1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
Naposledy editováno 02.11.2010 07:40:03
Edit: Abych to prozatím shrnul:
- Předstartovní servis: 2500 Kč.
- Nová sada pneu: 7500 až 8000 Kč.
- Předběžné náklady na cestu: 20000 Kč.
- Finanční rezerva: 3000 až 5000 Kč.
Naposledy editováno 03.11.2010 01:44:16
1 reakcí na tento příspěvek faro 2011
a) palivo - 8OOOkm cca 500l = 600€
b) spaní - podle nocí cca 2O€/noc
c) vstupy, parkoviště, zpoplatněné silnice 10-20€/den
d) strava cca 30€/den
Tak jen když to střízlivě spočítám, tak pod 2000€ bych asi ani motorku v tvém případě nesundaval ze stojánku.
Je možné, že chceš jet jen nejkratší cestou tam, nejkratší zpět a přespávat budeš na dálničních odpočívadlech, motorka skoro nežere a tvojí stravou budou cestou spolykaní chrousti - potom věřím, že se do 1000€ můžeš při troše štěstí vejít.
Jen by to trochu nekorespondovalo s tvrzením, že i cesta je cíl. Já osobně jedu na měsíc, jihem tam, severem zpět, a když už budu na Gibraltaru, tak chci i trajektem na chvilinku do Afriky. Chtít mohu, jestli to vyjde nevím, ale můj hrubý nástin financí je okolo 3000€. Nakonec ale každý, kdo byl někdy dál než okolo komína ví, kolik ho to vyšlo a sčítání a násobení jsme měli na základce.
Já jen aby se ostatní zamysleli a bezhlavě se netěšili na nereálné cíle. Za 1000€ je to hazard.
Tak jestli to zvládneš, tak se tam možná někde uvidíme - je pravdou, že jsem asi spíše strašák, vždy přivezu nějaký obnos zpět, ale když je třeba cestou nutné koupit pneu, raději vím, že mě tato nečekaná událost dovolenou nezkazila, než abych pracně nechával posílat peníze z Čech a ztratil tím někdy i několik dní.
Nechtěl jsem se nikoho dotknout, ale berte to jako námět k zamyšlení, vezměte papír a tužku, chvilku počítejte a přidejte si rezervu. To, co vám vyjde, berte jako minimum, bez kterého raději ani nevyjíždějte.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
Neber to prosím nijak špatně, ale troufám si tvrdit, že máme poněkud jiné představy o dovolené a cestování. Tipuji to už podle našich strojů. Neznám Tvůj jízdní styl ani návyky, ale dle toho mála co o sobě píšeš si myslím, že jsi zvyklý na pohodlí a komfort na cestách, koneckonců tomu odpovídá i volba stroje. Každý komfort něco stojí. Já můžu mluvit jen za sebe, ale troufám si tvrdit, že jsem schopný si cestu užít i v mnohem skromnějších podmínkách. Tebou zmiňované nocování na dálničních odpočívadlech je v nouzi použitelné, ale nemyslím si, že by noc v kempu byla tak nepřekonatelně drahá. Jde i o volbu trasy a záměrné vyhnutí se profláknutým turistickým lákadlům, kde jsou ceny vyšroubované nahoru.
Letos mi na čtyřdenní cestu po Dolomitech s nájezdem 2000 kilometrů stačilo ani ne pět tisícovek. Uznávám, že oproti Faru je to úplně jiná liga a více méně šomtačka kolem komína. Na druhou stranu mi Tvoje odhady přijdou notně nadsazené. Pokud můžeš, budu moc rád, když svou kalkulaci poněkud upřesníš. Co se týče ubytování a stravy, je opravdu rozdíl, jestli jsou to částky za stan v kempu, nebo hotelový pokoj s garáží. Stejně tak není nutné každý den obědvat v restauraci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
1 reakcí na tento příspěvek faro 2011
Palivo - počítám s nájezdem do cca 10 000km - cena paliva cca 1,2€/l - spotřebu mám od 5-7l/100km(podle toho, jak tahám)´= 720€
Strava 30€/den - a to nejsem žádný gurmán - 900€
Nezaplatil jsem ani cent za dálnici, za parkovné, nikde jsem se nebyl podívat, ale už jsem na 2160€. A spím pod stanem na karimatce v kempu
Jak jsem psal, jedu na 30dní, a není to za humny, tak než dávat každý rok 2000€ a vidět jen něco málo, raději dám 3000€ a chci vidět maximum. Jako každý, tak i já se snažím eliminovat zbytečné výdaje, ale když se třeba na dálnici odlepila guma tak, že měla bouli, nebyl problém koupit jinou a mazat dál.
Proto vyšší rozpočet a i delší čas pobytu. Ono to vždy spolu dost úzce souvisí. Nechci tady nikoho strašit, ale jen poskytnout určité informace.
(Také už jsem dával na Stelviu maníkovi 5€ na polívku, protože kdyby si jí koupil ze svého, tak neměl na benál domů)
Minimum = 7000km = benál 420€
Doba pobytu = 14 dní = 200€
Strava = 14 dní = 420€
A skoro 1000€ rezerva je OK, takže lze se v poho vejít do ceny, kterou píšeš = 2000€.
Jen je otázkou, co cestou uvidíš - vpravo hezký, vlevo hezký, ale nezastavujeme - náš cíl je přeci Faro. A to já nechci - vpravo hezký, zastavím a půjdu se kouknout, vlevo hezký - to chci vidět také - a Faro je jen odůvodnění, proč to musí být už teď
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
Jinak se Ti omlouvám, že jsem Tě trochu soudil podle motorky, to víš, předsudky jsou všude a bohužel ani já jsem se jim nevyhnul. Ať už to bude kamkoli, příští rok prostě chci pořádnou motodovču a nenechám si to nikým zkazit.
Edit: Úprava slohu.
Naposledy editováno 12.11.2010 00:00:54
1 reakcí na tento příspěvek faro 2011
Takto vypadá můj předpoklad reálných nákladů na trase Nová Paka-Faro:
přibližně 3300km,+1000km počítám na vejlety po Portugalsku takže cca 6500kč benín,
registrační polatek který zahrnuje pobyt v kempu+kempy na trase cca 3000kč,takže sem zhruba na desítce.Cesta zpátky může vypadat podobně,to podle toho kudy se pojede a jak dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
1 reakcí na tento příspěvek faro 2011
1 reakcí na tento příspěvek faro 2011
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
Pokrok nezastavíš, s tím souhlasím, na druhou stranu si myslím, že fakt, že se skoro deset let vyráběla bez zásadních změn o lecčems svědčí. Jasně, po stránce výkonu ji litry asi po třech letech od uvedení srovnaly, ale objem ničím nenahradíš a krouťák je úplně jinde. Tahle motorka má obrovský potenciál a je jen velmi málo pilotů, kteří ho opravdu umí využít. Nejnovější technologie neznamená vždy nejlepší. Každá motorka je jen tak dobrá, jak dobrý je její pilot. Problém je v tom, že tohle si spousta motorkářů odmítá přiznat.
Na nové Buse se mi líbí ten čumák, protažené okraje světlometů a blikače působí agresivnějším a svalnatějším dojmem. Zezačátku jsem byl odpůrcem těch trojúhelníkových kanystrů ála výfuky, ale teď se mi líbí. Jsou masivní a zůstaly po obou stranách, hodí se k mašině. Snad jen ta prdelka moc kopíruje přední partii a je zbytečně velká, nevynikne tak zadní pneumatika.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
Pamatuju si ještě uplně živě když sem rozdělal motor, tak válce vypadaly že pomalu ještě nejsou zajetý:D Ta mašina nmá neuvěřitelnej potenciál.Sám sem na ní nalítal nejakejch 25 tisíc, převážně cestovně, a musim řict, že sem nikdy na ničem lepším neseděl.
A jinak co je v plánu? Takovej týdení výlet, možná jen 5 dní.Přes slovensko na balaton,potom plitvický jezera v chorvatsku, na den nebo dva někam k pobřeží, a zpátky přes grossglokner a domů.Přítulka to odsouhlasila, já se rád mrknu znovu na balaton do Tihany, a u moře a na Grossglokneru sem ještě taky nebyl.
Další možnost je severní moře, ale to ještě nemám nějak extra promyšlený.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
Ta trasa vypadá suprově. Já na GrossGlockneru ještě nebyl a abych byl upřímný, ani mě to tam moc netáhne. Vyhledávám spíš místa, která jsou atraktivní, ale netrpí tolik masovou turistikou, GG je už strašně profláknutý. Italské Dolomity mi v tomto směru učarovaly mnohem víc, jsou divočejší. Silničky jsou tam úzké, Italové blázniví řidiči... Scenérie jsou úchvatné asi v každé části Alp, ale ten italský přístup je mi v tomhle bližší než rakouská strojenost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
Ohledně GG, taky mi tam vadí ta masovost, ale je to tak nejak na trase relativně. Dolomity, ty mě lákají o hodně víc ale tam bych si chtěl zajet na solo vylet, jen čistě tam, pěkně si to tam projet a věnovat tomu nádhernýmu místu aspon prodlouženej víkend.Byla by škoda tama jen projet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4115 | 4.6.2024 v 20:02 CobrettiCZ |
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |