1 reakcí na tento příspěvek faro 2011
a) palivo - 8OOOkm cca 500l = 600€
b) spaní - podle nocí cca 2O€/noc
c) vstupy, parkoviště, zpoplatněné silnice 10-20€/den
d) strava cca 30€/den
Tak jen když to střízlivě spočítám, tak pod 2000€ bych asi ani motorku v tvém případě nesundaval ze stojánku.
Je možné, že chceš jet jen nejkratší cestou tam, nejkratší zpět a přespávat budeš na dálničních odpočívadlech, motorka skoro nežere a tvojí stravou budou cestou spolykaní chrousti - potom věřím, že se do 1000€ můžeš při troše štěstí vejít.
Jen by to trochu nekorespondovalo s tvrzením, že i cesta je cíl. Já osobně jedu na měsíc, jihem tam, severem zpět, a když už budu na Gibraltaru, tak chci i trajektem na chvilinku do Afriky. Chtít mohu, jestli to vyjde nevím, ale můj hrubý nástin financí je okolo 3000€. Nakonec ale každý, kdo byl někdy dál než okolo komína ví, kolik ho to vyšlo a sčítání a násobení jsme měli na základce.
Já jen aby se ostatní zamysleli a bezhlavě se netěšili na nereálné cíle. Za 1000€ je to hazard.
Tak jestli to zvládneš, tak se tam možná někde uvidíme - je pravdou, že jsem asi spíše strašák, vždy přivezu nějaký obnos zpět, ale když je třeba cestou nutné koupit pneu, raději vím, že mě tato nečekaná událost dovolenou nezkazila, než abych pracně nechával posílat peníze z Čech a ztratil tím někdy i několik dní.
Nechtěl jsem se nikoho dotknout, ale berte to jako námět k zamyšlení, vezměte papír a tužku, chvilku počítejte a přidejte si rezervu. To, co vám vyjde, berte jako minimum, bez kterého raději ani nevyjíždějte.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) faro 2011
Neber to prosím nijak špatně, ale troufám si tvrdit, že máme poněkud jiné představy o dovolené a cestování. Tipuji to už podle našich strojů. Neznám Tvůj jízdní styl ani návyky, ale dle toho mála co o sobě píšeš si myslím, že jsi zvyklý na pohodlí a komfort na cestách, koneckonců tomu odpovídá i volba stroje. Každý komfort něco stojí. Já můžu mluvit jen za sebe, ale troufám si tvrdit, že jsem schopný si cestu užít i v mnohem skromnějších podmínkách. Tebou zmiňované nocování na dálničních odpočívadlech je v nouzi použitelné, ale nemyslím si, že by noc v kempu byla tak nepřekonatelně drahá. Jde i o volbu trasy a záměrné vyhnutí se profláknutým turistickým lákadlům, kde jsou ceny vyšroubované nahoru.
Letos mi na čtyřdenní cestu po Dolomitech s nájezdem 2000 kilometrů stačilo ani ne pět tisícovek. Uznávám, že oproti Faru je to úplně jiná liga a více méně šomtačka kolem komína. Na druhou stranu mi Tvoje odhady přijdou notně nadsazené. Pokud můžeš, budu moc rád, když svou kalkulaci poněkud upřesníš. Co se týče ubytování a stravy, je opravdu rozdíl, jestli jsou to částky za stan v kempu, nebo hotelový pokoj s garáží. Stejně tak není nutné každý den obědvat v restauraci.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King | CobrettiCZ | 4115 | 4.6.2024 v 20:02 CobrettiCZ |
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | Smrči-GSX-F | 13 | 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F |
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa | anonimis | 3 | 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81 |
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 | Orgovany | 229 | 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58 |
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... | Apo-Rider | 32 | 23.9.2023 v 16:43 dettektorr |