:42 | Nahoru | #43

RUTAN píše: tak tím je moje PM zbytečná:)

a potvrdilo se mi to, co jsem psal. funkční padáky na tuhle motorku vyrobit nejdou. Promiň, ale tohle je na ozdobu, ta sada nemá vůbec žádnou tuhost.



S tím nejde nic jiného než souhlasit pokud se soudný člověk podívá na tu montážní sadu tak i ten kdo o tom nemá ani potuchy musí uznat že je to zcela na h......

1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 18:58 | Nahoru | #44
padáky tam jsou, pád platí pojištovna - pokud bych je tam neměl tak se platí větší pojistka

1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 19:24 | Nahoru | #45
Já bych nad tím moc nešpekuloval... Osobně si myslím že zrovna RUTAN je člověk,kterému prošlo už hodně motorek rukama a i viděl výsledky své práce a podle mě ví z nás asi i nejvíc možnosti,výhody a nevýhody... Co se týká ceny,každá práce něco stojí a zrovna tohle jsou malé položky na to co to pak stojí po samotné bouračce... A to vím o čem mluvím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 21:33 | Nahoru | #46
RUTAN> "Pokud jste zde nenašli váš typ motocyklu, kontaktujte nás a získejte tak protektory s výraznou slevou, nebo zcela ZDARMA!"

Ahoj o jake slevě je řeč? Mam Aprilku ETV 1000.

1 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 21:55 | Nahoru | #47
Místo pilníku bych použil vrtací korunku.
Vrtací sada
A místo drahých padacích rámů bych motorku dobře pojistil a to včetně řidiče. :D

(reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 22:27 | Nahoru | #48
Jozefo> tak to je jenom dobře, ale jak jsem psal bartovi do PM "na pády ze stojánku to stačí" . takže jsem to odhadl dobře:) a protože v tomhle případě i v případě nějakého většího crashte to celkem nemůže nadělat nějakou paseku okolo, tak to hodnotím jako celkem dobrý produkt, který z dispozic motorky vytěžil docela dost (ale neříkám, že by to nešlo udělat líp )

Naposledy editováno 08.04.2013 22:29:10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 22:27 | Nahoru | #49
dave-lister> Ridic pojistenej je a pojisteni motorky by nejspis vyslo draz nez padaky. Vrtaci korunku bych musel koupit a to mi prislo zbytecny kdyz mam pilnik. Navic bych musel vyrezavat diru do sikmy plochy a nevim jak by mi to slo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 22:31 | Nahoru | #50

BaRT_Czech píše: padáky tam jsou, pád platí pojištovna - pokud bych je tam neměl tak se platí větší pojistka



což dává smysl. zejména pokud si tu motorku necháš aspoň dva roky, aby se ti ta sada zaplatila. a to předpokládám ano

(reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 22:32 | Nahoru | #51

Nick86 píše: RUTAN> "Pokud jste zde nenašli váš typ motocyklu, kontaktujte nás a získejte tak protektory s výraznou slevou, nebo zcela ZDARMA!"

Ahoj o jake slevě je řeč? Mam Aprilku ETV 1000.



:) to platí, ale caponord je enduro..tam ti bez okolků řeknu, dej tam rámy:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 22:34 | Nahoru | #52

pylot píše: dave-lister> Ridic pojistenej je a pojisteni motorky by nejspis vyslo draz nez padaky. Vrtaci korunku bych musel koupit a to mi prislo zbytecny kdyz mam pilnik. Navic bych musel vyrezavat diru do sikmy plochy a nevim jak by mi to slo.



jde to. je to pakárna, ale jde to. např. moje oblíbená montáž do RSV 1000, tam vrtáš do plochy pod sklonem tak 45°:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 22:43 | Nahoru | #53

RUTAN píše: jde to. je to pakárna, ale jde to. např. moje oblíbená montáž do RSV 1000, tam vrtáš do plochy pod sklonem tak 45°:)

RSV je presne muj pripad. Nez bych dojel do zelezarstvi a koupil to, tak jsem mel jednu diru hotovou. A jeste jsem usetril za benzin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 22:47 | Nahoru | #54

pylot píše: RSV je presne muj pripad. Nez bych dojel do zelezarstvi a koupil to, tak jsem mel jednu diru hotovou. A jeste jsem usetril za benzin.



ale musím říct, že jsi šikovný, protože na RSV tu díru udělat rovnoměrnou je docela dřina a tobě se to povedlo velmi hezky.

(reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 23:03 | Nahoru | #55

RUTAN píše: což dává smysl. zejména pokud si tu motorku necháš aspoň dva roky, aby se ti ta sada zaplatila. a to předpokládám ano


Je to svobodná volba jako každá jiná.
Někdo dá přednost pojištění a nechá vydělat pojišťovně, nebo si koupí padací rám nechá vydělat výrobci těch ochraných věcí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 23:05 | Nahoru | #56

RUTAN píše: ale musím říct, že jsi šikovný, protože na RSV tu díru udělat rovnoměrnou je docela dřina a tobě se to povedlo velmi hezky.


Já bych neriskoval poškození kapot v hodnotě x tisíc a raději to dělal korunkou nebo jiným vhodným nářadím.....Nebo ještě lépe nechal to udělat člověkem který s tím má zkušenosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 23:16 | Nahoru | #57

dave-lister píše: Já bych neriskoval poškození kapot v hodnotě x tisíc a raději to dělal korunkou nebo jiným vhodným nářadím.....Nebo ještě lépe nechal to udělat člověkem který s tím má zkušenosti.

Táta vždycky říkal, že kdo se bojí, sere v síni.

(reakce na) Padáky a díry do kapot

9.4.2013 v 11:24 | Nahoru | #58

pylot píše: Táta vždycky říkal, že kdo se bojí, sere v síni.



taky jsem to slíchával.....a celkem se tím i řídím

(reakce na) Padáky a díry do kapot

9.4.2013 v 11:27 | Nahoru | #59

floyd05 píše: Já bych nad tím moc nešpekuloval... Osobně si myslím že zrovna RUTAN je člověk,kterému prošlo už hodně motorek rukama a i viděl výsledky své práce a podle mě ví z nás asi i nejvíc možnosti,výhody a nevýhody... Co se týká ceny,každá práce něco stojí a zrovna tohle jsou malé položky na to co to pak stojí po samotné bouračce... A to vím o čem mluvím



Tak s tím taky souhlasím.
A RUTAN je opravdu člověk, který ví co dělá a HLAVNĚ - dělá to DOBŘE !

2 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

9.4.2013 v 12:00 | Nahoru | #60
Taky jsem chtěl padáky na RSV - celou sadu (tzn. 4 páry). Tahlefotka mě od toho ale odradila. Vrtat do krytu v kapotě a ještě do kapoty.....

[img]
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist