Vybírám si to, s čím jsem měl tu čest vlastnit, servisovat, jezdit. A zároveň i něco, s čím jsem ještě neměl tu čest.
Jedná se o: Honda CX 500-GL 500-650
Honda GL 1000-1100-1200 Gold Wing
Honda ST-1100 a 1300 PanEuropean
Honda CBR 1100 XX BlackBird
Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa
Kawasaki W650-800
Kawasaki ZZR 1100 (klidně ZX-10 Tomcat)
Yamaha XJ 900 F
Yamaha XJR 1300
Yamaha XJ 1200
Suzuki GS 500
Suzuki GSX 1400
A nakonec MZ ETZ 250-301
S CX řadou mám 2 leté zkušenosti a servisní intervaly znám a dělával jsem si na tom i sám údržbu.
S MZ mám zkušenosti jen s ETZ 150, a modely 250 a vejš jsou pro mě trochu odlišnost pouze uzpůsobením spojky, a prý spojka je největší problém u tohoto modelu (Kdo má zkušenosti, rád uvítám tipy a rady jak to řešit)
S GS 500 mám zkušenosti spíš jezdecké neboď mi jí občas půjčoval kamarád než jsem přešel na 4T (To jak si to servisoval jsem okoukal od něho).
S XJR 1300 mám zkušenosti jezdecké i na běžnou údržbu. Než si kolega z práce udělal papíry tak jsem ho občas na tom vozil a výměna oleje i filtrů jsem mu dělával Já.
S ostatními motorkami už ty zkušenosti nemám, a najít servisní intervaly je těžké tak se ptám zde majitelů.
Jaké jsou u jmenovaných motorek servisní intervaly na karburátory, výměna rozvodových řemenů či řetězů, a seřízení ventilových vůlí? (Vyjímaje CX). Na interval výměny oleje se ptát nebudu protože tam to měním na 5000 kilometrech.
A druhá otázka, jaký z těchto motocyklů je pohodlný i pro spolujezdce? Moje holka je celkem drobná, ale při tom výběru myslím i na její pohodlí, neboď hodláme příští rok procestovat Španělsko-Portugalsko a Itálií, a že jsou to dálky. Mě osobně vyhovují všechny jmenované motorky, ale spolujezdkyně mývají vždy problém se zády a zadkem.
Díky předem za odpověď
1 reakcí na tento příspěvek Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
Pro me osobne by zrovna interval vymeny rozvodoveho retizku nebyl deal breaker, protoze to je vcelku vyjimecnej servis o x desitkach tisic km. Mnohem vic bych se snazil si ujasnit, co chci sakra za motorku, protoze nacpat do vyberu chciple obstarozni gs500, k tomu novej minicopr 500 od Hondy, musclebiky typu XJR1300 a supersporty, resp. supersportovni cestaky jako ZZR … no nevim, docela pelmel. Sam prece musis vedet, co se ti libi, co te bavi a na cem se ti dobre jede.
Vymena oleje neni uplne “mit zkusenosti se servisem”.
Jaky mas rozpocet?
1 reakcí na tento příspěvek Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
1 reakcí na tento příspěvek Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
Taky by to chtělo něco trošku čersvějšího, než tu hromadu starých vran. Karbec bych určitě nechtěl. A pokud něco fakt pohodlného pro spolujezdce, tak osobně bych doporučil třeba Kawu Versys 1000 kolem roku 2010.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
Edit - a na naháči W800 vás to na dálnici zničí, na normální silnici to pojedete kilem tři dni na jakémkoliv objemu.
Naposledy editováno 06.07.2023 10:47:38
1 reakcí na tento příspěvek Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
Pro mitfáru je nejpohodlnější GL1200 (stejně jako pro řidiče).
Rozvod řemenem, ventily maj hydroštely, olej, svíčky a synchro na karburátory po 12tkm.
Krátký cesty a dojíždění do práce zvládá jako kterýkoliv jiný malý auto.
Z těch ostatních ve výběru možná tak ještě ST1300, zbytek jsou buď nepohodlný "rádobysportovní" stroje nebo nahotiny s řetezem (co se bude jen na cestě do španěl x-krát mazat a čistit) nebo perverze jako GL650 nebo GL1000 na který něco dneska sehnat je krapet výzva a jsou to vyloženě sběratelský kousky.
2 reakcí na tento příspěvek Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
2 reakcí na tento příspěvek Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
Jakoukoli novou motorku, s kardanem, kdyz to teda musi byt... Honda NT1100?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
MedWed píše: s veteranem do Portugalska? imho lol...
Proč ne? Kamarád jel do Fara na kejvačce. A bez problému.
Pro mě by to bylo sebetrýznění, ale někdo to tak má rád.
Já bych na normální ježdění do práce starou motorku nepoužíval, pokud ti má vydržet. Z mé zkušenosti s Hondama je problematická dostupnost dílů na 20+ let staré modely. Prostě některé díly nejsou a už nikdy nebudou. Nevím, jak ostatní japonci. U BMW je i na staré motorky dostupnost dílů obvykle dobrá, na italské motorky často nejdou koupit díly ani na aktuálně vyráběný model.
Doporučit konkrétní motorku nelze, když ve výběru uvádíš snad úplně vše kromě endur.
Apo-Rider píše: combust> Čau, hele jo ten kardan je rozhodující. Akorát nevím jak ten čas letí, ale cca ještě před 7 lety když jsem se znal s Hrdličkou z Hrochova Týnce, tak v době kdy jsem měl CX 500 C mi sám řekl, že na Hondy a Yamahy ty díly není takový problém hledat díly, ale na Kawasaki je to problém a na Suzuki už vůbec (a to se bavíme o YoungTimeru). Sám měl GL 1000 a GL 1200 (ale bez kapoty i kufrů). Jde o to abys pochopil, proč mám na mysli i tyhle "perverze". Jde o to, že i s Japoncem ze 70.let lze jezdit každý den, když je to v super stavu (na rozdíl od krámů z Anglie nebo USA v té době). Když jsem měl Bahenní pumpu tak jsem na ní jezdil do zahraničí, do práce, na malý nákup, takže nevidím problém sáhnout i po něčem takovém. Jinak s Tebou souhlasím.
Dostupnost ND není ani tak o značkách jako o celkový produkci konkrétního modelu. Pumpa na močůvku v 500 se dělala a prodávala po tisících a tak je i dneska po 40 letech možný sehnat ledacos z vrakáčů, zbytky po předělávkách a z druhovýroby dostupný komplet výfuky, statory, napínáky rozvoďáku, výbrusový písty atd.
Oproti tomu je GL650 v podstatě jednorožec. GL1000 je první z řady a má pár slabejch stránek co je třeba hlídat (např. kladívkový zapalování je "dáreček").
Suzuki a Kawasaki měly většinou menší prodeje než Honda a nedržej tolik dílů tak dlouho. Dřív nebo později se nějakej díl stane "nedostatkovým" a pokud nebude dost zájemců tak nikdo nevyrobí náhradu (u CX už by tak nebyly vejfuky, přední vidle, těsnění pumpy a napínáky rozvoďáku ale jsou v druhovýrobě nebo se daj nějak nahradit).
Pokud chceš moderní náhradu za CX tak to je NTV700V. Ale osobně bych volil taky spíš tu FJR1300 (jenže na tom není rozhodně víc pohodlí než na GL).
A představa že při cca +-130km/h se dá udělat průměr 100km/h+ je poněkud naivní. S použitím rychostí do 150km/h a nezbytnejma zastávkama to většinou udělá i tak míň. Takže nějaká navigace možná vybleje že z prahy do španěl to jde za 15-17 hodin ale v reálu to bude 19+přestávky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
tak Honda ST 1100
treba najst kus zachovaly,servisovany,okolo 100000km realnych
karburator nie je problem ak tankujes E5
diely nie su problem ci nove alebo pouzite
moto je velmi spolahliva
treba dat pozor na par veci co sa prejavia vekom
a km,predsa moto ma nad 20r
a mozu ta necakane nechat na ceste
hadice co su pod karburatormi casom praskne
cislo 1,ked uz si tam tak vymenit aj cislo 3
kolienka cislo 10 a kruzky 14
http://www.st-riders...dex.php?topic=3523.0
pravidelne pri vymene pneu mazat ozubenie kardanu
a vymenit o kruzky
http://www.st-riders...dex.php?topic=3478.0
http://koczarski.com/mmartin/3rdOring.htm
http://www.st-riders...dex.php?topic=7120.0
upravit kabel co ide do startovacieho rele
prehrieva sa kabel a postupne sa roztavi plastova
zasuvka
http://www.st-riders...dex.php?topic=7130.0
https://www.ebay.co....2:g:I38AAOSwAL9UcliV
alebo ak chces dat viac penazi tak ST 1300
velka kapota je super,bezny dazd nevadi
a jazdis od 5 stupnov bez problemu
spolujazdkyna sedi super a moto moc
nestraca na cene
1 reakcí na tento příspěvek Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Servisní interval+ pohodlí pro spolujezdce
Jinak jsem se pokusil to spočítat a vyšlo mi to nějak takhle:
Z Prahy do Porto je to pres 2500km. Pokud na tuto cestu mame 17h, tak je to průměr skoro 150km/h. Imho nereálné.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 32 | Včera v 21:30 Kohlstein |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | Včera v 18:32 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 20 | 25.4.2024 v 19:36 Dejwidos |
Honda ST1300 Pan European Honda ST 1300 Pan European | dumas74 | 14 | 20.4.2024 v 16:08 Fueltank |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |