PROFIL MOTORKY

Honda CBF 1000 (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník nobady
Vloženo 28.4.2015
Aktualizováno 4.1.2019
Zobrazeno 10 143x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Silný, nezáludný, vychytaný cesťák.

Více fotografii

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda ST 1300 Pan European: Krásná silná motorka,nicméně jelikož jezdím často i kolem komína,bylo by mi líto ji kvůli 20 km vytahovat a další důvod- hmotnost.

První dojmy - Po sedlání V twinů uhlazený chod čtyřválu,velmi slušný kroutící moment,výborný podvozek-eliminace děr a nerovností stabilita v náklonu,přesné řazení,příjemná spojka,brzdy duální s ABS, žádný ústřel zadního kola- výborná stabilita při brždění Ochrana jezdce střední tak 5 z 10 bodů když porovnám s nahou Reverkou a okrytovaným Deauvillem,přesně mezi. Sedlo tak akorát pro cestování ani měkké ani tvrdé. Díky představcům řídítek rovný posez,rozměr řídítek tak akorát pro daný motocykl. Ovládací prvky- standartní Kvalitní zpracování-inu honda!!

Motorku bych doporučil pro - Pro ty .co chtěj cestovat jen tak na pohodu,ale občas si zařádit a když to bude někoho bavit,tak klidně furt. Spíše pro umírněné začátečníky,CBF je na začátek poměrně silná motorka.

Doplňky na motorce - Po zkušenostech jsem chtěl plně vybavené moto a takové jsem i pořídil. Hlavní stojan,cestovní plexi,deflektory rukou,prodloužení zrcátek,vyhřívané hefty,ukazatel zařazené rychlosti,zásuvka 12 V,boční originální kufry,Top case,boční padací deflektory .Sám jsem doplnil deflektor plexi pro eliminaci turbulencí ,prodloužení předního blatníku.

Recenze

Po zkušenostech s Hondou CG 125,Virglí XV 535,TRanďákem XL 600,Reverkou NTV 650,Deauvillem NT 650 jsem pořídil litra v cestovní verzi od okřídlené značky,nechť mi někteří prominou,ale mám tuto značku rád a prostě jí věřím.
Samozřejmě největší změnu pociťuji ve výkonu a v nástupu krouťáku,to je nebezpečně návyková záležitost. Díky dobrému páteřovému rámu a skvělému podvozku perfektně sedí na silnici a pocitově je kvalitativně výš než všechny stroje,které jsem měl. Kupř . když jsem jel s Deauvillem 120 km/hod tak s CBF je to pocitově podobné při rychlosti 150 km/hod.
Další změna oproti zmiňovanému NT 650 je ,že více fouká,prostě Deauville s vyšším plexi a deflektory je autubus a CBF je cestovně sportovní motorka,takže to není negativum,ale charakterní vlastnost. Co se týká ovladatelnosti,pocitově je trochu méně ochotná jít do náklonu,ale ze zkušeností vím,že s novými pneu se to výrazně změní. Motor má lineární nástup ve středních otáčkách cca 3000 a výš,pod jí nedělá dobře,díky výkonu 100 kobyl už nemusím přepínat ani sebe ani moto, abych svým kolegům s GS 1250 Bávem a VFR 1200 X Crosstourerem stačil,prostě zalomím zápěstí a HUÁÁÁ!! Maj mě hned za pr.. nebo i před a to i při šestém rychlostním stupni. Co se týká posezu ,vzpřímená poloha,také díky představcům řídítek,se svými 171 cm nemám problém nohama dosáhnout na zem. Přítulkyně navyklá na pohodlného Deauvilla si chválí lepší madla a ergonomičtější polohu stupaček. V létě nás čeká Slovensko,tak ještě uvidíme,jak to zvládne.
Úložný prostor je minimální,pod sedlem je místo akorát na lékárničku ,nářadí a vestu. Nicméně jezdím stále s Top Case,takže helma i nákup je kam odložit. Protože se jedná o nejvyšší řadu ST součástí jsou originál kufry ,takže na cestování v poho
Má průměrná.spotřeba se pohybuje mezi 5 -6 litry podle toho jak hejbám s heftem,když se dostanu nad 7000 tak papá opravdu hodně.

Nejlépe je jí na pěkných točitých silnicích. Ani město či dálnice nejsou problém.
Do terénu rozhodně není i když lehčí polňačku určitě zvládne (s Deauvillem jsme loni na Korsice ujeli takový věci,že se mi ještě teď klepou kolena,když si vzpomenu a myslím že CBF je "do terénu" na tom o chloupek líp)
Co se nepovedlo ,ale není to jen nešvar tohoto typu,je ukazatel stavu paliva.Lepší je po natankování vynulovat trip a hlídat si počet ujetých km,jako jsem to dělal s motorkami předtím.
Pak také působí divně, když ze dvojitého světlometu v potkávacím módu svítí jen jedno světlo,ale už jsem si zvykl.Kór když na to nevidím!
Co se týká cestování,je to ze základu sportovní motorka nicméně s těmi správnými doplňky na cestování jistě vhodná volba.
Designově je z dnešního pohledu za zenitem,ale ať si říká kdo chce co chce,je to hezký moto adekvátní k čtyřicátníkům,což je i můj případ. A že je jich hodně?Alespoň jsou náhradní díly. A taky jsou tací,kteří nemaj rádi onu hondí učesanost a nezáludnost,ale to je právě to,co mi osobně vyhovuje.I když je CBF poměrně těžkej cesťák (240 kg) dokáže být celkem hravou motorkou viz video .

Hodnocení po sezoně 2015
Tak tedy po sezóně 2015 mám s CBF najeto 15000 km po Čechách a sousedních zemích. Neřešil jsem žádnou technickou poruchu. Ta motorka je prostě akorát naladěná. Není to až tak trhač asfaltu jako některé supersporty,nicméně výkonově naprosto dostačující. Prostě, když mne dojede borek s R1,nebo Ninjou tak mu přátelsky pokynu-Jeď si,když na to máš! Neznamená to však,že by se s Cbf nedalo zazlobit. Když jsme se loni vraceli s kolegou (nevím co ho to popadlo,pořídil čerstvě Motoguzzi Stelvio ) z Frymburka domů,byli jsme v Českém Krumlově za sedm minut v hustém víkendovém provozu. Hrozná bejkárna!
Takže, když se CBF správně polechtá,jede opravdu svižně.Jenom podotýkám,že radosti tohoto druhu dle mého patří na okruh a ne do normálního provozu,ale když někdy jinak nelze...
Další aspekt ,dle několika dalších majitelů je CBF línější padat do náklonu. Do jisté míry tento názor sdílím. U mne to bylo asi proto,že jsem předtím měl motky s užší zadní pneu,které padaly do zatáček ochotněji. U CBF je potřeba dát větší impuls do řídítek . Jen otázka zvyku. Na druhou stranu oproti předchozím bikům se CBF při náklonech odmění lepší stabilitou .Inu , cestovně sportovní motorka a ne Triple nebo MT 7 , který jsou víc na řádění.
Brzdy jsou naladěné také akorát ,jako celé moto. Žádné ostré blokování kol,díky ABS je brzdná dráha o něco delší. Ale zase.., při brždění motka drží stopu i v kopcovitých zatáčkách. Samozřejmě toť věc názoru,ale motorku bez ABS už bych nechtěl.
Dobrým doplňkem jsou sportovní nastavitelný páčky. Díky tomu jsem zpřesnil řazení a neb mám kratší prsty,dokážu teď spojku i brzdu ovládat dvěma prsty,jak se má.Člověk má ze sebe pak lepší pocit. Páčky se daj tady na motorkářích sehnat cca za litr sada v různých barvách.
Další věc,která se osvědčila - pokud možno tankuju Shell V-Power Nitro .
Vyšší náklady se vrátí v nižší spotřebě,zejména na delší vzdálenosti a v klidném chodu motoru,opravdu je to znát.
I když jsem cestovní vyšší plexi osadil deflektorem a zmenšil tím tlak vzduchu na přilbu,nezabránil jsem byť jemným,ale značně hlučným turbulencím. Na Deavillu jsem tohle neznal,bodejť ten měl místo plexi výkladní skříň. Budu to řešit změnou helmy,uvažuju o HJC RPH Max Evo.
Přes klady i "zápory" (jsou to spíše zápory šoféra,než motorky ) můžu po sezóně doporučit CBF všem vyzrálým jedincům,kteří neočekávají žádnou extrém zvěř,ale přiměřený zážitek a spolehlivost.

Sezona 2016
Tak tedy máme za sebou dalších cca 15000 km-dvakrát Slovensko ,Honda fest ,hodně 300 km jednodenních tripů a kratších kolem komína.Dva okruhy ve Vysokém Mýtě a v Sosnové. Zážitky různé...Ve Velkém Meziříčí do mne bucnul autubus .Řidič v křižovatce přehlídl.. ,naštěstí v nulové rychlosti.Odneslo to víko kufru ,boční deflektor a závaží řídítek. Oni to ti kluci autubusáčtí při těch zácpách nemaj lehký.
Co se týká závad?? Žádné motorka jela vždycky pěkně.
Úpravy ,výměny
Začal bych svícema. Dal jsem iridiové NGK(cca o 140 Kč dražší než konvenční) a to z důvodu dvojnásobné životnosti,ušetří se jeden proces výměny a všichni víme ,že to není úplná brnkačka.
Starty jsou naprosto bezproblémové a domnívám se(když tak mne vyveďte z omylu ) ,že díky užším elektrodám je nižší odběr proudu a tím pádem by se měla prodlužovat životnost baterky. (Je pravda ,že je pravidelně dobíjena chytrou nabíječkou Optimate)
Další úprava -laďáky
Víceméně nahodou jsem objevil v sekci bazaru na Motorkářích byť použité ,ale pěkné Leo Vince za 6500,- .No neberte to, když na CBF laďáky všeobecně nejsou a když tak nové za víc, jak dvojnásobek.
Co se změnilo? Motka jde víc za plynem,je lehce vzteklejší -malinko ztrácí lineární sametovost,pod tři je lehce víc uškubaná. A samozřejmě zvuk dává vědět o síle litrového motoru-kultivovaný,ne nijak uřvaný ,ale už ne ta sterilita od originálů.
Další úprava-Výměna ložisek v hlavě krku řízení.
Další "bolestí" CBF krom alternátoru,jak jsem se dočetl na serveru majitelů ,jsou kuličková ložiska v hlavě krku řízení. Když se cca při 50 km rychlosti pustí řídítka ,tak se rozkmitají. Měl jsem ten samý problém.Řešili jsme to výměnou za kuželíková a problém ustal . Motorka je lépe ovladatelná do cca 150 km/hod . No jo ,pak ale bohužel nastane jízda na rozbouřeném pacifiku,motka se rozkolíbá tak ,že se musí fatálně ubrat plyn,aby nenastal styk se zemí. Takže ..jsou koupený kuličkový ložiska z prvovýroby a na jaře kuželíky pá-pá! Raději budu vibrovat v 50 než ve 150 tancovat kozáčka.
Závěrem.. I když je CBF brané jako "tuctovka" ,v případě CBF to neznamená nic hanlivého. Tuhle motorku mají většinou ti, co chtějí jezdit a jezdit.Samozřejmě za předpokladu předepsané údržby.Mne osobně se motka líbí a furt mne baví.
Pro ty ,co sdílí můj entusiasmus odkaz na článek,který se moc hezky čte
http://www.superbike...ry-vsestranny-stroj/

2017

Takže, máme za sebou sezónu 2017. Když jsem CBF v únoru 2015 kupoval,měla najeto 28 tis. a nějaké drobné. Teď je na tripmasteru 75 tis. a nějaké drobné. Jediná závada za těch necelých 50 tis. Nastala letos na jaře. Týkala se hlavního světlometu.Prostě nesvítil a nesvítil. Rozebrali jsme celou elektriku,kontrolovali
relátka,prostě tři montáci do motorky čučeli tři hodiny. Až jednoho z nás(ropr0812 díky) napadlo rozebrat chcípák a světe div se,prasklý kontakt .Chvíli jsme si lámali hlavu proč přívod el. pro hlavní světlo vede přes chcípací tlačítko a přišli na to ,že je to kvůli baterce. Když se chcípák použije ,vypne se i světlo,aby se baterka nevybila.
A teď k zážitkům. Absolvovali jsme kurs náklonu v německém Zhořelci u Franka Liskeho v Car -Pro polygonu,kde jsme naše mota nechali odpočívat a trápili jsme GS 1200 s bočními kolečky. Kurs byl hrazen EU,tak proč toho nevyužít,že??
Dále pak dvakrát písecký motokárový okruh s Mirkem Lisým a spol.Dvakrát proto,že okruh není sice rychlý ani dlouhý,ale je technicky poměrně náročný a když pod dohledem inskruktorů tady řádíte celý den,dojde k velkému posunu, ať začínáte,nebo jste zkušení střelci. Další důvod ,Lisák je člověk ,který neskutečně,neskutečně umí a nic se sebe nedělá. dobře poradí i pochválí . Nedělá rozdíl mezi těmi,kteří mají sjetý poser proužky ,anebo těmi,kteří neví co to je. Prostě s Mírou a jeho partou je fajn.
Pak jsme si v červenci dali tradičně týden na Slovensku,kde jsme několikrát tam sem profičeli vyhlášený Šturec. Tady lehce odbočím. Když se prokroutíte na vrchol Malého Šturce a zastavíte na odpočívadle,uvidíte hájek křížů s pneumatikami . Jo ,znali to tady ,uměli ,zkoušeli kam až to jde a teď tu mají kříž..Holt vyplatí se jezdit s rezervou i tam, kde to má člověk najetý.
V srpnu Slovensko podruhé v rámci Honda festu. Krásný počasí,super trasy od Petra Podušky a spol. mraky skvělýho žrádla,nový modely na testování a pr... .Co víc si přát?
V září jsme s kolegou vyrazili na krátkou dovolenou- trojmezí Rakousko, Itálie ,Slovinsko .Počasí děs a hrůza ,přesto to stálo za to.Alpy jsou oproti Tatrám jako Tatry oproti Šumavě. Schválně jsme vybírali uzounké nefrekventované silničky přes vrcholy s brutálními vracáky. Kilometry nepotkáte živáčka a okolo neskutečný hory, průrvy, lesy.Máte pocit,že skončíte v pekle,anebo v ráji. Nejlepší zážitek jsme měli z cesty na slavnou Monte Zoncolan,kde se jezdí slavný cyklistický závod Giro d´ Italia. Kdo tohle na kole ujede,je fakt psychopat.Shrnu to..Těch cca 15 tis. km CBF ujela bez jakýkoliv problémů, vyjma zmíněného světla.
Přeci jenom,je to plnokrevný cesťák v letech s poměrně vysokým nájezdem. Abych ho netrápil kratšími pojížďkami ,pořídil jsem za dobře na blbnutí Dominátora NX 650. Oproti CBF je to lehký , nejede to ,nebrzdí , vzteklej jednobuch,prostě "zábavná"motorka. Nicméně CBF je srdcovka.











2018
S těžkým srdcem v srpnu prodaná...Najeto přes 50 tis.bez závad (téměř ) Nicméně.. vývoj se nedá zastavit...
Poslední video... Je neděle 1.4.2018. Nebe azuro,suchoučko .Ideálních 20 stupňů Celsia a před váma nejhezčí úsek legendární a jedné z nejvíce opěvovaných evropských silnic B 119 s téměř nulovým provozem. Nirvána!!

Afrika Twin is the best bike forever!!!




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fatman
fatman napsal 03.11.18 v 21:38 10b.

Gratuluju
Krásná recenze!
V létě jsem si domů přivezl novější Fko…
Co tam máš prosím za představce řídítek a za deflektor plexi? Taky nad něčím uvažuju...

P.S: Kamarád má úplně stejnou CBF ST a taky jezdí Honda festy...

kralici79
kralici79 napsal 04.10.18 v 20:13

Ahoj. Psal sem ti loni ohledně výměny Deauville za CBF. Letos už ukončuju sezonu s CBF a musim uznat žes měl ve většině pravdu. Jen ohledně těch ložisek. Dal jsem kuželíkový, měnili mi to v Yamaze Filipenský Jihlava a všechno super. Teda napsal bych že ve 220km/h bez problemu, ale tak rychle sem samozřejmě nikdy nejel . Kamarád měl stejnej problem s plaváním v určitý rychlosti jako ty po výměně a bylo to jenom nesprávným dotažením. Tak nevim. Hodně krásných km.

kralici79
kralici79 napsal 13.11.17 v 14:16 10b.

Tak já, jakožto čtyřicátník čekatel, stojím po deauville před stejnou volbou. Teď v sobotu jsem se málem vydal pro jednu Benelli TRE 1130K. asi mě přepadl fantaz či co. Jinak sem už nějakej čas rozhodnutej právě pro CBF. A podle většiny recenzí neudělám chybu. Deauvillka mi sedí, ale co si budem povídat, ty koně tam prostě nejsou. Tvoje recenze je pěkná a podrobná, jenom mě v mým rozhodnutí utvrdila. Tak na jaře snad narazím na nějakej pěknej kousek. A tobě hodně pohodových km s tou krasavicí.

Samíc
Samíc napsal 18.09.17 v 12:49 10b.

StB
StB napsal 18.09.17 v 12:40 10b.

Tuctovka je dle mě Strom, Hornet, Banďour a pod. Tohle na cestách tak často nepotkáš. Jinak ve většině věcí s Tebou musím souhlasit, ale mě ukazatel paliva fungoval na 1. a spotřeba byla do 5-ti litrů. Tak ať slouží krasavec.

Více komentářů



TOPlist