Téma: Padáky a díry do kapot
 
6.4.2013 v 21:28
Setkal jsem se tu se spoustou lidí, kteří se při výběru padáků brání vrtání do kapot. Nechápu proč. V tý kapotě to ničemu nevadí, špatně to nevypadá a pokud to pomůže ke správný funkci padáku, tak to při pádu naopak těm kapotám spíš pomůže ne?
Já jsem vybíral padáky přes zimu a nakonec jsem se rozhodl, že koupím to, co se mi už jednou osvědčilo na SVčku. Ale Rutan si potrpí spíš na kvalitu a ochranu než na zachování kapot, tak jsem se s tím musel nějak poprat a udělat díry. Nejdřív jsem se toho bál, ale nakonec se to ukázalo jako uplně jednoduchý. Stačilo nabarvit vršek držáku protektoru barvou (já použil fixu na pneumatiky), přiložit kapotu, kam se barva otiskla, a už jsem věděl, kam udělat díru. Nejdřív jsem to předvrtal malým vrtákem a pak, když už bylo vidět skrz kapotu, jsem věděl kterým směrem pilovat. Stačí nejdřív kulatej a pak půlkulatej pilník a půl hodinky práce. Dá se vypilovat přesně to, co je potřeba. Čiliže návod máte a nebojte se toho. Vážně je to jednoduchý a vypadá to potom dobře.










2 reakcí na tento příspěvek Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:52 | Nahoru | #1

RUTAN píše: tak tím je moje PM zbytečná:)

a potvrdilo se mi to, co jsem psal. funkční padáky na tuhle motorku vyrobit nejdou. Promiň, ale tohle je na ozdobu, ta sada nemá vůbec žádnou tuhost.



v pohodě, zkoušet to nebudu
ještě existuje verze od Puig, tam je protektor dole pod lakovanou kapotou, původně jsem je měl mít, ale nebyly skladem a čekací doba více jak měsíc a já to potřeboval kvůli pojišťovně mít namontované.
foto



ten hříbek mají speciální konstrukci, při pádu vezme část energie a rozevře se, na jejich stránkách to bylo anglicky popsáno.

dnes již mají na er6 třeba tohle:


Naposledy editováno 07.04.2013 23:59:04

(reakce na) Padáky a díry do kapot

7.4.2013 v 23:59 | Nahoru | #2

BaRT_Czech píše:
ten hříbek mají speciální konstrukci, při pádu vezme část energie a rozevře se, na jejich stránkách to bylo anglicky popsáno.

Tahle myslenka se mi libi. Rutane zapracuj na tom taky.

(reakce na) Padáky a díry do kapot

8.4.2013 v 09:37 | Nahoru | #3
BaRT_Czech> Ty zelené jsou pravděpodobně na Er-6N, protože tvar toho držáku by zasahoval do plechového držáku kapoty. viz níže. I tak je ta jejich sada překonaná, protože to upevňují jen za ty M8 šroubky, kdežto já ty dva šrouby mám na své sadě jen jako pomocné a hlavní nosný je ten M10 co drží motor k rámu.
Ten držák kapoty je ten jediný a hlavní problém proč na to nejde udělat kvalitní sada...prostě zavazí.
a ty černé na ER-6F mají jednu, na první pohled vážnou vadu - jsou umístěny v rohu okna kapotáže bez sebemenší vůle a při pádu se tyhle padáky (zvlášť pokud nemají velkou tuhost, což bude tenhle případ) rády ohýbají směrem nahoru-dozadu. To způsobí, že vemou za kapotáž, která buď praskne nebo ne. tipnul bych si to první.
já už ze zkušenosti nevěřím ničemu menšímu než plotna z 10mm tlustého certalu a minimálně M10 šrouby, protože i tohle se při pádu ohýbá jak nic.







Naposledy editováno 08.04.2013 09:38:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist